روايات

رواية احببت اعمى الفصل الرابع 4 بقلم سندس محمد

رواية احببت اعمى الفصل الرابع 4 بقلم سندس محمد

رواية احببت اعمى البارت الرابع

رواية احببت اعمى الجزء الرابع

احببت اعمى
احببت اعمى

رواية احببت اعمى الحلقة الرابعة

منصور وهو بيمسكه من ياقة القميص: تصدق انا غلطان اني جوزتها لواحد زيك متستحقهاش انا كنت متخيل
انك هتديها فرصه تغيرك وتعوضك وانت تعوضها عن اللي ابوها بيعمله فيها بس انت للاسف جرحتها باللي انت قولته ده حرام عليك وانا عارف ومتأكد انك قولت كلام من ده كتير ليه يابني ليه حرام عليك
عمر وهو بينزل ايده ببرود: خلصت
منصور بوجع عليه عشان عارف انه بيعمل كل ده غصب عنه: انت ايه يابني حرام عليك
عمر بصوت عالي مليان وجع: انا اللي فقد بصره في يوم وليله انا بقيت شخص الكل بيشفق عليه وكأني بقيت حد تاني وفي الاخر قولتلي اتجوز وانت عارف اني رافض الفكره دي بس وافقت عشان متزعلش مني عايزني اتقبلها ازاي
منصور: يابني اسمعني
عمر بعصبيه: انا خلاص مش عايز شفقه من حد ولا عايز حاجه من حد ابعدوا عني كلكم
منصور: تمام ياعمر بس لو مسيت شعره من رحمه انا اللي هقف في وشك
سابه عمر ومردش عليه وطلع وبيفتح باب الاوضه سمع صوت عياط رحمه
عمر بجمود: في ايه بتعيطي ليه
رحمه بعياط: انا اسفه
عمر بتعجب: بتتأسفي ليه
رحمه بشهقات: عشان انا السبب انك تتخانق انت وباباك
عمر في نفسه بأستغراب: هي فعلا طيبه وبريئه كده ولا بتمثل عليا يارب
عمر وهو بيتصنع الجمود: احمم انتي ملكيش دعوه متعيطتش خشي خدي شاور وانا هقول لداده فتحيه تجيب الغدا عشان انا جعان ونتي اكيد جعانه بردو
رحمه بهدوء وصوت متحشرج من العياط: حاضر
دخلت رحمه تاخد شاور وسابت عمر غرقان في افكاره
عمر لنفسه: انا ليه بقيت كده بقيت بخاف من الكل ليه مش عايز اقرب من حد ليه بقيت شايف الكل بيشفق عليا انا بقيت وحيد والكل بعد عني انا نفسي ارجع زي زمان ليه بقيت كده وبعدت عن ربنا اوي
قطع تفكيره صوت الباب فعرف انها خرجت
رحمه بتردد:احمم هو انت قولت لداده فتحيه تجيب الاكل عشان بصراحه انا جعانه اوي
عمر بهدوء: اه
بعد خمس دقايق الباب خبط
راحت رحمه تفتح الباب
داده فتحيه: اتفضلي يابنتي الاكل اهو بالهنا والشفا لو احتاجتو اي حاجه تاني قوليلي
رحمه بهدوء: شكرا ياداده تس
خدت منها الاكل وقفلت الباب حطت الاكل على التربيزه
رحمه بهدوء: احمم يلا الاكل جه
اتحرك عمر ناحية التربيزه وقعد بهدوء كل ده وهو ماسك العصايه
عمر بهدوء: حضري الشنط عشان هنسافر
رحمه باستغراب: هنسافر فين
عمر: الساحل
رحمه باستغراب: طب امتى
عمر بهدوء: بكره الصبح إن شاءالله
رحمه بهدوء: ماشي
خلصوا غدا وقامت رحمه جهزت الشنط وكل حاجه تخص السفر
وناموا عشان هيسافروا بدري
*****************************************
“في صباح جديد على ابطالنا”
صحيت رحمه قبل عمر وخدت شاور وادت فرضها وقاعدت تقرأ قران لحد ما عمر يصحى
بعد مده صحي عمر من النوم بصلها وسمع صوتها الجميل
لحد ماخلصت
رحمه: صدق الله العظيم
عمر بهدوء: صباح الخير
رحمه بهدوء: صباح النور
عمر: يلا اجهزي عشان هنسافر كمان ساعه كده
وسابها ودخل الحمام منغير ميسمع ردها
رحمه بضيق: ياربي على البرود
ووبعد ساعه جهزوا
رحمه وهي بتودع منصور
منصور: سلام ياحبيبتي ولو عملك اي حاجه اتصلي عليا علطول
عمر بمقاطعه: متخافش يابابا مش هاكلها وبعدين هي مراتي يعني مش هضرها
رحمه: متخافش ياعمو طول مانا مع عمر
منصور: ماشي ياحبيبتي ربنا يحميكي يارب
عمر: مش يلا ولا ايه
رحمه بهدوء: اه يلا
ركبوا العربيه وبعد مده من الصمت بصلها عمر وقالها اللي صدمها
عمر بجمود:…..

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت اعمى)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *