رواية دموع القلب الفصل الأول 1 بقلم حبيبة النادي
رواية دموع القلب الفصل الأول 1 بقلم حبيبة النادي
رواية دموع القلب البارت الأول
رواية دموع القلب الجزء الأول
رواية دموع القلب الحلقة الأولى
ف قصر عائلة الرفاعي من اكبر عائلات البلد
وتحديدا ف غرفة بالدور الثاني بالقصر عرفه اقل ما يقال عنها متحف مليئلة بالتحف الثمينه ولونها الاسود الجميل
جاسر بيصحي ع رن تليفونه
جاسر: الوو يزفت
فارس: صحي النوم يقلبو كل ده نووم
جاسر: عايز ايه اخلص
فارس: الواحد ميعرفش يتكلم معاك كلمتين ع بعض طيب تعالي بسرعه ع الشركة ف مشكلة بين عميلين
جاسر: تمام شوية وجاي
بيطفي الفون ويقوم ع الحمام
بالاسفل علي مائدة الافطار
الجد ويدعي جلال: جاسر اتأخر حد يطلع يشوفه
خالد ابن عم جاسر: م الباشا انت مدلعه يروح ويجي ويصحي علي كيفه
جاسر وهو بينزل علي السلم: عندك اعتراض تعال وقلي
جلال: بس يا خالد متدخلش ف اللي ملكش فيه وانت يا جاسر بيه مش مضطرين نستناك كل يوم انت عارف المواعيد وتلتزم بيها
جاسر: حاضر يجدي
وبيقعدوا يفطروا
محمود عم جاسر وابو خالد ولارا: ابوي بعد اذنك لارا عاوزة تنزل الشركة تشتغل وتساعدنا شوية
جلال: صحيح فينها السنيورة
فاتن والدة لارا: بتتكلم بتوتر لارا نايمة اصلها يعني كانت سهرانه مع اصحابها وجت متأخرة
جلال: نايمة لدلوقتي وعاوزة تنزل تشتغل
محمود: يا بوي هتلتزم متخافش
جلال: طيب نبقي نشوف
جاسر: بيقوم من غير كلام ويطلع ع الشركة
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
ف منزل عائلة الجارحي
مني: يا حبيبة يا حبيبة ياالين يااربي كل يوم ع الحال ده
لين من فوق: نعم يا ماما
مني: لسه بدري متنزلي يبت منك ليها
لين: اديني نازلة يست الكل متتعصبيش
مني: ربنا يهديكم
لين بتنزل وتصبح ع العيلة وتبوس ايد جدها
مني: فين اختك
لين: يا ماما جتها حالة مستعجلة وطلعت من بدري
مني: مفطرتش يضي عيني
الجد «عامر»: متسيبيها يمني البت عارفة مصلحتها حبيبت قلب جدها
مني: انت مدلعها والله يعمي
الجد: تدلع براحتها قلب جدها
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
عند بطلتنا
الممرضة: كفووو عليكي يادكتورة العملية ممتازة
حبيبة: الحمدلله عدت علي خير
دكتور «علي»: بفضلك يا دكتورة المريض كان ممكن يروح ف اي لحظة
حبيبة: شكرا جدا ليكم وفصلكم سابق والله وبتضحكلهم وتستأذن
ف مكتبها
قاعدة شارده تفكر ف مستقبلها
قاطعها رن موبايلها
لين: الو ي بيبو
حبيبة: اكيد في حاجه هاا عملتي مصيبة ايه
لين بضحك: اخص عليكي دا انا حتي اختك
حبيبة: امممم
لين: هتيجي امتي ماما قلقانة عليكي عشان طلعتي بدري
حبيبة: انا هاجي دلوقتي مش ورايا حاجة
لين: طيب ماشي باي
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
ف الشركة بيدخل جاسر بكل برود والموظفين كلهم بيشوفوه ويجروا ع شغلهم
فارس: الباشا شرف
جاسر: خير
فارس: العميل من شركة بي دي اتخانق مع عميل شركة اف سي
جاسر: وده ليه ان شاء الله
فارس بضحك: قال ده بيعاكس اخت ده
جاسر: واحنا مالنا بده
فارس: ده عاوزنا نلغي الشراكة مع ده
جاسر بغصب: مش فاضي لشغل النسوان ده انا الغيها مع الاتنين واياك المح طيف حد منهم هنا
وببدخل عشان مكتبه بكل برود
فارس: وانا مالي يا لمبي تطله غضبك عليا عالم تقرف وبيضحك
ف مكتب جاسر
قاعد وساند راسه للوراء
وبيعيد ذكرياته
فلاش بااااك
جاسر: حنين انتي مكنتش متوقع كده منك
حنين بضحك: هو انت مفكر اني بحبك لا يابا فوووق انا بحب فلوسك
جاسر: عملتي كل ده عشان الفلوس مستعدة تقتليني عشانها
حنين: واعمل اكتر من كده كمان
جاسر: ياريت متت ومشوفتش اليوم ده
حنين: وانا هحققلك امنيتك وضربته رصاصه ف كتفه
بسببها جاسر بيدخل غيبوبة ست شهور ولما بيفوق بيتغير 180درجة
باااااااااااك
جاسر: مستحيل ارجع احن تاني ولا احب خلاص انتهينا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دموع القلب)