رواية أحببت بنت الأكابر الفصل السادس عشر 16 بقلم روان عماد
رواية أحببت بنت الأكابر الفصل السادس عشر 16 بقلم روان عماد
رواية أحببت بنت الأكابر البارت السادس عشر
رواية أحببت بنت الأكابر الجزء السادس عشر
رواية أحببت بنت الأكابر الحلقة السادسة عشر
~~~~~~~~
زهره: انا رجعت ليا الذاكره
يوسف بفرحه: بتهزري
زهره: تؤ مش بهزر
شهاب: بكدا هتوافقي تتجوزيني صح
زهره بتفكير: صح
كريمه بدموع: بنتي حبيبتي
زهره: بنتك بقيت بنتك دلوقت
كريمه: ايوا بنتي
زهره: لما انا بنتك سبتيني ومشيتي ليه زمان
كريمه : كل حاجه غصب عني والله
محمد الحديدي: اي رائيكوا نقفل في القديم وننسي الماضي
يوسف راح يحضن زهره: بقولك يازهرتي ماما فعلا عندها حق مكنش ذنبها وهي مظلومه بابا قالي كدا
عمر: بت يازهره انسي بقا الماضي وخليكي في اللي جاي
زهره: اي بت دي انا بلعب معاك في الشارع
يزيد: ماخلاص بقا ياجدعان يعني اصغر واحد فيكوا كدا يكون اعقل منكوا كلكوا مش عيب كدا
شهاب: انت ياض اتلم بقا وعمر لو سمعتك تكترهم مع زهره تاني هزعلك
زهره: عمر زي اخويا ويهزر براحته
عمر بغيظ في شهاب: حبيبييييي زهرتي
شهاب ضربه فب بطنه: حبك برص وزهرتي هلاقيها منك ولا من يوسف
يوسف: هشششش مش عاوز صداع يلا بينا نمشيي علي القاهره
شهاب: قبل مانروح القاهره نقرا فاتحتي
وزهره تسامح امها
زهره بدموع: انا مسمحاها من زمان اوي
شهاب: اشطا اوي كدا ااه هنقرا الفاتحه
عمر غمز لزهره اني متوافقش
زهره :لا مش موافقه اتجوزك
شهاب بغيظ : بت انتي مش عاوز هزار
يوسف : زهره هو مش لعبه في ايدك تقولي موافقة وبعدين ترفضي
شهاب بزعل :سيبها براحتها انا هسبقكوا علي القاهره
زهره بسرعه :استنا بس ياض وربنا عمر اللي قالي اعمل كدا أنا موافقة اصلا
عمر : مكنش العشم يافوزي اعترفتي من أول قلم
شهاب : روق عليا حسابك بعدين
عمر : خلاص طيب اي رائيكوا نقرأ الفاتحه وتتجوز بكرا وتروح انت وهي علي شهر العسل واحنا نروح القاهره
شهاب : وربنا انت بتفهم
محمد الحديدي : مش هنلحق نعمل حاجه ياولدي
شهاب : هنلحق انا ويوسف وعمر هنتصرف قلتي اي ياخالتي
كريمه : نشوف زهره هتقول أي
زهره : اشطا انا موافقة
كريمه : نقرأ الفاتحه بقا وكلهم بيقروا الفاتحه
شهاب : زهرتي تعالي بقا معايا نجيب الشبكه والفستان
زهره : اشطا يلا بينا
كريمه : ربنا يفرحكوا يابني ويخليكوا لبعض يارب
شهاب : يارب ياخالتي
محمد الحديدي : اروح اوضتي استريح شويه
كريمه : طيب ياخوي
يوسف : عمر يزيد يلا بينا نقوم بمهمتنا ونظبط كل حاجه
عمر : يلا يابوص
وراحوا كلهم يجهزوا للفرح
——-
عند ميسره : انا مقتلتش حد ومفيش دليل يثبت اني قتلته
الظابط :تمام اوي كدا اسمعي التسجيل دا كدا
:بقولك آي يتقتل النهاردة قبل بكرا وكل املاكه هتكون لياا عشان انا مراتي واتمتع انا بكل حاجه
الظابط :مش انتي اللي قتلتيه برضوا ولا أي
ميسره بتوتر : اناااا
الظابط بمقاطعه : متقوليش حاجه ونادم علي عسكري خدها علي الحبس
ميسره بضحك : ايوا قتلته
واتحبست ميسره
————-
عند زهره وشهاب في محل الدهب
زهره : شهاب بص كدا علي الطقم دا جميل
شهاب بحب :زهرتي مش هتلبسي غير الماس واخترت ليكي دا رائيك أي
زهره بفرحه : ما شاء الله شكله جميل خالص بس دا غالي
شهاب : مفيش حاجه تغلي عليكي ياجميل عجبك
زهره : ايوا عجبني شكرا بجد
شهاب : بت روحي علي العربيه وبطلي هبل قال شكرا
زهره بضحك : حاضر متأخرش
شهاب : هحاسب واجي علي طول وبعد حوالي خمس دقايق راح شهاب العربيه:يلا بينا نجيب الفستان
زهره : اوك يلا بس مش هتشوفه
شهاب : اشمعنا يعني
زهره : خليها مفاجأة
شهاب : طيب ياجميل اللي انت عاوزه وراحوا علي محل الفساتين وزهره بتنقي وتقيس وتشوف هتاخد أي
——–
عند يوسف : ها عمر حجزت القاعة والاوض في الفندق
عمر : ايوا حجزتهم وظبط كل حاجه
يوسف : وانا عزمت الناس كلها
يلا بينا بقا كلنا نطلع ننام ونصحا الصبح فايقين بقا
عمر : يلا عشان تعبان اوي بجد
يوسف : اشطا يلا
زهره جابت الفستان وروحت
زهره : هطلع انام بقا تصبح علي خير
شهاب : وانتي بخير ياحبيبتي
زهره : احم آسفة الجرح اللي في رأسك بسببي
شهاب : روحي نامي يازهره ربنا يهديكي
زهره : حاااااضر رايحه اهوا
وكلهم ناموا مبسوطين
——————-
صباح تاني يوم بقا
يوسف نزل علي الفطار :فين البت زهره ومحدش يقولي نايمه
يزيد بضحك : هي فعلا نايمه
شهاب : مش عارف الصراحه في حد ينام ليلة فرحه
زهره من وراهم : اه انا
عمر : يبجاحتك ياشيخه
زهره : انت ياض اسكت مش عاوزه صداع
صباحو فل عليكوا
شهاب بحب :صباح الفل والياسمين علي عيونك افطري ويلا بينا بقا
زهره : حاضر ماما هتكوني معايا صح
كريمه بفرحه : اكيد يابنتي
شهاب : يا يوسف ابويا وخالتي معاك في العربيه عمر هيكون معاه يزيد
شهاب : وانا هاخد زهره
عمر : اشطا يلا
محمد الحديدي : توكلنا علي الله يلا ياولاد وكلهم راحوا علي الفندق في القاهره
وبعد خمس ساعات طريق وصلوا كلهم الفندق في القاهره
شهاب : خدي بالك من نفسك
زهره : حاضر
شهاب : المأذون اتفقتوا معاه
عمر : ايوا كلمته اول ماصحيت
يوسف : اشطا اوي كدا
أنا وعمر عاملين مفاجأة حلوه
شهاب : ربنا يستر
عمر : هيستر بس قول يارب
شهاب : يزيد هات البدل
يزيد : خد ياعريس يلا بينا علي الاوضه بقا
يوسف : يلا
زهره :ماما نسيت اخد رقم الاوضه من شهاب
كريمه : شهاب عطهولي الصبح
زهره : تمام يلا بينا راحوا الاوضه كانت متزينه بطريقه حلوه خالص وكانت الميكب ارتيست موجوده
زهره : انتي مين ياقمر
الميكب ارتيست :هحط ليكي الميكب ياحب
زهره : اشطا يلا بينا ثواني ماما جبت ليكي فستان تلبسيه بتمني يعجبك
كريمه : فستان أي يابنتي انا كبرت علي الكلام دا
الميكب ارتيست :انتي لسه صغيره ياطنط وهعملك كمان ميكب خفيف وهتكوني زي القمر وانتي ياعروسه م محتاجه ميكب اصلا انتي ماشاء الله عليكي جميله
زهره : عيونك اللي جميله ياقمر تسلمي بصي عاوزه حاجه هاديه خالص وتليق علي لفة الخمار
الميكب ارتيست : حاضر عيوني يلا بينا وبدأت تعمل ليها الميكب
وبعد ساعة ونص جهزت زهره
كريمه بفرحه : ياروحي علي الجمال ربنا يحميكي ياحبيبتي
الميكب ارتيست : مكنتش متوقعه هتتطلعي بالجمال دا ما شاء الله
زهره : بجد حلوه
كريمه : قمر ياقلب امك
———
عند يوسف وشهاب
يوسف : انا جهزت يلا أبوك رن وقالي فاضل ساعه والمأذون يجي
شهاب : انا جهزت يزيد خلصت
يزيد : ايوا خلصت
راح شهاب بيخبط علي الاوضه اللي فيها زهره
فتحت بتاعت الميكب اتفضل ياعريس مبروك
شهاب : شكرا الله يبارك فيكي
دخل شهاب الاوضه
شهاب بفرحه : اللهم بارك أي القمر دا
زهره بكسوف :شكلي حلو
شهاب : حلو بس قمرين وربنا اخاف عليكي من الحسد
كريمه بتزغرط
يلا يابني خدها وأنزل
نزلوا تحت كان المأذون وصل
شهاب : ياابويا فين عمر ويوسف
محمد الحديدي : معرفش يابني اختفوا خالص
شهاب : ثواني ارن علي عمر زهره رني علي يوسف شوفيه فين
زهره بقلق : حاضر
كريمه : استر يارب
زهره : مش بيرد
شهاب :ولا عمر بيرد
من وراهم دخل عمر ومعاه عروسته ويوسف ومعاه عروسته في ايده
زهره : بتهزروا صح
شهاب : وربي احلي مفاجأة
زهره : استنوا بس يعني أي
يوسف : اعرفك سندس فكراها حكتلك عنها من فتره طويلة هنتجوز النهاردة معاكوا
سندس بطيبة:احم انا سندس حكالي عنك كتير متوقعتش تكوني بالجمال دا
زهره : حبيبتي دا من ذوقك
عمر : اعرفكوا لميس كانت شغاله سكرتيره عندي وحبيتها وهنتجوز معاكوا
زهره : يادي النيله السودا يلا ياشخينا اكتب
واتكتب كتب كتابهم
كريمه بتزغرط :مبروك ياقلب امك وبتحضنها
زهره : الله يبارك فيكي ياروحي
زهره : مبروكككك ياجو انت وعمر
يوسف : الله يبارك فيكي ياقمر أخيرا شوفتك عروسه
شهاب : قمري مبروك لينا يااجمل بنت شافتها عيوني وخدها في حضنه
يزيد: مبروك يازهرتي
زهره: الله يبارك فيك يازوزو عقبال مانفرح بيك
محمد الحديدي : مبروك ياولاد
الكل :الله يبارك فيك
شهاب : يلا كل واحد ياخد عروسته وفي عربيه برا مستنيا ابويا وخالتي ويزيد جبت ليكوا عربيه يلا علي القاعه
بعد حوالي نص ساعه كلهم وصلوا القاعه
كل واحد داخل بعروسته والكل مبهور بزهره وشكلها الجميل
زهره : احم شهاب اطلب طلب
شهاب : اكيد قولي
زهره : عاوزه المايك اقول حاجه
شهاب : حاضر من عيوني
جاب ليها شهاب المايك
زهره : شكرا
زهره :احم بتمني تتبسطوا في الفرح بس أحب اقول حاجه انا متربتش وسط أهلي كلهم ولا عيشت معاهم بس الحمدلله حابه اقول ان العيله هي السند والضهر لي أي حد بس بتبقا برضوا حاسس أن في حاجه ناقصه في حياتك بتبقى عاوزه حد يفهمك ويطبطب عليكي وقت زعلك انا ايوا ماما مكنتش معايا بس الحمدلله يوسف وبابا الله يرحمه حاولوا يعوضوني عن كل حاجه بس برضوا كنت حاسه بنقصان في حياتي
النقصان دا أن حد يكملك حد يشاركك كل تفاصيلك انا بقا مكنش عندي صحاب خالص مكنتش بحب إني اصاحب حد كنت بخاف أقرب اتأذي منهم بس الصحاب مش كل حاجه
أن كمان شخص يحبك ويخاف عليكي ويعوضك عن اي حاجه وحشه حصلت في الماضي
وانا ربنا عوضني بشهاب
وكل الناس قامت وسقفت ليها
كريمه بعياط : أنا أسفه يابنتي حقك عليا اني سبتك ومشيت
زهره : ياست الكل سيبك خلاص روحي اتعرفي علي عروسة يوسف وأهلها
كريمه : حاضر
شهاب : انتي اجمل واحسن حاجه حصلت في حياتي وشالها وبيلف بيها بفرح
وكلهم بدأو يرقصوا بفرح
———-
بكدا الروايه تمت الحمدلله❤
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت بنت الأكابر)