رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية 2 بقلم رنا
رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية 2 بقلم رنا
![]() |
رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية 2 بقلم رنا |
رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية 2 بقلم رنا
نور: شغل music بدل الملل ده
سليم: تحبي تسمعي ايه
نور بملل: اي حاجه
*سليم شغل اغنيه ل بيلي ايليش *
نور: واو انت عارف ان انا بحبها جدا!!
سليم: وانا هعرف منين
نور: متوقعتش انك تكون بتسمع اغاني انجلش!
سليم: اه انتي واخده فكره عن الصعايده ان اغانيهم قديمه وكده
نور: كل حاجه قديمه مش بس الاغاني!! ممكن ميكونش الصعيد كلها بس عيلتكو دي هتفضل بيئه كده
سليم: مش عيلتنا دي اللي هي عيلتك بردو ولا انا غلطان.. يابنت عمي صدقيني مش هتلاقي احسن من عيلتك تخاف عليكي وتحبك..صحابك دول عايزين الحرق متمشيش وراهم
نور: انت مالك بصاحبي…
سليم: انا غلطان
* سكتو شويه وبعدين جالها تلفون *
نور: هااي
عمر: اي يابييي وصلتي
نور: في الطريق اهو
عمر: حببتي انا اسف صدقيني مكنش قصدي ازعلك
نور بابتسامة: ولا يهمك…اول مااوصل هكلمك..باي
سليم: بتكلمي مين
نور: ده…. وبعدين انت مالك
سليم: استني عليا بس لما نوصل
نور: المفروض اخاف منك يعني
سليم: لا لا متخافيش انا محضرلك مفاجأه هتعجبك اوي
نور: مش عايزه منك حاجه
سليم: ازاي بقي وانا هبقي المفأجاه
نور: يعني ايه
سليم: هتعرفي لما نوصل
نور بتفكير: هو قصده ايه ده!! مالك يانور هتخافي منه ولا اي!!
نور بصتله بتفكير: باين عليه تعب من السواقه… بس يستاهل..بس بردو سايق من زمان واكيد تعب
نور: انا بعرف اسوق علي فكره
سليم بصلها وابتسم: مبروك
نور: انا غلطانه اني عايزه اساعدك
سليم: لا مش غلطانه بس مينفعش تسوقي وانا معاكي
نور: ايه الهبل ده فيها اي يعني
سليم: مش عايز اتعبك
نور: مفيش تعب ولا حاجه انا بحب اسوق عادي
سليم: احنا وصلنا اهو مينفعش ندخل وانتي سايقه وانا جمبك ده كان جدك علقني
نور بابتسامة: بتخاف منه اوي كده!!
سليم: وهو في حد ميخافش منه
نور بتوتر: ليه هو بيعمل ايه
سليم: متخافيش هو بس كلمته بتمشي علي الكبير قبل الصغير..ولعب العيال ده مش موجود عنده يعني…
نور: انت بتخوفني يعني!!
سليم: لا انا بقولك علي اللي هيحصل بس
نور: طيب طيب خلاص…
سليم: امسكي
نور: ايه ده!!
سليم: استري نفسك وصلنا ومينفعش تنزلي كده
نور رمت العبايه: انتي شايفني عريانه!!
سليم: وانتي بتسمي اللي لبساه ده هدوم!!
نور: والله ده لبسي ومش هغيره..فاهم!!
سليم بعصبيه: نوور انا ساكتلك من اول ماشوفتك بس لحد كده وخلاص… جدك عازم قرايبك وعمامك ومينفعش تنزلي كده… اتفضلي البسيها دلوقت
*نور مسكتها بعصبيه ولبستها*
سليم وقف العربيه: انزلي!!
نور بتوتر: الناس دي قاعده كده ليه
سليم نزل وراح يفتحلها العربيه: متخافيش دول قرايبك جايين يشوفوكي وهيمشو.. انزلي سلمي علي جدك
نور:……..
سليم: انزلي يلاا… الناس مستنيه
نور بدموع: مش عايزه..
سليم لما شاف دموعها قرب منها وكلمها بصوت واطي: بتعيطي ليه!! دول اهلك محدش هيأذيكي!
نور: مبحبش اكون مع ناس معرفهاش بتوتر… مش عايزه اقابل حد… بليز
سليم: طيب اهدي انا معاكي اهو… يلا متخافيش
نور مسكت ايده ومشيت جمبه: عيلتكو كلها رجاله!!
سليم ابتسم: لا الستات والبنات في جوه..تعالي
رجل كبير في السن: اهلا اهلا ب ست البنات… تعالي يحبيبه جدو في حضني اتوحشتك قوي
*نور بصت لسليم *
سليم: متخافيش ده جدك…سلمي عليه
نور راحت حضنته: ازي حضرتك
محمد: حضرتك ايه!! قوليلي يجدي زي بنات عمك
سليم: متخافش يجدي هتتعلم كل حاجه
محمد: تعالي سلمي علي عمامك وولادهم.
*سلمت علي عيلتها كلها وسليم خدها يعرفها علي امه واخواته *
نور بابتسامه: عيلتكو كبيره اوي انا نسيتهم اصلا
سليم ضحك: لحقتي!! ده لسه فيه جوه
نور ضحكت: بس عارف كنت خايفه من جدو بس طلع حنين اوي وعمو كمال وباباك عمو فؤاد يعني طيبين كده مش زي….
سليم: عمي مدحت!! نور صدقيني ابوكي ده من احسن واطيب الناس اللي هتقابليهم في حياتك
نور: انت بتقول كده عشان مش عايش معاه… المهم مش هتعرفني علي مامتك واخواتك
سليم: لا ازاي… يام سليم!! زينه!!!
ست كبيره طلعت ومعاها تلات بنات: حمدلله علي السلامه… تعالي يبنتي اتفضلي
سليم: دي يستي ام سليم.. احسن واحن ام في الدنيا… ودي زينه اختي ودول بنات عمك كمال امنيه وملك
*نور سلمت عليهم وقعدت معاهم تهزر وتضحك ومكنتش عارفه اللي هيحصلها…..
امنيه: وانتي بقي بتلبسي جلبيات في القاهره ولا اي
نور: لا خالص سليم قالي البسها عشان الناس اللي بره دي
*نور قلعت العبايه وكانت لابسه تحتها فستان قصير *
امنيه: وانتي طول الطريق قاعده كده مع سليم!!
نور: فيها ايه!!
امنيه: ميصحش طبعا
نور: ده لبسي وسليم عارف كده
امنيه: وسليم لحق يعرف امتي!!
* نور لسه هتتكلم بس سليم خبط علي الباب ودخل *
سليم بتوتر: جدي عايزيكو كلكو…. تعالي يانور….
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.