روايات

رواية عيون جميله الفصل الثالث 3 بقلم هدير أحمد

رواية عيون جميله الفصل الثالث 3 بقلم هدير أحمد

رواية عيون جميله البارت الثالث

رواية عيون جميله الجزء الثالث

رواية عيون جميله الحلقة الثالثة

معتز بصدمه: قولت مين
فهد: حسام الاسيوطي انت تعرفه
معتز: ورق اي اللي عايزه منك
فهد: مش هينفع نتكلم هنا هبقي اقولك ف القسم لما اوصل اختي الاول علي البيت
معتز: تمام
فهد دخل عند شيماء لقاها فاقت
فهد جري عليا: شيمو انتي بخير ي حبيبتي
شيماء بعياط: نيره نيره في حد خطفها
فهد: اهدي ي حبيبتي اهدي وقومي البسي يلا علشان اروحك و اروح اجيب نيره
شيماء: انا خايفه عليها اووي ي فهد
فهد: متخافيش ي حبيبتي انا هرجعها ليكي وخرج من الاوضه وبعتلها ممرضه تساعدها خلصت ومشو وكان معاهم معتز
وصل شيماء البيت ومشي هو ومعتز علي القسم
وصلو وفهد طلع يجري علي مكتب اللواء
فهد: الخطه ماشيه تمام بس بنت عمي كانت ممكن تتاذي
اللواء: اهدا طيب المهم هي بخير دلوقتي
معتز دخل: السلام عليكم
الجميع: وعليكم السلام
معتز: ممكن افهم في اي علشان لو هقدر اساعدكم وانت متقلقش انا هرجعلك حبيبتك
فهد: محدش هيرجعها غيري
معتز: محدش هيرجعها غيرك ازاي يعني ده شغلنا احنا
فهد: وشغلي انا كمان
معتز: شغلك انت كمان أزاي يعني مش فاهم
اللواء: احب اقدملك ي معتز حضرة المقدم فهد المنياوي او عشان اكون دقيق عقرب المخابرات
معتز بذهول: مش معقول العقرب واقف قدامي ده انت شغلك علطول كان برا مصر اي اللي رجعك
فهد: جيت علشان مهمه وكان لازم اعمل تمويه علشان اقدر امسك حسام الاسيوطي واللي معاه
معتز: بس هو ازاي عرف انك ظابط مخابرات ومعاك ورق
فهد: دي خطه بردو عملناها احنا لينا واحد من رجالتنا هناك بينقل لينا كل الاخبار زي ماهما حطين جاسوس هنا بيراقبنا المهم وصلنا المعلومه دي ل الجاسوس بتاعهم وراح قالهم واتعمدت اظهر قدامه واعرفه اني ظابط مخابرات علشان يظهر
معتز: بس ازاي تخاطر ب اختك و صاحبتها وسمعت يعني انك بتحبها
فهد: اللي بيشتغل شغلتنا دي بيركن عواطفه علي جنب وبردو اني بحبها دي خطه وكمان شيماء بنت عمي مش اختي واحنا متفقين انها تقول قدام كله وخصوصا نيره اني اخوها
معتز: طيب قطع كلامه رنة موبايل فهد
فهد: الو ي احمد
احمد: موجودين دلوقتي ف………
فهد: تمام خلي بالك منها لحد ماجي
احمد: تمام
فهد قفل معاه وطلع قال ل فريقه يلا
واتجهو كلهم ل مكان نيره
عند نيره
نيره بتفتح عنيها بتلاقي نفسها ف مخزن قديم
نيره بصوت عالي: خرجوني من هنا انتو مييييين
وفجاه الباب يتفتح ويظهر منه حسام
حسام: ياهلا ياهلا بالسنيوره
نيره: انت مين
حسام: مش عايز وجع دماغ انتي هتفضلي هنا لحد ما الباشا ييجي
نيره: باشا مين
حسام: قصدي علي فهد ظابط المخابرات
نيره: بس فهد مش ظابط
حسام بضحك: هو ضحك عليكي انتي كمان المهم لما يشرف قبل ما اخلص عليه هبقي اخليه يقولك الحقيقه
وبعد وقت وصل الفهد وفريقه وحسام أستعد هو الحارس بتوعه لمواجهته
حسام بخبث: اهلا اهلا ب العقرب
فهد: نهاي*تك هتبقي علي ايدي ي حسام
حسام: اممممممم متحلمش كتير اه انت عملت خطة انك توهمني انك دكتور ف الجامعه وقدرت تضحك علي نيره بحبك واستغليت سفرك ولما رجعت قولتلهم انك دكتور ف الجامعه مش ظابط مخابرات بس قدرت اكشفك
فهد جري عليه وضر*به وبيقول : كل المعلومات دي وصلتهولك بمزاجي مش شطاره من الجاسوس الل حطو وسطينا
واه انا ظابط مخابرات ومش بحب نيره بس قدرت اضحك عليك بحبي ليها علشان كنت متاكد انك هتضغط عليا في اقرب حد ليا اكيد مكنتش هسيبك تاخد اختي وكنت متاكد من انك هتخ*طف نيره علشان كده خليتهم يمشو لوحدهم
دخلو رجالة حسام بسرعه وحصل شج*ار كبير بينهم قطع شجا*رهم صوت نيره وهي بتجري علي فهد وفجاة ضرب*تو كف
نيره ب زعيق ازاااي ازاي تعمل كل ده ازاااااي وفجاه انطلق صوت رصاصه
ياترا الرصاصه طلعت من مسدس مين ومين الل انصاب 🤔♥️

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عيون جميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *