رواية بلوة حياتي الفصل الخامس 5 بقلم سارة
رواية بلوة حياتي الفصل الخامس 5 بقلم سارة
رواية بلوة حياتي البارت الخامس
رواية بلوة حياتي الجزء الخامس
رواية بلوة حياتي الحلقة الخامسة
هيثم: فريده انا بحبك وعايز اتجوزك
فريده:بجد يا هيثم
هيثم:اه بجد
فريده:….
هيثم: هبعتلك عنوان تيجي عليه بكرا بعد الشغل
فريده بهيام: تمام 🥰
فريده.رمت التليفون وركضت علي بفرحة وفضلت سعيدة طول الوقت لحد ما جه اليوم اللي هتقابل فيه هيثم
وبدأت تشتغل وطبعاً طول الاسبوع ده وهي مش مهملة شغلها لأ هي بذلت جهد كبير عشان تبقي من المصممين المعروفة
زينب: انتباه للجميع …احم احم… طبعاً عارفين إن عرض الأزياء قرب وابتداء من النهاردة لحد اسبوع تقدرو تسلمو مشروعاتكم وهنختار افضل التصاميم عشان تكون في عرض الأزياء ف ياريت كلكم تكونو اشتغلتو كويس …ويلا بالتوفيق للجميع *ومشيت*
فريده طلعت ملف التصاميم بتاعتها وفضلت تتأملها وهي بتردد: واثقة إن علي الأقل كام تصميم من دول هيكونو ضمن عرض الأزياء
فريده رجعت تشتغل لحد ما وصلها ريكورد من هيثم فيه
“حبيبتي معلش الموعد النهاردة اتلغي علشان طلع ليا عمل مفاجئ وانا مسافر ومش هرجع غير بعد اسبوع مش عايزك تزعلي يا حبيبتي”
فريده خدودها خدت اللون الاحمر بعد كلمة”حبيبتي” اللي من وهي صغيرة بتحلم تسمعها منه الكلمة اللي بتسمعها وبتنسي إنها بتغلط بسبب حبها لهيثم
فريده ردت
“عادي انا أصلا كده ولا كده مشغولة الفترة دي عشان في عرض ازياء قريب وانا عايزة اكون جزء من العرض ف مفيش مشكلة بالتوفيق في شغلك يا هيثم”
هيثم موجود في بيته!!! وبيبتسم بخبث:اهو إنتي دلوقتي يا فريده هتكوني سلاحي عشان انتقم من عٌمر لازم عٌمر يعيش حرقة القلب …انا مش هرتاح غير لما عٌمر يحس… بإحساس الحب من طرف واحد وإن الشخص اللي بيحبه مش بيحبه …انا لازم أعيش لحد ما اشوفك يا عٌمر بتتعذب لعدم حب الشخص اللي بتحبه ليك …كويس إني اتأكدت إنه بيحب فريده …
فلاش باااااااااااااااك
(من 5 أيام)
عٌمر:يلا يا غيث سيبك من امك
غيث: لأ يا ملك العالم لازم مامي تيجي معانا
عٌمر:طب يلا يا مي يا مايعة
غيث:استحمل يا عٌمر هي الستات كده طول عمرها مايعة
عٌمر:بس يا واد متقولش كده علي ماما
غيث:ماشي يا ملك العالم {احم احم غيث يبقي إبن اخت عٌمر وهو عنده 6 سنين “مي” اخت عٌمر بس من نفس الأب وهي أكبر منه ب 15 سنة يعني عندها 42 سنة أرملة اتجوزت متأخر وفقدت جوزها وبنتها الكبيرة في حادثة مش بقي ليها غير عٌمر وغيث عشان زينب وشهد مش علاقتهم بيها قوية}
مي:انا جيت اهو يا سيدي إنت وهو …مش عارفه انا سامعة كلامكم ليه يعني انتو اطفال رايحين تتفسحو انا هاجي معاكم أعمل إيه فهموني بس
عٌمر:هما مين دول اللي عيال يا ختي لاحظي إنك بتتكلمي عن ملك العالم وملك المحيط
غيث:اه قولها والنبي يا ملك العالم إحنا مش عيال إحنا ملوك
مي: آه منكم ومن دماغكم
عٌمر:طب يلا يا قلبي بقي
غيث: لأ استنو انا هشوف فري فاضية ولا لأ الأول لو كده تيجي معانا
عٌمر.نزل لمستوى غيث:مين فري دي يا ولد إنت عندك حبيبة وخالك لسا مالقاش
غيث: دي موزة يا عٌمر بس لو تشوفها هتحبها
عٌمر:هي دي اخرت التربية يا محترمة الواد عنده حبيبة وخاله لسا سنجل يا دي النيلة السودة
غيث: طب استنا بقي يا ملك العالم
ومشي غيث خطوتين وبدأ ينادي:فري يا فري اطلعي ثواني
الباب اتفتح وطلعت فريده: في إيه يا غيث
عٌمر ملامحه اتغيرت وظهرت ملامح العاشق الولهان اللي اي حد قريب منه يقدر يقرأ ملامحه
غيث: تعالى معانا يا فري هنخرج انا وماما وملك العالم …اه صحيح تعالي أعرفك عليه …مش إنتي كنتي عايزة تعرفيه ..
فريده: آه انا متحمسة أعرف ملك العالم اللي إنت مصدعني بيه
غيث مسك أيد فريده وراحو جنب عٌمر ومي
فريده:عٌمر.!!!!!
عٌمر:….
مي:انتو تعرفو بعض
عٌمر بخبث: لأ مش عارفها 😏
فريده:ياريت تبطل غلاسة
عٌمر:شكلك بتشبهي عليا بس مش انا اللي في بالك
فريده (بغضب):عٌمر بجد إنت بلوة حياتي
عٌمر:بس متنكريش بلوة حلوة …حسيتي بشعوري وقتها
غيث:يعني عارفين بعض ولا لأ
عٌمر نزل لمستوى غيث: لأ عارفها هي بلوة حياتي 😂💔
غيث: إنت اللي بلوة مش فري
عٌمر:بقي كده طب عند بقي مش هنخرج
غيث: خلاص يا ملك العالم متزعلش ..
مي: فريده لو فاضية تعالي معانا اهو تكوني معايا وجوز الاطفال دول بيلعبو
فريده:امممم والله كان نفسي بس مش هقدر …
غيث:ليه طيب
فريده نزلت لغيث: عشان النهاردة آخر الشهر يا غيث
غيث:اه ربنا معاكي يا فري بس متنسيش المكرونه بتاعتي
عٌمر بترجي:يعني مش هتيجي معانا
فريده: لأ والله صعب…مش فاهمه ازاي إنت ومي اخوات
عٌمر:القدر بقي يا بلوة حياتي
فريده:مي خدي اخوكي بسرعة من هنا
عٌمر:ماشي يا بلوة حياتي انا وإنتي والزمن طويل 😉
ومشي هو ومي وغيث -في العربية-
عٌمر:قولي يا غيث إيه معنى آخر الشهر بتاع فريده دي
غيث:يعني مرار طافح
عٌمر:نعم يا خويا
غيث:يعني مرات عمها جاية من البلد النهاردة وفيه ترويق كتير واكل للركب
عٌمر:فهمت
مي كانت متابعة من البدايه نظرات عٌمر لفريده والحب اللي باين في عنيه *ووصلو الملاهي*
عٌمر:اسبقني إنت يا غيث وانا هقعد ماما وهاجي
عمر خد مي عشان يقعدها في مكان
مي: أقعد شوية معايا يا عٌمر
عٌمر قعد:خير في ايه
مي:احم احم انا شوفت نظرات كده في عنيك
عمر بتوتر: نظرات إيه
مي: نظرات حب يا عٌمر
عٌمر حب يغير الموضوع:قوليلي إيه أخبار البيت الجديد مرتاحة فيه
مي:امممم مرتاحة فيه بفضل فريده غيث حبها جدا وهي وعيلتها جيران حلوين وانا شايفة إنها البنت المناسبة ل أخويا العاشق
عٌمر:احم احم انا عارف إني مش هعرف اخبي عنك … آه يا ستي بحبها
مي:من ايمتا
عٌمر: مش عارف حبيتها ايمتا بنت الايه بس…
مي:بس إيه …
عٌمر:هي بتحب هيثم كده مفيش أمل تحبني
مي:خليك واثق في حبك إنه كبير ولو وثقت فيه فريده هتحبك
عٌمر:ياريت
وكان هيثم مراقب عٌمر من البدايه لما شافه بالصدفة وهو واقف مع فريده لحد ما تتبعه لحد الملاهي وسمع اعترافه بحبه لفريده وابتسم ابتسامة نصر خصوصا إنه عارف إن فريده عندها مشاعر تجاهها من وهي صغيرة
هيثم: أخيرا هنتقملك من عٌمر يا ملك دلوقتي انا هحرق قلبه عن طريق فريده
بااااااااااااااااااااك
الكل كان يعتبر مخلص تصاميمه وسلموها زينب اختارت الافضل واتصلت ب عٌمر عشان يجي يشوف التصاميم ويراجع معاها وعٌمر جه بالفعل وكان في المكتب مع زينب
زينب:مشاء الله يا عٌمر في بنت هنا كل تصاميمها جميله جدا محتارة أصلا اختار إيه من تصاميمها
عٌمر: إسمها إيه
زينب: فريده هشام
عٌمر ابتسم:ممكن تخلي مجموعتها كلها في العرض وياريت تنديها عشان اهنيها علي تصاميمها اللي نالت اعاجبك كلها
زينب بالفعل ندهت لفريده وفريده راحت وهي متوترة جدا ودخلت المكتب واتصدمت من وجود عٌمر
فريده بهمس:عٌمر !!!!!
زينب: تعالى يا فريده
فريده تقدمت بتوتر
زينب:عايزة اقولك إن دلوقتي إن كل تصاميمك تجننن واختارنها انا وعٌمر وهتكون في عرض الأزياء
فريده:بجد وبصت ناحية عٌمر باستفهام
زينب:اممم إنتي جديدة ده عٌمر صاحب شركة تسويق ملابس علي الانترنت …وهو ابني
فريده فتحت عنيها بصدمة ووشها جاب ألوان *وفي نفسها ده طلع ابنها انا خلاص هطرد وش ده انا قولت نهاري أسود قطع لساني ده*
عٌمر: آنسة فريده بهنيكي …تعالي معايا علي مكتبي عندي شوية اقتراحات ليكي ..
فريده راحت مع عٌمر وهي مع في المكتب خايفة جدا وعٌمر فضل يضحك جامد علي شكلها وخوفها
عٌمر:هموت مش قادر شكلك يموت من الضحك وإنتي جايبة ألوان كده
فريده:انا هترفد صح
عٌمر: آه ده اكيد بس ممكن لأ… عندي شرط ومش هقول لماما حاجة من اللي قولتيها
فريده: إيه إيه قول بسرعة
عٌمر: تعالى معايا نتغدي سوي
فريدة:يا بن الايه انت شكلك زي ما هيثم قال…
عٌمر(قاطعها):هوب هوب عندك هنتغدي في مكان عام والله
فريده:امممم إذا كان كده ماشي
عٌمر:هنبقي نمشي سوي بعد الشغل اوك
فريده:ماشي بس مش هتقول حاجة
عٌمر:لو جيتي يبقي اعتبري سرك في بير 🤫
فريده: تمام بعد الشغل
وانتهي الشغل وعٌمر خد فريده علي مطعم راقي {عٌمر مقرر يقول لفريده إنه بيحبها وعايز فرصة منها}والأكل جه وكانو ساكتين بس فريده قطعت الصمت ب
فريده: هيثم كان قايلي إننا هنخرج انا وهو سوي
عٌمر: إيه كنتو هتخرجو ليه
فريده:هقولك عشان انا مبسوطة قوي
عٌمر بتوتر:خير
فريده:هيثم قالي إنه بيحبني وعايز يتجوزني
عٌمر:قالك إيه
فريده: اعترف ليا إنه بيحبني انا مبسوطة اوووي يا عٌمر
عٌمر ملامحه اتغيرت 180 درجة من الغضب والحزن
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بلوة حياتي)