رواية بالغصب ولكن الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي
رواية بالغصب ولكن الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي
رواية بالغصب ولكن البارت الثالث
رواية بالغصب ولكن الجزء الثالث
رواية بالغصب ولكن الحلقة الثالثة
لمي هدومك وتعالي معايا نهرب وهطلقك منه وعد بس تعالي معايا
لسا هتكلم لقيت ادم وراه وعينيه حمرا من الغضب…. انت يالا مش هتتهد الا اما اقتلـ*ك فيها… ادخلي واقفلي الباب
بصتله برجاء ولسا هتكلم زعق…. سمعتي قولت اي
هزيت راسي بخوف…… ح حاضر حاضر بس بالله عليك متيجي جنبه انت شايف حالته عامله ازاي وهو هيمشي اهو والله اصلا يالا يااياد امشي امشي وانساني انا دلوقتي بقيت ست متجوزه ارحمني وارحم نفسك بقا ارجوك
بصلي بضعف…. انتي عايزه كدا… تمم وانا ميهمنيش غير راحتك وسبني ومشي وسط زهولي ان ادم معملوش حاجه وسابه مشي
دخلت على اوضتي اعيط بحرقه….. انا مش عارفه انا عملت اي في حياتي عشان يحصلي كدا في حياتي
فوقت على صوت الباب بيخبط جامد…. آيه افتحي لو سمحتي عايز اتكلم معاكي شويه
كان نفسي اصرخ واحط كل عصبيتي عليه بس ماعنديش طاقه والله قومت فتحت الباب بهدوء….اتفضل
بصلي برفعه حاجب الـِ هو واللهِ… دا الهدوء الي بيسبق العاصفه صح
بصتله بدموع…. انت بتعمل معايا كدا لي انا اذيتك في اي ليه بتكرهني كدا وعايز تبوظلي حياتي بأي شكل
بصلي وهو رافع حواجبه… أنا؟؟؟ انا ياآيه بكرهك… دا انا ماحبتش قدك
سكت من الصدمه… بـ بتحبني.. انا؟
بصلي بحب كان تايه عني…. انا ماعشقتك ولا هعشق قدك ياآيه
رديت بعيط….. ودا مايدلكش الحق انك تبوظلي حياتي وانت وانت عارف اني بحب إيا قاطعني وهو بيمسك ايدي بعصبيه…. اسمه ماتنطقهوش احسنلك
غمضت عيني وانا بضغط على شفتي بألم…. ايدي ايدي حرام عليك وجعتني
ساب ايدي ومسكها وباسها برقه…. انا اسف
بصتله بصدمه…. اسف بتعتذر وليا انا
ضحك وهو بيشدني لـ حضنه وانتي اي حد بردوا انتي كل حياتي ياآيه وسر سعادتي وهنايا.
استسلمت لحضنه وانا مش قادره استوعب كميه الصدمات… طلع بيحبني…. والي عمره مااعتذر لحد اعتزلي انا… وساب اياد يمشي كدا…. ومزعقليش ولا جه جنبي…. انا مش فاهمه حاجه خالص خالص
بس حسيت ان قراري ان انسى اياد واني بقيت متجوزه دا الصح.. قولت ادي فرصه لـ ادم ويمكن دا الخير ليا
فوقت من شرودي على صوت ادم…. ها عملتي اي لينا ناكله على الغدا
بصيت على الارض بكسوف… ءء انا لسا صاحيه وكدا ويادوب بس نضفت الشقه
رفعت وشي بـ صابعه وهو بيبص فـ عينيا بحب خلى وشي وكإنه بيطلع نا”ر… ولا يهمك وكتر خيرك والله الشقه واسعه واكيد تعبتك… اي رأيك نعمل الاكل سوا
بصتله بفرحه…. بجد اصلي يعني بخاف من الطبخ وكدا وو وماما انت عارف انها مش راضيه تكلمني مخاصماني و
قاطعني برزانه…. هعلمك انا وموضوع طنط انا هحله اهم حاجه متزعلش انت ياجميل ياطِعم
بصتله ببلاهه من اسلوبه الرقيق الي اتغير عن الاول بكتير….. ها حاضر
ضحك وهو بيطبع بوسه على خدي وبيسحبني للمطبخ… ابتسمت غصب عني وانا من جوايا مرتاحه اخيرا وحاسه بأمان كنت مفتقداه من زمان
..
كنت بنشر الغسيل وانا سرحانه فـ حياتي مش مصدقه ان دا ادم العصبي دا واحد حنون وهادي يارب يفضل كدا علطول
فوقت على الميا الي بتتسكب على الهدوم بصيت فوقي لقيت رشا سلفتي وبتبتسملي كمان بشماته والله عيني ماتكذبش…. سوري ياآيه ياحبيبتي غصب عني
نزلت راسي من غير ولا كلمه ولميت الهدوم تاني كنت هعيط بجد انا تعبت فيهم اوي والله…. وروحت غسلتهم تاني.
فوقت على خبط الباب… مين
_انا ياحبيبتي
فتحت الباب لقيتها بصتلي نظره مش لطيفه خالص وبقولي…. ايه الي انتي لبساه دا
بصتلها بزهول من جباحتها…. وانتي مالك انتي
زعقت وقالتلي متفتحيش الباب بالشكل دا تاني انتي فاهمه ولا انتي عايزه تخطفي جوزي مني
بصتلها بصدمه….. انتي اتجننتي احترمي نفسك انتي ازاي تكلميني كدا
بصتلي نظره غل وقالتلي…. بصي بقا عشان نبقى على نور طول ما جوزي في البيت مش مسافر مشوفكش تحت وبعدين هو مش ادم ليه شقه عندكو ماتسكنوا فيها بعيد عننا بقا دا اي القرف دا وسابتني ومشت
قفلت الباب وانا مصدومه من الانسانه المقـ*رفه دي
..
ادم جه من الشغل حضرتله الحمام…. حبيبي الحمام جاهز
بصلي بصدمه وهو بيضحك بفرحه…. انتي قولتي اي
بصتلها ببلاهه….الحمام جاهز… كل دا عشان جهز؟؟؟
قام وهو بيمسك ايدي بحب…… لا الي قبلها
بصتله بخجل.. أدم بقا
قوليها تاني عشان خاطري
بصتله بخجل…. حبيبي
ضحك تاني وهو بيقولي بفرحه… قلبه وروحه وعقله وكل ماليه.
زقيته برقه… روح بقا خد الشاور عما اجهز الاكل وسبته بسرعه
ضحك جامد وهو بيعلي صوته عشان اسمعه…. سيبتك بمزاجي ماشي بمزاااجي
ضحكت بكسوف وفرحه استغربتها عليا اوي بس مش مهم المهم اني فرحانه.
آيه آيه
ايوا ياحبيبي
لا انتي كدا مش هتجيبها لبر… واضاف بخيث نسيت ياحبيبي الفوطه ممكن تناولهالي
حاضر وفتح الباب ولسا بديله الفوطه شدني لجوا صوهت بكسوف…. اي في اي
ضحك بخبث على كسوفي… تعالي بس هقولك كلمه سر.
بعد شويه كنت واقفه في المطبخ قلبي بيدق جامد وفرحانه جدا بحياتي مع آدم فوقت على صوته وهو بيقولي:
هنزل املي الامبوبه لـ أمي وجايلك اهو ياحبيبتي
ابتسمت على حنانه…. ماشي ياحبيبي
بعديها بعشر دقايق لقيت الباب بيخبط روحت فتحت فـ بالي انه ادم بس طلع فادي اخوه…. ازيك يا آيه
ابتسمتله… ازيك انت يافادي عامل اي وآدم ابنك اخباره اي
لسا هيرد لقيت الي بتزعق جامد….. انت سايبني دمي محروق فوق وقاعد تتسهوكلي مع السنيوره لا بس جايه على تقيل خطافه الرجاله مش كفايه اخدت ادم من رانيا اختي جايه دلوقتي وعايزه تاخدك انت كمان
فادي زعق فيها….. ياخربيت شيطا*نك ياشيخه انتي اييي مابتتهديش
جت نحيتي وهي بترمي في وشي ميا غريبه وبتقول…. مش هرتاح غير لما احر*قلها وشها الي فرحانه بجماله….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بالغصب ولكن)