روايات

رواية نبض سليم الفصل التاسع عشر 19 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل التاسع عشر 19 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت التاسع عشر

رواية نبض سليم الجزء التاسع عشر

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة التاسعة عشر

نبض:حاولت ابعد عنك معرفتش يحبيي بحبك اووووووووي ممكن متبعدش عني يسليم
سليم:ياااااه ينبضي اخيرا اخيرا يحببتي رجعتي تاني في حضني بحبك ينبضي بحبك
يوسف:نبض
نبض:يوسف
يوسف:اي بيحصل واي الي سمعته دا
نبض:اسفه ييوسف حاولت مقدرتش بحب سليم اسفه بجد اسفه
يوسف:بس انا بحبك ينبض هوه سابك وخذلك انا عمري مهسيبك بحبك ينبض تعالي
سليم:روحيله ينبض
بحبك
روحيله
بحبك
روحيله
بحبك
روحيله
نبض بفزع:يووووووسف بسم الله الرحمن الرحيم اي دا سليم فين وفتحت تلفونها وشالت بلوك سليم ولقته سافر من فتره اتنهدت ودخلت كلمت يوسف
*نايم*
*انتي اي مصحيكي دلوقتي*
*كنت بحلم حلم غريب اوووي*
*حلم اي*
*بس هوه انا مش عارفه انا بحكيلك لي بس هحكيلك*
*احكي يشهرزات*
*بس هوه للي حصل……….. بس متدايقش وتقولي حلمتي ومحلمتيش*
*اكيد مش هدخل في احلامك بس هوه الحلم واقع فعلا*
*ممم اذاي*
*افهمي انتي بقا*
*لا مش عايزا افهم*
*ممم براحتك*
*زعلت*
*تؤ*
*لا زعلت*
*يووووووووسف*
*سوري متزعلش بجد*
*بس مش عارفه*
*خلاص مش زعلان*
*ممم طب اثبتلي*
*اذاي*
*مممم الساعه دلوقتي5الصبح كمان كام ساعه عدي عليا نفطر مع بعض*
*هوه انا لازم اصالحك بلاكل*
*اه وكمان علشان هعدي علي منه عايزا اطمن عليها*
*علي فكرا هيا فاقت امبارح احمد كان هناك وجي وقال فاقت*
*بجد طب الحمد لله هنعدي عليها بردك بعد منفطر تكون صحيت*
*تمم هتعملي اي دلوقتي*
*ممم هقوم اتمرن شويه عقبال متيجي قبل متيجي ابقي قولي ها*
*تمم*
*وفعلا نبض عملت التمارين ويوسف عدي عليها واخدها وراحوا فطروا مع بعض وبعدها راحوا لمنه*
*عند منه*
نبض:حمدلله علي سلامتك يقلبي
منه:اي يجماعه دانا كنت في حبت غيبوبه مش حاجه يعني
نبض:انتي مستهونه شهر يبني وانتي راقده كدا
منه:الحمد لله بقيت كويسه وكملت بغمزه لا بس في حاجات كتير اتغيرت وانا في الغيبوبه
نبض:بس يزفته بعدين
يوسف:ههه حمدلله علي سلامتك
منه:الله يسلمك وكملت بوشوشه اومالي فين الشيخ ميدو لجبر الخواطر
يوسف بنفس الوشوشه:ابوكي عمله حظر تجول بلنهار هيجيلك بليل
منه:لي هوه كرونا
*سبكو من كرونا دي نرجع تاني😂*
يوسف: ابوكي عمله حظر تجول بلنهار هيجي بليل
منه:مهو صحبك ميضمنش بليل كنت جبته بلنهار احسن
نبض:بتقولوا اي
منه:هوه انا وجهت ليكي كلام
نبض:لا
منه:بتتكلمي لي
*من عاشر القوم صحيح🌚*
نبض:ماشي ماشي
منه بوشوشه ليوسف:الله يُسترك متسبنيش لوحدي معاه
يوسف:بُصي هوه ميضمنش فعلا بس متخافيش انتي جمبك حاجات كتير اي حاجه منهم وعلي راسوا وانا هخيط وبعدين احنا في مستشفي يعني
منه:صح عندك حق
نبض:ممم خلصتوا النم
منه:اه
بسنت وهيا داخله الاوضه بتعيط
بسنت:منه حببتي الف سلامه عليكي او حمدلله علي السلامه
احمد خطبها:براحه يهبله احم الف سلامه عليكي يمنه
منه:اااااه براحه يبسنت ههه الله يسلمك يحمد
احمد وهوه بيسلم علي يوسف:احمد مهندس بترول
يوسف:يوسف ظابط
احمد:اتشرفت جدا
اذيك ينبض
نبض:الحمد لله انت عامل اي
احمد:كويس الحمد لله منه تقوم بسلامه كدا وهنفرحكم قريب
منه:بيجاااااااااااااااااالد
نبض:بتهزرررررررررررري
يوسف:مبروك يحمد مبروك يبسنت
بسنت:الله يبارك فيك
نبض حضنتها:الله مبروك يحبي
منه:انا بقيت كويسه يلا اعملوه دلوقتي
فجأه الباب اتفتح وداخل واحد مُلسم ووشه مش باين
نبض وبسنت ومنه:عاااااااااااااااااااا
يوسف طلع المسدس واحمد وقف قدام البنات
نبض:موته ييوسف اقتله
منه:اقتله انت لسه بتبصله
المُلسم:واهون عليكي يقطتي
بسنت:الصوت دا مش غريب عليا
نبض:وانا
منه:عرفتوا
بسنت:انت احمد
احمد:انا كلمتك
بسنت:لا
احمد:يبقا تسكتي
يوسف:******خضتني
احمد الالفي:خلاص يعمنا منا لازم اتلثم كدا علشان ابوها لو شفني هيقف فيها اكتر مهو واقف
يوسف:تقوم تعمل كدا
احمد الالفي وهوه رايح علي منه:احمد ربنا مجتش بنقااااب وشد نبض وزق بسنت وقعد جمب منه
نبض:ايييي
بسنت:يبني خطيبي واقف
احمد:ثانيه يمنه وبص لبسنت فين دا
بسنت اهو وشاورت علي احمد
احمد الالفي:انت مستحملها اذاي
احمد:هههه قدري
احمد الالفي بصوت براحه:علاقه سمجه الاتنين كدا وكمل عامله اي النهاردة يقطتي
منه بكسوف:كويسه وانت
احمد وهوه بيقرب نفسه:كويس اسكتي مش انا جبت علاج من علي النت اسمو علاج الحُب تجربيه
يوسف وهوه بيشده لورا:اعقللللل
منه:مش قولتلك ميضمنش
احمد:احم طب يلا يبسنت بقا علشان نخلص الي ورانا وابقي تعاللها بكرا
بسنت:تمم يلا وسلمت عليهم كلهم
احمد الالفي:استني استني قبل متمشي وطلع من جيبه شوكولاته واداها:خُدي يستي حلاوه مامنه رجعت من الموت قصدي من الغيبوبه
بسنت:والله اول مرا تعمل حاجه عدله
نبض:اي دا وانا
احمد الالفي:لا لا لا ميهنش عليا يقمر دانتي تاخدي الشوكولاته كلها واداها الخمسه الي بقين
منه:اي دا اشمعنا هيا
نبض وهيا بطلع لسنها:هههه احسن احسن يلا ييوسف يلا
يوسف:هههه يلا يهبله سلام يجماعه
احمد الالفي وهما خرجين حدف وراهم المخده الي منه سانده عليها
منه:اااااه يمتخلف براحه
احمد:عامله اي النهاردا احسن
منه:اه الحمد لله
احمد فضل باصص ليها
منه:اي هتفضل باصص ليا كتير كدا
احمد:بحبك اوي يمنه بجد ايامي كانت سودا اوووي انتي جيتي نورتيها انتي متعرفيش حالتي وانتي تعبانه كانت عامله اذاي
منه:حبيبي يشيخ ميدو بس بقولك اي اوعي تكون لعبت بديلك
احمد:لا متخافيش انا مبكلمش غير بنت واحده بس
منه بغيره:نعم يروح ماما بتقول اي
احمد:هههه يمنتي قصدي عليكي انتي
منه:مممم احمد والله لو لعبت بديلك هجيبك هااا
احمد:والله ولا ديلي ولا ايدي مفيش في عمري غيرك وبس
ام منه فتحت الباب:منه اااا
احمد شد الماسك بسرعه علي وشه
ام منه:يالهوي مين دا
منه:دا دددا
احمد طلع المسدس :لو نقطتوا ولا اتكلمتوا هبقي مجرم داروا عليا وهخرج بسلام
ام منه:يالهوي يالهوي
منه بصوت واطي:بتعمل اي يخربيتك
احمد:انا ماشي بس قبل ممشي لازم اقولكم حاجه مهمه
ام منه بخوف:حاجه اي بلي في ايدك دا
احمد:في عريس ظابط موز جاي لبنتك لما تخرج من هنا
ام منه:عرفت عرفت نرفضه
احمد:لا طبعا اقبليه لو مقبلتيش هجبكم هااا تشااااو وقرب علي ام منه واداها شوكولاته وخرج بسرعه
منه:هههههههههههه
ام منه:بتتحكي علي اي انا قلبي وقف
منه:حرامي لذيذ
ام منه:حرامي اي مين دا يمنه
منه:احم هوه احمد
ام منه:الي كنت معاه لما عملتي الحدثه
منه:اه
ام منه:حكايتك اي بقا
منه حكتلها كُل حاجه وام منه قالتلها ربنا يجيب الخير.
*في الجامعه*
يوسف:يلا انزلي بقالك كتير مجتيش نبض نبض هييييي روحتي فين
نبض:ها
يوسف:انتي مش معايا خاالص
نبض:اصلي بقالي كتير مجتش هنا وكمان كُنت باجي معاهم مش لوحدي
يوسف بتنهيده وسألها بتوجيه:ممم قصدك سليم ومنه وبسنت
نبض بدون وعي:اه سليم كان بيجبني علي طول وكان بيعدي عليا علشان عارفه بكسل اسوق وكدا عارفه كان بيجبلي شوكولاته و ااا .. يوسف اسفه بجد سرحت
يوسف بضيق مكتوم:محاضراتك ينبض يلا انزلي وحاولي تجيبي القديم يلا
نبض:يوووسف بجد اسفه
يوسف:هعدي عليكي لما تخلصي واروحك يلا
نبض نزلت وكانت مدايقه من نفسها جدا
*عند ادم*
سلمي:استاذ ادم في واحده برا بتقول اسمها ملك ومُصممه تدخل
ادم:دخليها ولما تيجي بعد كدا تدخل علي طول حتي لو عندي ميتنج دخليها
سلمي:تمم يفندم
ملك:يخواتي علي مُدير قلبي يخواتي
ادم:حبيب قلبي نورتي
ملك:بنورك يحبي
ادم:ممم اي جابك
ملك:امشي يعني
ادم:مقصدتش يقلبي تشربي اي
ملك:ممممم نسيت
ادم:جوافه خلاص
ملك:شاطر شاطر بقولك اي قوم صورني علي مكتبك
ادم:تؤ
ملك بعيون قطه:والنبي
ادم:ربنا علي الظالم حاضر تعالي
وفعلا قامت اتصورت صور كتير
ادم بزهق:بقولك اي كفايه كدا تعبت
ملك:ياادم دول كلهم 50صوره
ادم:مُفتريه
ملك:عملت اي مع نبض لسه مش صالحتها
ادم بعدما جلس امامها علي الكرسي المقابل:بصي انا مش عارف اواجها ازاي انا سبتها شهر وهي لوحدها معرفش عنها حاجه .. بس هموت واشوفها يا ملك
ملك:خلاص روح لها
ادم:احم يعني معرفش هي فين ورحت الجامعه ملقتهاش بتنزل
ملك:كلمها في الفون
ادم:مبتردش
ملك:طب خلاص انا هحللك الموضوع دا
ادم:هتعملي لي
ملك:دي لعبتي يلا باي
ادم:ملك هكلم اهلك امتي
ملك:قريب حبيبي بعد منحل مشكله نبض يلا باي
ادم:باي ساده
ملك وهيا بتزقه وبتخرج:لا بلمهلبيه ابعتلي رقمها واتس اب
ادم:مخنونه بس بحبها اااه ينبض وحشتيني اوووي
*نبض خلصت المُحاضره وقاعده في الكافيه بتاخد المُحاضرات اللي فاتتها*
ندي بدموع:نبض
نبض:ندي
ندي حضنتها وفضلت تعيط ونبض كمان
ندي:وحشتيني ينبض كُل يوم بتصل بيكي وانتي مش بتردي عليا
نبض:اسفه يندي الي انتوا عملتوه فيا يخليني اعمل كدا
ندي:والله انا
نبض:ندي انا نسيت الحوار دا بعد اذنك مش عايزا افتحه ولا افتكره
ندي:خلاص مش هفتحه بس بجد ينبض وحشتيني اوي حصل حاجات كتير اوي
نبض:مم حصل اي
ندي: ……….فضلت تحكلها عنها هيا ونادر واذاي قربه من بعض كتير وادم وملك الي رجعوا لبعض تاني لابراهيم والي عمله في عبير
ندي:هوه دا كل حاجه
نبض:وادم عامل اي
ندي:والله ينبض هيموت عليكي هوه بس
نبض:مبسش يندي هوه شك فيا انتي فاهمه هوه عمل فيا اي
ندي:فاهمه والله فاهمه بس ينبض
نبض:هتقولي معذور صح
ندي:نبض اااا
نبض:انا مااشيه اه صح علي فكرا يندي انا مفيش حد وثقت فيه وثق فيا كلكم جرحتوني وهزتوني وسبتوني لوحدي متفتكريش اني زعلانه من ماممتك بلعكس انا بشكُرها الانها عرفتني ان ادم مبيثقش فيا وابقي سلميلي علي عمو سلام
ندي:نبض نبض
وفونها رن
نادر:اي يندي روحتي فين
ندي:انا في اعلام عند نبض
نادر:لي
ندي:شوفتها
نادر:طب حليته المشكله
ندي:للاسف كُلنا بنينا حاجز مبنا ومبنها ونبض من النوع الي مبتنساش الي اذاها مهما كان مين
نادر:انا اه معرفش اي الي حصل بس شكلكوا عكتوها معاها جامد
ندي:نبض استحملت حاجات كتيره اوي الفتره دي وكلها حاجات توجع وتكسر ومع كُل دا لسه قويه زي مهيا
نادر:ربنا معاها وانتي لازم تحاولي معاها طلاما قعدت معاكي وسمعتك يبقا اكيد مُستعده ان علاقتكوا ترجع
ندي:هعمل كدا
نادر:طب يلا هجيلك اوصلك
ندي:معايا العربيه
نادر:تمم همشي وراكي يلا استنيني عند•••••••
ندي:تمم باي
*عند نبض راحت عند امجد المق*ابر*
نبض بدموع:انت عارف انت عملت اي انت مُدرك للي حصلي بسببك يا امجد انا مفيش حد جمبي انت بغلطتك انا بعدت عن كُل الناس انا معرفش اذيتك في اي يامجد بجد بس عارف رغم كُل دا بشكرك اه بشكرك يا امجد وبقولك وحشتني اوووي ووحشني الكلام الي كُنا بنتكلمه انا جيالك اتكلم معاك لان انت الي هتسمعني ومش هتعاتبني علي اي كلمه هقولها هحكيلك عن كُل حد في حياتي اولهم ادم رابعنا انا وانت وندي ادم انا صدمتي في اكبر من اني اعزُوره فاهم يعني اي يامجد ادم الي كُنت بسبله روحي يعمل فيا كدا يسبني شهر بحاله من غير ميسأل عليا وكمان يشُك فيا بجد صدمني في ومامتك الي طلعت بتكرهني اوي لدرجه انها تعمل كدا سليم الي طلعني ظالمه وانا والله مظلمتش حد بلعكس انا مفيش حد في حياتي مجاش عليا يمكن كتير يشوفني ظالمه سليم بس الخيانه لما بتيجي من اقرب الناس بتبقي صعبه وسليم خاني واتجوز عليا وعمل فرح وانت خاطفني يعني انا معملتش حاجه بس طلعت ظلماه في الاخر
وفضلت تتكلم معاه كتير وتعيط لحد مالليل جي ويوسف عمال يكلمها مش بترد وهيتجنن عليها
جاسر بهدوء:يبني اهدي بس تلاقيها راحت اي حته او عايزا تقعد لوحدها شويه
يوسف بقلق:اهدي اي بس مبتردش وبقينا متاخر دلوقتي هتكون راحت فين يعني هموت يا جاسر هموت لو جرالها حاجه
جاسر:مش متاخر اووي يعني اهدي بس هتلاقيها بتتصل دلوقتي
احمد:اي لقيتوها
جاسر:لا
احمد:طب تعالي نروح البيت يمكن هناك
يوسف:وهتبقي في البيت اذاي انا قايلها متتنقلش من الجامعه
احمد:ممكن تكون روحت يلا يلا بس
وفعلا راحوا بيت نبض ويوسف طلع وخبط ومفتحتش وخاف اكتر وفتح الباب ودخل ملقهاش ونزل زي المجنون
يوسف بجنان:مش فوق .. مش فوق
جاسر بقلق:طب اهدي طيب انا بدأت اقلق
احمد:اهي اهي يا يوسف
نبض كانت نازله من التاكسي وباين عليها انها معيطه جامد يوسف راح عليها ومتكلمش خالص معملش حاجه غير انو اخدها من ايدها وطلع البيت
جاسر:منطلع وراهم ليعمل حاجه
احمد:تؤ متخافش مش هيعمل حاجه
جاسر:ربنا يُستر
فوق عند نبض ويوسف دخلوا للبيت
نبض بعياط:يوسف لو هتتكلم فنا مش قادرا
يوسف بصلها واخدها في حضنوا وهيا اتعلق في وفضلت تعيط وهوه بيهديها وبعد شويه
يوسف:همم بقيتي احسن
نبض:اه كتير
يوسف:انا مش هسألك اي الي مزعلك ومخليكي كدا علشان انتي لو عايزا تحكيلي هتحكيلي
نبض:عايزا
يوسف:خلاص حببتي خليكي بكرا دلوقتي ادخلي خُدي شاور ونامي وبكرا نتكلم
نبض:شكرا بيوسف
يوسف ابتسم وباسها من دمغها وخرج وهيا دخلت اخدت شاور ونامت فعلا
*تاني يوم الصبح*
نبض في الفون:الو
بنت:الو انتي نبض
نبض:اه انا
بنت:طب انا محتاجه اقبلك ضروري
نبض:حضرتك تعرفيني
بنت:اه طبعا اعرفك
نبض:حضرتك مين
بنت:انا من شركه*******ومحتاجه اتكلم معاكي بخصوص شغلك وكدا
نبض:شغل اي
بنت:نتقابل بس ونتفق
نبض:ممم خلاص تمم اشوفك الساعه3 في•••••••••••
بنت:تمم تمم باي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *