روايات

رواية حبيبتي الشرطيه الفصل السابع 7 بقلم ياسمين سالم

رواية حبيبتي الشرطيه الفصل السابع 7 بقلم ياسمين سالم

رواية حبيبتي الشرطيه البارت السابع

رواية حبيبتي الشرطيه الجزء السابع

رواية حبيبتي الشرطيه الحلقة السابعة

ادهم حضن نور : روح قلب دومي
اسر : وانا مليش في الحب دا شويه
نور حضنته : لا دا انت الحب كله
ادهم : مش هتبطلي العاده دي كبرت وانتي لسه زي ما انتي ليا دا انت الحب كله وهو انت الحب كله
نور ببراءه : ما انت و هو هو الحب كله
الاب : ههههه 🤣🤣 بتغير من بعض مش عارف علي ايه
نور بفخر : عليا طبعاً يا سي بابا هو انا قليله دا انااااا الرائد نور الشرقاوي
اسر خبطها علي دماغها : علي نفسك يا اختي
الام ريهام : مش عارفه عامله في راجل ليه
نور : مامي حبيبتي وحضنتها جامد
ريهام : هتعقلي امتي يا اخر صبري
نور بمشاكسه : الصبر جميل و اهو بكره تشوفه يجيلك
ادهم : لميتي علينا الدبان ايه دا
اسر : ههههه 🤣🤣
نور بغيظ : انا طيب تعالي وظلت تركض وراه وهو يجري
اسر مسك ادهم : اهو مسكته يا نور
نور طلعت المسدس : وصوبته عليه
اقف ثابت يا روح امك
ادهم : يا ماما الحقي بتشتمك بتقولي يا روح امك الحقيييني الحقيييني هتموتني
ريهام : سيبي يا بت الواد وانت سايب اخوك وواقف مع المفتريه دي وبتقوليلو يا روح امك طيب تعالي بالشبشب ونور طلعت تجري ( انا كده عرفت نور مجنونه ليه و اكيد انتوا عرفته 🤣🤣🤣)
تعريف ادهم الشرقاوي شاب جميل وعصبي و دكتور جامعي في كليه هندسه عنده ٢٨ سنه بس مرح جدا مع عائلته غير اي حد وبيحب نور جدا جدا
اسر الشرقاوي : شاب جميل يشبه نور جدا والدلوع بتاع الشرقويه بيشتغل في شركه الشرقاوي بتاعت العائله وادهم برضو بيساعده )
يامن : السلام عليكم
عهد وأمه : وعليكم السلام
عهد : يامن انا بكره اول يوم ليا في الجامعه وهتوصلني صح
يامن : حاضر هوصلك واروح الإداره
وطلع علي غرفته بدل ملابسه ونزل عشان يسلي وقته في البار طبعاً
تاني يوم
يامن قام من جمب البنت وحط فلوس علي المكتب ومش راح البيت وادوش ولبس وعهد كانت جاهزه وكانت جميله جدا كانت لبسه تيشرت ابيض بكم وبنطلون اسود وهاف بوط ابيض وتركت شعرها الاصفر الذهبي للعنان ووضعت بعض مساحيق التجميل
يامن بتصفير : ايه دا يا بت
عهد : بلاش تكسفني بقي يا يامن
يامن : طيب يا اختي يالي
وأخذها الي الجامعه
يامن : موافقه وخلي بالك من نفسك وان حد اتعرضلك اتصلي بيا
عهد : خلاااص انا داخله حضانه
يامن : ههههه 🤣🤣 هتفضلي طفله في نظري
عهد : طيب باي بال عمو.
ودخلت الجامعه
عهد : ياه أخير حققت حلمي ودخلت هندسه الحمدلله
عند نور كانت راحه الإداره
وفجأة حد بينادي عليها وما كان الا يامن
يامن : يا بت يا نور انتي يابت
نور وقفت السياره : بت في عينك يا بعيد عايز ايه
يامن : العربيه بتاعتي عطلعت خديني معاكي
نور : هههه 🤣🤣🤣 كما تدين يا ابن ادم تدان هههه 🤣🤣 يالا باي يا كلبي و مشيت نور
يامن : يا بنت ال⁦🐕‍🦺⁩⁦🐕‍🦺⁩⁦🐕‍🦺⁩
وركب تاكسي
ونور دخلت مكتبها
ويامن وصل ودخل مكتبه
بعد فتره استدعاؤهم اللواء سعيد
في مكتبه
نور : خير يا للواء سعيد
ويامن : في حاجه
اللواء سعيد اقعده في قضيه
ولازم انتو الاتنين تستلموها انتوا هتمثلوا انكم متجوزين وتأجره بيت جمب المجرم دا اسمه نادي الشافعي
ومراته بتحب الاختلاط بجرانها انتوا هتسكنوا في الشقه الي جمبيهم
و دوركم بقي هتمثلوا انكم لسه متجوزين جديده وتجوزته عن حب
وهتتقربي يا نور من مراتوا لحد متبك وتخليكي تروحي عندها البيت ويامن هيتعرف علي نادي الشافعي وتعرف هيسلم شحنات الأسلحة فين بس
نور كانت مزهوله وكذالك عند يامن
يامن : عايزني أمثل أنه دي مراتي
لا لااااا بقي مافيش الا المجنونه دي
نور : ولا انا مش هروح معاك ومن دي الي مجنونه دا انت طويل واهبل
اللواء : بس مش عايزه صوت انا مش بخيركم انا بأمركم وخلاص باقي اليوم اجازه عشان تجهزوا نفسكم يالا
نور ويامن ادو التحيه وطلعوا
نور : يامن قول انك تعبت ولا اي حاجه وقول خاي ياسين يروح معاها
يامن بغيظ : لا انا مش هقول حاجه انا عايز اطلعها باي يا قطه
نور خبطت الأرض : علي وحيوان
يامن وهو ماشي : سامعك عافكره حسابك تقل
نور مشت روحت
في الجامعه
عهد ماشيه بعد ما شويه بنات اتنمروا عليها وعلى لبسها كانت دموعها بتنزل ومش شايفه حد
وخبطت في واحد
… ما تفتحي يا بقرا ايه مش شايفه
عهد ببكاء : انت الي بقرا ومش شايف انت يعني
…هو بصدمه : انتي بتقولي ايه يا بت انتي هاااااا انطقي
عهد ببكاء حاد : انتوا كلكم انانيين ووحشين انا مش جايه الجامعه دي تاني وتركته
أما ادهم فظل مستغرب هي مجنونه دي ولا ايه وراح المحاضره
بعد وقت عهد هدت و راحت هي وصحبتها ساره المحاضره
ساره : عارفه مين الدكتور الي جايه
عهد : لا مين
سار : ادهم الشرقاوي قمر وحلم كل بنات الجامعه
وفجأة دخل ادهم
و عهد شافته : يانهار مش فايت شيلت الماده علي كده
ادهم : راح عندها وأشار عليها اوقف
عهد وقفت ونزلت وجهها في الأرض
ادهم : اطلعي براا ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبيبتي الشرطيه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *