رواية لعبة الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب البارت الحادي عشر
رواية لعبة الحب الجزء الحادي عشر

رواية لعبة الحب الحلقة الحادية عشر
آسيا وهي مبتسمة ودموعها على وشها:-الحمد لله يا رب لسه ليّا فرصة
أنا توبت والله توبت عن كل اللي عملته
مش هانصب على حد تاني ولا هفكر أنتقم من أي حد
سامحني يا رب على كل ذنب، وعلى كل صلاة ضيعتها
بهدوء كده تبص لأمير وتسأله وهي خايفة من الجواب:-أمير. إنت بجد بتحبني ولا بس كنت بتسلّى
أميرعنّيه اتسعت، وبعد عنها شوية، وقال بسخرية:-آه طبعًا كنت بتسلّى، قولت أجرب أتجوزك كده عادي
إيه السؤال الغريب ده يا آسيا
آسيا انفعالها بيزيد:-يعني إيه أنا مجنونة ولا بتعتبرني هبلة
أميرمسك إيديها وبص في عينيها بلهفة:-أحلى مجنونة شافتها عيني
إنتي مش عارفة اليومين اللي فاتوا دول عدّوا عليا إزاي
مكنتش فاكر إني بحبك للدرجة دي
ولا إن لسانك الطويل ده ممكن يوحشني كده
اسيا بصتله بابتسامة و بصت لجهة التانية امير مسك وشها و بصلها بحب :- اخر مرة تداري عيونك عني و انا بكلمك
اسيا بتوتر :- هو فين عصام و عهد مش شايفهم يعني
امير بصلها بغيظ :- برا و امك برا كلهم معاكي من اول ما عرفوا
اسيا بهدوء :- طب خليهم يدخلوا حتي سارة مرات عمك تتفضل
امير قام فتح الباب و خرج :- احم اسيا فاقت و عايزة تشوفكم اتفضلو
عصام و عهد دخلوا بسرعة أما سارة كانت بتمشي ببطء و خوف من رد فعل اسيا عصام حضنها و قبل راسها
عهد بمزح:- وقعتي قلوبنا يا شيخة بس الحمدلله انكي بخير ابعد بقا خليني اشبع منها تلات ايام مسمعتش صوتها ولا طولت لسانها
عهد حضنت اسيا الى بتضحك و تنكش فيها ما دا العادى بينهم يهزرو مع بعض سارة كانت بتبصلهم من بعيد و الدموع في عينيها مش عارفه هتقبلها ازاى و هتقولها اي عهد بعدت عن اسيا و مسكت ايد عصام و خرجوا
اسيا بابتسامة باهتة تحمل الوجع:- تعالي يا سارة ولا اقولك يا امي انا عرفتك من اول يوم شوفتك فيه انتي معرفتنيش ولا حسيت اني بنتك .. بس عارفه يا امى لم انضربت بالرصاص و بقيت بين الحياة والموت اكتشفت ان الدنيا دى صغيرة اوى صغيرة لدرجة انها مش مستاهلة اقف في وشك أو انتقم أو اشتغل شغل حرام او اظلم بدافع انى بخد حقي و انا نايمة خوفت خوفت انى اموت و اقبل ربنا و انا كدا فقررت اسامح نفسي و اسامحك يا امى حتي لو مش معتبرني بنتك المهم ان اموت و ربنا راضي عني
سارة جريت عليها و حضنتها بدموع:- بعد الشر عليكي يا حبيبتي ا انتي بنتي يا اسيا بنتي و امى و اختي انتي اقرب ما ليا حقك عليا يا روحي سامحيني يا رقية سامحيني يا حبيبتي ابوس ايدك سامحيني
اسيا بدموع متحجرة :- مسامحكي يا امى والله العظيم مسامحكي
سارة فضلت حضنها اسيا غمضت عيونها بالم و دموع هى موجوعة بس زى ما قالت الدنيا مش مستاهلة امير كان بيشهدهم من بعيد و ابتسم بحزن
بعد اسبوع اسيا اخيرا خرجت من المستشفى و طبعا عصام و عهد على طول بيكلموها و يزورها طبعا سارة بقت قريبه منها جدا مش بتسبها ثانية و طبعا صافي متعصبة من الى بيحصل سما بقا بتبص على اسيا من بعيد خايفة تدخل ليها و امير بقا قريب جدا من اسيا علاقتهم مع بعض اتحسنت كتير
في اوضة امير اسيا لبست فستان طويل و بكم واسع شوية حطت الطرحة على شعرها و نزلت ركبت عربيتها بعد وقت نزلت من العربية و طالعت عمارة خبطت على باب
باسم :- اسيا ازيك يا خطيبة اخويا السابقة
اسيا بصتله من فوق لتحت فجاة ضربته كف
الام :- انتي اتجننتي يا اسيا ثم اي الى جابك هنا احنا مش نهيني الموضوع خلاص يا حبيبتي ابني راجل متجوز و عندو عيال يعني شوفي غيرو
مراد بصدمة و غضب:- انتي بتعملي اي
اسيا بحادة و صوت عالي و بتبص لباسم:- صحيح اتقال ليا ملكيش اهل مقطوعة بس انا نسيت اقولك رابي ابنك يا نجاة لمي ابنك ابنك الى بيقرب من بنات الناس و يضحك عليهم و يصورهم و يسومهم يفلوس و الصور هو دا تربيتك يا شيخة رابي عيالك الأول و بعدين ابقي اتكلمي يا شيخة دا انا مكسوفلك بس ملحوقة اوضك فين يالااا انطققق
باسم :- اهي
اسيا بصتله بشر دخلت الاوضة و قفلت الباب مسكت الاب توب فتحته و مسحت الصور و هى مذهولة مش بس مسحت صور اختها لااا دى مسحت صور كل البنات خدت الفلاشة و الاب توب و الموبايل بتاع باسم و خرجت :- رابي ابنك يا حاج و انت يا مراد يا خويا ابقا لم اخوك ل المو انا و ساعتها هزعل العائلة المحترمة دى و انا زعلي وحش ربنا ما يوريكم زعلي ولا شري توب يا باسم و اتجوز ولا اقولك بلاش لحسن الى عملتو في بنات الناس يترد في مراتك أو بناتك ما هو يا روح امك كما تدين تدان كله هيشرب من نفس الكاس الحاجات دي تلزمني اظن انك مش عايزهم مش كدا
كانت هتخرج لكن رجعت وقفت قدام مراد :- امسك يا مراد ربنا يعفو عنك و يسامحك انا برضو ميرضنيش الفاض.يح رابي ابنك يا طنط سلام
اسيا كانت هتخرج
مراد:- عيب كدا يا اسيا
اسيا لفت وشها و اتكلمت باستغراب:- هو انا هببت حاجة دلوقتي
مراد:- يا ستي بكلم بنتي انتي مش شايفة بتعمل اي
اسيا بصتلهم باستغراب و مشيت و هى بتبتسم ركبت عربيتها و رجعت القصر دخلت اوضة سما :- اتعلم عليه و اتعلم الادب يا سمسم ولا تزعلي مفيش صور ولا فيه خوف انتي تمشي و انتي راسك في السماء طول ما انا عايشه مفيش كلب يقدر ياذيكي بس بعد كدا تقوليلي كل حاجة علشان ميحصلش اذي بعد الشر
سما شالت الغطاء من على وشها و قامت حضنتها و هى بتبكي بفرح :- انتي احسن واحدة في الدنيا بس عملتي اي
اسيا بعدت عنها:- لا دى شغلتي ملكيش دعوة قومي غيري هدومك و تعالي نخرج
سما بهدوء و ارتباك:- بس ف في حاجة لازم تعرفيها
اسيا بقلق:- حاجة اي
سما :- ريماس
اسيا بغيرة:- مالها ست زفتة
سما:- ريماس حامل من ماجد مش من امير امير مجاش جانبها لكن استغلوا انه بيس.كر و عملوا الموامرة دى امير برئ يا اسيا هى دى الحقيقة
اسيا بصتلها بصدمة و …….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعبة الحب)