روايات

رواية احببت مشاغبه الفصل السادس 6 بقلم نهاد سمير

رواية احببت مشاغبه الفصل السادس 6 بقلم نهاد سمير

رواية احببت مشاغبه البارت السادس

رواية احببت مشاغبه الجزء السادس

احببت مشاغبه
احببت مشاغبه

رواية احببت مشاغبه الحلقة السادسة

“””جاسر بصوت عالي ف الفيلا:اسيل
خادمه:ايوه ياجاسر بيه هى فوق
جاسر:ناديلي عليها
……………..
خادمه بخوف:جاسر بيه هى مش راضيه تنزل وبتقول الي عاوزني يطلعلي
جاسر بغضب:انا هوريها ماشي
……………………
جاسر:اقدر اعرف لما انادي عليكي مبترديش ليه القطه كلت لسانك
آسيل:الي عاوزني يجيلي مبجيش لحد اظن هى قالتلك كده
جاسر:مفكره انتي كده اني هط*لقك بالي بتعمليه هههه هه يبقى بتحلمي انا مستحيل اطل*قك كل حاجه تخص مازن الشرقاوي هخدها وهنهيها فهماني
آسيل:انا بك*رهك كفايه جح*ود بقا انت ايه مش بترحم
جاسر:مش برحم انا ش*يطان …بصي عشان انا مش فاضي بكره الصبح هنروح للقصر الكبير عيلتي كلها هناك هنعيش هناك رتبي نفسك ميعرفوش حاجه كل الي يعرفوه اني متجوزك عشان بحبك والوقت كان ضيق فااتجوزتك لاتذودي عن كده ولا تنقصي ماشي good night
……آسيل:امشي داه*يه تاخدك دانت بنأدم بار*د وربنا لاربيك ماشي شكلك لسه متعرفش انا مين …😭😭😭ساعدني يارب كان كل حاجه ماشيه كويسه بس ليه كل حاجه باظت كده ليه اووووف
==نرجع للماضي===
رنا بصدمه:آسيل
طلعت آسيل من المكتب بسرعه لما سمعت صوت صراخ رنا
آسيل:رنا مالك وشك اصفر كده ليه انتي كويسه
رنا:دكتور مازن
آسيل بخوف:ماله
رنا:عمل حادثه

 

 

آسيل بصدمه :انت انتي ب بتقولي ايه عمل ايه هو فين دلوقتي بسرعه يارنا ارجوكي
رنا بخبث:اهدي اهدي قلقانه عليه كده ليه هى رجله بس الي اتكسر*ت مش اكتر
آسيل:رنا رنا مش وقتك خالص بسرعه قوليلي مكانه فين بسرعه ارجوكي
رنا :اجري بسرعه هو ف الجنينه دلوقتي
جريت آسيل بسرعه وهى حابسه دموعها حاسه بشعور غريب من ناحيته وصلت لاقته واقف ومحصلهوش حاجه
جريت عليها
آسيل:دكتور انت انت كويس
مازن:امممم
آسيل:وطالما انت كويس ايه الي قالته رنا
مره واحده نزل مازن على ركبته وطلع ورده من جيبه وقدمهلها الطلاب اول لما شافوه جريوا يتفرجوا
مازن بحب:تقبلي تكملي نص دينك وترحميني من تعب السنين دي كلها وتقبلي تتجوزبني
آسيل :اااا .ا.ا. انا
مازن :بصي انا هعترفلك قدام الناس دي كلها انه انا عمري ماحبيت بنت زي ماحبيتك تلات سنين وانا قريب منك بس انتي مش واخده بالك تلات سنين حبيتك فيهم من غير ماجي اقولك او اعترفلك قلت لعلي على فكره صاحبي ايوه اعترفتله قالي استنى شويه وبصراحه مش قادر استنى اكتر من كده انا بحبك بحب جنانك مصايبك مشاغبتك كلامك طريقه تصرفك تعاملك التلقائي مع الناس بحب طيبتك انا بحبك كلك على بعضك ولو قلتلك الاسباب مش هنخلص وانا عاوز اتجوز واخوش دنيا ها ايه رائيك
آسيل:اه يابن الوس*خه ياعلي بقا كده تسيب البطل ده يراقبني وتعذ*به كده مجاش الغب*ي ده اعترفلي ليه كان زماني اتجوزته من وانا ف اللفه ايه الكلام الي بقوله ده اكيد من الصدمه اه
رنا:آسيل انتي اتجن*نتي
مازن:ها موافقه
آسيل بسعاده:طبعا موافقه انت عبي*ط ولا ايه المهر الف ناقه وإلا كده مشوفكش عندنا 🙂🙂🙂🙂

 

 

رنا :وووواوووووو
قام مازن وحضن آسيل الي اتصدمت من عملته وصقف الشباب والبنات الي حوليهم طبعا كان فيه بنات هتتتشل من الي حصل
حضنت رنا آسيل
آسيل:كده يارنا والله كنت حاسه بخضه
رنا :😂😂😂انتي هت*نصبي دانتي كنتي واقعه خلاص انقلي كراشاتك ليا عشان هما كانوا يحرموا عليا دلوقتي خلاص دكتور مازن هيخدك ويلمك
بطل بطل يآسيل
آسيل:😂😂😂😂بتكثف …متلمي نفسك ياتربيه وس*خه انتي
مازن بص لاسيل بحب :بحبك ❤
آسيل بتوهان:رنا ارجوكي خديني من هنا عشان لو عملت فعل فا*ضح هنا ف الكليه هتند*موا
الكل :😂😂😂😂😂😂😂😂
……………….
عزه بفرح:يالا يارنا استعجلي اآسيل
رنا:ياعمتوا ادخوليلها
عزه ..الله اكبر بدري بقا بنتي الصغنونه كبرت وبقت عروسه زي القمر كده
آسيل وعنيها مليانه دموع:عيطي كمان ياختي والله العظيم اعيط ومتعرفوش تسكتوني انا بقولك اهو والميكب يبوظ هقلع الفستان والبس بيجامه علي وانزلكم بيها
عزه بخضه:رنا رنا خدي بت المجن*ونه دي واطلعوا عوض عليا الصابرين
رنا:😂😂😂😂مجن*ونه
……….نزلت رنا مع آسيل لقوا على ومازن واخته ندى وامه رقيه
ندى لمازن:الله ايه ده دي جميله اوي عسوله يآسيل
مازن بسرحان :لو اقدر اخ*طفها واهر*ب يبقى احسن
على:اثبت يالا ولم نف*سك والله اخليها تدخل تلبس البيجامه الي قبلتك بيها اول مره

 

 

مازن:بحبها برضوا
ندى:متتعبش نفسك ياعلي ده حبها خلاص
على بصوت واطي:عقبالي انا كمان
……….قربت رقيه من آسيل وحضنتها
رقيه :جميله يآسيل ماشاء الله عرفت تختار يامازن قمر
آسيل:أنتي الي عسل ياماما رقيه مهو لو مكنتيش نحله مكنتيش جبتي البطل ده
الكل:😂😂😂😂😂
على:لمي نفسك بقا يح*رقك
جريت على علي وحضنته
علي:كتكوتي ياناس
مازن:سيبوهالي بقا ياجماعه انا خاطبها مش انتوا
آسيل:😂😂😂جيالك يابطل
رنا:يخر*بيت اهلك
ركب مازن آسيل جنبه ف العربيه وركبت امه رقيه وامها عزه
وركب علي وندى ورنا ف العربية التانيه
طول الطريق مازن بيبص لآسيل
آسيل:بص قدامك يابطلي هن*موت قبل مانتجوز لم دورك
رقيه:😂😂😂😂يامازن متوترش البنت
مازن:انا لمستها ياماما هتعملوا رباطيه عليا
آسيل:ايوه انا وماما رقيه وماما عزه هنعلن الحرب عليك
مازن:لاء طالما هتبدأ بكده يبقى بلاها جوازه
آسيل:قولها تاني كده وانا بس*كينه وهغ*زك
عزه:😂😂😂😂اهو الواد خاف اهو مش كفايه احنا ف البيت هتربيله الرعب من دلوقتي
الكل:😂😂😂😂😂
مازن:اتلم وابص قدامي احسن 😂😂😂
…………………….

 

 

علي:مكنتش متوقع فعلا انك اخته مش طالعه زيه
ندى:😂😂😂حظك بقا مكنتش متوقعه اننا هنتقابل تاني اول لما شوفتك ف الشركه ووصلتني لمازن حكالي وكده
على:بس منكرش انك قمر انهارده احلى من العروسه
ندى بخجل:شكرا
رنا :احم احم نحن هنا
علي :صدقي نسيتك ايه الي جاب البو*مه دي هنا دايما بتقطعي اللحظات الحلوه مفرقه الاحباب وهادمه اللذات
رنا:ياخي اتوكس بقيت دلوقتي مفرقه الاحباب وهاد*مه اللذات افكرك باللذي مضى
على :خلاص يارنا خلاص ياحبيبتي كفايه فضا*يح لوحدنا مش قدام الناس
بصتلهم ندى وابتسمت ابتسامه صغيره بس من جواها كانت حاسه بشعور وحش من علي لانه قال لرنا ياحبيبتي باين غارت
رنا:يبقى تسكت وتسوق
علي:منك لله دانتي رخ*مه زي اسيل بالضبط ….اجتمع المتعوس على خايب الرجا
…………………………………….
آسيل:واو الخاتم ده شكله جميل اوي
مازن:طب شوفي ده
آسيل:تحفه كلهم تحفه وانا متحيره بصراحه
مازن:ناخدهم كلهم
آسيل:لالالاء طبعا لا مش بلبس خواتم اصلا كتير هاخد واحد بس
رنا:شوفي الاسوره دي
آسيل:تحفه يارنا
قعدوا ساعه ينقوا ف الخواتم وبعد كده طلب مازن من علي انه ياخد آسيل مشوار وافق علي بس على شرط ياخدوا رنا معاهم وافق مازن بصعوبه بس كله يهون عشان آسيل راحوا محل مشهور جدا كان حاجزه كله ليها كانت مبهوره بيه كان تحفه بشكل جميل
رنا:واو بجد تحفه
آسيل:جدا
مازن:رنا ياعسل خدي بعضك واتروحي اتفرجي على المطعم كله يلا طرينا
رنا:انتوا بتطردوني انا اصلا مكنتش عاوزه اجي بس البقف علي هو الي صمم
مازن:😂😂يالا يابت اجري

 

 

خد مازن آسيل ورقصوا ف حته كبيره ف نص المطعم كانت رنا قاعده بتتفرج عليهم
مازن:ايه رائيك
آسيل:حلو اوي يامازن بجد تحفه
مازن بحب:بحبك
ابتسمت آسيل وكملت رقص
مازن:مش هتقوليها بقا ولا ايه فالحه بس تعكسيني
بصتله آسيل بتوتر كان جواها شعور بالتوهان اهى معجبه بيه ويمكن حاسه انها بتحبه بس حاسه ان الكلمه مش هتطلع من قلبها
اتنهت هى فرحانه عشان فرحة امها واخوها فافرحت بس جواها حاسه انه فيه حاجه ناقصه بصتله وابتسمت وقالت
آسيل:بحبك
مازن:مش حاسسها
آسيل:يامازن بقا
مازن:😂😂😂😂خلاص خلاص المهم انها طلعت
………………………………مر فتره كبيره على خطوبتهم طول الفتره مازن فرحان وكان بيعمل المستحيل عشان يراضيها
امها هى كانت برضوا فرحانه بس جزء منها كان مفقود مكنتش عارفه تعمل ايه
فى يوم كانت ماسكه تليفونها رن
آسيل بغرابه:الو
صوت شخص:ياااه مكنتش اعرف ان صوتك حلو ف الفون
آسيل بغضب: انت اهبل ياد انت ولا ايه انت مين
صوت الشخص :هه جوزك المستقبلي وللأبد
آسيل:يخرب*يتك يامازن ايه ده كنت خايفه
صوت شخص:ههههه معقوله مش عارفه تميزي بيني وبين مازن جوزك المستقبلي بس مش مازن
آسيل:نعم انت بتقول ايه مازن بطل هزار هزارك بقا باي*خ
صوت الشخص :هه سلميلي على علي خليه ياخد باله من نفسه مين عارف ممكن يحصله حاجه
آسيل:انت انت مين تعرف علي منين يامازن لو بتهزر بلاش تكمل ارجوك
صوت شخص:ههه سلام ياقطتي
…………………..عزه :آسيل افتحي شوفي مين بيخبط

 

 

آسيل :حاضر ياماما حاضر
…….شاب :حضرتك ده بيت علي عماره
آسيل:ايوه عاوز مين
شاب:اخوكي نقلوه للمستشفى عمل حاد*ثه ف الطريق
اول لما سمعت الخبر اغمى عليها
الشاب:حد هنا الحقوني البنت اغمى عليها
طلعت امها بسرعه جريت عليها
عزه:آسيل بنتي مالك روحي عليا حصل ايه
الشاب:اخوها عمل حادثه كنت جاي اقولكم انه كويس بس رجله اتجب*ست مش اكتر لكن هو كويس سمعت نص الكلام اغمى عليها
عزه بخوف:ابني حبيبي انت متأكده انه كويس طب والنبي قولي مستشفى ايه ارجوك يابني
آسيل بعياط:اخويا ياماما
حضنتها عزه :ياروحي متخفيش هو كويس اهدى
آسيل:بسرعه ياماما ارجوكي لازم نروح له
……………….
عزه بعياط:ابني حبيبي
علي :ياجماعه ينهر اسو*د انا كويس ياجماعه مش عارف مين الغب*ي الي راح لكم
قعدت آسيل جنبه وحضنته وقعدت تعيط
علي:آسيل هوا عاوز هوا هموت لازم تخنوقيني وسعي يابت
آسيل بعياط:لاء مش هوسع هقعد كده
علي:طب احضنيني براحه طيب لازم تكسريني
آسيل:كنت خايفه عليك قوي ياعلي ياحبيبي 😭😭😭😭😭
علي:خلاص بقا لما اشوف ابن الج*زم الي قالكم
…………جه مازن ورقيه وندي يبصوا عليه
ندى كان فاضل شويه وهتعيط بصلها حس انها هتعيط بصلها بحب وكمل كلام مع اهله
مازن:قوم بقا ياعم مش فاضيلك خالص الفرح بعد اسبوع
سمعت آسيل الخبر قلبها وقف
…………………………………………

 

 

آسيل:الو مين
شخص :معقوله نسيتي صوتي بالسرعه دي
آسيل بغضب:يامج*رم طب وربنا ماهرح*مك اكيد انت الي اذيت علي اخويا اما سجنتك مابقاش انا
شخص:هه خوفت انا كده اعملي الي تعمليه مش هتسجن اصلا بصي انا قرصتلك ودنك بس مش اكتر اممممم محضرلك مفاجأه اكيد هتعجبك اوي باي ياقطه
آسيل:يابن الك*لب وربنا لارب*يك
……………..يوم جديد
رنا:مالك يابت مش عوايدك ساكته
آسيل:………………….
رنا:بت آسيل لاء دانتي مش معايا خالص بتفكري ف ايه اكيد مازن
آسيل:……………………………
رنا:بت يااسيل
آسيل:ايوه مالك بتزعقي ليه ودني اتخرمت
رنا:هزعق من ايه يعني مالك سرحانه ف ايه
آسيل:مافيش
رنا:لاء فيه حاجه
آسيل:اصل من كام يوم ا
رنا بصراخ:آسيل سيبوها يامجر*مين الحقونا
آسيل بصراخ:رناااااااا
خطفوها واختفوا
رنا :لالالاء مش مممكن علي فين لازم اتصل عليه
…………………..آسيل :حد هنا حد يرد عليا انتوا مين اوووووووف

شخص :فكولها القماشه الي علي عنيها دي
……آسيل وهى بتبص حوليها :انتوا مين
سمعت صوت جاي من ناحيه الباب
شخص:اطلعوا برا

 

 

طلع الرجاله برا وفجأه ظهر قدام آسيل شاب عمره حوالي٢٩ سنه طويل اسمر عنيه اخضر غامق جدا بشرته سمرا وشعره طويل بطل بمعني الكلمه ياجماعه عشان مندخلش ف وصف كتير
آسيل:اوووووووو ايه الهضبه دي فينك يارنا ايه الهبل ده ………..انت مين وعاوز مني ايه
جاسر:جاسر الكيلاني جوزك المستقبلي
آسيل اتحول اعجابها لغضب:انت يامجر*م الي اذيت اخويا لو راجل فكني والمصحف ماهر*حمك فكني ياك*لب
فجأه قطع جاسر الحبل بسكينه وسحبها من ايديها وشدها لحد اما خبطت ف الحيطه حاصرها مابينه
جاسر بغضب:كنتي بتقولي ايه
آسيل وهى بتبلع ريقها :ك كنت اااااااااااه دراعي يامج*رم
جاسر:كلمه تانيه او لفظ تاني وهق*تلك مكانك ماشي
سابها ف الاوضه ووقف ف وشها وقال
:::هنتجوز مش هتطلعي من هنا نهائي فاهماني مازن ده يتمحي من دماغك هتكوني ملكي انا لوحدي وإلا انتي شوفتي اخوكي قرصه ودن تانيه وهيختفى مش هتعرفي مكان جثته حتى لا ومش كده وبس مازن همحيه هو كمان بالمختصر همحي كل الي يخصك من على الارض
آسيل:انت بتهددني مافيش قانون ف البلد دي مش هتجوزك واعلي مافخيلك اركبه سيبني خليني امشي
جاسر:الو …..ف المستشفى امممممم بقولك ايه متخلص عليه
آسيل:يخربيت*ك ده بيتكلم جد انت انت مجنو*ن ملكش دعوه باخويا يامج*رم وربنا لام*وتك
جاسر:ها قلتي ايه نخلص ولا تتجوزيني
آسيل بحسره:هتجوزك ارجوك اخويا متقربلهوش ……….
اتجوزوا وبقت مراته رسمي وجبها الفيلا ومنع عنها التليفونا بمعني الكلمه حبسها وقفل عليها وسابها ومشي
……………………………

 

 

مازن:ارجوكي افتكري طب رقم العربيه اي حد ارجوكي
رنا بعياط:مش عارفه يادكتور والله مافاكره
علي بغضب:انا هوري الحق*ير ده موته على ايدي
قعدوا يدوروا عليها اسبوع ملقوهاش فجاه كان مازن قاعد ف مكتبه سمع رن تليفون
مازن:الو
شخص مجهول:مازن باشا
مازن بغضب:جاسر جاسر مش وقتك خالص
جاسر:الي بتدور عليها عندي
مازن بغضب:قسما بالله لو لمستها ياجاسر هقتل*ك اللعبه بيني وبينك آسيل لاء جاسر متت*جننش
قفل جاسر فونه ف وشه طلع مازن بسرعه على فيلا جاسر قعد يصرخ ويزعق فيهم فتحله الامن البوابه دخل
مازن بصراخ:جاسر آسيل
اول لما سمعت آسيل صوت مازن فرحت ونزلت لتحت مسكها جاسر من ايديها بقوه غصب عنها ونزل بيها
مازن اول لما شافها جري عليها عشان يحضنها لقى جاسر قدامه
جاسر:تؤتؤتؤتؤتؤ مش عيب تحضن مراتي قدامي لالالاء مكنتش اعرف انك كده يامازن نزلت من عيني
مازن بغضب:وسع من قدامي مراتك مين وسع لاتجنن عليك
جاسر بصوت عالي:مراتي مارت جاسر الكيلاني خد بعضك زي الشاطر وبرا
مازن :ايه لالالا اكيد بتكدب اكيد انت الي خاطفها ردي عليا قولي انه بيتكلم كلام غلط
آسيل بعياط:مش غلط
مازن قعد يضحك زي المجنون:😂😂😂😂😂😂😂😂مش غلط 😂يعني ايه خلاص اتجوزتوا هى بقت مراتك حبيبتي بقت مراتك
اكيد ده جن*ان كله كد*ب ارجوكي يآسيل قولي الحقيقه قلبي مش مستحمل
جاسر:مراتي ايه اطر*ش
مازن بغضب:اسكت ومتتكلمش عاوزها هى الي تتكلم انطقي قولي الحقيقه
آسيل بعياط:انا مراته يامازن مراته
لسه هيمسكها مازن من دراعها راح جاسر ضاربه بالبوكس ف وشه مسكوا الاتنين ونزلوا ضرب ف بعض لحد اما جه الامن وطرد مازن من الفيلا
بص جاسر بغضب لآسيل وهى بتعيط وسابها ومشي …….حكي مازن كل الي حصل لعلي ولامه وطلع بالعربيته بسرعه كان ف الوقت ده عربية جاسر ماشيه قصاده عمل مازن حا*دثه بالعربيه ونزل ف البحر اجتمع الناس ولحقوه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت مشاغبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *