Uncategorized

رواية عندما يعشق الظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم حسناء السيد

 رواية عندما يعشق الظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم حسناء السيد 

رواية عندما يعشق الظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم حسناء السيد 

رواية عندما يعشق الظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم حسناء السيد 

أمان: صوت أماني بتنادي هي فين..ياربي أماني انتي اي اللي نزلك هنا

أماني: الحقني يا أمان أنا بغرق يا أمان الحقني،الحقووونيييي وغرقت وبعدين أمان نزل البحر وقعد يسبح وطلع هو وأماني ولكن أماني كانت فاقده للوعي 

أمان: أماني فوق ،يا أماني ،أماني قومي علشان خاطري يا أماني،أنا اسف مش هزعلك تاني قومي حقك عليا انا السبب علشان سيبتك قاعده لوحدك ،يا أماني قومي ..ولكن أماني فاقده للوعي وبعدين أمان أخدها وراح المستشفي هو واهله 

أمان: يا دكتور شوفها ارجوك غرقت في البحر ومش راضيه تفوق

الدكتور: تمام استنوا بره وانا هكشف عليها …وبعد ١٠ دقائق الدكتور خرج من عند أماني 

أمان: طمني يا دكتور هي كويسه 

الدكتور: الحمد لله حالتها مستقرة بس محتاجة شوية راحة 

أمان: طيب ممكن أدخل أشوفها 

الدكتور : اتفضل ادخل بس ياريت ميدخلش عندها عدد كبير 

أمان: خلاص انا هدخل انا وبعدين دخل عند أماني 

أمان: أماني قومي يا أماني ،انا اسف لأني سيبتك لوحد قومي وبعدين اماني فتحت عيونها وقالت: أمان في اي انا بعمل اي هنا 

أمان حضنها وقال: واخيرا فوقتي حرام عليكي خوفتيني عليكي يعني لو كان حصلك حاجة كنت هعمل اي انا 

أماني: ياريت كان حصل حاجة تريحني من العذاب اللي انا فيه 

أمان: حرام عليكي متقوليش كده 

أماني: علي أساس انك مهتم أووي يعني ابعد عني كده انا عايزه ارجع البيت 

أمان: حاضر هستأذن من الدكتور علشان تطلعي 

أماني: ياريت تنجز علشان مش عايزه افضل هنا كتير 

أمان: حاضر ارتاحي انتي بس عقبال ما استأذن واجيبلك 

أماني: راحتي هتكون بعد ٦ شهور ان شاء الله ..أمان عيونه امتلأت بالدموع لأن أماني فكرته انها هتبعد عنه بعد ٦ شهور ولكن سابها وراح استأذن من الدكتور ورجع قالها : يلا يا أماني قومي هنرجع البيت 

اماني : انا هرجع لوحدي انت روح اتفسح مع أهلك 

أمان: بلاش تعصبيني يا أماني أنا مش عايز أذيكي بسبب تصرفاتك دي 

أماني: لي هو انت شايف اني لسه متأذيتش منك ،قوللي في أذية أكتر من كده يا أمان ومسكته من قميصه وصوتها كان عالي وبعدين أمان زقها ووقعت علي الأرض 

أماني: اااااه رجلي بتوجعني اااه 

أمان: أااااماني أنا اسف والله مكنش قصدي وراح يشوف رجليها

أماني: ابعد عني وأوعي تفكر تقرب مني ابدا ابعد عني وقامت بتحاول تجري بس مش قادرة تجري لأن رجليها بتوجعها بس كانت بتحاول تمشي بأقصي سرعة وطلعت من المستشفي وأمان قال لأهله روحوا انتم وانا هجيبها وارجع البيت وأهله رجعوا البيت وأمان طلع ورا أماني ولقاها قدام المستشفي واقفه بتدور علي تاكسي وبتعيط علشان مش قادرة تقف علي رجليها 

أمان: استني هنا واسمعي الكلام انا هاخدك وهنرجع البيت 

أماني: وانا مش عايزه ارجع معاك 

أمان : ماهو مش بمزاجك بقا ويلا تعالي وبعدين شالها وراح ركب عربيته وحطها في العربيه وراحوا البيت واول ما وصلوا امان كان بيحاول يساعدها تمشي لكن اماني زقته بشويش وقالتله ياريت تبعد عني بقا وتسيبني في حالي 

أمان: مسكها جامد من دراعها وقالها: بس لو مكنتيش واحده ضعيفه دلوقتي كنت هعرفك قيمتك .

أماني: انا مش ضعيفه ابدا يا حضرة الظابط متفكرش اني علشان معنديش اهل واني مليش حد هنا واني مش عارفه امشي علي رجلي ابقي ضعيفه لا بالعكس انا اقدر اعرفك انا مين 

أمان: طيب اتفضلي غوري من وشي بقا علشان معملش جريمه دلوقتي 

أماني: انا واقفه قدامك اهو مش هتحرك الا لما اشوف الجريمة اللي بتقول عليها دي 

أمان: أنا همشي احسن علشان وجعتيلي دماغي حسبي الله فيكي 

وكان في طريقه للأوضه ..

أماني:حسبي الله فيك انت ياحضرة الظابط ،عمري ما هسامحك ابدا جاتك القرف في شكلك الحلو اللي عكس طبعك الشرير ده

أمان: ها بتقولي حاجة 

أماني: لا لا مقلتش حاجة بقول انا رايحه انام 

أمان: طيب انا هسبقك علي الأوضة متتأخريش 

أماني: ماشي جاية وبعدين امان راح الأوضة وبعد شوية أماني دخلت الأوضة وقالت: اطلع بره 

أمان: مش طالع 

أماني: عايزه اغير هدومي 

أمان: ما تغيري هدومك هو انا ماسكك 

أماني: احترم نفسك واطلع بره هغير وانت هنا ازاي يعني 

أمان: زي الخلق والناس هو انا راجل غريب يعني 

أماني: ايوه انت راجل غريب متفكرش علشان مجرد ورقه ومأذون يبقي هتسمي نفسك جوزي 

أمان: امتي اخلص منك يا شيخه هي كلها فترة وهرتاح منك 

أماني: ده هيبقي يوم عيد عندي 

أمان: طيب قدامك خمس دقايق تغيري فيهم وحسك عينك تتأخري وإلا والله هكسر الباب لو تتأخري 

أماني: مش هتأخر اتفضل بقا ..وبعدين امان طلع واماني غيرت هدومها ودخل تاني علشان ينام 

أماني: بقولك اي 

أمان: عايزه اي 

أماني: بما اننا بقينا في الصيف وكده يعني قوم شغل المروحه 

أمان: مش هشغل حاجة قومي انتي شغليها 

أماني: هو انت هتتأمر عليا علشان رجلي بتوجعني لأ وبتسمي نفسك مواطن مخلص 

أمان: هو انتي كل حاجة بتقلبيها دراما لي 

أماني: والله الدراما دي عاجباني وانا حره واتفضل قوم شغل اللي تولع 

أمان: الهي يولع لسانك اللي اطول منك ده 

اماني: الهي يولع شنبك ده 

أمان: انتي قليلة الزوق اووي والله همسكك اضربك 

أماني: والله ما تقدر 

أمان: طيب اوريكي 

أماني: قلتلك متقدرش واحترم نفسك انا بكرهك اووي غور بقا من حياتي بكرهك 

أمان ضربها بالقلم علي وشها وقال: متفكريش أن القلم ده علشان انتي اتحديتيني لأ والله القلم ده علشان طولة لسانك وياريت تتربي بقا علشان مأخلصش عليكي

أماني وهي بتعيط قالت: انت بتضربني يا أمان بتمد ايدك عليا علشان قلتلك كلمتين وانا متعصبه ما انت قلت كلام كتير وعملت حاجات كتيرة بس عارف انت فعلا نزلت من نظري انا بجد بكرهك و…….

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد.

اترك رد

error: Content is protected !!