روايات

رواية عشق الحمزه الفصل السابع عشر 17 بقلم فاتن جمال

رواية عشق الحمزه الفصل السابع عشر 17 بقلم فاتن جمال

رواية عشق الحمزه البارت السابع عشر

رواية عشق الحمزه الجزء السابع عشر

عشق الحمزه
عشق الحمزه

رواية عشق الحمزه الحلقة السابعة عشر

عند ليان
ليان .. يا بابا رد تليفونك مقفول ليه
ادهم كان قاعد في العربيه هو ومراد مستنين حمزه
ليان ..طب ارن علي ادهم اكيد عارف بابا فين
ادهم تليفونه رن وشاف اسم ليان
ادهم رد..الو
ليان ..اسفه لو برن فوقت مش مناسب
ادهم..انتي ترني وقت مانتي عايزه وعلي فكره دي مش معاكسه
ليان ابتسمت وقالت..كنت عايزه اطمن علي بابا هو كويس صح
ادهم بحزن قال ..طبعا كويس بس عنده ضغط شغل ودائما مشغول دا حتي انا معنتش بشوفه زي الاول
ليان ..طيب ممكن تقوله أن عيد ميلادى بكره علشان هو بينس وانا وهو دائما بنحتفل بيه سو
ادهم حس أنه عايز يروح يخدها فحضنه بس مينفعش
ادهم ..قال كل سنه وانتي طيبه يا اجمل وارق دكتوره
ليان انكسفت وقالت..شكرا
ادهم ..بس مفيش حاجه تانيه
ليان ..حاجه تانيه زي اي
ادهم ..زي انك تجهزي نفسك وانا علي الساعه تمانيه هعدي اخدك ونحتفل بعيد ميلادك
ليان ابتسمت وفرحت هي الاول كانت بتكره قربه بس دلوقتى بقت تحب قربه اوي
ادهم .. ساكته ليه ؟
ليان..ها مش ساكته بس بابا
ادهم ..هرن عليه استاذنه
ليان ..تمام
عند حمزه
حمزه ..اول ما شاف شروق حضنها وشروق حست بالأمان فحضنه
شروق ..كنت هموت من الخوف عليك
حمزه بعدها عنه شويه وقال ..مش اكتر من خوفي عليكي انا كنت ميت وانا بعيد عنك
شروق ..بعد الشر عنك يا حبيبي
حمزه ابتسم وقال..عرفتي منين انها لعبه
شروق ..الاي كان خطفنا انا وماما سمعته بيتكلم في التليفون وانا كنت عامله نفسي نايمه وقال ..متخافش يا باشا هي ليس نايمه بس كويس أننا خطفنها قبل عماد العمده
المجهول ..المهم تاخد بالك منها ولما تصحا تعمل الاي قولتلك عليه
الخاطف..حاضر
شروق ..بعدين لقيته بيقول لوحد من الموجودين
يا عم خد سجل رقم حمزه باسم الرئس
الملثم ..هي الأوامر اي
الخاطف ..الباشا قال أنه عايز يخليها تعرف أن الاي ورق خطفها حمزه الهادي وكملت كلامها وقالت ..بضحك عبيط اوي ميعرفش اني مستحيل اصدق عنك اي حاجه
حمزه مسك خدودها وقال..بموت فيكي
شروق ..وانا بموت فيك
حمزه ..عملتي اي في التليفون
شروق اول ما وصلت ماما القصر حطيته في العربيه ونزلت خدت تاكسي ورنيت عليك من تليفون في الشارع و قولتلك كل حاجه
حمزه ..طيب انا عايزك تفضلي في القصر ومحدش يعرف أننا بنتقابل أو اني عرفت حاجه
شروق بحزن ..يعني اي مش هشوفك تاني
حمزه ..لا طبعا هتشوفيني وكل ماتشوفيني هزعقي معايا علشان توضحي للكل اني السبب في خطفك
شروق بضحك..انا هعمل كدا
حمزه قرب منها وقال ..وحشتيني اوي
شروق فهمت هو قصده اي ..حمزه انا لازم امشي
حمزه مسك ايديها وقال مش قبل ماشبع منك انتي وحشاني موووووت
شروق ليس هتتكلم حمزه شالها ودخل بيها اوضه النوم ووو
عند ادهم
ليان مش عارفه البس اي الساعه بقت تمانيه الا ربع
تليفونها رن بتشوف مين لقت ادهم
ليان ..يا نهار مش باين هعمل اي وبعدين ردت وقالت ..الو
ادهم ..خمس دقايق واكون عندك
ليان ..تمام
بعد خمس دقائق
ادهم قاعد في العربيه تحت البيت وبيرن علي ليان
ليان كنسلت عليه وليس هيتكلم لق ليان نازله من العماره ولابسه فستان نبيتي شكله يجنن اوي رقيق وليق علي البدله بتاعت ادهم كان لابس بدله سمره وكرفته نبيتي
ادهم مقدرش يفضل قاعد ونزل فتح ليها العربيه
عند ايمان .. لراجل من رجلتها انا عايزه عماد العمده وشريف الهادي لازم اخلص من حمزه الهادي فأسرع وقت ..أوامرك يا هانم
عماد العمده ..مدام ايمان عايزاني ليه ؟
مدير أعماله ..قالت إن بينكو حاجه مشتركه
عماد ..قولتلها تتفرج بس شكلها هي كمان لازم تموت وكمل كلامه وقال..قولها اني جاي
شريف ..عايزاني في اي
رجل من رجال ايمان ..في حاجه بينكو مشتركه
شريف ..حاجت اي ؟
رجل من رجال ايمان..معرفش بس المدام بتقولك هتفرح اوي لو جيت
شريف ..تمام هاجي
بعد وقت اتجمعو في بيت قديم
شريف ..عماد العمده بتعمل اي ؟
عماد ..انت الاي بتعمل اي هنا
ايمان قطعت كلامهم وقالت..انا الاي جمعتكو هنا وانت وهو نفس الحاجه بتجمعكو وهي موت حمزه ولازم نكون ايد واحده
شريف ..محدش هيقتل حمزه غيري
عماد ..انا الاي هقتله
ايمان ..متخافوش كلنا بايد واحده هنقتله
عماد ..ايمان انتي الاي خطفتي شروق ومي الهادي
ايمان ..لا مش انا
عماد ..شريف يبق انت
شريف ..لا مش انا علشان لو انا مكنتش اسيبها ترجع غير وحمزه مكانه وبين ايديه وكمل كلامه وقال..يمكن انت
عماد ..ملحقتش انا كمان
ايمان ..امال مين ؟
دخل واحد مجهول وقال ..انا الاي خطفتهم
كلهم بصو عليه وقالو …رامي انت الاي عملت كدا
لا لا ثواني هو مش ده رامي الدكتور ازاي بق

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *