روايات

رواية احببت قدري الفصل الخامس 5 بقلم Ana Oo Oo

رواية احببت قدري الفصل الخامس 5 بقلم Ana Oo Oo

رواية احببت قدري البارت الخامس

رواية احببت قدري الجزء الخامس

رواية احببت قدري الحلقة الخامسة

عند روقيه صحيت ملقتش امجد اتحملت علي نفسها و دخلت الحمام و فضلت تعيط و افتكرت عائلتها الي اتوفو في حادث
و ابو امجد كان وأصي عليها و لما مات امجد اتعامل معاها بطريقه قاسيه جدا
فضلت اعيط و فكت علي صوت الباب
امجد بغضب : اي ناويا تنامي عندك اياك و اي كلامي مش بيتسمع لي مش جلت الباب ميتقفلش
اتخضيت و لبست البرنس بسرعه وخرجت
روقيه : والله بحسبك مشيت و قفلت عشان خفت
امجد : حسك عينك تخرجي عن طوعي والا اقسم بالله لكسرلك عضمك انتي فاهمه وانهي كلامو بصوت عالي
روقيه بدموع : فاهمه والله اخر مره
اتجه للحمام
امجد : حضري الوكل
روقيه : حاضر و جريت علي المطبخ
عندك قدر
صحيت ونا مش عارفه اي مصيري ولا اعمل اي
نزلت تحت لقيت محمد
قدر بخوف: هوا انا هروح امتحن امتا
محمد : بكره هغدك
قدر : تمام شكرا
وطلعت قعت اذاكر في البلكونه بعد وقت طويل دخلت فضلت اصلي و ادعي صحيت بدري جهزت ونزلت لقيت مامت محمد
وداد : تعالي يا قدر
قدر : نعم
وداد : انتي خايفه كده لي يبنتي
قدر : لا مفيش انا بس متوتره شويه عشان عليا امتحان
وداد : متقلقيش يبنتي كل حاجه هتكون بخير
محمد نزل و الكل نزل و قعت اكل معاهم ونا ايدي و رجلي بيترعشو من التوتر
محمد قام : يله يا قدر عشان الامتحان
قدر : حاضر
روحت امتحنت
بعد ما خلصت نزلت لقيت محمد تحت
محمد : اركبي
ركبت بهدوء
محمد : بكره اخر يوم صح
قدر بتوتر : ايوه
مردش عليا وساق العربيه و اتجه للبيت
محمد دخل و كان الغداء جهز
محمد: قصي جاي انهارده او بكره
رحمه ميلت علي قدر : قصي ده اخويا
قدر هزت راسها
قدر بصوت مهزوز : ممكن أخرج اجيب حاجه
محمد بهدوء : عايزه اي
قدر : عايزه أخرج شويه
محمد و هوا طالع علي السلم : مفيش خروج
قدر : بس انا
محمد بغضب: انا مش بعيد كلامي
وطلع
ونا طلعت اوضه بتاعتي بسرعه
رنيت علي ماما
سعاد بدموع : ازيك يا قدر
قدر: الحمدلله يا ماما انتي عامله اي
سعاد : بخير وحشتيني اوي يقدر
قدر بدموع: وانتي اوي يماما
سعاد : حقق عليا يا بنتي لو جيت عليكي كتير
قدر : خلاص يا ماما ملوش لزوم الكلام ده
سعاد : عندك حق يا بنتي
فضلت اكلم ماما كتير لغايه لما نامت وما فضلت اذاكر
بس زهقت سمعت صوت زغاريط عرفت أن قصي اخو محمد اجا استغربت أن اسمو محمد و بيقولو حمد بعد شويه لقيت صوت الباب بيخبط
قدر فتحت لقد حد من الخدم
قدر : نعم
الشغاله : انزلي وداد هانم بتقولك تعالي عشان الوكل
فتحت الباب
قدر : ممكن تقولي ليهم اني نايمه
الشغاله : حاضر و نزلت
الشغاله لوداد : قدر هانم نايمه
وداد : طيب روحي انتي
وداد طلعت لي قدر و دخلت وقدر عمله نفسها نايمه
وداد : قدر مش عايزه تنزلي لي
قدر : مفيش حاجه والله انا عايزه انام بس
وداد : ماشي يبنتي
و خرجت و قدر كملت نوم
محمد : اخت عبدالرحمن فوق و هتوعد معانا
قصي : تمام
صحيت الصبح
قدر نزلت لقت محمد
قدر : حضرتك هتوديني
محمد : ايوه
سعاد : استنو أفطرو
محمد : قدر هتتأخر
قدر مشت مع محمد و وصلها و راح علي المقر يبلغهم انو هياخد فطره عشان الجامعه
محمد بيكلم عبدالرحمن
محمد : اختك بتخاف و كل ما حد يتكلم بتتوتر
عبد الرحمن: معلش يا محمد هيا كده من صغرها المهم انا هبعتلك فلوس تجبلها شقه جمب الكليه الي هيا عايزه تخشها
محمد : انت بتقول اي يبني اختك قاعده معانا و بعدين اختك اختي
عبدالرحمن: هيا ممكن تكون عايزه تروح كليه بعيد عن بيتكم
محمد : متقلقش انت
قفلت معا و روحت جبت قدر و روحنا
عند روقيه و امجد
امجد : انا ماشي
روقيه : ممكن انزل اجيب شويه حجات للبيت
امجد :قولي كل الي عايزا و هجبلك ونا جاي
روقيه : مش هينفع عشان هعمل الغدا امتا
امجد : البسي بسرعه وتعالي
روقيه بفرحه : حاضر
خلصت ونزلت معا
وصلنا مول كبير و واشتريت كل حاجه و شويه حلويات ليا روحت
وهوا راح المستشفي الي شغال فيها
ونا بدأت اجهز الاكل خلصت و قعت شويه في البلكونه و الطرحه طارت كنت هخش بسرعه بس امجد وصل و شافني
دخلت بسرعه ونا مرعوبه من امجد
دخل امجد و رزع الباب ورا بغضب
امجد: اي الي خرجك كدا
روقيه بدموع والله هي الي وقعت مني
امجد قرب منها و لزقها في الحيطه
:قسما بالله لو تكررت تاني ليكون اخر يوم في عمرك
روقيه: ح حاضر
امجد: انجري حضري الحمام و أخرج الاقي الوكل جاهز
روقيه: حاضر و جريت علي الحمام
امجد دخل و قلع التيشيرت
روقيه بتوتر: انا خلصت
امجد هز راسو و هيا خرجت بسرعه تحضر الاكل
امجد خلص خرج و كانت روقيه جهزت كل حاجه و امجد قعت علي السفره
روقيه بتوتر : ممكن اقول حاجه
امجد : خلصي
روقيه: ممكن انزل اشتغل في المستشفى وانت هتكون معايا والله و هروح قبل ما تخلص و هحضر كل حاجه والله
امجد بهدوء : هفكر
روقيه بفرحه : شكرا و كانت هتقوم تبوس خده بس رجعت تاني
امجد رفع حجبه : رجعتي لي
روقيه : ها لا مفيش
امجد شاور علي خده و بص لي روقيه
وهيا قامت بتوتر باست خدو و كملت اكل و وهوا ابتسم
عند عزبه الكيلاني
قدر كانت قاعده في البلكونه بهدوء بقرء روايه و في حد من الخدم خبط علي الباب
قدر : ادخل
الشغاله : عثمان بي مستنيكي تحت لان في ضيوف تحت
قدر : تمام نزله
جهزت و نزلت تحت كان كلو متجمع
عثمان بحنان : تعالي يا قدر اعرفك علي مرات اخوي الله يرحمه و ولادو
قدر قربت قعدت جمب رحمه و وداد
صفيه بمكر مرات اخو عثمان : ازيك يا قدر
قدر بتوتر : الحمدلله حضرتك عمله اي
صفيه : الحمدلله يا حببتي
دول ولادي مريم و ادم
سلمت علي مريم و ادم كان مادد ايدو يسلم عليا
قدر : اسفه مش بسلم
قصي ورحمه فضلو يضحكو لأنهم مش بيطيقو ادم محمد بص لخواتو بصل خلاهم يسكتو
صفيه : وانتي هتفضلي هنا لمتي
قدر كانت هتتكلم لاكن محمد سبقها
محمد : هتفضل معانا لآخر يوم جامعه أهنه وسعتها هتتكرر تعد معانا ولا هتسافر تشتغل بره اه صح قدر هتخشي كليه اي
قدر بتوتر : لو جبت أن شاء الله مجموع حلو هخش طب
محمد : تمام
صفيه : انا مش اقصد حاجه بس انا بقول عشان البيت في شباب و كده قدر اتكسفت اوي
محمد : انا هكون معيد في كليه الطب و هروح في الشقه الي جمب الكليه هناك و هاخد قدر معايا
عثمان بخبث و بص لي وداد : يبقا لما الشهاده بتاعت قدر تطلع تكتب عليها
قدر : اي لا طبعا

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *