رواية جبروت زوج وأعوانه الفصل الثالث 3 بقلم مصطفى جابر
رواية جبروت زوج وأعوانه الفصل الثالث 3 بقلم مصطفى جابر
رواية جبروت زوج وأعوانه البارت الثالث
رواية جبروت زوج وأعوانه الجزء الثالث
رواية جبروت زوج وأعوانه الحلقة الثالثة
مراتك سرقت فلوسي يا محمد
حور بصدمه : انتي بتخرفي بتقولي اي
حنان بغضب: لا مبخرفش محدش دخل اوضتي امبارح غيرك .
محمد بهدؤء: حور متعملش كدا يا حنان دوري كويس عشان مش هسمح لك تتهمي مراتي اتهام زي كدا تاني.
حنان بغيظ: نفتشها ولو انا طلعت كدابة هعتذر ليها ومش هضايقها تاني.
محمد بثقة: موافق بس عشان انا مش واثق في حور لا عشان اثبت لك انك عامية.
حنان زقته وطلعت وحور وراها هي ومحمد.
حنان ببرود: افتحي يلا.
فتحت باب الشقة..
حنان دخلت علي اوضة حور ومحمد واقف ببرود وحور بتبص بهدؤء.
حنان طلعت فلوس من تحت المخدة: واي دول بقا.
حور بجمود: دي فلوسي نقطتي زي ما بيقولوا.
حنان بتوتر: نقطة ايه يا عنيا دي فلوسي يا حبيبتي يلي سرقتيها.
محمد بغضب: حنااااان احترمي نفسك دي نقطة حور من ليلة الفرح وهي حاطهم هنا اجري شوفي ضيعتي فلوسك فين.
حنان بغيظ: لا يا محمد دي فلوسي مش فلوسها.
محمد مسكها بغضب: كلمة زيادة وهنسى انك اختي اعتذري لحور وانزل علي تحت.
حنان بغباء: يبقا فلوسي في الدولاب اوعا ادور.
محمد مسكها بغضب: اعملي يلي قولت لك عليه احسنلك.
حنان بغضب: تمم انا اسفه يا حور وهنزل ادور من تاني.
محمد بقرف: يلا.
نزلت حنان وهي علي اخرها….
حور بابتسامة: شكرا.
محمد بحنان: علي ايه انا واثق فيكي يا حبيبتي يلا نكمل اكل وفرجة علي الفيلم.
حور بتوتر: طب اسبقني وانا هعدل يلي اختك عملته واحصلك.
محمد بحب: ماشي.
عند حنان.
حنان بغيظ: يعني ايه خطتي فشلت طب وفلوسي يا بنت الجزمة يا حور.
فلاااااااااش باااااااااااااااكككك.
حنان طلعت لمحمد وحور فوق وحور مع امها في المطبخ…
حنان بخبث: اومال فين مراتك وحماتك.
محمد كان بيلعب في تليفونه: في المطبخ.
حنان بمكر: طيب هروح الحمام واشوفهم.
قامت اتسحبت ودخلت الاوضة حطت الفلوس حور كانت معدية قبل امها شافتها فا قالت في نفسها: عاوزة تلبسيني سرقة يا حنان ماشي انا هوريكي.
حنان حطتهم وحور رجعت المطبخ بسرعة…
حنان راحت ليهم: اساعدكم.
ام حور ببرود: شكرا مش عاوزين يلا يا حور.
حور بصت لحنان بتحدي: يلا.
باااااااااااااااكككك.
عند حور.
طلعت الفلوس بسخرية: والله خسارة فيكي يا حنان انا هطلعهم لله.
بعد مرور شهر من مضايقة حنان لحور..
في يوم ما…
حنان بهدؤء: محمد.
محمد بهدؤء: ايه يا حنان انا مش ناقص خناق تاني بينك وبين حور.
حنان بسخرية: دا علي اساس انك بتقف جنبي اوي دا انت ديما ناصفها هي.
محمد بهدؤء: انا مع الحق وياريت يا حنان تتهدي شويه.
حنان بغيظ: ماشي بس خد بالك بقا من مراتك.
محمد: قصدك ايه.
حنان ببرود: بعدين هتعرف.
محمد بص لها باستغراب…
عند حور.
حور بحزن: ياماما انا مش عارفه اقول لمحمد ايه اخبي عليه ولا اقوله الحقيقه وخايفه اخته تزن علي ودنه يتجوز عليا.
امها: متقوليش حاجه خدي العلاج وخلاص وبعدين محدش هياخد باله انتو لسه بقالكم شهر.
حور بحزن: بس انا خايفه يا ماما.
امها بحنان: إن شاءلله ربنا هيكرمك بس اصبري انتي بس.
حور بتنهيدة: طيب هنزل اشوفه جه ولا لسه.
امها: طيب.
قفلت مع امها ونزلت تشوف محمد لكن قابلت حنان.
حنان بسخرية: اهلا بمرات اخويا .
حور ببرود: اصطبحنا عالصبح عايزه اي وفين محمد
حنان بخبث: اي ده هو مقلكيش مش محمد راح يتجوز اصله عرف انه مراته كدابه ومستحيل تخلف .
حور بصدمة…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جبروت زوج وأعوانه)