رواية حياة ظابطة الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سما المحلاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سما المحلاوي
رواية حياة ظابطة البارت الثاني والأربعون
رواية حياة ظابطة الجزء الثاني والأربعون
رواية حياة ظابطة الحلقة الثانية والأربعون
حياه بضحك….اقعد يامراد واتكلم
حمزه بأستغراب….هو في اييه
مراد…بصراحه يعني ياحمزه
حمزه…قوول
مراد بسرعه….انا عاااوز اطلب ايد نوراا اختك
حمزه فجأة قام وقال….ودا كلللله عشان تطلب الطلب داااا
مراد بتوتر….يعني مقبول ولا لا
حمزه ضحك وحضنه….طبعا وانا هلاقي احسن منك فين ويكفي انك كلمتني الاول
نورا كانت داخله من باب البيت وشافتهم….اهلا منورين والله مقولتيش ليا ليه ياحياه
حياه وهي بتحضنها….اخوكي يقولك بئا
نورا بصتلهم بأستغراب وحمزه قال….مراد متقدملك ياست نورا تقبلي
نورا بفرحه وكسوف….احم الي بابا وانت تشوفوا
حمزه ضحك وحضنها وقال….وانا موافق ياحبيبي يلاا يامراد نروح نقول لبابا بئا
حياه….وانا هقعد مع نورا
حمزه بحب….دا البيت ينوور
حياه بأبتسامه….منور بيكم
مراد وهو حاطت ايده على خده….وان شاء الله مش واخدين بالكم منيي
نورا بضحك….اجيب شجرة واتنين لمون
حمزه بسرحان….لا هاتي المأذون
مراد وهو بيجري وراه….دا انا هورررريك
حمزه بضحك….مراااد بس لو عملت حاجه مش هجوزك اختي
حياه بضحك….سيبه يامراد
مراد بصلها….نعم ياختي
نورا….اجري ياحيااااه
حمزه جري ناحيتهم ومراد بئا يجري وراهم…
حمزه بأستفزاز مسك ايد حياه وقال….هتجوزها بردووو
مراد بغيظ….سيييب ايديهاااا احسنللكككك ياحمزززززززززه
نورا شدت ايد حياه….سلام ياحمزه كنت بحبك يلا ياحياه
وخدتها وجريت وهما بيضحكوا….
حمزه وهو بيبلع ريقه….احم نورااا حياااه مراد متتهورش هجوزك اختي
مراد طلع يجري وراه لحد ما اتكعبلوا هما الاتنين ووقعوا قدام حنان…
حنان بضحك عليهم….قوم ياحضرة الظابط منك لي وانتييي ياحضرة الظابط حياه ونورا هانم
كلهم….احم احنااا
حنان ضحكت عليهم جامد….اولا انت يا مراد انت وحمزه روحوا كلموا يوسف وانتي يانورا وحياه هنطبخ سوا وانا هكلم اهل حياه ومراد يجوا يتغدوا معانا وخدوا رأيي يوسف اننما نقرأ الفاتحه وحمزه مجهز الشبكه وبالمرا فاتحه مراد ونورا
كلهم جريوا عليها حضنوها بسعاااده كبيرة…
مراد….ونبي انا بحبك😂♥
حمزه….هي دي امييييي 😂♥
حمزه….احلى حنون دي ولا ايه😂♥
نورا….ماما هاتي بوسه😂♥
حنان….طب يلا روحوا اعملوا الي قولت عليه
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في مطعم راقي….
قاعده عائشه وقدامها ادهم….
عائشه….انا يا ادهم مينفعش اتقابل معاك تاني كلم بابا انهاردة
ادهم….عيوني ليكي والله هكلمه انهاردة
عائشه بأبتسامه….اخوك كام سلمى في موضوع حبه ليها
ادهم….اه امبارح فرحتله
عائشه….انا عندي فضول اتعرف على اهلك كلهم
ادهم مسك ايديها بحب….هعرفك عليهم كلهم قريب
واحده في المطعم من فوق اسمها ديما كانت بتحب ادهم….
ديما بغيظ….مش دي البنت الي اخت القناص
صديقتها مريم…ايوه انتي ناويه تعملي ايه
ديما بخبث….كل خييير
فتحت فونها وصورتهم وهو ماسك ايدها وبيضحكوا….
مريم بأستغراب….هتعملي ايييه ياديما
ديما….هبعتهم لأخوها
جابت رقم الشغل واتصلت بيهم….
ديما….لو سمحت ممكن رقم يونس باشا
العسكري….مين حضرتك
ديما….صديقته ورقمه مش عارفه اوصله اتمسح من عندي
العسكري….اتفضلي اهو
اداها الرقم وخدته وبعتت الصور وكتبت عليها فاعل خير وقالت….»اختك المصونه على طول قاعده مع الشاب دا وبيتقابلوا كتير وكمان في الجامعة«
مريم….يابنت اللعيبه بس كدا ممكن يحصلها مشكلة
ديما بغرور….ومالو ودا المطلوب
༺༺༺༺༻༻༻༻
في كافية راقي قاعد هدير وياسين….
ياسين….هدير انا كنت عاوزك في موضوع يخصنا
هدير بغضب….موضوع يخصنا ااااه انت بقالك قد ايه بتقول هاجي اخطبك هاااا بس قريت فاتحه انما خطوبة لااا ومش فاهمه احنا ليه متخطبناش قولت بعد عملية حياه هنتخطب عملت العملية خدت علاج طبيعي وبردو متخطبناش وبعدها اتكرمت و وحصل مشكلة كمان خلتنا نأجل خلت المستشفى ولسه مأجلين ليه بتحسسني انك مش عاوزني انا حبيتك بجد
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري…
قاعد يونس في الجنينة والصور وصلت له بص على الصور بصدمه وغضب….عااااااااائشهههههه
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مبنى المخابرات….
مراد وحمزه اتكلموا في الموضوع….
مراد….ف يا يوسف باشا رأي حضرتك ايه
حمزه….ها ياباشا
يوسف….**””””””**'”””*
مراد بصدمه….*””””””***””””””
في مبنى المخابرات….
مراد وحمزه اتكلموا في الموضوع….
مراد….ف يا يوسف باشا رأي حضرتك ايه
حمزه….ها ياباشا
يوسف….**””””””**'”””*
مراد بصدمه….*””””””***””””””
༺༺༺༺༻༻༻༻
هدير بغضب….موضوع يخصنا ااااه انت بقالك قد ايه بتقول هاجي اخطبك هاااا بس قريت فاتحه انما خطوبة لااا ومش فاهمه احنا ليه متخطبناش قولت بعد عملية حياه هنتخطب عملت العملية خدت علاج طبيعي وبردو متخطبناش وبعدها اتكرمت و وحصل مشكلة كمان خلتنا نأجل خلت المستشفى ولسه مأجلين ليه بتحسسني انك مش عاوزني انا حبيتك بجد
ياسين بصدمه….هدييير انتي بتقولي ايييه
هدير بصتله بدموع وشالت الخاتم من ايدها وفتحت ايده وحطيته فيها….حبيتك بجد يا ياسين شكرا على كل حاجه
ياسين بصلها وهي سابته ومشيت….
ياسين خرج بعدها كانت هي ركبت تاكس ومشيت….
ركب عربيته وفضل ماشي بيها …
ياسين بحزن كبير….ايه يا ياسين هتعيش كدا وهتستسلم للبعد طب اعمل ايييه
اتحرك بالعربية بأتجاه بيته….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري…
قاعد يونس في الجنينة والصور وصلت له بص على الصور بصدمه وغضب….عااااااااائشهههههه لييييه تعملي كدا
قطع تفكيره احمد وايمان…
احمد….يونس قوم اللبس حنان مرات عمك اتصلت وعزمتنا على الغدا
يونس بغضب ومحاولة الهدوء….روح انت يابابا انا هجيب عائشه وهااجي
ايمان….ماشي ياحبيبي متتأخروش
مشيوا ويونس عمال رايح جاي في الجنينة….
بعد شوية دخلت عائشه وهي بتغني…
يونس….عااائشه
عائشه بخضه….ا ايوه يا يونس
يونس…كنتي فيين
عائشه بتوتر….في الجامعة
يونس….امممم والجامعة لحد الساعه ٥الا تلت
عائشه بخوف….اصل كنت خرجت بعدها مع ياسمين
يونس بحزن لأنها بتكدب….انا سمعت الصبح ان ياسمين مش هتروح
عائشه…. ا اه فعلاا ما هي عملت مفاجأة وجت
يونس….امممم طب ادخلي اللبسي عمك عازمنا وماما وبابا راحوا
عائشة بتوتر….حاااضر
دخلت ويونس بص على فونه بغضب ودخل يجهز…
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مبنى المخابرات….
يوسف….امممم وانا يعني مش عارف
مراد بصدمه….ها
يوسف بضحك….ها ايه مراد باشا بيحب انسه نورا وحمزه باشا بيحب حياه هااانم ويونس باشا بيحب انسه ونس مهندسه في شركة احمد انا عارف كل واحد فيكم بيحب ميين انتو نسيتوا اني عامل نظام امن عليكم كلكم وماشاء الله اسرة احمد الدمنهوري كلها عندي هنا
حمزه بضحك….معلش بس يابابا انت مشكلة
يوسف….ولااا هي المخابرات دي سهله كدا
مراد بضحك….فعلا صدق الي قال عليك الباشا
(لقب يوسف الباشا)
مراد….ها رأيك ياباشا
يوسف….مراد انت تربيتي طبعا موافق ربنا يسعدكم
مراد قام حضنه….احلى يوسف باشا في الدنيا
يوسف حضنه وحضن حمزه وقال…ربنا يسعدكم يارب يلااا ياحمزه نروح زمان حنان عزمت احمد وايمان وبالمرا نقرأ فتحتكم منا متفق معاها
خرجوا كلهم وهما مبسوطين….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت ياسين…
نعمه….ياسين يلا اجهز عشان يوسف باشا عازمنا
ياسين بحزن….روحي انتي يا امي
نعمه قربت عليه وحضنته….مالك ياحبيبي
ياسين….تعبان شوية متقلقيش
نعمه….هنتكلم بس لما نرجع قوم يلا عشان نقرأ فاتحه حمزه وحياه
ياسين….ماشي ياماما هقوم اهو
قام وبدل هدومه ونعمه كمان ونزلوا….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فون ساره….هشوووفك
يامن بضحك….وحشتيني فعلا
ساره بغيظ….بتتريق
يامن….لا والله وحشتيني بتوحشيني على طول اصلا
ساره….اه هنشوف بعض اهو
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا الوقت كلهم وصلوا بيت يوسف….
حمزه دخل ل مكان نورا وحياه….
حمزه بحب….وحشتك صح
حياه بصت لنورا وميلت عليها….هو اخوكي ماله
نورا….مش عارفه
حمزه بجدية مصطنعه….انسسسسههه حياااااه
حياه قامت بسرعه….تماااام يااافندم
وضحكوا هما الاتنين….
نورا بأبتسامه….ربنا يسعدكم ياحبايبي
مراد دخل بأبتسامه….ويسعدنا يا روحي
حمزه….تاااني انت تاااني
مراد بضحك….انا الي كنت بجري وراك
حمزه….اه صح😂
ضحكوا كلهم وخرجوا…
قاعدين كلهم وقام يوسف….انهاردة متجمعين كلنا عشان اقولكم ان هنقرأ فاتحه حياه وحمزه والشبكه مع حمزه ومراد ونورا والشبكه بكره هننزل نجبها ونلبسها لهم وبكره بردو هنروح نتقدم ل ونس حبيبت يونس
يونس بضحك….مش هستغرب
يوسف….طبعا
بعد شوية اتفقوا على كل حاجه وبدأوا يقرأو الفاتحه…
ساره بضحك….لاااا دي عاوزه زغروطه يلا يانورا معايا لولولولولولولوييييي
ضحكوا وقالت نورا….هروح اجبلك الشبكه يا حمزه
راحت ورجعت كانت فيها خاتم الماس واسوره ماس….
رجعت وحمزه لبسها لحياه وزغرطوا وشغلوا اغاني….
رقصوا كلهم سوا بفرحه…
حمزه بحب….بحبك ياحياااتي
حياه بحب….وانا كمان بحبك
مراد….انتي كل حياتي يانورا بحبك
نورا بحب….وانا كمان بحبك اوي يامرادي
بعد شوية قعدوا كلهم على السفره وسط فرحتهم….
احمد الدمنهوري….ربنا يسعدكم يا ولاد
كلهم….امييين
كله بيتكلم معادا يونس….
يوسف….يونس مش بتتكلم ليه
يونس بأنتباه….ها ياعمي بتقول حاجه
يوسف….بقول مش بتتكلم ليه معانا
يونس….معلش سرحت شوية
عند يامن وساره….ما تقولي لأبوكي يجوزنا بدري شوية
ساره….بس يا يامن
يامن بضحك….بزمتك ٣سنين مش كتير
ساره….كتير بس اتكلم انت
يامن….طيب هتكلم
يامن….عمي ممكن اقول لحضرتك حاجه
ساره بصتله بصدمه…
احمد الدمنهوري….قول يابني
يامن….بصراحه انا شايف ان ٣سنين كتير على جوازنا انا وساره
احمد….شوف يابني الوقت الي ترتاحوا بس ميأثرش على دراستها
يامن….امممم ممكن سنتين حلو واهي هتكون عندها ٢١سنه وخلاص هيبئا فاضل شهور وتتخرج
احمد بص ل ايه واحمد الهواري وقال….وانتو رأيكم ايه
هما….طلاما مناسبهم
احمد….يبئا على خيرة الله
يامن بفرحه….تسلم ياعمي يارب
وساره ابتسمت بفرحه….
يوسف بأبتسامه….ربنا يسعدكم يااارب
خلصوا اكل وكل واحد خد حبيبته وقعد في مكان….
عند ياسين….
بيرن على هدير مش بترد….
رن على ادهم اخوها….الو ازيك يا ادهم
ادهم….الحمدلله يا ياسين انت اخبارك
ياسين…..الحمدلله حبيت اتكلم معاك بخصوص موضوعي انا وهدير
ادهم….قول
ياسين….انا وهدير اتخانقنا وهي سابتلي الخاتم انا عاوز تقول لوالدك اني هاجي بكره اتقدم من جديد ونحدد ميعاد الفرح
ادهم….فرح؟؟!
ياسين….اتمنى اه بس متقولهاش حاجه
ادهم…..حاضر ياسين ربنا يوفقك ياحبيبي
قفلوا سوا….
ياسين ابتسم ودخل….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت ادهم المنياوي….
في اوضة هدير….
قاعده تعيط دخل عليها هادي….هدييير حبيبي بتعيطي ليييه
هدير بصتله وهو جري عليها حضنها….مالك يا قلبي
هدير….انا وياسين سبنا بعض
هادي بحزن عشانها….ليه
هدير بدموع…..انا السبب اتسرعت وظلمته هو كان مضغوط وانا المفروض اقف جنبه
هادي….حبيبي خلاص في فرصة روحي بكره الشركة واتكلمي معاه وتتصالحوا
هدير….يارب ياهادي يااارب
هادي حضنها وخرج….
راح لسلمى….حبيبي عامل ايه
سلمى….بيحبك
هادي باس ايدها….وهو اكتر
سلمى….حددت الفرح
هادي….هشوف لسه ادهم لما يتقدم لعائشه ونعمله سوا
سلمى….على خير ياحبيبي
دخل ادهم ونده لهادي وهادي راحلوا..
ادهم حكاله على الي ياسين قال وراحوا يتكلموا مع والدهم….
بعدها هادي راح لسلمى….شكلهم هيبئوا ٣افراح في فرح واحد
سلمى بضحك….ليه
هادي….هدير وياسين فرحهم هيتعمل قريب
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا يوسف الهواري….
حمزه وحياه قاعدين يتكلموا…
حمزه…..ايه رأيك نخلي فرحنا كمان شهر
حياه…..هو حلو بس شوف بابا
حمزه خدها وراحوا ياخدوا رأي يوسف واحمد….
حمزه….انا هشتري فيلا صغيرة واجهزها بكل حاجه حياه تأمر بيها والفرح كمان شهر
يوسف…..والله انا يهمني سعادتكم
احمد…..الي تشوفوا يابني اهم حاجه عندي ان حياه تكون سعيدة وتاخد بالك منها
حمزه….في عيوني
خدها وراحوا يقعدوا تاني….
حمزه…..اليوم الي هتتكتبي في على اسمي هو هيبئا اسعد يوم في حياتي يافرحة قلبي
حياه بحب كبير….انا لو كنت اعرف اني هعيش قصة حب حلوة كدا كنت اتمنيت اللحظه دي من زمان
حمزه…..بحبك ياحياتي
حياه….وانا كماااان
عند يونس….
كلم ونس وخد منها ميعاد يجي يتقدم لها وهي فرحت اوي وكلم والدها وادالوا الميعاد….
قفل معاها وبص على عائشه شافها مركزه في الفون الغضب اتملك منه تاني….
راح لحمزه….بعد اذن الحب عاوز حمزه دقيقة
حمزه بغيظ….هشوف الواد دا واجيلك
حياه ضحكت وهما مشيوا….
عند مراد ونورا…..
مراد بحب….نورا الي نورتلي حياتي كلهاااا
نورا….مرااادي
مراد….قلب مرادك انتي بحبك
نورا بحب….وانا كماااان
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند يونس وحمزه….
حمزه….اتكلم معاها بهدوء ومتخليهاش تخاف او تكرهك يا يونس اتصرف بهدوء وانا هعرفلك مين الي بعت الصور
يونس….هحااول يا حمزه هحاول
حمزه….ان شاء الله متقلقش خير ياصحبي
دخلوا جوا وعدا اليوم وكلهم روحوا….
في فيلا احمد الهواري….
دخل يونس اوضة عائشه بليل يتكلم معاها وقفل الباب وراه….
كانت واقفه في البلكونه وسمعها وهي بتتكلم….
عائشه….امممم وانا كمان بحبك يا ادــ
يونس بغضب جحيمي….عااااااااائشه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة ظابطة)