روايات

رواية مديري القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي البارت السابع عشر

رواية مديري القاسي الجزء السابع عشر

رواية مديري القاسي الحلقة السابعة عشر

ميرال بصدمة: عمر؟!
عمر ضر’ب الواد والواد جري بخوف
عمر بعصبية.. مترديش علي اي ولد يكلمك هنا انتي فاهمة
ميرال باقتضاب.. هو في اي بتتعصب عليا لي ونا مالي هو الي قل ادبه
عمر بهدوء.. طب تمام ياريت لو سمحت بعد كده مترديش علي حد عشان ميحصلش موقف زي ده تاني ونتي تبقي لوحدك
ميرال.. ونت مالك
عمر بعصبية.. مالي ونص كمان واسمعي الكلام احسن ليكي ي بطة وثانيا بقا انا كل يوم هوصلك لحد البيت
ميرال برفعة حاجب.. والله انا معايا عربية مش محتاجة
عمر ببرود.. برضو هوصلك
ميرال نفخت ولسه هتمشي عمر وقفها
عمر ببرود.. قولتلك هوصلكك
ميرال بجنون.. وعربيتي هسيبها هنا؟
عمر.. هبعت حد يجيبها
ميرال نفخت بضيق وراحت للعربية وتمتمت بضيق
عمر ركب ووصلها لحد البيت
ميرال شكرت عمر ودخلت الفيلا
ميرال بحب: ي مساء الجمال
نغم بحب.. حمدلا ع سلامة ي قمر يلا روحي غيري عشان هنتغدا
ميرال بضحك.. ايوة بقا هو ده الكلام امال فين رحيم
رحيم وهو نازل من السلم.. انا اهو ي قلب اخوكي
ميرال جريت حضنتو
رحيم بحب.. حبيبتي عملت اي انهاردة اول يوم جامعه
ميرال بضيق.. مالك بتعاملني كاني طفلة كده
رحيم بضحك.. هتفضلي طول عمرك طفلة ي قلبي
ميرال ضحكت وحكتلو الي حصل
رحيم بنرفزة.. انا لو كنت معاكي كنت سوتلك بوشو الاسفلت
ميرال بضحك.. لا ما عمر قام ب الواجب
رحيم بغمزة.. ايوة بقا ي سيدي عمر وبتاع شكلنا هنفرح قريب
ميرال بخجل وتهرب من الموضوع: انا هطلع اغير عشان جعانة
رحيم ضحك
رحيم راح ل نغم وحضنها من ضهرها: قلبي عاملة اي
نغم بحب.. كويسة ي حبيبي
رحيم بحب.. مستني النونو بفارغ الصبر عشان اشيلو ع ايدي كده. ويكبر قدام عيني
نغم بحب.. وافرد طلعت بنت
رحيم.. هتبقي حبيبت ابوها ودلوعته
نغم حضنته بحب
رحيم بضحك.. شكلنا هنفرح ب ميرال قريب
نغم بستغراب.. لي ياعني
رحيم بخبث.. اصل الظابط عمر بيغير عليها لا وكمان وصلها
نغم بضحك.. اه ودافع عنها كمان
رحيم بهدوء: اي راجل بيبقي لازم يدافع عن بنت ف الموقف ده بس الي عرفني اكتر تصرفات عمر معاها واكمل بخبث ولسه الايام هتبين اكتر
نغم ضحكت.. ربنا يسهلها ونفرح بيها.
عند اسلام وفريدة
اسلام صحي من النوم بص علي فريدة لقاها نايمة بعمق وشعرها في كل مكان ومغطي وشها
اسلام ضحك وبعد شعرها عن وشها وميل باس كفتها
فريدة بضيق.. اوف عايزة انام
اسلام بهمس في ودنها.. اصحي بقينا العصر
فريدة قامت وبرقت: شغلك والاكل يلهوي
اسلام بضحك.. اهدي ياختي معنديش شغل انهاردة ده اولا ثانيا انا كلت وشبعت
فريدة بعدم فهم.. امتي ده انت لسه صاحي
اسلام غمزلها وفريدة شهقت بكسوف واسلام ضحك. وقام ياخد دش وطلع
وجهزا الفطار
اسلام.. انا ناوي اسافر انا ونتي
فريدة بفرحة.. الله فين
اسلام.. شرم وبعدها دهب
فريدة بسعادة.. انا مبسوطة اوي بحب المكانين دول اوي بجد
اسلام بابتسامة.. طيب اجهزي بقا عشان هنسافر بعد بكره
فريدة بحب: ماشي
وعدت الايام والحياة مستقرة مع الكل وعمر الي كل يوم بيوصل ميرال وخناقهم المضحك ووقتهم الي مش بيفضي من الضحك والهزار وبقا بنسبالها سرها وبتحكيلو كل حاجة
ونغم ورحيم الي حبهم بيزيد كل يوم وحور وكريم مبسوطين ومتحمسين ب المولود واسلام وفريدة حسوا فعلا انهم بيحبو بعض بس لسه مقالوش لبعض
في شرم عند اسلام وفريدة
وهما بيتمشوا
اسلام بحب: كنت عاوز اقولك حاجة
فريدة بحب.. ونا كمان
اسلام.. طب نقولها مع بعض
يلا 1,2,3
اسلام وفريدة في نفس واحد: انا بحبك
اسلام بصدمة.. قولتي اي
فريدة بحب.. بحبك واوي كمان
اسلام.. ونا بموت فيكي
واسلام حضنها جامد
فريدة بخجل.. اسلام الناس بتبص علينا
اسلام بضحك.. انتي مراتي يبصوا براحتهم
اسلام بهدوء.. كنت عايز اقولك موضوع
فريدة.. اي هو
اسلام بحب.. انتي عارفة اني بحبك بس ي حبيبتي لازم تتحجبي لان ده فرد ولازم تبقي مقتنعة بيه
فريدة بحب.. لا انا هختمر كمان
اسلام بحب.. ابدأي واحدة واحدة عشان متحسيش بخنقة
فريدة.. انا جربت الخيمار وحسيت نفسي فيه مرتاحة اوي
اسلام بحب.. تمام ي حبيبتي من بكره هنزل انا ونتي نشتريلك دريسات وخيمار وكل الي تحتاجية
فريدة بحب: ربنا يخليك ليا ي حبيبي
وخلص اليوم في سعادة
عددت الايام وفريدة اختمرت وشكلها جميل جدا في الدريسات والخيمار (ربنا يكتبه علي الناس الي نفسها تبقي كده بس لسه مش واخدة القرار دي حاجة جميلة جدا وربنا يكتبه عليا يارب لانها حاجة جميلة اوي)
عند. ميرال
كانت بتتكلم مع عمر في التلفون
عمر بحب.. بكره عايز اقولك حاجة مهمة
ميرال.. اي هي
عمر.. بكره ي ميرال ونامي عشان تعرفي تصحي
ميرال بضحك.. اي زهقت مني
عمر بحب.. انا لو عليا منمش وافضل اكلمك للصبح بس عندي شغل ونتي عندك كلية ف خلي فيه احترام شوية
ميرال بضحك.. ماشي ياسيدي سلام
عمر بحب.. سلام ي ميرالي
ميرال قفلت ومصدومة من الاسم (ميرالي ياء الملكية)
ونامت وهي مبتسمة وحاسة بانها بتحبو.
تاني يوم في الكافية عند ميرال وعمر
عمر بحب.. ميرال انا بحبك وعايز اتجوزك
ميرال بصدمة.. ايه؟
عمر.بضحك.. متتصدميش ايوة فعلا بحبك وبحب جناجك وهبلك وكل حاجة فيكي وعايز اتجوززك
ميرال بفرحة.. اسأل رحيم ولو وافق يبقي انا موافقة
عمر بحب مسك ايديها: انا عارف انك. موافقة منغبر حاجة بس عمتا هاجي بكره واتقدملك ي عسل بس جواز علطول
ميرال بحزن.. اي ياعني مفيش خطوبة
عمر بضحك.. فرقت اي ما الخطوبة هتبقي معايا وف الجواز هتبقي معايا ثم كل ده ومتعرفناش دحنا بنتكلم اكتر من اي حد معانا ف البيت
ميرال ضحكت بكسوف وكانت فرحانة جدا
عمر بتساؤول.. بتحبيني؟!
ميرال بصتلو بخجل.. اه
عمر بخبث.. اه اي؟
ميرال بكسوف وقالتها بسرعه.. بحبك
عمر بضحك.. طب اقوم احضنك قدام الناس ومنغير كتب كتاب دلوقتي ولا اعمل اي
ميرال ضربته ع ايده بخجل: اتلم
ميرال روحت وحكت ل رحيم
رحيم بخبث: انا كنت حاسس والله بس بجد مش هتلاقي احسن منو
ميرال بكسوف.. انا بحبو
رحيم بضحك.. ياحتي بطة كبرنا وبقينا نحب وقالها بحب مش عارف هتبعدي عني ازاي
ميرال بتسرع.. لا دنا هبات معاك كل يوم
رحيم بضحك.. ابقي قابليني عمر معندوش الكلام ده
ميرال بضيق.. يبقي هجيبو معايا
رحيم بحب.. تيجوا وتبرتعوا براحتكم اصلا
ميرال باست رحيك من خده وطلعت اوضتها وهي مبسوطة جدا..
تاني يوم جه عمر ومعاه ابوه ومامته واخوه واتقدمه
رحيم بموافقة.. مش هلاقي احسن منك ي عمر وعارفك انك. هتعامل اختي معاملة كويسة بس خد بالك منها دي اختي الوحيدة وبعدين انتو اصلا هتيجو كل يوم تباتو معانا
عمر بضحك.. اومال شقتي مالها
رحيم بحب.. ملهاش بس بحب اصتبح بميرال ونغومي طبعا
نغم. ابتسمتلو بحب
عمر.. بس هنعمل فرح علطول كده كده. احنا عارفين بعض مش لازم خطوبة
والده: اوعدك ي رحيم ان ابني عمره ما يزعلها
رحيم.. انا عارف وواثق من ده والله ي حج
سهي (مامت عمر): االعروسة ماشاء الله قمر وباذن الله ربنا يكتبلهم السعادة
رحيم بابتسامة.. باذن الله
وقروا الفاتخة كلهم واتفقوا ان الفرح هيبقي الاسبوع الجاي
عند حور وكريم
حور بتعب: كريم انا بطني وجعاني اوي
كريم بخوف: انتي اكلتي اي او عملتي مجهود؟
حور بخوف.. ايوة اكلت جبت ساندويتش من بره
كريم بعصبية وخوف.. ازاي ياعني الدكتورة قيلالك اكل من برة غلط
حور بصريخ.. اه شيلني وديني المستشفي بمو’ت
شالها كريم بخوف ووداها المستشفي
الدكتورة بتعب.. الحمد لله كان فيه نسبة سم في جسمها بسبب انها اكلت حاجة غير صحية وكانت غلط اصلا عليها وع البيبي وكمان الاكل كان فيه حاجة بايظة
كريم بتعب.. طب هي كويسة والبيبي
الدكتورة.. ايوة الحمد لله بس ياريت بعد كده تخلوا بالكم كويس جدا ويبقي اكل صحي وفيه بروتين لانها مش بتغذي نفسها بس ولازم تعمل رياضة خفيفة لانها ف نص الشهر الاول وده كويس عشانها
كريم.. الرياضة تتعمل لحد امتي
الدكتورة.. في اول الشهر التاني مش هيبقي ليه لزوم الرياضة.
كريم بهدوء.. تمام شكرا ي دكتورة
دخل ل حور لقاها حاطة محلول وتعبانة
كريم بعتاب.. قولتلك ميت مرة متاكليش اكل من برة
حور بزعل.. اسفة ي كريم
كريم.. جبتيه امتي
حور بكسوف.. ونت كنت برا انا جبته عشان كنت عارفى انك مش هتوافق بس كان نفسي فيه
كريم بهدوء.. لو اكلتي الحاجات دي تاني انا هعاقبك ونا هاخد بالي كويس من شربك واكلك وكمان فيه رياضة هتعمليها عشان البيبي ونا هساعدك عليها
حور بتعب.. يوه ودي هفضل اعملها
كريم.. لاء دي اول ما الشهر التاني تخشي فيه هتبطلي تعمليها
حور.. تمام
اسلام وفريدة رجعوا بيتهم من السفر
اسلام بتعب.. الايام كانت حلوة بجد
فريدة.. اه والله
اسلام.. طب هخش اخد دش واطلع اتعشي ونام
فريدة.. حاضر هحضر العشا واستحمي ف الحمام التاني.
اسلام بخبث.. ماتيجي ناخده سوا وغمزلها
فريدة بخجل.. خش ي اسلام وخلصني عايزة اعمل العشا
اسلام ضحك ودخل
وخلصوا واتعشوا ونامو بعمق

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مديري القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *