روايات

رواية مليكة الفصل السادس 6 بقلم شهد أحمد

رواية مليكة الفصل السادس 6 بقلم شهد أحمد

رواية مليكة البارت السادس

رواية مليكة الجزء السادس

مليكة
مليكة

رواية مليكة الحلقة السادسة

رشيده. أما أنت مش قد الجواز بتاجي وبتقول لي ل بنات الناس انك معجب بيهم وعايز تتجوزهم انت واحد حقير ي مهند وخساره أن الواحد يقول عليك راجل كسفتني قدام بابا وبقا يقولي هو ده الراجل اللي جاي يتقدملك ومعجب بيكي انا اتبهدلت بسبب واحد زيك لا واي عايز تتفاوض هو انت شايفني سلعه ولا اي علشان تتفاوض عليها
مهند. بعصبية وضرب،ها بالقلم وقال اخرسي انتي اللي حقيره انتي مفكره نفسك مين ده انتي وابوكي ناس طماعيين ومش بيهمكم غير الفلوس كان فيها أي لو ابوكي قدر اني لسه شاب وفي أول حياتي واني مش معايا ل ده كله وبعدين انتي مين اللي هيبص ل وحده زيك اصل جمال ومفيش وتعليم ومفيش ابوكي بيتشرط عليكي علي اي بلا خيبه
رشيده. بعصبيه انت بتضر،بني بالقلم ي حقير انت كده مفكر نفسك راجل لما تمد ايدك عليا الحمد لله اني كشفتك علي حقيقتك دلوقتي بدل ما كنت ادبس فيك ي حقير وبعدين انت بتعيرني بتعليمي علي اساس انك متعلم وصاحب الشركه وانا بشتغل عندك هههه بلا وكسه عليك ده انت مش حلتك جنيه ي ابن امك خليك قاعد جنب الماما لحد ما تاجي وحده وتطلبك منها وبعدين بالنسبة لي جمالي انا حلوه ومش شرط اني اعجب واحد زيك سواء انت او غيرك انا عندي ثقه في نفسي اني بنت حلوه ومش هياجي اللي زيك علشان يهز ثقتي في نفسي وهندمك علي الساعه اللي فكرت فيها انك تمد ايدك عليا والايام بيننا وسابته ومشيت وراحت تشتغل وهو كان متعصب وراح كمل شغله
عند مليكه. جهزت الفطار وقعدت فطرت هيا وأبوها وبعدين كل واحد فيهم نزل راح علي شغله
ومليكه بتشتغل في المحل وبتبيع الورد نديم اتصل عليها
نديم. صباح الورد ي وردتي
مليكه. ب ابتسامه صباح النور
نديم. عامله ايه ي وردتي
مليكه. الحمد لله تمام انت عامل اي
نديم. طول ما انتي تمام ي وردتي انا تمام
مليكه. ي سلام
نديم. اومال الا قوليلي انتي في البيت ولا فين
مليكه. انا في محل الورد
نديم. تمام نصف ساعه وبكون عندك ي ورتي
مليكه. تمام وقفلت معاه وكانت مبسوطه من طريقه كلامه معاها وكملت شغل
عند نديم. عدا علي الكافيه وشاف الدنيا والوضع والشغل ماشي ازاي وخلا واحد يكون مكانه ويتابع الشغل وهو مش موجود وبعد ما اطمن علي شغله وان الدنيا تمام راح علشان يشوف مليكه
نديم. السلام عليكم
مليكه. وعليكم السلام اتفضل
نديم. دخل وقعد وقال مليكه انا حابب اتكلم معاكي في موضوع مهم
مليكه. اتفضل قول
نديم. يعني بالنسبة لي شغلك هنا في المحل يعني
مليكه. ماله شغلي ي نديم انت عارف اني بحبه
نديم. عارف ي وردتي بس لازم تجيبي حد موثوق ياجي يقف مكانك لانه فرحنا قرب واكيد مش هتنزلي واحنا لسه متجوزين وبعدين أنا مش همنعك عنه واقولك اقفليه علشان عارف قد اي بتحبيه ف هيا هتكون مكانك ي وردتي وبعد ما نتجوز ويعدي وقت كويس علي جوازنا هتبقي تاجي وتشوفيه
مليكه. نديم انت بعد ما نتجوز انت مش هتمنعني اني اجي واشتغل هنا صح
نديم. ي وردتي انتي اصلا بعد ما نتجوز هتكوني مشغوله بجوزك اللي هو انا طبعا وبيتنا وأولادنا كمان ف اكيد مش هيبقا عندك وقت لل المحل
مليكه. نديم انا عارفه اني هكون مشغوله بس اكيد هوفق بين بيتي وبين شغلي اللي بحبه واكيد لو مش عرفت أوفق ف انا هختار بيتي يعني متقلقش و وافق بقا
نديم. طيب ي وردتي بس برضوا شوفي حد علشان يقف لانه جوازنا بعد 5 شهور ولازم نعمل ترتيبات ونجهز ولا اي
مليكه. حاضر هشوف حد ياجي يقف معايا وهما قاعدين يتكلموا جالها اتصال من نور
نور. الو ازيك ي خطيبه اخويا
مليكه. الحمد لله انتي عامله ايه
نور. كويسه الحمد لله اي نديم قالك أنه الفرح بعد 5 شهور وكمان فرحي انا ويامن معاكم في نفس اليوم
مليكه. هو قالي أنه هنتجوز بعد 5 شهور بس مقلش أنه انا وانتي هنتجوز في نفس اليوم
نور. اه طيب انا قولتلك اهو ي ترا عندك مشكله أنه يكون فرحنا احنا الاثنين في نفس اليوم انا عارفه انه ده بيقا يوم خاص ب العروسه وأنها بتحب تكون ملكه الحفله وتبقا واخده الأنظار وكده بس
مليكه. مفيش بس ي حبيبتي انا معنديش مشكله وبعدين انتي قبل ما تكوني اخت خطيبي انتي صحبتي واختي ومهما كان بيني خلاف انا ونديم ف علاقتنا ببعض ملهاش علاقه ب الخلاف ده صح ولا اي
نور. اكيد تعرفي اخويا فعلا عرف يختار شريكه حياته
مليكه. تسلميلي ي نور
نور. تمام انا هروح علشان هخرج مع يامن
مليكه. ماشي ي حبيبتي وقفلت معاها
نديم. اي قالتلك أنه كلنا هنتجوز في نفس اليوم
مليكه. اه
نديم. اتمنا مش تكوني ادايقتي
مليكه. لا ليه يعني ادايق انا مبسوطه
نديم. اعيش واخليكي علي طول مبسوطه ي وردتي
مليكه. انت لي بتقولي وردتي ؟! بالعاده بابا هو اللي بيقول كده
نديم. علشان انتي احلا ورده في حياتي ومش بس كده انتي حبيبتي كمان
مليكه. بس امته حبيتني ي نديم
نديم. من اول مره شوفتك فيها
مليكه. بس مش غريبه
نديم. لا اي مسمعتيش عن حب من اول نظره
مليكه. يعني سمعت في المسلسلات بس مكنتش اعرف أنه موجود منه في الواقع
نديم. واهو عرفتي ي وردتي قوليلي بقا انتي اي مشاعرك تجاهي
مليكه. بتوتر نديم مش عارفه اقولك اي
نديم. متقوليش حاجه انا هسيبك براحتك لحد ما تاجي انتي وتقوليها لوحدك ويلا تعالي اوصلك البيت ونقول ل عمو أنه جوازنا بعد 5 شهور
مليكه. تمام يلا وقفلت المحل واخدها نديم وروحوا ونديم قال ل ابو مليكه أنه جوازه من مليكه بعد 5 شهور وكمان أن نور أخته هتتجوز معاه في نفس اليوم وأنه لو معترض يقول بس أبو مليكه وافق ونديم قضا معاهم شويه وقت وبعدين مشي روح بيتهم
ام نديم. نديم قولت ل ابو مليكه أن جوازكم بعد 5 شهور وكمان اختك هتتجوز معاكم
نديم. ايوه ي ماما وكمان وافق ومليكه كمان وافقت
ام نديم. ربنا يسعدكم ي ولادي ي رب واخيرا هفرح بيكم
نور. ايوه ي ماما افرحي واخيرا هتخلصي مني مش دي كانت امنيه حياتك
ام نديم. بس ي عبيطه ده انتي روحي وبعدين كنت بقول كده في وقت عصبيه وبس يعني كلام من وراه قلبي تعالي جاي في حضن امك ي حبيبتي
نور. جريت عليها وحضنت،ها وقالت تعال في حضن اخوك ي فواز وقالت ل نديم تعال انت كمان هههه
نديم. مش ناويه تعقلي بقا ده انتي خلاص كام يوم وهتتجوزي
نور. لا انا كده حلوه ههههه
ام نديم. انا مبسوطه اووي ليكم ي حبايب قلبي
وجات اللحظه و انهارده يوم جواز مليكه ونديم ونور ويامن وكان معمول ليهم فرح كبير وكل وحده فيهم كانت طالعه حلوه وشبه الاميرات وفي الخلفيه شغاله اغنيه رومانسيه وبيرقصوا عليها سلو والكل كان مبسوط وفرحان ليهم
عند مهند. أمه تو،فت وبقا لوحده ومعندوش حد وبعدها بفتره اتجوز وحده واخدت البيت منه وكل حاجه بيملكها وبعدين سافرت وسابت البلد وهو فضل يدور عليها كتير بس طبعا ملقهاش واتجه ل سكه المخ،،درات وادمرت حياته
ومليكه اول ما سمعت أخباره قالت ل نديم أنه يوديه مصحه ويتعالج وأنه اه غلط فيها بس ربنا اسمه الغفور الرحيم وأنه ربنا بيسامح وأنه مين هيا علشان مش تسامح والمهم عندها أنه الحقيقة ظهرت وأنه اعتذر ليها وأنه اللي حصل ده كان كويس علشان تتعرف علي نديم وحياته تكون حلوه معاه ومبسوطه
وبعد ما اتعالج مليكه عطت ليه محل الورد علشان يشتغل فيه
عند رشيده اتجوزت واحد غني بس مش مبسوطه معاه وعايشه معاه علشان الفلوس و إنها مش هتقدر تتنازل عن الرفاهيه اللي بقت عايشه فيها
عند مليكه ونديم وهما بيرقصوا السلو
مليكه. نديم انا عايزه اقولك على حاجه
نديم. قولي ي قلب نديم
مليكه. انا بشكر الظروف اللي خلتنا نتجوز ي حبيبي كنت لي صديق واخ وحبيب كمان انا بحبك
نديم. انتي قولت بحبك انا مش مصدق
مليكه. لا صدق ي روحي انا بحبك
نديم. وانا بمووت فيكي ي وردتي وشالها ولف بيها
تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مليكة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *