رواية حب الروايات الفصل الثاني 2 بقلم فونا
رواية حب الروايات الفصل الثاني 2 بقلم فونا
رواية حب الروايات البارت الثاني
رواية حب الروايات الجزء الثاني
رواية حب الروايات الحلقة الثانية
اتصدمت من كلامه برقت مكنتش مستوعبه هو قال ايه
_ايه أنتَ قولت ايه!!!!
اتنهد_بحبك يا مريم ومش من دلوقتي لاء من زمان زمان أوي أوي من وإحنا صغيرين من وأنتِ علي ايدي صغننه من وأنتِ في مدرسه ولسه بنوته بضفاير كنت بحبك بس كنت كاتم في قلبي طول السنين دي وكنت مستني لما تكبري عشان اتأكد من مشاعري وبعدين اعترفلك بس…
اتنهد بحزن وخنقه بانت في صوته_لقيتك جاية فرحانه وبتقوليلي أنا بحب واحد وهيجي يتقدملي
ساعتها سمعت صوت تكسير قلبي
كنت شايف الفرحه في عينك بس كانت الفرحه في عيني مكسورة
مقدرتش أتكلم ساعتها وحبيتك من طرف واحد كنت شايفك مع راجل غيري شوفت البنت الوحيده اللي قلبي حبها مع راجل تاني بس للأسف الراجل ده مقدرش يحافظ عليها
كنت سمعاه بصمت بس دموعي نازله
معقوله! معقوله حد حاببني الحب ده
كنت ساكته
بصلي بحزن وحاول يكتم دموعه_مش عايز أسمع ردك دلوقتي ولو مش حابه تردي عادي بس أنا مكنتش قادر أكتم في قلبي أكتر من كده
اتنهدت بحزن وأتكلمت منغير مأبصله_ممكن نروح
رد بهدوء_تمام
ركبنا العربية وروحنا البيت في صمت رهيب
_وصلنا حمدلله علي السلامة
=الله يسلمك
سكت شوية وبعدين قولت_تصبح علي خير
_وأنتِ من أهل الخير
نزلت بهدوء وطلعت بس خدت بالي أنه مطلعش ورايا لاء خد عربيته ومشي
طلعت شقتي بهدوء وخدت شاور ولبست بيچامه واسعه مريحه وروحت المطبخ عملت قهوة تروق عليا هم اليوم وطلعت قعدت في البلكونه
فضلت كتير أفكر في اللي حصل وفي كلام چون مش عارفه أعمل ايه
مش عارفه أتصرف إزاي
دماغي وقفت بجد مش عارفه أفكر
مش عارفه فضلت قد ايه قاعده كده بس مفوقتش غير علي رنه من فوني لقيتها خلتو
_ألو
ردت عليا بقلق_مريومه حبيبتي أنتم فين
استغربت_أنا روحت من بدري يا خلتو كانت الساعه ١ چون وصلني
أتكلمت بقلق وتوتر_چون مرجعش لغاية دلوقتى يا مريم بقاله ساعتين برا وعمره معملها واتأخر كده ده حتي مش بيرد عليا
قلقلت انا كمان_أهدي طيب يا حبيبتي وأنا هجيلك
قفلت ولبست بسرعه اي حاجه قدامي ونزلت لها
_تعالي يا مريم
اتكلمت بقلق_أنتِ كويسه يا حبيبتي
عيطت_لاء مش كويسه يا مريم خايفه أوي علي چون حاسه حصله حاجه
حاولت أهديها_أهدي يا حبيبتي متقلقيش تلاقيه مخنوق شوية فبيلف بالعربية أنا هكلمه
بعدت عنها ورنيت عليه كتير بس مكانش بيرد
دخلت الواتساب لقيته فاتح بعتله بسرعه
_أنتَ فين
أتأخرت ليه
رد!
چون إحنا قلقانين عليك
طب أنتَ كويس طمني عليك
چون أرجوك رد خلتو قلقانه أوي!!
وأنا!
كان فاتح بس مكنش بيرد
اتعصبت وبعتله ڤويس_علي فكرة لو أنتَ قاصد تعمل كده ومتردش بجد هزعل!
دخلت أتطمن علي خلتو وفجأة لقيته بيرن
رديت بلهفه_أنتَ كويس
رد بصوت تعبان_أنا كويس
حسيت أنه بيكذب_متأكد طب أنتَ فين
_مريم أنتِ عند ماما
=اه
_هقولك حاجه بس أوعي تقوللها
قلقلت_قول في ايه
_أنا عملت حادثه بس مش كبيرة حصلي شوية جروح بسيطة وفي المستشفى بعالجها
اتصدمت حرفياً دموعي نزلت بس حاولت أتمالك نفسي عشان خلتو
_أنتَ فين
=في مستشفى***
قفلت بسرعه وجريت علي باب الشقه
أتكلمت خلتو بقلق_في ايه يا مريم
اتوترت_ااا هنزل أجيب حاجه بسرعه يا خلتو
ومشيت مستنت روحت المستشفى اللي قالي عليها كنت بجري في الشارع
وصلت وسألت عنه وروحتله
أول ما شوفت منظره فضلت أعيط
قربت منه بسرعه وأتكلمت بعياط_أنتَ كويس فيك حاجه تعبان جسمك واجعك
حاول يهديني_اهدي يا مريم متخافيش جروح سطحية
عيطت أكتر_سطحية ايه ده أنتَ متدشمل خالص
ضحك رغم تعبه ومسك ايدي بحنيه_متخافيش أنا كويس
بصيتله ودموعي نزلت_أنا السبب
أنا السبب أنا اللي سبتك تمشي بالعربية مأخدتكش معايا أنا السبب
مسك ايدي بحنان_لا يا مريم متقوليش كده ده قدر أنتِ ملكيش ذنب فيه
بصيتله مكنتش عارفه أقوله ايه نزلت راسي في الأرض حاسه بالذنب
لقيته رفع راسي_مريم راسك متنزلش ابدا لتحت تفضل مرفوعه لفوق
كنت بصاله مترددة أعمل كده ولا لاء بس فجأة لقيتني بحضنه وبعيط….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب الروايات)