Uncategorized
رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثالث عشر 13 بقلم الأميرة فراولة
رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثالث عشر 13 بقلم الأميرة فراولة
![]() |
رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثالث عشر 13 بقلم الأميرة فراولة |
رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثالث عشر 13 بقلم الأميرة فراولة
فى فيلة الجبلاوى
أدم :شيماء
شيماء:نعم
أدم:فى حفلة بكرة وعرف كل الناس عليكى
شيماء:تمام يا أدم
أدم:أنا هطلع أنام عشان تعبان
شيماء:تمام
//////////////////////////////////////////////////
فى فيلة الشافعى
أسماء:انا حاسه ان حفلة بكرة ليها سبب غير الشراكة
أميرة:هتقلبى المحقق كرومبو دلوقتي
أسماء:يعنى أنا بكلمك بجد وانتى بتهزر طب يا ستى تصبحى على خير
أميرة:خدى يا بت هنا
أسماء:لا عطله أنام
وطلعوا الاتنين ناموا
____________________________________
فى الصباح
فى شركة الجبلاوى أميرة وأدم و أسماء وأحمد يعملون معا ويتخنقون على كل شى
أميرة: الساعه بقيت 4يلا يا أسماء عشان الحفلة
أسماء:يلا بينا
أحمد:الحفلة الساعه 8 وهتجهزو من دلوقتي
أسماء: معلش اصل البنات بياخدو
أسماء وأميرة:باى
وخرجوا من الشركة إلى الفيلة
———————————————————
ف. فيلة الشافعى
أميرة:أنا هلبس فستان وانتى
أسماء:وانا كمان
أميرة:طب يلا يدوب نلحق الساعة بقت 5
أسماء:تمام أنا هجهزك وانت تجهزينى
أميرة:تمام
وبداوا يجهزوا بعض (نسبهم بقا)
*************************************
في فيلة الجبلاوى
أحمد:خلصت يا أدم
أدم :اه يلا عشان نستقبل الضيوف
أحمد:يلا
وبدأوا في. استقبال الضيوف
##########################
أميرة:يا لهوى أحمد عقله هيطير منه
أسماء:بس يا أميرة أنا وأحمد انتهينا
أميرة :عشان كده طرد الموظف الى كانت هتضربك
أسماء:طردها عشان هى غلطت وبس
أميرة:هعمل نفسى صدقت
أسماء:طب يلا عشان هنتاخر
أميرة:يلا
ركبوا الاتنين العربية واتجهوا الى فيلة الجبلاوى ووصلوا الى الفيلا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فى فيلة الجبلاوى
تدخل الجميلتان إلى الفيلة ويتوجه نظر الجميع إليهما فكانت أميرة ترتدى (فستان وحجاب وحزمة بالون الفضى و وروچ بالون الكشميري الغامق )وكانت أسماء ترتدى(فستان بالون الاسود وعليه تتريظ بالون الابيض وحجاب وحزمة بالون الابيض وروچ بالون الكشميري الفاتح)
أحمد:يا نهار ابيض على القمر
أدم: اجمل من الجمال يا لهوى
أحمد بعدما أدرك كلامه:بيقول حاجه يا أدم
أدم:لا انت بتقول حاجه
أحمد: خلاص
كان أدم يعطى لماذا أميرة تجزبه هل لأنها اخت زوجته التوأم ولها نفس الاسم ،،، وأحمد يتمنى لو يعود هو وأسماء مرة أخرى)
أحمد:نورتوا
أميرة:بنورك
أحمد:انتى طالعة زى القمر
أميرة وهى تضحك لأنها تعرف أنه يقصد أسماء : شكرا وانت كمان موز
أدم:طالعة اجمل من القمر
أميرة: شكرا وانا كمان طالع حلو
وهنا يدخل محمود ويذهب إلى عند الجميع
محمود:انت حلوة كده على طول ولا أنا الى مش كنت بشوف يا أسماء
أسماء بابتسامة: شكرا يا محمود وانت كمان زى القمر
محمود: ياشيخة بطلى كذب مفيش قمر هنا غيرك
أسماء بهزار:شكرا بس دى معاكسه صح
محمود:صح
أميرة:وانا كيس مخلل
محمود:لا يا باشا دى انتى احلى مين فى الحفلة
أميرة:تشكر يا عم
أسماء:اى ده بعتنى بسرعة
محمود:انتى جميلة بس الحق يتقال أميرة قمر اوى
أسماء:تمام أميرة اختى وانا عايزها دائما الاحلى والاجمل
أميرة:مفيش احلا منك
وأثناء هذا الحديث هنا من سيشيط من الغضب وهو أحمد
أحمد :هو مفكر نفسه مين عشان يقولك الكلام ده وانتى ازاى تردى عليه والله لوريكى يا أسماء هانم
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
يقف أدم فى نص الضيوف
أدم:لو سمحتم اسمعوانى مش هياخد من واقتحم كتير
(انتبه إليه كل الضيوف وبدؤا ينصتون لكلامه )
أدم:عايزاعرفكم على شخص مهم والشخص ده هو شيماء هانم
وهنا تنزل شيماء من على الدرج والكل ينظر لها ويردون معرفة من هى إلا أميرة لأنها تظن أنها زوجته
أدم:تعالى يا شيماء
شيماء:تمام
أدم وهو يمسك بيد شيماء:ده تكون شيماء بنت عمتى و زوجة المرحوم أسامة الجبلاوى اخويا الله يرحمه وهى وهى رجعت من لبنان بعد وفات اخويا وهى وبنتها وهيعيشوا معايا ومش هيسفروا تانى
وهنا يصفق الجميع ويتعرفوا على شيماء
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
أميرة: أسماء
أسماء:اى
أميرة: ده طلعت مرات إخوة مش مراته
أسماء:طب هتعمل اى دلوقتى
أميرة:مش عارفه لما نرجع البيت لازم ندور على حل
أسماء: تمام واتصرقى عادى ومش تبينى حاجه
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وهنا تطف الاضواء كلها وتظلم الفيلة ويصلت كل الضوء على أميرة وأسماء لينظر الجميع إليهم ويجدوا شاب راكع أمامهم وبيده خاتم
محمود (الشاب الراكع): أنا بحبك جدا تقبلى تتجوزينى
أميرة وأسماء بصدمة:تقصد مين
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير
كملى كملى كملى من فضلك ونزلى فصلين اواكتر على بعض