رواية ليله يزن الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد
رواية ليله يزن الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد
رواية ليله يزن البارت الثالث
رواية ليله يزن الجزء الثالث
رواية ليله يزن الحلقة الثالثة
عمر. مين قالك الكلام ده هو هيبقا ابني ي ليله ومش هخليه يحتاج اي حاجه روقي انتي بس وادخلي ارتاحي
ليله. حاضر ودخلت تنام وهيا بتبكي علي حظها واللي حصل ليها وقررت انها تنقم منه وتاخد حقها وحق ابنها وقررت انها تشوف مراته وتقولها أنه هيا كمان مراته وحامل منه وأنه جوزها واحد حقير وأنه هيا قاعده عماله تربي في العيال وهو داير عمال يلعب ببنات الناس ويتجوزهم ل مزاجه وبس ومش عامل حساب ليها ولا ل مشاعرها وأنه هو واحد خاين وكذاب والافضل أنها تنفصل عنه ولا تفضل مع واحد حقير زي ده وكده كده هيا بتربي ولادها لوحدها سواء كان موجود او لا ف وجوده زي عدمه وأنه في الاخر القرار ليها تفضل معاه أو تسيبه ده غير لسه اللي هعمله فيه هخليه يخسر كل حاجه في حياته وهربيه من اول وجديد وهعلمه الادب وأنه يحترم بنات الناس ويصونهم اصلا البنت عايزه اي غير راجل يحبها ويحترمها ويصونها ويبقا مش شايف غيرها وبعد تفكير كتير وأنه ازاي هتنتقم منه نامت من كتر التعب …
عند يزن بعد ما ليله مشيت مع عمر قعد وقال والله ما هسيبك ي ليله وهرجعك تاني وهتفضلي مراتي ومش هطلقك انتي الوحيده اللي دخلتي عقلي احسن من البومه اللي انا متجوزها انا مش عارف ازاي نسيت ومش حطيت ليكي حبوب منع الحمل وازاي حملتي انا بجد مش عارف لولا الحمل ده كان زمانك دلوقتي معايا وفي حض،،،،ني ومكنتيش عرفتي ب جوازي ولا ب ولادي انا غبي ازاي نسيت وبعدين قال انا مش هقعد لوحدي انا هقوم البس واروح ل مراتي و ولادي اهو احسن من القاعده ل وحدي عقبال ما اشوف طريقه ارجع بيها ليله وقال يزن لبس وجهز نفسه ونزل وراح عند مراته مليكه
مليكه. كانت في اوضه الاطفال وسمعت الباب بيتقفل قالت ده اكيد يزن رجع وطلعت تشوفه
مليكه. يزن انت جيت
يزن. لا لسه
مليكه. بارد وبعدين قالت اقصد يعني قولت انك مش هتاجي وأنه عندك شغل
يزن. خلصت شغل وبعدين عايزاني امشي يعني ولا اي
مليكه. لا خليك ادخل غير هدومك عقبال ما اجهز ليك الاكل
يزن. تمام ودخل وغير هدومه وشويه وكانت مليكه بتنادي عليه يزن يلا الاكل جهز
يزن. جاي اهو وبعدين قال فينك ي ليله قلبي كنتي تاجي تقوليلي بكل رقه زينو حبيبي الاكل جهز واشي،،،لك ونروح ناكل سوا إنما دي بتنادي من اخر الدنيا ولا فيه رقه ولا فيه زف،ت صبرني ي ربي وطلع علشان ياكل
وقعد هو مليكه يأكلوا ومليكه كانت بتحط قدام يزن الاكل
يزن. ومليكه بتحط الاكل ااه ي ليله مش لو كنتي موجوده كنتي جيتي وقعد،،،تي علي ،،،رجلي واكلتيني واكلتك
مليكه. يزن في اي الاكل مش عجبك يعني عمال تبص ليه ومش بتاكل
يزن. لا هاكل اهو وبدء ياكل وهو سرحان مع كل تفصيله في ليله
وبعد شويه كانوا خلصوا اكل ومليكه قامت علشان تشيل الاكل وعملت كوبيتين نسكافيه وطلعت عند يزن ولسه هتقعد الاولاد عيطوا فقامت تشوفهم
يزن. اهو بدءنا وبعدين اخد النسكافيه وفتح الشاشه وقعد يتفرج ويشرب ومليكه قاعده جوه متسوحه مع الاولاد وتسكت ده وتشيل ده
ويزن. قاعد بره ولا علي باله اي حاجه ولا عارف بمعاناه مليكه مع الاولاد
يزن. زهق وقال أنا هفضل قاعد كده لوحدي أما اشوف مليكه تاجي تقعد معايا وراح عند اوضه الاطفال ولقي مليكه نيمت الاولاد ونامت جنبهم
يزن. مليكه مليكه انتي اصحي
مليكه. في اي ي يزن سبني انام انا ما صدقت أن الاولاد ناموا
يزن. قومي اقعدي معايا نتكلم مع بعض قومي انا عايزك
مليكه. ي يزن
يزن. قولت قومي
مليكه. قامت وقالت عايز اي ي يزن
يزن. شدها وطلع بيها بره وقال هو اي اللي عايز اي انا جوزك وليا حقوق عليكي ده انتي حتي مش سألتي ولا اهتميتي بيا من ساعه ما جيت
مليكه. اومال مين اللي جهز ليك الاكل وبعدين انت جاي مش طايق نفسك وأسلوبك في الكلام متغير عايزني اعمل اي يعني
يزن. تشوفيني مالي تقعدي تدلعي شويه عليه تدلعيني فين مليكه في أول ما اتجوزنا
مليكه. موجوده ي يزن بس متنساش أنه في أول جوزنا مكنش فيه مسؤوليه زي دلوقتي وانت بدل ما تشاركني سيبني لوحدي
يزن. سيبك من كل ده اي مش وحشتك
مليكه. وحشتني بس انا تعبانه وعايزه انام
يزن. بقولك وحشتيني تقولي تنامي روحي ي مليكه نامي روحي
مليكه. تمام وراحت تنام وقالت هعملك اي يعني انت مش بتاجي ال علشان كده وانا تعبت منك مش محسسني ولا ب اهتمام ولا بحب ولا بتشاركني اي حاجه حتي الاولاد سيبهم عليا انا مش عرفه اي اللي غيرك كده فين يزن حبيبي اللي كنت بحبه ونامت وهيا دموعها علي خدها
يزن. قعد بره متعصب ومش طايق نفسه وراح علشان ينام
وفي الصباح
ليله. صحيت من النوم وطلعت تشوف عمر ولقته مجهز نفسه علشان يروح شغله
عمر. رجل اعمال وفاتح شركه علي قده
ليله. انت نازل الشغل ي عمر ولا رايح فين
عمر. اه ي حبيبتي عايزه حاجه
ليله. مش هتفطر طيب
عمر. لا ي حبيبتي افطري انتي انا اتأخرت علي الشغل
ليله. طيب بس ممكن اطلب منك طلب
عمر. اكيد ي ليللي
ليله. انا عايزه اعرف مرات يزن التانيه عايشه فين
عمر. ،،،،،،،،
ي ترا رد فعل عمر اي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليله يزن)