روايات

رواية صغيرة على قسوتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي البارت الثامن عشر

رواية صغيرة على قسوتي الجزء الثامن عشر

رواية صغيرة على قسوتي الحلقة الثامنة عشر

———–‐————————————————————————————-
مروان :-مليكه عاوزين نتكلم مع بعض
مليكه وهي تتدلع ع مروان امم اتكلم عاوز اي
مروان :- دلوقتي احنا بقي معانا بنتين ومش هينفع اننا ننفصل او حتي انك تسيب البيت
مليكه بغضب ه لي مش هينفع ما انا اللي كنت شايله مسؤوليتهم ف غيابك وانا اللي كنت قايمه بدور الاب والام جاي تقولي نبقي مع بعض الطفله اللي انت اخدتها زمان دي تنساها ي مروان
مروان لمحاوله تلطيف الجو:-اسم مروان طالع منك زي العسل
مليكه بحده مروان انا مبهزرش
مروان بحده مماثله لها ولا انا بهزر ي مليكه مفيش خروج من القصر فاااهمه
مليكه لا مش فاهمه وهروح مع سيف بيته
مروان متنطقيش اسم الزفت وانا والله لاربيكي عوكل اللي عملتو
وقام وسبلها اناح ونزل وركب عربيته هوه وف العربيه رن ع سيف
سيف نعم ي ميرو
مروان اتعدل واحترم نفسك قدامك ساعه وتقابلني في…..
سيف ماشي
قفل معاه واستناه في الكافيه. وصل سيف الكافيه اللي اتفق معاه هوه ومروان
سيف عم العيااال
مروان اهلا ي صحبي
سيف حاسه بسخريه ف كلامه :- اهلا ي مروان
مروان لي
سيف لي اي
مروان لي عملت كده لي مقولتليش انها حامل لي سبتني ل شيطاني لي خليتني بعيد عنها لي عملت كده وانت اقرب حد ليا مش متخيل انك انت تعمل كل ده وانت عارف الظروف اللي اتجوزنا بيها انت كنت اكتر من اخويا وفوق كل ده جاي تقولي انك هتتجوزها
سيف بسخريه :-خلصت،، وانت برضو اللي عملته مكنش سهل روحت وعشت حياتك وسبتها لي بعدت عنها تعرف هي كانت قد اي ضعيفه في حملها محدش شالها قدي انا عمري ما شوفتها غير اختي الصغيره لما قولتلك اني هتجوزها كنت عاوزك تنزل وتيجي تاخظها قبل ما تضيع منك ده لو مكنتش ضاعت منك اصلا
مروان بحده وعصبيه مليكه ليا انا اه غلط (وكمل بحزن) بس حسيت بحبها لي متأخر والله هي اللي خلت بالها من بنتي في غيابي انا عمري ما هسيبها
سيف ببتسامه ربنا معاك ي صحبي اللي عاوزاك تعرفه اني والله ما خونتك
مروان ببتسامه آسف علشان اديقت عليك وانت ملكش ذنب
سيف بمرح اي ده اي ده مروان باشا بيعتذر ده بجد كتير اوووي
مروان بس ياض اظبط كده في اي
سيف بغمزه ماشي يعم
مروان عاوز اصالحها اعمل اي ي سيف
سيف تدفع كام
مروان هرفدك
سيف لا ياعم هقولك اصبر 😂
مروان انجزز
سيف بص هي عيد ميلادها كمان كام يوم تقدر تعملها عيد ميلاد متنسهوش وكمل بغمزه وده بطريقتك برضو يا دنجوان
مروان تصدق فكره
سيف اي خدمه ي عم
مروان ماشي تمام
سيف اشطا لو احتجت اي حاجه قولي
مروان ماشي
مروان هقوم انا اروح سلام
سيف سلام
طلع من المطعم مروان وركب عربيته …وصل الفيلا ودخل ع اوضه اطفاله
مروان ف نفسه ببتسامه والله لاعوضكم عن كل اللي شوفتو
طلع وقفل بابا الاوضه بعد ما اطمن عليهم ودخل اوضته. ف اوضته
دخل غير هدومه واخد شاور وكانت مليكه نايمه اخدها في حضنه ومليكه من غير ما تقصد دخلت جوه حضنه اكتر
مروان ف نفسه قد اي شكلك بريئ وحلو اوووي وانتي نايمه اوعدك والل اني هعوضك عن كل يوم وحش شوفتيه وباسها ف خدها ونام
سماا أحمد
بعد يومين
في الصباح
مروان ايوة ي سيف بص عاوزك تعمل……….
سيف بمرح ايوة ي. عم الرومانسي الله يسهلوووووو
مروان اطلع غور انا غلطان اني بكلمك
قام مروان واخد شاور ولبس
مليكه وهي داخله الاوضه
مليكه بناتك عاوزين يقعدوا معاك شويه
مروان اممم حاضر طيب وبنتي الكبيره مش ناويه تعقل و تقعد معايا
مليكه بكسوف لا بقلمي سما احمد
مروان بضحكه يارب دايما لا 😉
مليكه تقصد اي
مروان مقصدش انا نازل
مليكه احس
مروان بتقولي اي ي هانم
مليكه بقرف ولا حاجه
نزل مروان وشاف بناتو بيفطروا
ندي ونادين بابييييييي
مروان وهي ينزل لطولهم حبايب بابي عاملين اي
ندي ونادين الحمدلله ي بابي وحشتنا اوووي
مروان وانتو كمان وحضشي اووي
ندي طيب اقعد معانا
مروان حاضر هخلص شغل واجي اقعد معاكم
وباسهم هما الاتنين وهوه وخارج
الحاجه ناديه اقعد افطر ي حبيبي
مروان وهوه يقبل ايديها لا يا أمي معايا شغل همشي انا
ناديه مع الف سلامه
مشي مروان ع شركته رن عليه سيف وأكد عليه ع اللي اتفق معاه
في الليل
مروان سيف رن ع مليكه وقولها طسيف حاضر
عند مليكه كانت بتتلبس بناتها عشان هيناموا في الوقت نفسه رن فونها
مليكه ايوة ي سيف عامل اي
سيف كويس الحمدلله بصي ي مليكه السواق هيجبلك فستان البسيه وتعالي في المكان ده بسرعه
مليكه اي في
سيف اسمعي كلامي وثقي فيا يلا
مليكه حاضر
وصل السواق واخدت الفستان ولبسته وركبت معاه وراحت ع مكان يخطف القلب حرفيا كوخ صغير ع شلايه ع البحر مع صوت أمواج البحر وضوء القمر وجو رومانسي اووي
مليكه فينك ي سيف كل ده
سيف البسي ده
مليكه اي ده
سيف حطيه ع عينك
مليكه لي
سيف اخلصي كفايه اسئله
مليكه لما اشوف اخرتها. حاضر
لبست شريط ع عيونها
في نفس الوقتي مروان ومسك ايديها حست برعشه ف ايديها خفيفه لكن كذبت احساسها ومشيت مع مروان وصلوا المكان وفك الشريط من ع عيونها
مليكه بصدمه مروان
مروان سيبلي نفسك ممكن سبيني اكفر عن كل غلطه عملتها
مليكه عاوزه امشي
مروان استني
مليكه عاوزه امشي ي مروان يلااا
مروان مش قبل ما تسمعيني
مليكه امم انجز سمعاك
مروان بصي انا اه غلط وكل حاجه كانت غصب عني والله بس انا والله بحبك واكتشفت ده متأخر بس عشان خاطري سامحيني
مليكه لا يمروان مش هسامحك اللي عملته مش هيطلع خاتم شكله كيوت اوووي 💍ونزل ع ركبته
مروان انا بحبك ومحبتش والله قدك سمحيني عشان خاطري ي ام بناتي
مليكه حاول تقسي قلبها لا
وسابته ومشيت قام هوه ووقف اتكسر اوؤووي من كلمتها مشيت مسافه مش بعيده اوووي ورجعت ليه تاني
مليكه ولو سبتني تاني
مروان اوعدك والله بروحي اني مش هسيبك
مليكه اكيد
مروان بفرحه اكيد
وقرب منها واخدها في حضنه
مروان كل سنه وانتي طيبه
مليكه وانت طيب
بعد شويه
مروان يعني خلاص سامحتيني
مليكه صراحه مش اوووي
مروان بعد كل ده ومش اووي يا ملوكه
مليكه قربت منه وباسته من خده بعد ملوكه دي سامحتك
مروان وهوه متيم بها بحبك
مليكه وهي مكسوفه ووشها طماطم ومكسوفه اووي وانا كم،،،ومكملين كلامها لانه اخدها في قبله طويله اوووي تعبر عن مدي حبه واشتياقه لها
مروان لو مقومتيش دلوقتي انا مش مسؤؤل عن اللي هيحصل
مليكه شيلني
مروان نعمممم
مليكه وهي تعبس له عبس طفولي محبب الي قلبه بقولك شيلني
مروان بحب وضحك من عيوني يروحي
ورفعها ببطئ وانطلق بها حيث بيتهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرة على قسوتي)

‫13 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *