روايات

رواية ملك وأدهم الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم منار همام

رواية ملك وأدهم الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم منار همام

رواية ملك وأدهم البارت التاسع والثلاثون

رواية ملك وأدهم الجزء التاسع والثلاثون

رواية ملك وأدهم الحلقة التاسعة والثلاثون

فرج والد ندى
: خير يا زيدان
زيدان خد نفس من السجاره
: كل خير إن شاءلله… ندى بنتك
فرج: مالها
زيدان: واحد معارفي كدا زميلي في المهنه شافك كدا لمؤاخذه مع تاجر من التجار المننوعات متخفش يا معلم فرج انا اديته قرشين علشان يسكدت
فرج بخوف: والمطلوب انت عارف ان ندى رفضتك
زيدان: اجبرها يا معلم فرج المهم اخر السبوع تبقا في بيتى سلام بقا يا معلم
******
حمزه قاعد على كرسي ومليكه قاعد قدامه حمزه بعد وهو بياخد نفسه لسه هيقرب تانى مليكه بعدت
مليكه: انت قلت وحده بس
حمزه داس على دراعها وتكلم بحده
: مليكه
مليكه بدموع: انا غلطانه انى سمعت كلام عمتوا ملك
حمزه زقه بضيق
: اعمليلي كوباية قهوه ونزلى
مليكه قامت ودخل المطبخ تلفونها رن
مليكه: ايوه يا عمتوا
ملك: خلصي ونزلى يا مليكه عمك ادهم لو جه وملقيش هيقلب الدنيا
مليكه: حاضر هعمله قهوه وهنزل
ملك ابتسمت: هو انتى طالعه تعمليله قهوه
مليكه عضت على شفيفها
: لا هو خد الى عايزه وهعمله قهوه ونزل
ملك: طيب بسرعه يا حبيبتى
مليكه طلعت وحطت القهوه قدامه وهو كان بيدخن
: القهوه
حمزه: انزلى
****
تحت
ملك فتحت الباب
: هاا عمل ايه
مليكه حطت ايدها على قلبها
: ابنك دا مشفتش في سفالته يا عمتى
ملك ضحكت: دى وراثه في العيله
مليكه: دا ك… كان عايز اكتر بس انا قلتله لا مينفعش
ملك: ما كنتى سبتى الواد يا بت
مليكه: وعمى آدهم يا عمتوا وبعدين دى مش اخلاقك
الباب اتفتح ودخل آدهم
آدهم بستغراب: وقفين ورا الباب كدا ليه
ملك: مفيش يا حبيبي احطلك تاكل
آدهم: فين الولاد
ملك: حمزه فوق وإلياس بيقفل الورشه وهيطلع ينام
آدهم: مليكه كلت
مليكه: ايوه يا عموا الحمدلله
******
أسيل: يلهوى بتعمل ايه هنا يا سليم
سليم: البوسه بتاعتى يا حبيبتى
أسيل: يا سليم اعقل بابا يصح
سليم اتنهدت: طيب تعالى نقعد وحشتيني
أسيل: هدخل البس جلبيه بدل البجامه دى
سليم بحده: زى ما انتى
أسيل بضيق قعدت جنبه على الكرسي
: اهو
سليم زحلها شعرها
: وحشتيني
أسيل: وانت كمان وحشتني يا سليم
سليم: طيب والله ينفع اسمع الكلمه دى ومتهورش
أسيل: سليم عيببب
*****
آنس: افهم الراجل وافق مره وحده كدا ازى
زيدان: عادى يا بابا
آنس: ازى يعني عادى يا زيدان
زيدان: مش مهم ابوها المهم هى موافقه ولو مكنتش موافقه مكنتش شفتها واقفه وببو****سها
آنس: فعلاً معا حق… فين سليم
فاطمه بتوتر: في اوضته نايم
آنس: انا داخل انام تعالى يا فاطمه
فاطمه دخلت وراه وردت الباب
: انت كويس يا حبيبي
آنس اتنهد: تعالى يا فاطمه
فاطمه قربت وقعدت جنبه
: مالك يا حبيبي
آنس نام على كتفها
: الولاد غلبونى
فاطمه: ما هو يا حبيبي معاه حق يمكن ابوها هو الى منعها وهى موافقه
آنس: بس برضو الجوازه الى بيبقا فيها طرف مغصوب بيبقا فيها مشاكل
فاطمه: هو هيعرف يتصرف يا حبيبي
****
ملك: محتاج حاجه يا حبيبي
آدهم: محتاج حضن يا حبيبتى
ملك قربت ونيمته في حضنها
: مالك
آدهم: تعبان شويه
ملك باستة راسه وحركة ايدها على شعره لحد ما راح في النوم
******
تانى يوم
ملك فتحت عنيها بنوم ملقتش آدهم جنبها قامت ببتسامه وبدات تتخلص من هدومها
دخلت الحمام وكان آدهم في البنيوا ومغمض عنيه ووو…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك وأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *