رواية نور العمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد
رواية نور العمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد
رواية نور العمر البارت الرابع عشر
رواية نور العمر الجزء الرابع عشر
رواية نور العمر الحلقة الرابعة عشر
في اي مش تخبط براحه… لسه مخلصش كلامو ولقي الي نازل فيه ضرب بكل عصبيه وغل ومن كتر الضرب مش عارف حتي يقول اي حاجه ولا يفهم في اي
_ خلص ضرب فيه وسألو والنار هتخرج من عنيه بسيم فينن
ادهم: بوجع ففي شقتو عمر شدو ونزل ركبو العربيه فينن هي اخلصص
ادهم: في***… عمر ساق بجنون وادهم جمبو خايف شكلو يخوف عصبيتو والضرب الي ضربو بالطريقه دي تخوف شكل عنيه الي اسودت من كتر الغضب وعروقه الي هتطق من ايديه ورقابتو يخوف كان اشبه بالوحش الهائج الي بيدور علي فريسته عشان يفترسها بكل وحشيه
عمر: بفحيح وصوت خشن هناا بقلم حبيبه محمد
ادهم: ااهه
عمر: شقه كام اخلصص وضربو بالبوكس
ادهم: بوجع اههه ششقه 4 ااربعهه
عمر: نزل ونزلو وقالو يغور من وشه وطلع بسرعه جري ووصل لشقه اربعه سامع صوتها بتستنجد بيه جوه فضل يرزع ويخبط لغايت ما ايدو خلاص احمرت من كتر الخبط
بسيم: فتح بغضب وصوتها سكت كأنو هددها بحاجه.. ايي في ايي يجدع انت
عمر: مستناش يخلص كلامو وكان مديلو بالروسيه في دماغو رجعو لورا ومن عند مناخيرو اتعور بقلم حبيبه محمد
نور: كانت بتعيط وحاطه ايدها علي بوقها بخوف
عمر: نام فوقه وفضل يضرب فيه بكل قوته لدرجه ان ايدو نفسها اتجرحت من ضربو ونادا بصوته العالي وقال: ينورر
اول ما سمعت نبره صوته خرجت بسرعه وصوت عياطها زاد بتدور عليه هي مش في حلم هو هيلحقها زي ما هي متخيله ومش هيسيبها وفعلا خرجت لقت عمر فوق بسيم ونازل ضرب فيه من غير رحمه وعامل زي الوَحش الغضبان
نور: بخوف من شكله والدموع في عنيها عمر
عمر: بصلها يطمن عليها ومجرد ما بص لنور كان بسيم عاكس الادوار كان بسيم فوق عمر وبيضربو وعمر بيصد ضرباتو بس اكيد بيجي فيه ضربات برضو هو مش فاندام ولا حاجه 😂
نور: بدموع لا لا عمر وجريت علي بسيم فضلت تضرب فيه بس هي بنت ومهما كانت البنت قوتها قد اي ف قوه الرجُل قوته اضعافها بمرات وبسيم مكنش بيتأثر بضربها جسم ضخم رياضي عريض مش هيتأثر بشويه ضربات خفيفه زي دي
نور: فضلت تضرب فيه وهي بتعيط وبتترجاه يسيب عمر لحد ما مره واحده مسكت كتفو وعضتو بكل قوتها
بسيم: ساب عمر ومسك كتفو بألم نور غرزت اسنانها بكل قوتها الي عندها ومكنتش عارفه هي القوه دي جيتلها منين عشان تخلي بسيم يتوجع كده بقلم حبيبه محمد
عمر: استغل الفرصه ومسكو وفضل يضرب فيه بكل وحشيه بقي انت يبن ال**** عاوز تاخد مراتي وانت الي مسببلها الخوف ده كلو هاا وفضل يضرب فيه ويطلع كل غضبو فيه سواء من انو فكر يمد ايدو علي نور وانو كان سبب خوف نور وان هو جواه طاقه سلبيه كبيره من حادثه مامتو مأثره عليه ومن فقدان حبيبتو فضل يضرب فيه لحد ما عمر نفسو تعب وبسيم اغمي عليه برغم انو هو كمان يعادل عمر في القوه بس عمر كان فعز غضبو ومكنش شايف قدامو ده غير انو طلع كل الي جواه فيه بقلم حبيبه محمد
نور: كان بتبص لعمر وعلي كميه الضرب الي بيضربها لبسيم والوحشيه الي هو فيها وخافت من منظرو ده مش عمر الحنين الي بيفطرها وبيعملها الي عوزاه فضلت تقنع نفسها ان ده عمر بس شكلو ومنظرو يخوفو فضلت بصالو ووقفت في جمب بخوف كان نفسها تحوش عن بسيم كفايا عليه كده هيم9ت بس خافت من عمر لا دي اترعبت واتراجعت لورا
عمر: قام من فوق بسيم وكان تعب من كتر الضرب الي ضربهوله لقاها واقفه في جمب بصاله راحلها
بقلم حبيبه محمد
نور: كانت ساكته ورجعت لورا بعيد عنو
عمر:بحنان متخافيش تعالي ومد ايدو الي بتنزف ليها
نور: بصت بحيره من سرعه تغيره من ثواني بس كان زي الوحش ودلوقت صوته مليان حنيه العالم ازاي؟؟
عمر: قلتلك متخافيش وشدها وبص علي بسيم بقرف ومشيو
طول الطريق كانت ساكته مش عاوزه تقول اي كلمه منظر عمر وهو بيضرب بسيم بطريقه دي مبيفارقش خيالها وسؤالها الي محيرها ازاي حنيه الدنيا دي هي كميه القس،وه والعن،ف دي ازاااي بقلم حبيبه محمد
عمر: بقلق لسه هيلمس شعرها بعدت بسرعه وبصتلو اي اي
عمر: بستغراب اهدي في اي انتي اتخضيتي كده لي
نور: بتوتر هاا لل..لا انا متخضتش ولا حاجه
عمر: طيب… بعد شويه وصلو ونزلو واول ما دخلو عمر قال عاوزك راحتلو وقلبها هيقف من كتر الخوف والتوتر
عمر: بحنان عملك حاجه لمسك
نور: هزت راسها ب لا
عمر: طيب ممكن تحكيلي حكايته وهو عاوز منك اي مش سبتو بعض
نور: هزت راسها ب اه
عمر: بجمود كلميني زي مبكلمك انتي متخرستيش
نور: بتوتر نعم
عمر: حكايه بسيم ايه واتمنى يعني المرادي تحكيها كامله من غير ما هقولك بعدين ومش بعدين
نور: حاضر وبدأت تحكي من وانا صغيره بسيم بيحبني وعارف انا بخاف من اي وبكره اي كان دايما يستفزني ب اي حاجه تخوفني قال كده بيحبني وبيضحك معايا كنت بخاف منو دايما بحسو نظراتو مش لطيفه من نحيتي لحد ما في مره كان جاي وشارب وانا وخالتو وماما كنا نايمين في بيت واحد دخل عليا اوضتي وحاول يتح،رش بيا فضلت اصوت حد. يلحقني كتم بوقي وقالي لو حد عرف ب الي بيعملو معايا وانو بيقرب مني هيقتل،ني وهيعمل حاجه هندم عليها قلتلو حاضر وكنت بخاف منو بس كان كل ما يقرب مني اهرب لحد ما قرينا الفاتحه بسبب امي وخالتي كان بيقرب مني وكل ما يقرب اقوله انو فاشل واني عمري ما احب واحد فاشل زيو ويوم ما هبص هبص لواحد محترم وغني ويحبني واحبو مش يعمل القرف الي بيعملو قلت اني هحب واحد غني عشان عارفه انو فاشل ومش بيشتغل هو عايش بفلوس ابوه الي مسافر ف اتحداني وقالي انو مش فاشل وانو هيبقي غني وانا الي اتمني ارجعلو قلتلو ماشي اتحداك وسافر ووقتها كنت انفصلت عنو وبعديها بفتره كبيره اتقدمتلي ومكنش في حد اتقدملي اصلا غيرك ابن خالتي متقدمش هو قال لامو وامي مصدقت عشان تخلص مني وكان كل ما اعمل حاجه مش عجباه يبقي هيمد ايدو عليا يفضل ماسك ايدي يضغط عليها ويلويها وكأنو هيكسرهالي لحد ما زهقت وكنت بدعي انو يم9ت لاني بكرهه ومش عوزاه يرجع عشان لو رجع هيبقي كده حياتي اتدم،رت واتجوزت حد انا مبحبوش يعمر بس ولله هي دي حكايه بسيم…خلصت كلامها وهي بتعيط
عمر: مسح دموعها بأيدو الي مجروحه وقال بحنيه: اهدي انا مصدقك وانتي مرات عمر الزيادي يعني محدش يقدر ينظرلك نظره بس وطول ما انا عايش مش عاوزك تخافي من اي حاجه ولا بسيم ولا غيرو بقلم حبيبه محمد
نور:بدموع متسبنيش يعمر
عمر: حضنها وطبطب عليها وكان بيتوعد للي اسمو بسيم ده
نور مسكت ايد عمر بقلق انت كويس
عمر: اه الحمدلله بس احكيلي اي الي حصل…
نور:كنت قاعده والجرس رن فتحت لقيتو طلعت اجري ورنيت عليك شدني من شعري وخدني ومشي وهناك فضل يزعق ويقولي انتي ليا وبس ومش هتكوني لغيري حتي لو طلب الامر انو يقت،ل نفسو ويقتل،ني وفضل يزعقلي ويشد في شعري ويلوي في ايدي عشان اتجوزت وسيبتو
عمر:كان ماسك نفسو الحمدلله انك كويسه وانا هجبلك حقك من الك،لاب دول
نور قامت وجابت الشاش والمرهم وبدأت تعمل ايدو انا اسفه كل ده بسببي اسفه بجد
عمر: انا كويس وانتي مراتي يعني مهما حصل لازم اكون حمايتك حتي لو مكنش بينا قصه حب
نور: ربنا يخليك ليا انا من غيرك كان زماني معاه و… حط ايده علي شفايفها اشش خلاص متفكريش فحاجه المهم انك كويسه وحاسه بأمان وبس اي ماضي وحش تشيليه من دماغك بقلم حبيبه محمد
نور: طب وانت يعمر امتي هتشيل الماضي من دماغك زي ما بتقول
عمر: شال ايدو من ايدها وبص لبعيد ومردش
نور: رد عليا صدقني انا مسعتده اعمل اي حاجه بس متفكرش في الماضي وتبقي كويس ومتبينليش انك بخير وانت جواك مدم،ر كلمني خرج كل الوحش الي جواك بس متكتمش الكتمان عمرو ما كان حل ولا بيريح ربنا خلقنا عشان نسمع بعض ونهون علي بعض اتكلم معايا وانا هحاول بكل مافيا اني انسيك الي فات بس انت مكتمش الحزن في قلبك عشان ميزدش لما بنتجرح يا عمر لازم نداوي الجرح قبل ما يكبر او يحصل حجات احنا بِغِني عنها اهو احنا كده لازم نواجه الي بنخاف منو والي بنكرهو ولازم نداوي الجروح الي جوانا قبل ما تبقي اكبر ومنعرفش نعالجها ومتخفش وتسيب ندوب جوانا طول العمر بالعكس حاول مره واتنين وعشره انك تتخلص من اي جرح وحزن جواك عشان لما تضحك تضحك من قلبك تبقي حاسس براحه جواك تبقي بالك مرتاح مفيش اجمل من روقان البال والراحه النفسيه صدقني الاحساس ده ولا يسوي كنوز الدنيا انك تكون خالي من اي حزن وتفكير يرهقك ومشاكل وهموم ده احساس ميتعوضش انك تضحك من قلبك مع الي بتحبهم وتكون حاسس بالسعاده ده احساس جميل حاول معايا يعمر متستسلمش لاي حاجه عشان خاطري بقلم حبيبه محمد
عمر: بصلها وكلامها طمنو وحسسو بالسلام الداخلي
نور: حطت ايدها علي وشو بحنان هتساعدني تبقي احسن صح
عمر: ابتسم اه بس
نور: بفرحه اي
عمر:هتستحمليني؟ انا بتعصب كتير بس بحاول امسك نفسي لما اكون قدامك لما بفتكر اي حاجه تدايقني بتخنق ببقي عاوز اكسر اي حاجه قدامي لو مخنوق وبفكر في الحاجه الي خنقاني ممكن من غير قصدي اتخيلك حد تاني واتعصب عليكي وممكن….ممكن امد ايدي عليكي انا مببقاش واعي وقتها بتبقي نوبه غضب ولما ببقي فاضي كل حاجه بتيجي فخيالي من تاني قبل ما انام لازم اشوف نفس المنظر الي بحاول اتخطاه ومش عارف بكون لوحدي في العالم ده ببقي انا بس الي شايف ده انا الي عاجز اني اساعد امي واساعد نفسي اني احاول اتخلص من الذكره دي بس مش عارف بتعصب مجرد مفتكر اسمها بكون مش شايف قدامي غير شكلها وهي بتقولي انا محبتكش… هتستحملي كل ده هتستحملي عصبيتي الي بتخافي منها هتستحملي كلامي الس،م الي بقوله وقتها هتستحملي اني ممكن اشوفك حد تاني وقت غضبي هتستحملي كل ده ينور؟؟ خلص كلامو وهو متلهف يعرف ردها وخايف تقول مش هستحمل مينكرش انو فعلاً محتاج ليها وما صدق انو لقي الي هتعوضه بيدعي لربنا انها توافق وهو هيعمل اي حاجه هي تتمناها… بقلم حبيبه محمد (جماعه في بنت بتسرق رواياتي الروايه بقلم حبيبه محمد وبس مش حد تاني اي حد تاني بالله اعملو ابلاغ وشير ده مجهودي انا ومش هسمح لحد ان ياخد ولو حرف حتي)
نور: موافقه علي كل ده بس المهم انك هتكون كويس في الاخر… بصلها وجواه فرحان انها وافقت بس فنفس الوقت مستغرب لي هتستحمل كل ده وتلقائي سألها لي هتستحملي كل ده ردت بكل حب عشان انا لقيت نفسي معاك وانت حمايتي انت الي استحملتني واكتر بنسبه ليا من زوج يمكن الفتره الي فاتت صغيره بس انا فعلاً لقيت نفسي معاك حسيت انك ابويا الي ربنا حب يحتفظ بيه عندو وحب عمتو ليا وعوضتني عن حنيه امي الي محستهاش انا لو طولت اديك عمري ودي حاجه قليله اديهولك انت صلحت حجات انت مكنش ليك ذنب فيها وبعد ده كلو بتسألني لي هتستحملي
عمر: بذهول من الكلام الي بتقوله حس ان قلبه دق بسرعه وشعور جميل اووي نفسه يدوم بصلها وعنيه بتضحك وقال: مش متخيله كلامك ده عمل اي
نور: ابتسمت انا بقول الحقيقه رد عليها بكل حب ازاي مَنبع الحنيه والجمال ده ميتحبش ازاي حد يقدر يجرحك او يفكر يأذي حد مسالم بشكل ده
نور: في اشخاص كتير اووي مسالمين وكويسين بس احنا الي مبنشوفش غير الشكل الخارجي وبس والناس المؤذيه اكيد في حاجه خلتهم مؤذين كل شيئ وليه سبب، الوحش قبل ما يكون وحش كان حلو بس في حد او حاجه هي الي خليتو وحش ومؤذي وهو وقتها ملقاش الي ينقذو من تفكيرو وعشان كده بقي انسان مؤذي فهمت بقلم حبيبه محمد
بصلها وعنيه بتقول حجات كتير بس قال: انتي ازاي كده
ابتسمت بهدوء ازاي قال: اوقات متفهمه واوقات احسك مش قد المسؤليه وطفله
ضحكت جامد وقالت: لا لا انا متفهمه بس الانسان لما بيلاقي الشخص الي بيلاقي نفسو معاه بيبقي جواه جانب محدش بيشوفو غير الشخص الي بيحبو فَ عشان كده ممكن اكون طفله بس وقت الجد جد يعني في وقت لازم ابقي فيه عاقله ووقت ابقي فيه طفله فهمتني
عمر: اه
نور: وبس دي انا بكل حلوياتي ومسكراتي وضحكت
ابتسم ابتسامه سحرتها وقال: الحمدلله ان ربنا بعتك ليا ينور
نور: والحمدلله انو بعتك ليا بجد
عمر: الحمدلله طيب يلا مش انا كنت واعدك اسهرك احلي سهره
نور: اه بس لسه بدري شويه
عمر: عارف هنقعد شويه وبكره مش رايح الشغل هقعد معاكي وهحضرلك سهره ولا في الخيال ابتسمت بحب وفرحه وقامو ودخلت تغير وعمر كذالك
بعد شويه كانو غيرو وخرجو وعمر دخل المطبخ وهي دخلت وراه تشوفو هيعمل اي كان بيحضر اكل وبيحضر حجات للسهره
عمر: نور ما تغني
نور: بضحك صوتي وحش
عمر: لا ولله بس غني عشان خاطري يلا
نور: بصتلو وابتسمت وبدأت تغني وتقول بصوتها الجميل وهي بصالو✨ياللي ابتديت الحب معاك ✨عمري الحقيقي ابتدا وياك يالي✨يالي ابتديت الحب معاك عمري✨عمري الحقيقي ابتدا وياك ✨احلو احلو احلو احلو ✨بقلم حبيبه محمد ✨
عمر: كان بيحضر وباصص في الي بيعملو بصلها لقاها بصالو وبتغني وعيونها وتركيزها عليه اتحمحم بأحراج
عمر: احم شكلك بتحبي الاغاني القديمه
نور: كانت شارده في جمالو الي اول مره تدقق فيه وتاهت في بحر ملامحو الجميله بس فاقت علي صوته وردت قالت: هااا اه عمتو وبابا كانو بيحبو الاغاني القديمه وانا بصراحه يعني بحب عبد الحليم حافظ بكسوف قالت
عمر: ضحك علي كسوفها الي عجبو اووي وقال ومين ميحبوش ردت اصل دلوقت معدش حد بيسمعلو غير قليل بقو بيسمعو حسن شاكوش وعصام صاصا وحمو بيكا ودول يعني ضحك وقال: مش كل الناس ازواقها زي بعضها وحلو زيك عبد الحليم حافظ هو كينج الحب كلو
نور: فرحت اووي انو بيحبو اه وام كلثوم وورده الله بقي ولا صباح الله الله يعيني وضحكت
عمر: فضل يضحك طب سمعيني لصباح يست ورده ردت وهي مكشره انا نور ضحك علي شكلها وقال: عارف بس بنسبالي ورده جميله اووي ردت بكسوف وخدودها بدأت تحمر وقالت: طب هسمعك لصباح وبدأت تغني وكان صوتها احلي في الاغنيه دي وعيونها مليانه بالحب وبصالو وهو بيحضر الحاجات الي هيسهرو بيها وهي بتقول✨انت خايف من رموشي يجرحوك ✨مبيجرحوشي دول حبايبك يا حبيبي✨ ولا خايف حبي يخدك بحر تغرق فيه لوحدك✨لا ده انا معاك يا حبيبي ✨بقلم حبيبه محمد
…. بيمر وقت وعمر خلص وقعدو ياكلو وخلصو وخرجو الجنينه وعمر ظبط الاضاءه وحضر الفيلم وجاب الغطي عشان لو بردت وجاب الحاجه الي هيتسلو بيها وقالها اقعدي ونور قعدت وغطاها وشغل الفيلم وقعد جمبها والفيلم بدأ وكان فيلم رومانسي كوميدي وادالها الايس كوفي الي عملو كان عاملو في كوبايات علي شكل برطمان وفيه مكعبات تلج ملون وكان حاطط ليها لون بينك وهو ازرق وعليه صوص كراميل شكلو كان جميل ويشهي
نور: الله ده تلج ب اللون
عمر: اه عشان مبحبش طعم الميه بتاع التلج العادي لما بيسيح
…. فضلو قاعدين والنجوم والقمر شكلهم كان يجنن ونور بتتفرج وعماله تضحك علي الفيلم وهو بيديها مكسرات وشيبسي وشكولاته من وقت للتاني وفرد ليها ايدو كان متردد بس فردها ونور ابتسمتلو وقربت منو وخدها فحضنو وقعدو يتفرجو طول الليل تحت جمال القمر والنجوم والجو الهادي ونسمه الهوا الرطبه بقلم حبيبه محمد
الفيلمين خلصو ونور راحت في النوم وعمر شالها بالغطي ودخلها نيمها علي السرير ونام جمبها وكان مبسوط من جواه وحاسس بطمئنان
تاني يوم حضر الفطار وفضل يصحي فيها
نور: سبني انام بقي
عمر: كفايا نوم الساعه 12 الصبح يلا عشان تفطري
نور: بنوم مش عاو… ونامت
عمر: شالها بقله حيله ووداها الحمام وحط علي وشها ميه
نور: فتحت عينها بسرعه واتحركت بعشوائيه اححح وفضلت تبص حواليها
عمر: اي مش عاوزه تقومي وغسل وشها وخرجو
نور: في حد يصحي حد كده
عمر: اه انا ويلا عشان نفطر وخدها وراحو علي السفره وبدأو ياكلو
بعد شويه خلصو ونور دخلت الحاجه وعمر تليفونه رن ورد الو
عامل من الشركه: مستر عمر في مشكله ولازم تيجي حالن
عمر: مشكله اي وبعدين حلها انت يا حسن انا مش فاضي ولسه هيقفل..
حسن: بسرعه لازم تيجي يا مستر عمر لان في شخص جه وعمال يزعق وفي ناس كتير معاه
عمر: بستغراب شخص مين وبيزعق لي انا جاي حالن
نور: بقلق في اي يعمر
عمر: في مشكله في الشركه لازم اروح خدي بالك من نفسك ومتفتحيش لحد زي امبارح
نور: حاضر بس متتأخرش يعمر بالله عليك
عمر: وهو بيلبس التيشيرت حاضر والله وخلص ومشي بسرعه ونور قعدت وكانت قلقانه
…. وصل ونزل دخل اول ما دخل لقي بودي جاردات كتير واقفين وفي واحد واقف مديله ضهرو وجسمو ميقلش عن الجاردات الي واقفين قال بجمود وصوت منزعج هو في اي هنا… لف ليه وعمر اتصدم لما لقاه😳😡…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور العمر)