رواية طفلتي البريئه الفصل الثالث 3 بقلم مصطفى جابر
رواية طفلتي البريئه الفصل الثالث 3 بقلم مصطفى جابر
رواية طفلتي البريئه البارت الثالث
رواية طفلتي البريئه الجزء الثالث
رواية طفلتي البريئه الحلقة الثالثة
مبروك المدام حامل.
صدمه عمت عن الكل.
عليا بصدمه: ازاي دي مش متجوزة.
سيف بص للدكتور انه يمشي.
امها داخلت عند منار وهي قاعدة بخوف راحت شدتها من شعرها: فضحتينا وجبتلنا العار يا زباله وبتضرب فيها سيف باصص عليها بكل شرار وطلع اوضته وسابهم مع بعض.
زياد طلع اوضه سيف واستخبي في البلكونه لكنه شاف حاجه خلته اتثبت في مكانه: م مستحيل.
شايف عمه واقف مع واحده وحضنها ابتسم بخبث وطلع تليفونه وصورهم.
هالة بتزوقه : ابعد عني بقا وسبني في حالي حرام عليك ابعد.
عثمان بغضب: ورحمة امي لو مش اطلقتي من جوزك لهدمر حياة بنتك انتي فاهمة.
هالة ببكاء: ابوس ايدك سبني في حالي انا ليا حياتي وانت ليك حياتك واهلك عايز مني ايه.
عثمان بخبث: معاكي 24 ساعة بس تتطلقي وايلا تودعي بنتك خالص.
هالة بصدمة: مستحيل.
عثمان سابها ومشي وهي مشيت ودموعها علي خدها بقهر وبتفكر هتعمل ايه.
سيف داخل اوضته وشاف بوسي قاعدة بتسرح شعرها ابتسم وراح حاضنها اتخضت: متخافيش دا انا.
بوسي وهي بتسرح: شعري حلو.
سيف قاعدها علي رجله وخد المشط و بدء يسرحلها شعرها: جميل اوي يا غزلتي.
بوسي باستغراب: غزالتك يعني ايه.
سيف بإبتسامة: هقولك بعدين يلا نامي الاول عشان هنزل اعمل حاجه وجاي.
بوسي قربت منه وباسته علي خده: ماشي تصبح علي خير يالله
سيف : ونتي من أهل الخير يا حبيبتي
في اوضة منار اتصلت بحد.
منار ببكاء: انا حامل.
مجهول : من مين.
منار بصدمة: قصدك ايه انا حامل منك.
مجهول.: وانا ايه اللي يثبت انه ابني انا.
منار بذهول: ق قصدك ايه.
مجهول: اممم قصدي انه انا اخدت مزاجي منك وخلاص وبالمناسبه انا قطعت الورقة العرفي سلام يا قطة.
منار بصدمة: انا هفضحك ومش هرحمك.
مجهول: انا محدش هيقدر يعمل معايا اي حاجه وابقي دوري بقا وشوفي مين هو ابو اللي في بطنك ده باي باي يا قطة.
عثمان قاعد وجانبه عليا وام منار سيف نزل قعد قدام منهم.
عثمان: نادي بنتك يا سامية.
سامية: طيب.
قامت داخلت وجبتها.
منار وقفه بتعيط: ن نعم.
سيف بيبص ليها بشك: ابن مين.
منار بتمثيل: ا ابنك انت.
سيف مسك غضبه: بقولك ابن مين.
عثمان هيتكلم سيف اتدخل: الموضوع بيني وبينها محدش يتدخل.
منار بخوف وبتبلع ريقها: ا ابنك يا س سيف.
سيف قام وقلع الجاكت وشمر كم ايده: متاكدة.
منار بترجع لورا: اه وانت يلي….
صفعه قويه اوقعتها ارضا.
سامية بغضب: انت اتجننت يا سيف.
سيف ببرود: بصي بقا يا بنت عمي جوزي منك مش هيتم لانه متاكد اللي في بطنك ده مش ابني ولا لمستك حتي.
عثمان بزعيق: بس الكلام عندي سيف هتكتب عليها لمدة شهر وتطلقها عشان الفضيحه واسم العايله.
سيف بصدمه: ايهه لا.
عثمان: كلامي خلص اتصل علي الماذؤن هاته نخلص.
سيف بقا في قمة غضبه.
تم كتب الكتاب.
سيف خرج بكل غضب ومنار ابتسمت بخبث.
منار في نفسها: اخيرا المهم انك جوزي اما اطلع بقا استلم ست بسمه جيتي برجلك.
عند زياد بيتفرج علي الفديو وبيبتسم: والله و وقعت يا عمي بقا بتحب ام بسمه عشان كده جوزت بنتها لابنك تمام أما وريتكم بقي انا هعمل اي
زياد بخبث طلع تليفونه واتصل بصحبه وقال: انا بقي هضرب عصفورين بحجر واحد.
صحبه : والمطلوب .
زياد: هبعتلك صورة لحد دلوقتي عايزك تخلص عليه مفهوم
الشخص: مفهوم.
زياد بعت صورة عثمان للراجل وقفل معاه وابتسم: كده عثمان هيموت وسيف مش هيسيب حق ابوه وأما سيف يشوف الصور هيشك في حد تاني ويقتله وكده نقول باي باي لسيف وأبوه واورث انا كل حاجه.
…..
في اوضه بوسي وسيف منار بتدخل.
منار بتمثيل: اصحي يا بسمه بسرعة اصحي سيف جاي يموتك.
بوسي قامت مفزوعة: ا ايهه.
منار بتمثيل: اه و ضرب امك وابوكي وجاي علي هنا يضربك انتي كمان ويرميكي برا اجري اهربي.
بوسي بخوف: لا لا م مستحيل سيوفي يعمل كده انتي كدابه.
منار بدموع كذب: هو دا صدقيني اسمعي كلامي
بوسي بخوف وصدمه: لا م مستحيل.
منار: اهربي بسرعة من الباب الخالفي يلا بسرعه.
بوسي نزلت جري وطلعت تجري في الشارع ومحدش اخد باله و منار بتبص بفرحه: مع السلامة يا ضرتي هههه غبيه.
في مكتب عثمان احدهم بيدخل عليه بيلاقي عثمان قاعد علي مكتبه ومطلع صورة هالة وبيبص ليها بحب: وحشتيني اوي هاله هانت اهي .
الشخص طلع سلاح وووو
في الشارع
بتجري في الشارع وشباب سكرانه بيبصوا عليها.
شاب: رايحه فين يا مزة خدي تعالي .
بوسي بخوف: رايحه لماما.
شاب تاني : تعالي احنا هنوديكي ليها .
بوسي بترجع وراء بخوف: ع عايزة امشي لو سمحت.
شاب: تعالي يا حلوه تعالي احنا هنتسلى اوي اوي.
بوسي بترجع لورا و شاب منهم بيقرب عليها ويشد التيشرت بتاعها يقطعه وهي بترجع لورا لكنها شافت سيف جي يجري عليها وبدء ضرب في الشباب
بوسي بخوف وعياط أوعي تضربني زيهم :
سيف : ؟؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفلتي البريئه)