رواية العنيدة والشرس 2 الفصل الثالث 3 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس 2 الفصل الثالث 3 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس 2 البارت الثالث
رواية العنيدة والشرس 2 الجزء الثالث
رواية العنيدة والشرس 2 الحلقة الثالثة
سوسن صو*بت عل فرح
راغب بصريخ… فررررررررح
الكل لفو نحيت فرح بصدمه
فرح وقعت في الارض
بدر جري عليها برعب
… فرح فرح ردي عليا ياحبيبتي
فرح… بتعب وهيا بتلقط اخر انفاسها… بحبك يابابا
وبعدين ما*تت
الكل كانو مصدومين
اكرم… انتي ازاي ام في ام بتق*تل بنتها
سوسن بجنون… ااه هيا كدا كدا كانت هتمو*ت
بدر لف ليها وطلع سلا*حه وقت*لها… وانتي كمان لازم تمو*تي
سوسن ما*تت بس قبل ماتمو*ت… بدر انت مش ابو فرح الحقيقي ابو فرح بيكون وما*تت
بدر..انطقي ابوها بيكون مين لا ماتمو*تيش قبل ماعرفو لاااااا
الكل كانو ملهين في فرح وسوسن وفارس انتهز الفرصه وهرب
اكرم بص ناحيه فارس ملقهوش…
واحد من رجالتو… نلحقو ياشرس
اكرم… لا سبوه هو هيجي تاني وبرجليه
راغب شال فرح واتكلم بدموع… ياحبيبتي جيتي الدنيا دي وعشتي وسط غابه مفيش حد بيرحم فيها ودلوقتي مشيتي من غير وداع
الكل مشيو
بحزن عل فرح
دفنوها في البيت بتاع العيله عشان تبقي جانبهم وعملو ليها عزا واخدوه الكل كان حزين عليها
عليا عرفت وراحت بيت اهلها تعزي اخوها بس طبعا محكوش ليها حاجه عن فارس واكرم
عليا… عامل ايه
اكرم… كويس انتي عامله ايه ودياب
عليا… كويسين هتفضل هنا ولا هترجع تاني
اكرم بحزن… مليش مكان هيا مش فيه يا عليا
عليا بخزن… ربنا يرحمها خليك هنا وسطينا
راغب بحزن… عليا معاها حق خليكي وسطنا اهنه وبكرا دياب يرجع والدنيا تهدا
اكرم… بحزن… لو فضلت اهنه هفتكرها
عليا… بدموع… كانت زينه البنات خليك اهنه عشانها وعشان ذكريتكم اهنه
بدر… مكانك اهنه ياصحبي في بلدك
اكرم بتنهيده… ماشي
عليا… اني همشي بق عشان دياب راجع بكرا ان شاءلله ولازم اكون معاه
اكرم… امال دياب فين
عليا… مسافر بباريس يرجع ادهم
اكرم ببتسمه… بجد ادهم راجع
غليا… ادعي وقول يارب
اكرم… يارب
بدر… اني هوصلك ياختي
عليا… ماشي
بدر اخد عليا ووصلها بيتها
نزلها ودخلها بس وقف عل باب البيت مدخلش
عليا… مدخلتش ليه ياخوي
بدر… لاع مش هقدر ادخل
ياسين… اتفضل ياولدي البيت بيتك
بدر بصلو بحزن
… ملوش لزوم ياياخال
ياسين بحزن… البقاء لله ربنا يقويك ياولدي
بدر بدموع… الدوام لله وحده شكرا ياخال ياسين
عليا خدتو في حضنها
اسماء… بحزن.. كفياك عاد ياولدي اكده بتعزبها
بدر بدموع… مش قادر يامرت خالي
سميره بدموع… وولدي
بدر جري عندها واترمي في حضنها اوي
سميره بدموع… ولدي كان بدي اكون معاك بس انت خابر الظروف
بدر بح*رقه… خابر ياما
سميره بدموع… مراتك وبتك مره واحده ياولدي
بدر بكر*ه…. متقوليش عنها مراتي دي شيطا*نه
ياسين… عيب ياولدي متقولش اكده دي مراتك برضو ام بتك الله يرحمهم هما الاتنين
بدر بشر وكره… دي ماتستاهلش كلمه ام الام ال بضحي عشان ولادها الام ال مالهماش غير مصلحه عيالها الام ال بتبقي وطن لولادها وقت الغربه الام ال في حضنه الابن بيلقي راحتو
الام ال بتتو*جع الف مره عشان خاطر ولادها دي ماتستاهلش ابدا كلمه ام
اسماء…. ليه ياولدي بتقول عليها اكده
بدر بكره وقرف… لانها كانت السبب في مو*ت فرح هيا ال ق*تلت بنتي بايديها دي بزمتك تستاهل تكون ام
الكل بصلو بصدمه
سميره بصدمه… ازاي قت*لتها ازاي
بدر بحزن ودموع حكا ليهم كل حاجه
سميره بصدمه…. فارس
بدر بوجع… اه الضر*به جالتي منه هو من اخوي
سميره بدموع… وصدمه… ولدي استحاله يعمل اكده ابدا لاع لاع دي مش حقيقه
اسماء بصدمه… اكرم ولد اختي
بدر… اه اكرم
ياسين… طيب اكرم فين
بدر… عندنا في البيت كان عاوز يسافر بس احنا اقناعنا انه يفضل اهنه
اسماء… طيب اني عاوزه اشوفه
اكرم من وراها… واني اهو
اسماء لفت بفرحه واخدتو في حضنها… كيفك ياولدي انت زين
اكرم باس راسها وايديها الاتنين… زين ياما
اسماء… باست راسو… اتوحشتك قوي ياولدي
اكرم بحب… واني اكتر ياما
ياسين… ياولد ماتبو*سش مرتي
اكرم بحب… دي امي التانيه ياعم ياسين ابو*سها براحتي
ياسين… طيب سلم ياولد الاول
اكرم ساب اسماء وراح سلم عليهم
سميره… بحب… كيفك ياولدي
اكرم بحب… الحمدلله كيفك انتي ياخاله
سميره… زينه ادام انت زين
بدر… اني همشي بق تصبحو عل خير
بدر سلم عليهم ومشي ياسين اخدهم ودخلو جوه
اسماء كانت بتهتهم بااكرم اوي
سميره كانت مكسوفه من اكرم وال عملو فيه فارس
اكرم حس بكدا وكان بيتكلم معاها عادي
ولا اكنه في حاجه
الكل طلعو نامو
❤❤❤❤❤❤
الصبح
كان يوم المنافسه
الكل كانو عل اعصابهم وشافو الفرق التانيه اد ايه هما اقوياء
قدر… شكل المنافسه مش هتبقي سهله ابدا
اميره… باين كدا
لمياء… بس احنا اقوي منهم صح
اريان… صح احنا ال هنفوز
ريان… فريق القمر الاحمر مبينهزمش
عمار… خلينا نورهم مين احنا
غزل بدعم… ربنا معاكم
دياب.. بتوفيق شباب
ريناد كانت بتبص عل ادهم
ادهم راح قعد مع الحكام هو وليل
المذيع… اهلا بيكم في المنافسه KRS
المنافسه العالميه للمبارزه والفروسيه
وبدا يعرف بالمتسابقين ولجنه التحكيم
… اول منافسه هتكون بين فريق الدعم السريع وفريق القمر الاحمر
ابتدت المنافسه وكانت بين ريان وشاب تاني
المنافسه كانت عاليا بينهم جدا لدرجه الاتنين جابو تعادل
ريان رجع مكانو تاني
المنافسه كانت بين فريقين مختلفين المره دي
كانت المنافسات بين الفرقه صعب تحديد مين ال هيفوز فيهم
في الجوله نصف النهايه اريان خرج فريق الدعم السريع من المنافسه
رجع يتطنط من الفرحه
ابدات منافسات تانيه بينهم
في جوله
كانت البنت بتغمز لعمار
عمار بضر*به واحده خرجها بره البنت بصتلو بشر
عمار بغرور… انتي مش زوقي وسابها ورجع
الكل كانو بيلعبو بقوه وحماس كبير
جات الجوله الاخيره وهيعلنو مين الفريق الفايز فيها كانت ريناد وبنت ضددها من اخر فريق موجود
ابتدت المنافسه بينهم الفريق كلوه كان بيشجع ريناد
والبنت التانيه كانت. فريقها برضو بشجعها
ابتدت المنافسه بينهم
ريناد كانت بتقا*تل بشراسه ادهم كلها
كان الكل مستغربين هيا جابت الشراسه دي كلها منين
ادهم كان بيبص عليها وبيبتسم
وبيفتكر ــــــــــــــــــــفلاش
انبارح
ريناد.. ادهم
ادهم ببرود… في ايه
ريناد… عاوزك تعملني اقا*تل بشراستك
ادهم… انتي متاكده انك عاوزه دا
ريناد… بعند… اه
ادهم… ريناد هيبقي في خ*طر عليكي
ريناد… بعند… لا ماتخفش
ادهم… خلاص انتي حره
ادهم ابتدا يعلم ريناد اذا تبارز زيو كانت بتقع وتقوم تاني بعند اكبر
عد الليل كلو وادهم بيعلم ريناد
لحد مابقت نسخه تانيه عنو
ــــــــــــــباااك
دياب في سره… ريناد بقت نسخه من ادهم بس ازاي
وبص عل ادهم لقاه مبتسم
دياب ابتسم بخبث… ولله ووقعت يابن الصياد ومحدش سمي عليك
غزل… بتقول حاجه ياابيه
دياب… لا ياقلبي
ليل بفخر…هو دا الفريق ال ينقال عليه تربيتنا
ادهم بفخر… فعلا
ريناد كسبت البنت ال كانت معاها
والحكم رفع ايد ريناد واعلن انها هيا ال فازت
الفريق كلو جري عل ريناد وحضنها بفرحه وقعدوا يتنططو
ادهم وليل نزلو ليهم
ليل بفخر… انتو قولتها وعملتوها مبروك ليكم
ريناد بفرحه…. مبروك لينا كلنا
ادهم بحب… انتو كويسين فيكم حاجه
وكان قصدوا عل ريناد
الكل… كلنا كويسين يا كابتن
الكل بارك ليهم عب فوزهم
الحكام ادوا لكل واحد فيهم مدليا ذهبيه وكلهم رفعو ايدهم باكأس بفرحه
راحو المقر
وشغلو اغاني وقعدوا يرقصو كل واحد فيهم اخد بنت ورقص معاها
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند عمار ولمياء
لمياء..بكسوف. كنت بتبارز بقوه
عمار… وانتي كمان
وسكتو شويه بكسوف
عمار اخد تنهيده… واتكلم… لمياء انا انا بحبك
لمياء انصدمت… بتقول ايه
عمار… بقول بحبك
لمياء حضنتو بحب… وانا كمان بحبك
وقعدوا يرقصو سوي بحب
♡♡♡♡♡♡♡♡
عند اريان واميره
اريان… بندم… انا اسف
اميره بصدمه… بتعتذر بجد
اريان… اه
اميره… فتحت بقها… هو انا بحلم ولا بجد
اريان بخبث… عاوزه تصدقي اذا بتحلمي ولا لا
اميره هزت راسها وهيا لسا فاتحه بقها
اريان قربها منه وبس*ها
اميره زقتو بغضب… ايه ال هببتو دا
اريان… بتصنع البراءه… ايه مش انتي كنتي مش مصدقه واهو انتي صدقتي
اميره… متعملش كدا تاني
اريان بضحك… حاضر
اميره بتوهان في ضحكتو… ضحكتك حلوه
اريان… بغرور… عارف
اميره بغيظ… يعني ياريت لو تتواضع شويه
اريان بحب… ياريت
اميره سابتو ومشيت خرجت بره
اريان جري وراها… طيب استني
اميره بغيظ… لا
اريان راح وقف قدامها… وحط ايدوا عل رقبتها وقرب بس*ها تاني
بس المره دي اميره اتجوبت معاه
بعد عنها وسند جبينو عل جبنها
… بنهجان… بحبك
اميره بكسوف… وانا كمان
اريان اخدها في حضنه بحب
♡♡♡♡♡♡♡
عند قدر وريان كانو كل شويه يبصو لبعض وينزلو عيونهم في الارض تاني بكسوف
ريان..بتردد… هو انتي مرتبطه اقصد بتحبي حد
قدر بستغراب… لا بتسال ليه
ريان… هرش في راسو… لا بسال بس
قدر… طيب انت مرتبط
ريان… لا
وسكتو تاني
ريان… بحب… طيب ماتيجي نرتبط بدل ماحنا قاغدين كدا
قدر… فكرتو بيضحك… اوكي يلا
ريان بفرحه… بجد
قدر… اه
ريان شالها بحب وفضل يلف بيها
خلاص انتي بقيتي اميرتي
قدر فضلت تضحك عليه
♡♡♡♡♡♡♡
غزل… بضحك… شوفي المجانين دول قد ايه حلوين سوء
ريناد… اه فعلا وكانت بتبص عل ادهم
دياب بخبث… ادهم هترجع معانا دلوقتي صح
ادهم… اه
دياب… دي تسنيم هتفرح قوي
ريناد بغيره… مين تسنيم دي
دياب بمكر… بت صاحبه امي وهيا وادهم وهما صغار كانو بيقول انهم لبعض
ريناد بغيره…. لا ولله الكلام دا صحيح ياسي ادهم
ادهم… ببرود… ااممم
ريناد سابتهم وقامت وبعد شويه ادهم قام وراها
غزل بخبث… بتفكر في لبفكر فيه
دياب… بخبث… نفسو يامعلمتي
ليل ببرود وهيا بتشرب العصير… عل فكره هما بيحبو بعض بس بيكابروا
غزل بصتلها… انتي كمان عارفه
ليل… اه لان ادهم بيدافع عنها وكان بيقولي كتير انا هستحمل النتيجة والكل عارف ان ادهم مابحبش الغلط
دياب… طيب هنقربهم من بعض ونخليهم يعترفو ازاي
غزل بمكر… انا هقول ليكم
❤❤❤❤❤❤
عند ريناد كانت بتعيط في الحمام ادهم دخل وراها
ادهم حط ايدوا عل كتفها
ريناد بعت ايدوا بعن*ف
… ابعد عني جاي ورايا ليه
ادهم قعد قصدها ورفع راسها ليه… بتعيطي ليه
ريناد بغيره… عشان حياتي ادتها لواحد هو بيحب واحده تانيه
ادهم شغل الحنفيه عشان يغسل وش ريناد
الحنفيه اتكسر*ت المياه غرقتهم هما الاتنين
كانو بيضحك عل منظرهم الاتنين بقو مايه
ريناد بضحكت وجع… مش من حقي اني اضحك معاك
ادهم حط ايدوا عل الحنفيه عشان يكتم المياه
… لا من حقك تضحكي ياستي
ريناد… ادهم انت بتحبني صح زي مابحبك
ادهم فضل يضحك عليها
ريناد بستغراب… بتضحك ليه
ادهم… عشان انتي غبيه فكرتيني بحبك ههههههههه
ريناد… كد*اب انت قولتلي كدا ليله مكنا مع بعض
ادهم بضحك… كنت بضحك عليكي وانتي غبيه صدقتيني وادتيني شر*فك ههههههههههه
ريناد بصدمه… لا لالا انت بتعمل فيا مقلب صح
ادهم… لا دي الحقيقه وشال ايدوا وساب المايه تغرقها وخرج
المايه اختلطت مع دموعها وصدمتها
ريناد بصت عل المرايا ال كانت في الحمام
ومسكت علبه برفيوم كانت محطوطه عليها ورمتها عل المرايا
المرايا كانت بتك*سر وبتعلن عن تكس*ير قلب ريناد معاها
❤❤❤❤❤❤
عند ادهم غير هدومه وخرج الحفله تاني ببرود
غزل… غيرت هدومك ليه
ادهم ببرود… انبلت مايه
غزل بشك… مالك وفين ريناد
ادهم… مليش وريناد جوه
غزل دخلت جوه تشوف ريناد
غزل… انصدمت من منظر ريناد وصرخت
غزل بصريخ…. رررررريييييننننناااادددد
كل ال في الحفله سمعو صوتها وجريو عليها
ادهم كان اول واحد بيجري ووقف اتجمد مكانه لما لقه ريناد ووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العنيدة والشرس 2)