رواية عشقت ملاكي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي البارت الثاني والعشرون
رواية عشقت ملاكي الجزء الثاني والعشرون

رواية عشقت ملاكي الحلقة الثانية والعشرون
في الصباح ،،،،في غرفة زين
ملك: ايوه قول يا زين سامعك
زين بكزب : ملاكي انا مش عايزك تزعلي
البنت يلي شوفتيها معي بالصور هاي البنت مريضة
نفسية،،،،يعني مجنونه والدكاتره قالوا انو هي معها مرض
وأنها شايفتني اني حبيبها وافضل حل اني اساعدها اني ابقى معها
بس لتتحسن
ملك ببرأه : يا حرام ،،،،بس انتا كزبت عليه ليه
زين : خفت يا ملاكي تزعلي
ملك: خلص يا زيني مش هزعل بس متقربش عليها
يعني ما تمسك أيدها
زين بأبتسامة : حاضر يا ملاكي
ملاكي تؤمر وانا بنفذ
انا هلاء هروح على الشركة عاوزة حاجة
ملك: عايزة اجي معاك
زين: لا يا ملاكي انتي هتبقي هنا لانو عليكي دروس
وقربت الامتحانات ولا مش عايزة ارفع راسي فيكي
ملك بفرحة: لا خلص رووح
قبلها من جبينها وذهب
وبدأت ملك تذاكر وهي مبسوطة
محمد: خير يا زين
زين : ملاكي تركت البيت يا محمد وانا رجعتها
محمد: ليش
زين: شافت صورتي مع بيسان
محمد بقلق وهي عرفت ازاي
زين : في حد بعتلها صورنا واحنا بالمطعم
محمد: طب عملت ايه
زين بتنهيدة: كزبت عليها يا محمد قولتلها انو هي مريضة نفسية
وشايفيتني حبيبها وهي متل الهبله بتقولي حرام لازم انا اساعدها
محمد بهدوء: طب كزبت عليها ليه
زين: مش عايز ادخلها مش عايزها تعرف حاجة
محمد: طب هتعمل ايه
زين: خليها لوقتها يا محمد ،،،،،انا هروح الشركة سلام
محمد: سلام
كان يفكر ما حالة محبوبته الان ،،،،قطع تفكيره رنة التلفون
عمر: ايوااا عايز ايه
مصطفى بدموع: بنتي يا عمر
عمر بخوف : سالي مالها يا عمي
مصطفى: حاولت تقتل حالها
عمر بعصبية: ازاي هي دلوقتي فين
مصطفى: احنا بالمستشفى يا عمر
عمر بجنون: طب انا جاي حالا
في الشركة
دخلت بيسان ل غرفة زين
بيسان: حبيبي عامل ايه
زين بأبتسامة: بخير يا حبيبتي انتي عاملة ايه
اجيتي لوحدك انتي
بيسان بأبتسامة: ايوااا
زين بعصبية مصطنعة : طب اخر مره تعمليها
بيسان : طب ليه
زين: انا والشركة تحت امرك اتصلي فيني تاني مره وهاجي انا اخدك
بيسان: حاضر
زين: طب يلا تعالي هنخرج نتغدى
بيسان بفرحة: يلا
ذهب إليها مسرع وصل المستشفى ،،،،دخل إليها بسرعة
رأى مصطفى اسرع إليه
عمر وهو ينهج: حصلها ايه يا عمي
مصطفى: الحمدلله هي دلوقتي بخير
عمر بأرتياح: الحمدالله
انتوا اعملتوا فيها ايه سالي مستحيل تفكر تقتل حالها
مصطفى: وللأسف عملتها ،،،،،شربت حبوب امها السكري وشربت كمية كبيره
خرج الدكتور من الغرفه
مصطفى: نقدر نروحها يا دكتور
الدكتور: طبعا بس هي لازم تابع مع دكتور نفسي
مصطفى بعصبية : قصدك ايه انو هي مجنونه
الدكتور بهدوء: القصة بس انو احنا لما شفناها مبتقولش حاجة
وصافنة بسقف الغرفة عرضنا دكتور نفسي يشوف حالتها من المستشفى
وهو حاول يحكي معها بس هي مبتردش فقترح انو لازم دكتور نفسي
يتابع حالتها النفسية لأنها مش بعيده أنها تحاول تنتحر مرة تانيه
ومش يعني أنها تتابع مع دكتور نفسي يعني مجنونة
الف سلامه عليها
في المطعم
بيسان : زيني ،،،، البنت يلي عندك بالقصر مين دي
انا بعرف انك بتعزها كتير ومبتخليش حد يقرب عليها
زين بتوتر: ااه هقولك عليها بعدين مش دلوقتي
مش مهمه دي بنسبالنا ،،،،، خلينا نفكر بحالنا
بيسان : ايوه ،،، صح
في المستشفى
عمر: عمي انا للمرة الثالثة بقولك
عايز اجيب اهلي واخطبها ،،،،الله يخليك وافق
والله انا عايزها
مصطفى بابتسامه : طيب يا ابني انتا قول لأهلك وبتشرفنا بأي وقت
وسامحني يا ابني ع يلي عملته معرفتش إنها هتعمل كده
عمر وهو على وشك البكاء : محصلش حاجه يا عمي الحمدلله انها بخير
انا عايز اشوفها ادخل معك ممكن
مصطفى: طيب يا ابني
دخل رأها بالفراش تنظر لأعلى وبجانبها أمها تبكي على حال
ابنتها
اقترب منها بهدوء ،،،،، سالي يا قلبي مش عايزة تشوفي وجهي
صمت الجميع ،،،،لا رد فهي لا ترد على أحد فقد تنظر للأعلى
عمر بخوف عليها: سالي يا قلبي انا معك مش عايزة تشوفني
طب اطلعي عليه ،،،،،،ايضا لا رد،،،،،،،،
بدأت دموعه تنزل ويشهق كالطفل
سالي حبيبتي ابوكي وافق نتجوز انا انا والله بحبك بس ابوكي مقبلش
والله لما قولتلك انك اكبر مشكلة بحياتي والله كان غصب عني مش من قلبي
والله ،،،،،، طب طب ردي عليه
أيضا لا رد
لقد مرة شهر عليهم وكل شخص مشاكلهم تكبر
عمر : كان أغلب أوقاته عند سالي
يذهب للشركة وبعدها يذهب لبيت مصطفى يبقى ثلاث ساعات يتكلم معها وهي لا رد كما هي
محمد: بدأ يساعد زين في خطته والشركة وكانوا يعلمون قصة عمر
أما زين ضل ماشي بخطته وسيعرف سالي لعائلته بوهم أنه سيتزوجها
واليوم هو المنتظر لم يغفى لها جفن طول الليل وبعد دقائق سترى نتيجتها
جالسة هي والعائلة جميعهم وزين جالس بجانبها يتحدث معها ليخفف توترها
وهي دموعها تنزل على وجنتيها خائفة
زين: طب متعيطيش
ملك : خايفة
زين: اعطيني هشوفها انا
كتب زين رقم جلوسها وخرجت النتيجة
زين بفرحة: 98 يا ملاكي مبروك
ملك بفرحة ودموع حضنت زين وهو حملها من خصرها ولف بها وهي تبكي
انزلها على الأرض ومسح دموعها بيده طب بتعيطي ليه
ملك: مفيش
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)