روايات

رواية أمنية الزين الفصل الثامن 8 بقلم هاجر حسين

رواية أمنية الزين الفصل الثامن 8 بقلم هاجر حسين

رواية أمنية الزين البارت الثامن

رواية أمنية الزين الجزء الثامن

أمينة الزين

رواية أمنية الزين الحلقة الثامنة

الدكتور:-هي ضغطها عالي جداا، بلاش توتر حواليها ولا حد يزعلها ممنوع الانفعالات والاجهاد محدش يعرضها لأى ضغط نفسى و تلتزم على الادوية دى
مراد:-تمام شكرا يا دكتور
الدكتور:-العفوا ده شغلي عن اذنك
مراد:-اتفضل……الدكتور خرج ومريم ومراد دخلو
مريم:-عامله ايه دلوقت يا ماما
مراد:-في حاجه تعباكي يا امي
حنان:-انا كويسه متخافوش
مراد:-انا هنزال اجيب الادوية دي ………وخرج
مريم:-ايه يا ماما اللي مزعالك
حنان:-انتي يا مريم
مريم بستغراب:-انا يا ماما ازاي مش فاهمه
حنان:-عايزه مراد يبعد عنك يا مريم مراد بيحبك وانا مش هطمن عليكي غير معاها وانتي عايزه تطلقي منها
مريم:-ما انا مش مرتاحه معاها يا ماما
حنان:-لا يا مريم انتي بتحبيها بس في حاجه خلتك تراجعي لوراء ،لو طلبتي من مراد آطلق تاني لا بنت ولا اعارفك
مريم:-والله يا ماما بقا كده
حنان:-وكمان الفرح يوم الخميس
مريم كانت هتعترض بس افتكرت كلام الدكتور:-حاضر يا ماما
حنان:-لما يجي ابقا تكلاميها وتصلحيه

 

 

 

 

 

مريم:-حاضر………وبعد شويا مراد جاء
مراد:-خدي الدواء بنطام يا امي
حنان:-حاضر
مراد:-طيب انا همشي دلوقت وابقا اجي تاني اطمان عليكي
حنان:-ماشي يابني فيك الخير
مراد:-خاليا بالك علي نفسك سلام
حنان:-وصالي مراد يا مريم لحد الباب
مريم:-حاضر ………وخارجو
:-انا موافقه ان الفرح يكون يوم الخميس
مراد:-موافقه او مش موافقه الفرح يوم الخميس
مريم:-ماشي بس انا بعمال كده علشان ماما مش علشانك
مراد:-عادي يا مريم
مريم:-هنقعد شهر مع بعض وبعدين نطلق
مراد قرب منها جامد:-ده في احلامك يا مريم انا مستحيل اطلقك
مريم:-طيب ابعد
مراد بعد:-برضو مش هتسمعيني
مريم:-مش عايزه اسمعاك ،انت خلاص نزالت من نظري انا كانت بحبك اوي لكن دلوقت بكرهك اوي اوي يا مراد
مراد زعل جدا:-ماشي يا مريم وانا مش هجبرك علي اي حاجه لو عايزه تطلقي انا معنديش منع انا مقدارش اعيش مع حد مش طايقني

 

 

 

 

 

مريم:-للاسف كان نفسي والله بس مش عايزه ازعال ماما وخصوصا انها تعبت بسببي
مراد بسها بوسه سريعه:-كلامك يسد النفس سلام
مريم بغيظ:-سافل
مراد بعتله بوسه في الهواء:-هتوحشيني …ومشي
مريم قفلت الباب:-ماشي يا مراد
•••••••
امنيه:-معلش يا عم متولي رواح الشركه علشان في الوقت ده هتكون في الشركه
السواق:-حاضر يا هانم
••••
السكرتيره:-مستر زين مدام كاميليا برا عايزه تقابل حضرتك
زين:-خاليها تداخال
السكرتيره:-تمام……اتفضلي يا مدام
….
زين:-خير في ايه
كاميليا:-وحشتني وجايه اشوفك علشان عارفه انك مش هتيجي
زين:-ما كانت عندك امبارح، قولي عايزه ايه
كاميليا:-اممم طيب انا كانت تعبانه شويا ورحت عند الدكتوره و قولت اجي اشوفك
زين:-طيب يا ستي اهو شوفتيني، انا مش فاضي وعندي شغل كتير
كاميليا:-اخص عليك يا زين ده انت مسالتش وقالت ايه اللي تعبك ولا الدكتوره قالتلك ايه ولا اي حاجه
زين:-عندي شغل مش فاضي للكلام الفاضي ده
كاميليا:-بقا كدا يا زين

 

 

 

 

 

زين بعدم اهتمام:-قالتلك ايه الدكتوره
كاميليا:-قالت اني حامل
زين:-نعم حامل ازاي يعني
كاميليا:-ايه يا زين حامل
زين بعصبيه:-حامل ازاى انتى مش المفروض بتاخدى زفت حبوب منع الحمل
كاميليا:-اااه والله بس مش عارفه حصل ازاي
زين بصوت عالي:-لا انتي لازم تنزالي
كاميليا:-انت اتجاننت لا طبعا ده مستحيل
زين قرب منها:-بقولك لازم تزالي
كاميليا بدموع:-حرام عليك انت معندكش قلب انا عاملت ايه علشان تعاملني كدا هاا المفروض تعاملني بما يرضي لله زي مراتك التانيه ولا انا علشان صبره و مش بتكلام هتتحكم فيها
زين:-انا شرط عليكي مفيش خلفه حصل ولا لا
كاميليا:-حصل بس ده غصب عني وانا لو مكنتش بخد الحبوب كانت قولت لكن بخده
زين بصوت عالي:-يبقا تنزالي اللي في بطنك
كاميليا بتترعش:-حاضر يا زين حاضر…….ولسه هتقع زين لحقه وحضنها
في الوقت ده وصلت امنيه والسكرتيره مكنتش موجوده وداخلت زين شافها اتصدام
امنيه بصدمه:-احم اسفه بس مفيش حد برا علشان كدا داخلت …ومشيت زين ساب كاميليا وجري
زين:-امنيه
امنيه:-نعم

 

 

 

 

 

زين:-متفهميش غلط دي…
امنيه:-عادي يا زين وبعدين انا متكلامتش بس انا افتكرك مش موجود في المكتب وكانت هداخل استناك جوا كانت هسال علي مريم هي المفروض تبقا هنا في الوقت ده
زين:-لا هي مجاتش تعالي معايا في المكتب
امنيه:-لا انا همشي
زين:-طيب استني اوصلك
امنيه:-لا شكرا عم متولي تحت……وسابته ومشيت وزين راح المكتب
زين بعصبيه لسكرتيره:-كانتي فين
السكرتيره بخوف:-كانت في الحمام
زين:-تاني مرها تستاذني مني علشان ابقا عارف
السكرتيره بخوف:-حاضر انا اسفه يا فندم
زين سابه وداخال عند كاميليا
كاميليا:-هاا رضيت حبيبتك
زين بعصبيه:-كاميليا امشي دلوقت حسابك معايا بعدين
كاميليا:-طيب …ومشيت
•••••••

 

 

 

 

مريم:-براحه شويه مش قاعدين وراء الباب…امنيه اداخالي انا افتكر مراد
امنيه حضانتها:-عامله ايه
مريم:-الحمدلله مالك
امنيه:-مفيش طنط عامله ايه
مريم:-تعبانه تعالي سلميا عليها ونداخل اوضتي علشان عايزه اتكلام معاكي شويا
امنيه:-ماشي……عامله ايه يا ماما مريم قالت انك تعبانه
حنان:-كويسه الحمدلله يا بنتي انتي عامله ايه
امنيه:-الحمدلله ياروحي
مريم:-طيب تعالي يا امنيه علشان ماما ترتاح شويا
امنيه:-ماشي يلااا…………وخارجه
مريم:-هااا يا امنيه فيكي ايه حاسه انك مخنوقه
مريم حضنتها:-مالك يا امنيه
امنيه بدموع:-زين
مريم:-ماله مزعلك ولا ايه ،اهدي كده وقولي في ايه
امنيه بضحك و وجع:-متجوز ، وكمان حامل
مريم:-بتهزار ازاي دااه وعارفتي ازاي
امنيه:-والله زي ما بكلام انا ورايحه المكتب سمعت السكرتيره بتقول ان مراته جوا عندو
مريم;-طيب وعارفتي حامل ازاي

 

 

 

 

 

امنيه:-كانت داخله ولسه هخبط وسمعتهم وداخلت عليهم كان حضنها وكان بيقوله انها تنزال
مريم:-هههههههه هموت، سبحان الله يوم ما نفاكر نرتبط يكونه اصحاب ومتجوزين احنا عاملنه ايه وحش علشان نشوف ده انتي بتحبي زين ،هل أصابك العشق…؟
امنيه:-لا مانا عملت كدهووووه مجاش فيا ،انا مش بحب زين بس مش عارفه اضايقة ليه انا لما افاكر احب لازم يخطفني ويعذبني ويغت..صبني و يهددني بأهلي علشان أتجوزه وأرفض يقوم قاتلهم ويعذبني أكتر ويتجوزني برضو غصب عني وأحمل وأخلف 3عيال وأحبه وبعد 45سنه أكتشف إن أهلي عايشين وأكره فيعذبني تاني ويقتلهم برضو
مريم:-نعم يختي
امنيه:-أه وربنا زاي مبقولك كدا
مريم:-الروايات لحست عقلك المهم طيب هتعاملي ايه
امنيه:-ولا حاجه هي كله سنه ،ههه وعدها منها يومين
مريم:-انتي فايقه وبتضحكي اهو لازم تعارفيه انك عارفه انه متجوز
امنيه:-طيب، المهم انتي عاملتي ايه مع مراد
مريم:-يوم الخميس الفرح
امنيه:-ايه دااه ازاي
مريم:-ماما تعبت و………..
قالتله كل حاجه وقعده وقت طويل مع بعض
امنيه:-ربنا يقدملك اللي فيه الخير يارب همشي بقا علشان اتاخر …………
مريم:-ماشي ياروحي………امنيه مشيت
•••••••

 

 

 

 

 

وصلت امنيه وكانه علي السفارة
امنيه:-مساء الخير
الكل:-مساء النور
سحر:-تعالي كلي يا امنيه
امنيه:-ماليش نفس يا خالتي
ادم:-ليه اكلاتي عند مريم ولا ايه
امنيه:-ااه، ادم لما تخلص اكل ابقا اندها عليا علشان عايزك……زين بص عليها………علشان عايزه منك المحضرات
ادم:-انا خلاصت تعالي في المكتب بتاعي ……راحت امنيه وادم المكتب
ادم:-اهي خدي
امنيه:-انت عارف ان زين متجواز صح
ادم:-عارفتي منين يا امنيه
امنيه:-انا بسالك ،عارف صح
ادم:-انا عرفت يوم كتب كتابكم
امنيه بدموع:-مقولتش ليه يا ادم وانا اللي بقول انك اخويا واللي بيقاف معايا دايما
ادم:-مكنش ينفع اقولك
امنيه بدموع اكتر:-ليه يا ادم هاا ليه

 

 

 

 

 

ادم حضنها:-اهدي يا حبيبتي اهدي ……الباب اتفتح وكان زين
زين:-حلوه المذكره دي، طب اجبلكوا شجرة واتنين لمون
امنيه سابتهم وخرجت
ادم:-هو في ايه يا زين ايه كلامك دااه
زين بيقرب منها
ادم:-هتعامل ايه يا زين
زين ضربه بوكس:-حضنها وبتقوله حبيبتي عايزني اعمال ايه
ادم حط ايده مكان البوكس:-دي اختي يا غبي
زين:-ماليش دعوه مشوفكش قريب منها فاهم
ادم:-بس دي اختي
زين بصوت عالي:-فاهم ولا لا
ادم:-فاهم يا عم……زين خرج
وطلع لقي امنيه قاعده علي السرير
زين:-مبسوطه وإنتي في حضنه ها مبسوطه وهو بيقولك حبيبتي
‏امنيه:-أنت أتجننت ده أخويا وأخوك
زين قرب منها جامد و زعق بصوت عالي:-محدش من حقه ياخدك في حضنه غيري محدش يقولك يا حبيبتي غيري أنتي بتاعتي أنا أنتي سامعه

 

 

 

 

‏ امنيه قامت علشان تبعد عنها:-إبعد عني متلمسنيش روح خلي اللي كانت معاها تنفعك وياريت تطلقني، طلقني مش عايزاك
زين بعصبيه:-مش عايز اسمعه تاني
امنيه:-لا هقوله يازين وياريت تطلقني
زين ضربه بلقلم:-بقولك مش عايز اسمعها
امنيه بدموع:-انت مش راجل انك تمد ايدك علي واحده بنت وتستغال ضعفه
زين:-انا مش راجل يا امنيه………ورمها علي السرير امنيه قامت وقالت بزعيق:-اوع تفاكر تقراب مني انت فاهم
زين رمها تاني وقرب منها وقال بزعيق:صوتك ميعلاش عليا
•••••
مريم:-ادخل
مراد:-ما اكيد هداخل
مريم:-بارد
مراد:-هعديها ،ماما عامله ايه
مريم:-كويسه في اوضتها
مراد:-طيب مج قهوه بقا
مريم:-طيب… نعم مج
مراد:-ااه علشان مشربتش طول اليوم…وداخل لحنان
مراد:-عامل ايه يا جميل انت
حنان:-ههههه كويسه ايه رايك يا باشا
مراد:-عسل اقسم بالله

 

 

 

 

حنان:-انفع في التمثال
مراد:-اوي اوي بس الدكتور قام بلواجب برضو
حنان:-هههه ربنا معاك يابني
بعد شويا
مريم دخالت:-القهوة يا استاذ مراد
مراد:-شكرا يا مراتي
مريم:-عايزه حاجه يا ماما انا هداخل انام
حنان:-لا يا بنتي
مراد:-عايز اقعد معاكي شويا يا حبيبتي
مريم ببرود علشان مامتها:-وماله يامراد اقاعد وليه لا
مراد:-عن اذنك يا ماما
حنان:-اتفضل يا بني
……
داخله البلكونه
مريم:-مش عايزه اسمع صوتك
مراد:-والله بقا كده يا روما،والله بحبك يا مريم، فرصه لله علشان خاطري
مريم:-لا، ااه صحيح صحبك زيك متجواز
مراد:-الله، عارفتي منين
مريم:-من امنيه طلعته زي بعض ذ……قطعه مراد
مراد:-مرريم مسمحلكيش
مريم:-والله، اها طيب انا عايزه انام
مراد:-بحبك
مريم:-حبك برص
مراد:-انا انضرب بالشبشب علشان حبيت واحده حلوفه
مريم:-حلوفه
مراد:-جموسه ولا تزعالي
مريم😬:-نينينينيني جموسه وحلوفه طلقني لو مش عاجبك طلقني
مراد:-انا همشي قبل ما تقفليني …سلام وبسها في خدها ومشي
••••|••••|

 

 

 

 

 

امنيه:-انت بتضربنى بالقلم يا زين انت ازاى تتجرأ وتعمل كده وازاى تمد ايدك عليا
زين قرب منها جامد:-اضربك واموتك وادفنك كمان ايه رايك ،وصوتك ده يوطى
امنيه كانت هتضربه بلقلم::-ابعد عني انت سافل وقليل اداب
زين مساكها مش شعرها:-هتمدي ايدك عليا يا امنيه
امنيه بدموع:-اااه زين انت بتوجعني،ممكن تبعد حرام عليك كفايه
زين بعدعنها وقال بزعيق:-اطلعي برا مش عايز اشوف وشك
امنيه جريت بخوف وطلعت
زين بحزن:-افففف، انا ايه اللي عاملته ده يا ربي، سامحيني يا وامنيه والله انا بحبك ومستحيل اخلي حد يقرب منك انا اسف اني اتجوزت غصب عنك.. مع الوقت هتحبيني (ايه الجنان دا)
………
امنيه بدموع:-انا ليه حياتي كده يا رب اللهم لا اعتراض بس اختبارك صعب اوووي انا تعبت بجد …………قعدت تعيط شويه ونامت ………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أمنية الزين)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *