روايات

رواية ليله يزن الفصل العاشر 10 بقلم شهد أحمد

رواية ليله يزن الفصل العاشر 10 بقلم شهد أحمد

رواية ليله يزن البارت العاشر

رواية ليله يزن الجزء العاشر

ليله يزن
ليله يزن

رواية ليله يزن الحبقة العاشرة

ليله. عمر ي عمر اااوووف ااوف عمر وسابها ودخل ينام
وليله. قعدت فكرت ي ترا اللي عملته ده صح ولا غلط وكانت محتاره وقعدت تفكر هتقتع اخوها ازاي وكمان تصالحه ؟
وبعدين قررت انها تكمل في تدمير يزن وتقنع عمر أنه يقف معاها ويدعمها ونامت من كتر التعب
وفي الساعه 3 نصف الليل
مليكه. صحيت على صوت عياط تميم وقامت مفزوعه وراحت تشيله وحاولت تسكت فيه مش بيسكت وكان عنده حراره وعملت ليه كمدات برضوا مفيش فايده وتميم علي صرخه وحده ومليكه كانت عماله تعيط جنبه ومش عارفه اعمل ايه وتيام لما لقي اخوه بيعيط فضل يعيط هو كمان ومليكه كانت محتاره ومش عارفه تتصرف وراحت اتصلت ب ليله وفضلت تدعي أن ليله ترد
مليكه. ترن وليله كانت نايمه فضلت ترن تاني لحد ما ليله ردت
ليله. الو مليكه
مليكه. بدموع 🥺 الحقيني ي ليله الحقيني
ليله. قامت مفزوعه وقالت في اي ي مليكه وبتعيطي ليه
مليكه. تيميم سخن اووي ي ليله ومش عارفه اتصرف وتيام عمال يعيط مش عارفه اشيل كده ولا اهتم ب ده علشان تعبان
ليله. طيب اهدي انا جايلك متقلقيش وقفلت معاها وقامت تجهز نفسها وعمال تنادي عمر عمرررر
عمر. قام مفزوعه وقال استر ي رب في اي وجري عند ليله وقال في اي في اي وبعدين انتي لبسه كده ورايحه علي فين
ليله. تميم ابن مليكه تعبان اوي ولازم يروح المستشفى ومينفعش تنزل ل وحدها وتيام عمال يعيط وهيا محتاره ومش عارفه تتصرف يلا روح جهز نفسك علشان نروح ليها
عمر. انتي بتصحيني علشان كده انا قولت حصلك حاجه انتي عبيطه ي ليله وبعدين هيا كانت من بقيت عائلتنا
ليله. اخص عليك ي عمر مكنتش أتوقع منك كده المفروض تعمل الخير علشان تلاقيه وبعدين هيا اتحوجت لينا ما هو علشان جوزها واحد ناقص بدل ما كان هو اللي يبقا مودي الولد لل الدكتور ويبقا الامان ليها ويطمنها بقا هو سبب قلق ليها انا ماشيه ي عمر رايحه ل مليكه
عمر. استني هلبس وجاي معاكي وجهز نفسه بسرعه ونزلوا وراحوا عند مليكه
مليكه. بدموع 🥺 واخيرا جيتي ي ليله
ليله. اهدي ويلا نروح على المستشفى وشالت تيام وقالت هاتي تميم ويلا عمر مستني تحت هيودينا
مليكه. طيب طيب ونزولوا وعمر اخدهم علي المستشفي واول ما وصلوا عمر شال تميم وجري بيه عند الدكتور وقال دكتور بسرعه الولد تعبان اووي
والدكتور جاء وشافه وعطا ليه خافض لل الحراره وعمل الازم ليه وكتب علي شويه ادويه وقال إنه شويه الولد هيكون كويس وأنهم يطمنوا
ليله. اهدي بقا هو بقا كويس اهو امسحي دموعك بقا
مليكه. اعمل ايه بس ي ليله هما كل حياتي مليش حد غيرهم
ليله. واحنا روحنا فين انا وعمر معاكي اهو واخدتها في حض،،نها وعمر كان شايل تيام وكان عمال يهزر ويضحك معاه
مليكه. لما شافت تيام بيضحك مع عمر قالت ما انت بتضحك اهو ي تيمو اومال منكد عليه ليه ي حبيبي
ليله. هههه معلش بقا ي مليكه تلاقيكي مش بضحكيه زي عمر
مليكه. جائز هو احنا مش هندخل عند تيميم بقا
ليله. هندخل وقالت عمر روح قول لل الدكتور
عمر. ماشي وراح والدكتور قال خلاص بقا كويس وتقدروا تاخدوه
عمر. تمام وشكرا ليك ي دكتور وراح واخد تميم ومليكه اخدته وفضلت تحضن فيه وتبوسه واطمنت عليه وبعدين اخدهم وروح مليكه البيت وليله أصرت انها تقعد مع مليكه وتبيت عندها ومليكه شكرت عمر علي وقفته معاها
عمر. ليله يلا تعالي روحي معايا وهجيبك بكره
ليله. لا انا عايزه اقعد معاها علشان لو تميم تعب تاني ل قدر الله ابقا معاها
عمر. إن شاء الله مش هيتعب وهيكون كويس وهناجي بكره ونلعب معاهم
ليله. لا انا عايزه اقعد
مليكه. خلاص ي عمر سبها تبيت معايا انا والاولاد ومتقلقش عليها
عمر. طيب انا ماشي ورجع البيت وقال يرتاح شويه قبل ما يروح الشغل
وليله. كانت قاعده مع تميم لأن مليكه نامت من كتر التعب هيا وتيام وفضلت سهرانه بيه لحد الصبح وكانت وخداه في حضنها وقال تعرف ي تميم بعد 7 شهور هكون شايله ابني زيك كده تعرف وانا شيلاك كده احساس حلو اوي ي ترا لما اشيل ابني بين أيدي وفي حضني هيكون احلا من كده ياه شوقتني اشيل ابني واحضنه زيك كده واخدته في حض،،نها ونامت.
مليكه. صحيت على الساعه 11 لقت ليله نايمه و وخده تميم في حضنها وتيام كان لسه نايم سبتهم وقامت عملت فطار وجهزت كل حاجه ورتبت مكان ما عملت وكانت الساعه دخلت في 12,30 وراحت تصحي ليله علشان يفطروا مع بعض
ليله. بصت علي الساعه وقالت أنا نمت كل ده ياااه
مليكه. ايوه يلا قومي علشان نفطر سوا انا جهزت الاكل
ليله. تعبتي نفسك ليه ي حبيبتي خليكي انت قاعده مع الاولاد وانا كنت هقوم اعمل
مليكه. خلاص بقا ي حبيبتي انا عملت قومي
ليله. ماشي وقاموا وفطروا مع بعض وعمر اتصل علي ليله
عمر. الو عامله ايه ي ليله
ليله. كويسه ي عمر انت عامل اي
عمر. كويس فطرتي ولا اي
ليله. اه ي حبيبي انت روحت الشغل ولا في البيت
عمر. لا روحت الشغل وهعدي عليكي لما اخلص
ليله. ماشي ي حبيبي هستناك
عمر. تمام وقفل
وبعد ما ليله خلصت مع عمر اتصلت يماني
يماني. الو ازيك ي ليله عامله ايه
ليله. كويسه الحمد لله انتي اخبارك
يماني. تمام اي فينك كده مختفيه
ليله. انا عند مليكه من امبارح اصل حصل وحكت ليها اللي حصل
يماني. اه الف سلامه عليه وعامل اي دلوقتي
ليله. كويس الحمد لله
يماني. يبقا سلميلي علي مليكه وبوسيلي الاولاد
ليله. يوصل ي حبيبتي بقولك أي ي يماني
يماني. قولي ي حبيبتي
ليله. جهزي نفسك علشان هنعدي عليكي انا وعمر نقعد معاكي شويه بعد ما ياجي ياخدني من عند مليكه
يماني. ماشي ي حبيبتي تنوروا
ليله. بنورك ي يماني وقفلت معاها بعد رغي وكلام كتير
ويماني كانت مبسوطه أنها هتشوف عمر وراحت تطلع لب،س وتجهز نفسها علشان تطلع حلوه وعمر يشوفها حلوه
عند يزن كان بيتعرض ل التعذيب والعنف والناس اللي كانت قاعده معاه في الزنزانه كانوا مش طايقينوا وعمالين يضربوا فيه و وقفين ليه علي الوحده بقا مش عارف يلاقيها منهم ولا من ضابط الشرطه
وبقا مش عارف ياكل ولا يشرب اصله مش متعود على كده وبطل ياكل وبقا ضعيف وبقا كاره حياته
عند مليكه وليله
كانوا قاعدين ومبسوطين ومليكه وليله راحوا عملوا كيكه بالشكولاته وقعدوا يتفرجوا علي التليفون وفي حضنهم تميم وتيام وبعد شويه كان وصل عمر علشان ياخد ليله وليله ودعت مليكه و الاولاد وبعدين مشيت وهما في الطريق ليله قالت عمر انا قولت ل يماني أنه احنا هنعدي عليها علشان نشوفها
عمر. ،،،،،،،،،،

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليله يزن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *