روايات

رواية قلبي الذي احبها الفصل التاسع 9 بقلم شيمو

رواية قلبي الذي احبها الفصل التاسع 9 بقلم شيمو

رواية قلبي الذي احبها البارت التاسع

رواية قلبي الذي احبها الجزء التاسع

رواية قلبي الذي احبها الحلقة التاسعة

سليم :هي في عروسه تتجوز مرتين
ابوها:يعني اي اتجوزتي
امها:بتفضحينا وبتتجوزي يابنت الكل*ب
ادهم:وانت متجوزها من امتي بقا في عقد الجواز
سليم :وانت مالك منجوزها من امتي
ادهم:يعني اي ولسه هيشدها من ايدها
بيكون سليم ضربه ووقعه ع الارض
سليم:ده عشان لو فكرت تمد ايدك عليها تعرف هيحصلك اي فاهم.
ادخلي جهوي هدومك
ابوها :تعالي يابني عايزك
بياخد سليم وبيتكلمه
ابوها:انا عارف انك مش متجوزها لاكن انت بجد هتعرف تحافظ عليها ولالا
سليم:دي فعيني وانا فعلا بحبها وكنت جيلكم انهارده اتقدم بس حصل اللي حصل
ابوها :انا نازل معاك يابني وتكتب عليها وهتبقا امانه معاك احسن ليها من هنا
بتكون خلصت ساره وبيخدها سليم وبيكتبه الكتاب وبيكونه في طرقهم اللي القصر
وطول الطريق ساره موقفتش عياط وظش عارفه ميصير حياتها هيبقا اي
عند رعد…………………………………………………………………….
حور :ابقي بصي ع الملف ده
حور :حاضر
سيليا :هتيلي مايه يابتاعه انتي
حور :بتكلميني انا
سيليا: امال خيالك
حور :انا مش بشتغل عندك فاهمه وبتسبها وتمشي
في اوضه ليلي .
بيدخل ياسر فاجاه عليها
ليلي: في حد يدخل كدا في حاجه اسمها باب
ياسر:ادخل اي مكان براحتي وبزاد اوضه اللي هتبقا مراتي
ليلي: بصدمه اييييييه
ياسر: اي مراتيييييي
ليلي :وانا مش موافقه ع الجواز منك لو هموت
ياسر: هتوافقي غصب عنك فاهمه هتوافقي
ليلي :انت مجنون
ياسر: اه مجنون بحبك وعيونك اللي بيسحروني
ليلي: اطلع بررررررره
ياسر: انهارده بس هطلعلحد متجوزك
وبيسبها ويخرج
عند ورد ومحمد
بتكون ورد مش مديه اهتمام لمحمد وده بيكون معصبه
بتروح تنام ع الارض كالعاده
محمد: تعالي نامي ع السرير
ورد؛ لا مش متجوزني غصب خلاص
محمد: ايوه غصب بس تعالي نامي فوق
ورد ……
محمد :خلاص تعالي وانا هنام ع الارض مكانك
وبيشلها يحطها ع السرير وبينام هو ع الارض وبيبدا يحس ان في حاجه بتشده ليها
بيوصل سليم وساره وبيدخل بيها القصر
حكيم: مين القمر دي ياسليم
سليم :بابتسامه :مراتي
حكيم: :قمر ياواد ياسليم خدها دلوقتي تستريح واصبح عرفني اي حصل
بيطلع سليم وساره وبيدخله الاوضه
بتفضل ساره واقفه مكنها
سليم :بصي ده بيت رعد واحنا هنا اجازه وان شاء الله لما تخلص الاجازه هنرجع الفيلا متعتي
بتهز ساره راسها بس
سليم: طيب بصي ممكن تغيري في الحمام انا عارف صدمه عليكي بس انا مش هاذيكي صدقيني
ساره :انا عارفه بس انا لسه مش متاقلمه ع الوضع
سليم: خدي وقتك وانا معاكي للنهايه
بتسيبه وتدخل تغير في الحمام وبتخرج بي بيجامه نص كم وشهرها البني الناعم مفرود ع ظهرها
بينبهر سليم من جملها وشكلها الجميل برغم من حزنها
سليم: تعالي عشان تنامي
ساره: وانت هتنام فين
سليم :جنبك منا جوزك
ساره :لا نام انت انا هنام ع الكنبه
سليم: لا خلاص نامي ع السرير وانا هنام ع الكنبه
في اوضه حور بعد منامت
في حد بيدخل الاوضه وبياخد الملف وصور وبيخرج
تاني يوم ع ابطلنا💫✍
بتلبس حور وبتنزل
صباح الخير
العيله صباح النور
عز: شفتي ياحور الاجازه بتخلص وانا راجع الكليه
مصطفي: احسن يمكن تتلم وتنتبه لمحاضراتك
عز: اي دايما فاضحني كدا
مازن: سيبه ده تمامه يومين ف الحجز ويفوق اللكليه
عز :براحه يارجاله كلكم عليا ولا اي
كل ده وحور بتضحك عليهم
بيجي فهد: مين مزعلك ياعز
عز :الاتنين دول وده عايز يخدي الحجز يومين
فهد؛ غلطان المقروض يخدك اربع ايام يومين للكليه ويومين لطولت لسانك
حكيم: بضحك خلاص ياولاد كلكم عليه كدا
عز: حبيبي ياجده حبيبي
عند سليم وساره
بيصحي سليم بيلاقي ساره صاحيه ولابسه
سليم: صباح الخير اي مقعدك كدا
ساره: مستنيه تصحي وننزل سوا
سليم ؛خمس دقائق واكون جاهز
بيجهز وبينزله
ع السفره
حور: ساره وبتجري عليها
مازن :مين البطل اللي نازل ده
سليم: لسانك ياض مراتي
مازن: اوبا يعني سبت كل البنات اهو
شهد:بسانتي هتنورينا هنا وكويس انك هتلمي
اميره:اه خدي بالك ده عينه زايغه هااا
ساره لا هاخد بالي منه وبتضحك
فهد :انت كويس ولا ده حصل تحت تهديد السلاح
سليم: لا اختياري وبيبصلها وعندي بكل البنات
حور:كل ده وانا معرفش الله الله
عز :تيرااارااا تيراااا
بتتكسف ساره جدا
سليم: مخلاص ياعم منك لي بقا
بينزل رعد وسيليا
وعيون رعد مش بتتشال من ع حور
سيليا: ومين دي كمان الي قاعده
سليم: ايييه مراتي
رعد :انت اتجوزت يخربيت عقلك امتي ده
سليم :امبارح
سيليا: بقرف لا مش من مستواك ياسليم
ساره :وانتي مالك محدش خد رايك فيا يابتاعه انتي
عز: اوباااااااا اديهااااا
سيليا :ايده وكمان بيئه .
ساره: تحبي اوركي البيئهةبجد
حور: خلاص خلاص متعصبيش نفسك .
سيليا: شايف يارعدي بيعمله فيا اي وانت قاعد
رعد :انتي اللي جريتي شكلها الاول
حكيم: انتم مش محترمين وجودي خالص انا قايم
رعد :ياحكيم استني بس بيمشي حكيم ويسيبه
رعد :حور بعد الفطار هتيلي الملف وتعالي ع المكتب
حور :حاضر
بتروح تجيب الملف لاكن مش بيكون موجود خالص
حور :انا مش لاقيه الملف
رعد؛ يعني اي انتي عارفه ده لو ضاع عيحصل اي
حور: طيب ممكن اكون سبته في المكتبرعد لا خدي معاكي اطلعي اقلبي عليه الدنيا
بتطلع حور وبرضو مش بتلاقي
رعد :انتي اي مستهتره للدرجاتي مافيش تركيز خالص وبيهزيها
حور :انا معرفش ضاع ازاي وانا فاكره كان معليا بس ايان كان متتكلمش معليا كدا
رعد :عايزه تضيعي ملف مهم واسكت ولا اي
مانتي لو مركزه مع شغلك اللي جايه عشانه ظش مع الهزار والضحك والمرقعه مكنش حصل كده
حور :بتعيط وتسيبه وبتخرج من المكتب
عند سليم
سليم :اي رايك نخرج انهارده
ساره: ماشي سليم طيب اجهزي وننزل ع طول
ياسر :ياليلي وفقي وانا هعمل كل اللي يرضيكي
ليلي: لا مش سبتني زمان وقلت احنا اخوات
ياسر :عادي كنت غلطان بقا
ليلي: بص صعبت عليا هديك فرصه ولا اقلك لا
ياسر: لا وفقي ونبي انا عايش عشانك وليكي صدقيني مكنتش اعرف اني بحبك كدا لكن لما سفت صاحبك الحيوان ده الدم غلي في عروقي وكنت غيران عليكي وفهمت الشعور اللي كان بيشدني ليكي قولي موافقه بس وانا هسعدك
ليلي: ب ابتسامه مواافقه
ياسر: بجد بجد وبيجري انا مش مصدق هقول لجدو حالا
بيخرج رعد الجنينه وبيلاقي ححور واقفه عند البسين.
رعد :حور انا مش عارف قلت كدا ازاي
حور: ولا اي حةجه الغلط من عندي اصلا .
رعد: لا من عندي انا
رعد: حور انا ااااسف
بتلف حور فجاه وبتبقي هتقع في البسين ورعد بيمسكها وبينسه ان رجله مكسوره
وياخدها وبيقعه سوا بيفضله يضحكه
رعد: ضحكتك حلوه اوووي
حور: طيب مش هنطلع
رعد: لا خلينا شويه كدا وبيضحك
في الوقت ده بتشفهم سيليا وبتتغاظ
بيجي عز ومصطفي
ايه ده ايده
مصطفي: بتعمله اي بقا افهم
رعد: بس يااهبل منك لي وطلعونه
عز :اه انا اطلع حور
رعد: عارف لو لمستها بس هفرمك
وبيطلعه رعد ورعد بيمسك ايد حور وبيطلعها
مصطفي: يعني قمر وانتي مبلوله كمان
بيبصله رعد بصه بيترعبه
رعد: وانتي كمان قومي اتنيلي البسي لبس تاني فرحانه اووي
حور: بضحك اي هو انا اتكلمت وبتطلع اوضتها
هنجري الاحداث شويه
بعد تلات اسابيع عدو بين ضحك وهزار وزعل
بيكون في الفتره اتحدد خطوبه ياسر وليلي
ومحمد وورد قربه من بعض
وساره وسليم باقو يخرجه كتير وسليم بيحاول ينسيها اللي حصل
ورعد بيكون بيقرب من حور طول التلات اسابيع ومش بيهتم ب سيليا نهائي
بيكون انهارده يوم فك الجبس لرعد
بيجي دكتور مروان
بيطلع اوضه رعد عشان يفك الجبس
بتدخل حور عليهم
مروان: حور عامله اي
حور: الحمد الله
مروان: كنت عارف اني هشوفك تاني
حور: طيب كويس اديك شفتني .
كل ده بيكون رعد موجود اصلا
رعد :متخلص يادكتور انا الي هيتفكلي جبس مش هي
مروان: منا بفكلك الجبس اهو
حور: طيب انا مستنيه بره
بيخلص مروان وبيخرج بيقابل حور
مروان: حور كنت عايز اتكلم معاكي
حور ؛اه اتفضل
مروان ؛بصي انا معجب بيكي وعايز اعرف رايك لو اتقدم
حور ؛بص انا بصراحه مش هعرف اشوفك غير اخ ف انا اسفه
مروان: لا عادي وانا مش زعلان وانتي خليكي عارفه ان ليكي اخ ماشي
حور ؛بابتسامه ماشي وبيمشي مروان وبتدخل حور لرعد
رعد: كان بيقولك اي بقا بره
حور :وانت شاغل بالك لي .
رعد ؛انتي هبله ولا بجد مش واخده بالك
حور :انت خاطب يارعد خاااااطب
رعد: انا هتسرف
سليم: تيجي ننزل انهارده
ساره :ماشي هقوم اجهز
سليم :البسي الفستان ده
ساره: بابتسامه حاضر
ياسر ؛اخيرا خلاص هخطبك
ليلي ؛بس يامجنون هتفضحنا
ياسر ؛عادي بحبك وهقول بعلو الصوت بحبااااااااك
وبيفضله يضحكه ويتمشه
بيكون عز رجع الكليه كليه طب
ومازن وفهد رجعه من الاجازه وعندهم مهمه كبيره القبض ع عصابه تجاره الاعضاء
عند رعد
بيكون قاعد وبتجيله رساله بيفتحها وعيونه بتحمر وعروق ايده بتبان وبيقوم جري ل عند حور
حور بابتسامه: اي رعد مالك فرحتك بانك خفيت خلتك مجنون
ومره واحده كف نزل علي وشها
رعد: اه مجنون ان دخلت واحده زيك بيتي وحياتي
حور: رعد في اي انا مش فاهمه
رعد :وهو بيمسكها من شعراها مش فاهمه اي وانتي مع كل واحد شويه تلاقيقي داخله حياتي عشان كدا
حور :اخرس ياحيوان اي اللي بتقوله
رعد :بصي ياهنام اتفرجي ع صورك اهي
حور: ده كدب كل ده والله مش انا مش انا اديني فرصه افهمك
بيفضل يضرب فيها مش انتي ازاي يعني هصدقك يازباله وبيسحبها لحد بره القصر
والكل مزهول من الموقف ولي رعد يعمل كدا
رعد: امشي غوري مش عايز اشوف وشك وبيدخل القصر
حكيم في اي بتعمل في البت كدا ليى
رعد محدش يكلمني ولا يجيب سيرتها وبيسبهم ويطلع اوضته
وبتكون في عربيه جت خدت حور ومشيت بسرعه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي الذي احبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *