Uncategorized
رواية فارسي الفصل الثامن 8 بقلم مي أشرف
رواية فارسي الفصل الثامن 8 بقلم مي أشرف
![]() |
رواية فارسي الفصل الثامن 8 بقلم مي أشرف |
رواية فارسي الفصل الثامن 8 بقلم مي أشرف
طخ طخ طخ (صوت الرصاص)
مراد ؛ نزل سلاحك ي سعد
سعد : ازل سلاحي دي قتلتلي الراجل بتاعي
اختك هخلص عليها هنا
مراد : امسكه ي ليل
سعد : هههه قديمة أوي
لقى فعلا ليل مسكه و رفيف جريت من تحت ايده وراحت عند اخوها واستمر الضرب و سعد زق ليل و صوب السلاح ناحيته
رفيف بخوف : ليل
وسحب السلاح من ايد اخوها و ضربت سعد في كتفه وقع على الارض
و قدروا يسيطروا على المكان و الشرطة وصلت و خدتهم القسم
ليل مسك ايدها: رفيف انتي كويسة
نفضت رفيف ايدها منه وبصتله من فوق لتحت بغضب
مراد : رفيف فيكي حاجة في حاجة صابتك أو بتوجعك
رفيف هزت راسها بالموافقة
مراد : اي
رفيف : هنا ، وشارت على قلبها
مراد : حبيبتي الموضوع مش زي ما انتي فاكرة الموضوع ان…..
رفيف بمقاطعة : مراد ارجوك انا مش قادرة اسمع ولا عايزة اسمع حاجة ، وكملت بعياط؛ رجعتي بس البيت عشان خاطري
مراد حضنها وقعدت تعيط بصوت عالي
مراد : خلاص خلاص يلا نروح
و شالها مراد و روحوا البيت
::::::::::::::: في البيت
فاطمة و شهاب قاعدين هيموتوا من القلق
جميلة : أهدي بس ي خيتي مراد و ليل هيجيبوها ان شاء الله
فاطمة : جيب العواقب سليمة ي رب استر ي رب
دخل مراد و ليل و معاهم رفيف
فاطمة : بنتي
جريت رفيف بسرعة على مامتها و باباها
فاطمة : انتي كويسة ي حبيبتي
شهاب : كنا هنموت من القلق
ليل قرب منها
ليل : رفيف ممكن تسمعيني
رفيف بصوت عالي : اسمع اي ها اسمع اي اسمع انك اتخليت عني و بيعتني عشان الفلوس انت اس ي أخي معندكش قلب الكدب دا حاجة في دمك كدا انسان غشاش وكداب كفاية بقى أبعد عني حرام عليك كفاية
و طلعت تجري على اوضتها و هي بتعيط وليل وراها دخلت اوضتها وقفلت الباب بالمفتاح
طق طق طق
ليل : افتحي ي رفيف
رفيف: مش فاتحة و امشي من هنا
ليل : طب افتحي بس و هنتفاهم
رفيف : قولت مش هفتح يعني مش هفتح
ليل : مش هتفتحي يعني
رفيف : لا
ليل : طيب براحتك
رفيف افتكرت انه مشي بس لقيته نطلها من الشباك ( ما خلاص ي عم قالتلك امشي???? )
رفيف مسكت السكينة : لو قربت مني هقتلك
قرب منها و مسك ايدها الي ماسكة بيها السكينة و حطها على قلبه
ليل بصوت هادي: يلا مستنية اي يلا اغرزيها في قلبي إلي محبش قدك يلا ولا اقولك انا هعمل كدا
و خد السكينة و رفعها وبيوجهها ناحيته
رفيف : لا
خدت منه السكينة و رميتها بعيد
مسك وشها بايده : أهدي ي حبيبتي
رفيف : أنت لي عملت كدا
ليل : كانت خطة يقلبي فاكرة السلسلة إلي اديتهالك
رفيف : اه
ليل : كان فيها GPS و ………………
رفيف بعياط : أنت مش عارف انا حسيت ب اي
ليل حضنها : شششششش خلاص كله انتهى و هانت خلاص وهتبقى على اسمي و مسؤولة مني
رفيف :
ليل: رفيف
رفيف :
ليل : انتي نمتي
رفيف :
وبص عليها و لقاها نامت شالها و حطها على السرير و بأس راسها و ايدها و خرج
:::::::::::::::::::
تاني يوم
صحيت رفيف بكسل كالعادة
طق طق طق
رفيف : أدخل
دخل ليل و معاه صينية فطار ليها
ليل : صباح الخير
رفيف : صباح الورد
ليل : عاملة اي النهاردة
رفيف : كويسة طالما شوفتك في بداية اليوم كدا
ليل : طب يلا عشان الفطار
رفيف : طيب هغسل وشي و أسناني و اجي
^^^^^^^ بعد شوية
رفيف طلعت من الحمام و قعدت على السرير
رفيف : مش تفطر
ليل : فطرت
رفيف : بجد هي الساعة كام
ليل: 11
رفيف: اوف انا نمت كتير اوي
ليل : أنا قولت اجي ااكلك ب أيدي
رفيف : بجد
ليل : تعرفي انك وحشتيني اوي كنت هتجنن لو نخدتكيش في حضني إمبارح واتطمن عليكي و اصالحك
رفيف حطت ايدها على وشه : تعرف انك انت كمان … يعني … انت عارف .. أمم … بحبك اوي
و خبت وشها في ايديها و اتكسفت
ليل : طب يلا بقى عشان تفطري
و قعد يأكلها بنفسه
رفيف: كفاية كدا مش قادرة تاني.
ليل : عشان خاطري دي وخلاص
رفيف : مش قادرة تاني انا كلت كتير اوي
و بعدين كدا الفستان مش هعرف البسه
ليل : أنتي لو لبستي شوال هتبقى ملكة جمال
رفيف : احم احم انا هروح اجهز عشان الكوافير
ليل ؛ ماشي
رفيف قامت لبست و راحت الكوافير مع بنت عمها و خلصوا و راحوا اكبر و احسن قاعة في القاهرة و اتفاجئ ليل بجمال أخته و انبهر بجمال حبيبته
وبدأت الفقرات و الاغاني لحد ما جات فقرة رقص كل كوبل مع بعض
صفاء و عريسها سوا
ليل و رفيف
مراد راح ل حبه الصامت ايلول مكانش يعرف أنها برده بتحبه
مراد راح ل ايلول
مراد : ايلول تحبي ترقصي معايا
ايلول : طبعا
و اشتغلت اغنية انا حبيتك وبدأوا يرقصوا سوا
ليل و رفيف بيرقصوا و قلبهم هيطلع من الفرحة
رفيف : عارف ايدك على وسطي كدا موتراني أوي
ليل كان يجوب لامس وسطها راح لافف دراعه كله حواليها
عشان يوترها اكتر
رفيف دفنت وشها في صدره وضحكت
نروح ل مراد و ايلول
مراد : تعرفي انك جميلة
ايلول بكسوف : شكرا
مراد : ايلول
ايلول : نعم
مراد : بحبك
::::::::::::::: خلصت الاغنية و الناس سقفت
وليل نزل على ركبة و نص وطلع الخاتم من جيبه و مسك المايك
ليل : انا حابب اقول لحبيبتي رفيف قدامكم كلكم
رفيف تقبلي تتجوزيني
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم