رواية طفلتي البريئه الفصل الخامس 5 بقلم مصطفى جابر
رواية طفلتي البريئه الفصل الخامس 5 بقلم مصطفى جابر
رواية طفلتي البريئه البارت الخامس
رواية طفلتي البريئه الجزء الخامس
رواية طفلتي البريئه الحلقة الخامسة
في بنت جديده جايه جايه بخصوص وظيفه السكرتيرة يفندم ادخلها لحضرتك !
سيف : تمام خليها تتفضل
بتتدخل تقي لكنها بتتصدم اول ما بتشوف : أنت ؟
نور : هو انتي ؟
سيف بغضب: انتي جايه هنا كمان تعملي اي ؟
تقي بغضب: اولا مسمحلكش انك تكلمني كده ثانيا كنت حابه أعتذر علي اللي حصل ثالثا انا السكرتيره الجديده عايز ترفدني تمام مفيش مشكله .
سيف ابتسم بخبث: لالا ربنا ما يجيب رفد نورتي الشركه اتفضلي أستلمي شغلك .
تقي : تمام عن اذنك هبدء شغل.
سيف قاعد وحاسس انه فرحان وحاسس أنه يعرفها من زمان لكن غضبه عاميه بسبب ….
فلاااااااش باااااااككك.
تقي نازلة وكان في عربية جايه هتخبطها
تقي بعصبيه : انت يا متخلف انت مش تفتح وتبص قدامك .
بينزل سيف من العربيه وعلامات الغضب علي وشه: انا متخلف يا زبالة ولا انتي اللي ماشيه سرحانه ومش شايفه قدامك
تقي بغضب : إنسان غبي وجاهل غور
مشيت تقي تحت أنظار سيف الغاضبه
باااااااااااااكككككك.
في مكان ما.
مراد: انا عملت اللي طلبتيه مني وزيادة أما بخصوص تقي البت دي انا عايزاها.
منار بمكر: اتجوزها واخلص.
مراد: اتجوزها ازاي وهي في الأصل مرات حد تاني.
منار بخبث: هبقي اخليه يطلقها وامضيه وهو مش واخد باله.
مراد: يا ترا يا منار سيف لو عرف الحقيقه في يوم هيعمل فيكي اي صدقيني مش هيرحمك خصوصا لما يعرف اللي انتي كنتي مخبياه عليه ؟
فلاااااااش باااااااككك.
في المستشفى.
منار بخبث بعد ما عرفت ان سيف فقد الذاكره : مراد البت دي لازم تاخدها وتخفيها خالص.
مراد: والتمن ؟
منار هديك كل اللي تطلبه ده غير اني مش هقول اني حامل منك
باااااااااااااكككككك.
منار بخوف: مظنش أن حد فيهم هيفتكر حاجه ولا يعرف حاجه طول ماحنا بنديهم الدواء اللي بيخليهم ينسو وحالتهم متتحسنش فا متقلقش
مراد: اوك.
عند هالة.
هالة بصدمة: ابني
زياد برفع حاجب: افندم.
هالة فاقت: ا اسفه يا ابني العتب علي النظر.
زياد حاسس بحاجه بس تجاهلها: تمم.
هالة ركبت عربية وراحت قصر عثمان.
عثمان ببرود: نورتي.
هالة بغضب: زياد يبقي ابني صح.
عثمان بصدمه : عرفتي ازاي.
هالة بغل: ليه عملت كده وقولت انه ابن اخوك اللي مات.
عثمان بغضب: عشان اعزبك زي ما اتعذبت بقولك ايه مهما تقولي وتعملي زياد مش فاكرك اصلا ولا هيصدقك .
هالة راحت وضربته بالقلم .
عثمان زقها علي الارض: انا هوريكي تمدي ايدك عليا ازاي.
هالة قامت وبكل جرئة: اخرررس حقي وحق عيالي هاخده منك لو بعد ماية سنة وبالنسبه لبوسي و سيف اكيد سيف هيفتكر ويعرف الحقيقة قوة الحب بين اي اتنين اقوي من جبروتك وقوتك فاهم يا عثمان .
وتركته يغلي ومشيت.
في شركة سيف.
سيف بخبث: تقي تيجي حالا.
تقي جت وهي بتتظاهر بالقوة.
تقي: نعم.
سيف قام وضربها كف: انتي واحدة حراميه سرقتي ملف مهم من اول يوم.
تقي بصدمة و الدموع اتجمعت في عينها: محصلش.
سيف بغضب: حصل ودا متوقع من واحدة زيك.
تقي بدموع نازلة :انا معملتش كده وشكرا لاهانتك قدم الموظفين وطلعت تجري.
سيف دون واعي: بوسي.
تقي وقفت وقلبها بد يدق و همست تلقائي: سيف.
لفت ليه وعينها كلها دموع وهو وقف مش عارف ومش فاهم حاجه و طلعت تجري تاني فاق من شرودة و زعق في الموظفين: كل واحد علي مكتبه يلاااااااا.
داخل مكتبه وجات منار.
سيف بملل: يانعم.
منار بتمشي ايديها علي شعره: وحشتني.
سيف زق ايديها: عايزة ايه يا منار اخلصي انا مش فايق.
منار ابتسمت بمكر وطلعت ورق: امضي هنا دي اوراق الصفقه الجديده.
سيف بملل في نفسه: امضي عشان تغور من واشي.
سيف مسك القلم وفجاءة…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفلتي البريئه)