رواية حب غير مشروط الفصل السابع عشر 17 بقلم لولا
رواية حب غير مشروط الفصل السابع عشر 17 بقلم لولا
رواية حب غير مشروط البارت السابع عشر
رواية حب غير مشروط الجزء السابع عشر
رواية حب غير مشروط الحلقة السابعة عشر
ودخلت الاوضه واتصدمت من وجود مالك لوحده اللي هي فكراه (( ادم)) ومنه ومش معاه وهو بصلها بستغراب شديد من وجودها
جيسي بتوتر هي .. هي فين منه
مالك بتعب واستغراب اكمل معرفش مفروض مستنيها وقام يقف كان هيقع مسكته جيسي
جيسي بتوتر من قربه منها حا .. حاسب
مالك بص لملامحهابحب وتركيز واكمل بحب وضعف روحي يا جيسي امشي
جيسي بستغراب ايه عايز ايه اروح اجبلك منه يعني ??
مالك بصلها باعجاب كانت لابسه دريس رمادي يتناسب مع عيونها حماله وقصير وكانت رائعه فغمض عنيه واكمل بضعف وصوت منخفض لالا اخرجي انتي بسرعه
جيسي بقلق بصت حواليها واكملت مش فاهمه بتقول ايه صوتك واطي طب اجبلك تشرب انت وشك باين عليه التعب خالص
مالك حس بصداع شديد وحط ايده علي دماغه واكمل وهو بيقربها منه بهمس لالا مش عايز حاجه
جيسي بتوتر طب ايه اتصلك بمنه تيجي صح شكلك تعبان .. وشك بيعرق ومش طبيعي
مالك بقي مش في وعيه وبصلها بحب واضح واكمل عنيكي حلوين اوي يا جيسي
جيسي برقت بصدمه واكملت افندم
مالك شد وسطها ليه واكمل وهو بيدفن وشه في رقبتها بحب انا مش عايز حد غيرك يا جيسي
جيسي بتوتر انت مجنون صح اوعي كده ورايحه تبعد
مالك شدها تاني وبا-س رقبتها بحب واكمل بضعف والله محتاجلك اوي متبعديش عني
جيسي بحده ودموع انت اتجننت انت ازاي تقربلي بلطريقه دي ابعد كده وبتحاول تزقه وهو مش معاها خالص ومركز في ملامحها ومشي ايديه عليها فاتنفضت. من لمسته ليها بخوف واكملت بدموع مينفعش كده اوعي بقيي ابعد عني
مالك بحب انتي بتعيطي ليه يا عمري لالا مش بحبك تعيطي ومسح دموعها واكمل بحب واضح في عنيه بهمس وهو قريب منها اوي انا بحبك يا جيسي بحبك ومحبتش غيرك في الدنيا كلها
جيسي بصدمه ب ايه بتحبني انا ازاي يعني??? وانت ولم تكمل حتي قاطعها مالك وهو بيقرب منها وبيبو-سها بحب وهي بتحاول تبعد عنه بس ايديه كانت بتمنعها وحط ايده علي ضهرها وفتح سوسته الدريس تحت اعتراضها ومحاولاتها في البعد عنه
جيسي بخوف ودموع لالا انت اتجننت والله اوعي انا مش حبيبتك انت مجنون انا جيسي فوق بقي فوق وبتضربه في صدره علشان يبعد عنها
مالك وهو ببصلها بحب وهو قريب اوي منها اكمل بهمس عارف انك جيسي انتي الوحيده اللي حبيبتي ازاي مش هعرفك وانا قلبي مش شايف ولا حب غيرك
جيسي بدموع لا انت فعلا اتجننت رسمي والله انت مش طبيعي ابعد عني يا حيوا-ن بقولك ابعد
مالك شال ايده من علي ضهرها فو-قع فستانها علي الارض وقرب منها اكتر وهو بيفك زراير قميصه تحت اعتراضها ودموعها
في الكافيه
منه بتنهيده الحمدلله اخيرا خلص
ريم بجد برافو عليكي كان لازم حقيقي تحطي التاتش بتاعك علي المشروع انتي ودتيه في حته تانيه خالص حقك عليا جبتك بسرعه بس لما اتك-سر منه الحته دي خوفت اوي قولت انتي بس هتقدري ترجعيه نفس التصميم زي مكان
منه بحب تسلميلي يا قلبي والله ثقتك فيا دي لوحدها شرف ليا
ريم بحب انتي تستاهلي يا حبيبتي
منه بحب حبيبت قلبي يلا هقوم انا بقي عايزه حاجه
ريم بحب سلامتك يا قمر
وخرجت منه وركبت عربيتها واتصلت بادم
ادم ايه يا حبيبي خلصتي
منه اه لسه دلوقتي اهو طمني عمو عامل ايه
ادم لسه هدخله اهو كنت بجيب الادويه من تحت بس ماما دخلتله
منه بحب الحمدلله المهم قام بلسلامه
ادم بحب الحمدلله يا قلبي
منه يلا هسيبك انا دلوقتي يا حبيبي علشان بسوق وهروح واكلمك
ادم بحب ماشي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك
منه بحب حاضر وانت كمان
وقفلت معاه
في المستشفي
ادم دخل واكمل بحب وهو بيضحك الحج اللي وقع قلبي وراه وهو زي الفل اهو
ابراهيم ابتسم بتعب واكمل حبيبي ياادم ربنا يخليك ليا ياابني بس بردو مقولتوليش جبتوا منين الفلوس دي كلها للعمليه
ساميه بحب انا قولت ادم هو اللي يقولك
عمر بضحك هتتفاجئ
ادم عدل لياقته واكمل بضحك انا اللي عملتها ايه مشبهش ولا ايه
ابراهيم بص لمراته بصدمه فهزت راسها ب اه بابتسامه
ابراهيم بدموع فرح انت اللي عملتلي العمليه يا ادم بجد ??
ادم بحب يعني انت تربي وتكبر وتعلم وتطلعني دكتور وفي الاخر ابنك يبقي جراح ويسيبك طب والله دي عيب في حقي وراح باس راسه واكمل بدموع روحي كانت بتروح والله يا بابا كنت بموت الف مره وانا مش عارف اتصرف واساعدك كنت مستعد اعمل اي حاجه علشان تبقي بخير حتي لو هديك قلبي تعيش بيه مش عمليه عملتها حقيقي انت متعرفش غلاوتك عندي قد ايه ربنا يخليك ليا يا بابا بجد الدنيا كلها ضحكتلي بقومتك بالف خيرر لينا
ابراهيم حضنه بدموع فرح واكمل يا حبيبي يا ادم قلب بابا انت وضمه اكتر بدموع واكمل بابا بيموت فيك وفخور بيك اوي اااه سليم وساره لو كانوا هنا كانوا هيفرحوا اوي وهما شايفين ابنهم دكتور وبيعمل عمليات صعبه كده حقيقي مش قادر اصدق وفرحتي بيك نستني كل التعب
ادم بدموع وحب اكيد فخورين بيا حتي لو مش هنا
ابراهيم مسح دموعه وحضنه واكمل بدموع فرح اما انا فخور بيك يا حبيبي فخور بيك وبتربيتي طلعت رجاله بحق وحقيقي مش كلام مش خساره فيك تعبي ابداا فرحت قلبي يابني ونستني تعب وشقي سنين
ادم باس ايديه واكمل بحب تربيتك ياحج والله ده انا كنت هموت وراك لو بعد الشر كان حصلك حاجه انت متعرفش انت عندي ايه يابابا بجد انا كنت قاعد عمال افكر اتصرف ازاي وهموت من خوفي بس الحمدلله بجد عدت
اابراهيم بدموع عارف يا قلب بابا عارف وبعد الشر عليك يا حبيبي ربنا يخليك لينا انت واخوك يارب
ساميه صح هو كل ده موصلتلش لاخوك يا ادم
ادم لا هروحله انا بقي ده بيستعبط كل ده سايب تليفونه فاصل ولا اكن حد هيقلق عليه انا كلمت ذياد الصبح وقالي انهم في المدرج بيمتحنوا ومالك قالي فونه فصل شحن ومشحنوش نسيه
عمر بحب الف حمدلله علي سلامتك يا عمي
ابراهيم بحب الله يسلمك يا حبيبي
ادم هروح انا لمالك ها يا ماما
ساميه ماشي يا حبيبي بس ابوك هيخرج امتي كده
عمر دلوقتي يا خالتي يلا هوصلكم بلعربيه
ادم اه عمر هيروحكم البيت وانا هجيلكم خلاص بس اجيب البيه واجي وهقولك تتعاملي ازاي
ساميه ماشي يا حبيبي
عند منه في الفيلا
منه دخلت لقيت الدنيا هاديه فاتجهت تطلع علي اوضتها
حاتم كان نازل وشافها فاكمل بضحك حبيبي اللي واحشاني لسه كنت بفكر فيكي اقسم بالله
منه تجاهلته ورايحه تكمل طريقها بس حاتم مسك ايديها واكمل بحده هو انا مش بتكلم مع اهلك ولا انتي اطرشيتي
منه بصت حواليها واكملت وهي بتشاور علي نفسها انت تقصدني انا
حاتم بحده اومال مين يعني
منه بضحك اصل انت قولت حبيبتي وانا علي حد علمي اني مش حبيبتك فمردتش
حاتم وهو بيقرب منها ازاي بقي هو انتي متعرفيش غلاوتك عندي ولا ايه وبيقرب عليها
منه ضر-بته في صدره بقوه فز-قته بعيد عنها لدرجه كان هي*قع من علي السلم واكملت بحده حذرتك قبل كده تحاول تقربلي فمتنساش ده افضل ليك
حاتم مسك دراعها جامد واكمل بحده انتي اتجننتي يابت ولا ايه تاني مره ايدك دي تتمد هق-طعهالك خالص انا عمال ادلع واحايل بس اخر ما ازهق قسما عظما انتي هتشوفي شخصيه زبا*له انا مخبيها لحد دلوقتي ومش عايز اعرفك عنها اي حاجه فمضطرنيش اني اوريهالك وز*قها بحده ومشي واكمل جتك الارررف علي المسا
منه بدموع اتفو جتك الارف واكملت بعصبيه ودموع ولو هتموت يا حيو-ان مش هكون ليك انت ساااامع ولا عمري هقبلك وهبقي ليك يا حاااتم
وحاتم قفل الباب بر-زع ومشي بعصبيه وركب عربيته
عند مالك
جيسي قاعده علي السرير ضامه رجليها وبتعيط بقهر وشهقاتها عاليه وحطت ايديها علي بوقها تكتم صوتها وفضلت تعيط بهستريه وبصت علي مالك اللي نايم جمبها علشان كان بيبتدي يصحي
مالك بتعب وصداع شديد فتح عنيه اتصدم بشده من منظر جيسي اللي قاعده جمبه بتعيط واكمل بخوف وصدمه شديده جيسي انتي بتعيطي ليه ?? مالك يا حبيبتي في ايه وتذكر ثواني معدوده واكمل بخوف ودموع اوعي اوعي يكون اللي في دماغي صح
جيسي بعياط ووجع لا متتعبش نفسك في التفكير كتير هو فعلا صح وشاورتله علي الملايه بقهر واكملت بعياط ووجع وهي بتصرخ حسبي يالله ونعم الوكيل فيك يا شيخ ربنا ينتقم منك
مالك بص علي بقعه الدم بصدمه وحط ايده علي جبينه بصدمه واكمل يانهار اسود ومنيل ياانهااار اسود وبصلها واكمل بدموع وعصبيه هو انا مش قولتلك غوري مطلعتيش من الاوضه ليييه الله يخرررربيت اهلك
جيسي اتفزعت واكملت بعياط مسمعتكش قولت كده والله ما سمعتك اكيد مش هسمعك وهقعد معاك لاني مجاش في بالي تكون بتفكر فياا كده اتفو عليك انسان زبا-له وحق-ير منه مخدوعه فيك اوي وانا هعرفها كل حاجه روح ربنا ينتقم منك عملتلك ايه انا علشان تعمل فيا كده حرام عليك وفضلت تعيط واكملت بعياط ووجع باللي انت عملته فيا ده دمرتلي كل امالي وخلتني قليله قدام نفسي وعدمت ثقتي في نفسي منك لله ربنا ينتقم منك مش مسمحاك مش مسمحاك وفضلت تلطم علي وشها
مالك حضنها بدموع واكمل وهو بيحاول يهديها وهي بتصرخ وبتعيط جيسي انا اسف والله انا اسف انا والله مش فاكر ده حصل ازاي كل اللي فاكره اني قولتلك تمشي وبعديها مش فاكر حاجه خاالص وحياتك عندي وانا عمري مافكرت فيكي وحش والله بس انا معرفش والله معرفش ازاي معرفتش اسيطر علي مشاعري قدامك كده انا اول مره اوصل لكده عمري ما عملت حاجه غلط ابدااا انا مش قادر افسسر ازاي انا عملت كده ده مش انا ولا دي تربيتي مهما كنت بحبك
جيسي بعياط استفدت ايه انا من انك فاكر او لا انت دمرتني واللي كان كان خلاص وبعدين مشاعر اييه وكلام فاضي ايه انهي مشاعر انت مجنون صح
مالك بصلها بحب وعيونه مليانه دموع واكمل لو مجنون فمجنون بيكي انتي وبحبك والله بحبك
جيسي بعصبيه ودموع قد اي حي-وان وزبا-له غور من وشي عايزه امشي غور وانا مش بحبك سامع مش بحبك وكنت بكر*هك وبقيت بكر*هك اكتررر وفضلت تعيط
مالك اتصدم من كلامها وقلبه واجعه اوي واكمل بوجع ودموع انا هطلع وانتي اعملي اللي انتي عايزاه بس عايزك تعرفي كلمتين اقسم بالله العظيم انا مكنتش طبيعي اكيد مش هكون طبيعي وهعمل كده انا احميكي بروحي يا جيسي مش انا اللي اكسر*ك بلشكل ده واذا كان علي حبي ليكي اللي مش مصدقاه فا الايام هتوريكي اني فعلا محبتش غيرك ومش مجرد كلام قولته وخلاص بس بلنسبه لكر*هك ليا دموعه نزلت واكمل انا متقبل ده لان القلوب مش عليها سلطان هسيبك واطلعي علشان اقولك كلمتين ووطي جاب قميصه و لبسه بسرعه
وطلع وقفل
جيسي فضلت تعيط وقامت جابت دريسها ولبسته وهي عماله تعيط بوجع وقهر
وطلعت
مالك كان قاعد بيدخن وسرحان ووشه باين عليه الحزن الشديد اول ما شافها رمي السجاير ودا-س عليها واكمل بتنهيده انتي بردو مش هتبطلي تلبسي بلطريقه دي
جيسي بحده ودموع علي اساس ايه معايا غيره يعني ?? منا جيت بي ده ثم انه هتفرق معاك في ايه ماخلاص وبصتله بدموع ووجع واكملت معتش في حاجه افضل خايفه عليها
مالك مسك دراعها واكمل بحده انتي اتجننتي ولا ايه هو علشان حصل حاجه خارجه عن ارادتي خلاص هترخصي نفسك للدرجه دي
جيسي بدموع ووجع اومال انا لسه مرخصتش وضحكت بوجع واكملت تصدق يمكن كنت بتعلمني الدرس ده علشان حذرتني من لبسي قبل كده وانا مسمعتش كلامك وبصتله بدموع ووجع واكملت فاكر قولت ايه ساعتها ? قولت اي واحد مش كويس هيأذيكي بس بصراحه ملقتش حيو*ان في الدنيا غيرك وقال ايه بتنقذني من باسم وضحكت بدموع واكملت كنت شايلني ليك انت ولا ايه
مالك بدموع وصدمه جيسي انتي بتقولي ايه انا اعمل كده فيكي انا .. ده انا بقولك افديكي بروحي وعمري ماكنت بفكر فيكي كده نهائي انا عمري ماغلطت اصلا ولو انا وحش انتي بلذات عمرري ماقدر أذيها كده مقدرش بس والمصحف انا حصلي حاجه انا كنت مش طبيعي وده اكبر دليل اني مش فاكر اي حاجه وفكر واكمل بحزن تقريبا برشام من انواع المنشطه وزفت او غيره من انواع معرفش والله معرفش ومعرفش وصل لجسمي ازاي بردو بس اللي متاكد منو ان حصل كده لاني بحبك اكيد معرفتش اتحكم في نفسي قدامك ودموعه زادت واكمل انما انا لو طبيعي مستحيل اعمل كده مستحيل وانا والله قولتلك اطلعي والله اخر حاجه فاكرها كنت بمشيكي من قدامي ياريتك كنت مشيتي انا بحبك والله بحبك افهميني بحبك وكنت عايزك حلالي وراسم كده انما مش قصدي كل ده والمصحف وقعد علي لارض بدموع واكمل بس طلما انتي مش حباني انا ممكن اصلح غلطي واكتب عليكي بعدين
ولم يكمل اكملت جيسي بعصبيه ودموع تكتب علي مين يا حيو-ان ولا تحلم في يوم ابقي مراتك ولا اسمك يتحط جمبي اسمي في يوم من الايام اصلا وبتحبني دي هتدفع تمنها كويس اوي .. حقيقي حقي-ر منه لما تعرف هتتصدم فيك صدمه عمرها واحسنلك قولها انت بدل مانا اعرفها كل حاجه وطلعت وسابته وكلمت حاتم
جيسي الو
حاتم بحب الو يا اوزعه
جيسي بدموع حاتم عدي عليا روحني انا اعصابي تعبانه شويه
حاتم بخوف مالك يابت في ايه
جيسي بدموع حاتم ارجوك هتعدي عليا ولالا انا مش قادره اتكلم
حاتم بخوف دققتين وجايلك اقفي علي بوابه الجامعه
جيسي بدموع تمام
مالك حط راسه بين ايديه بصدمه ووجع هو مش قادر يصدق اللي حصل وقام دخل الاوضه وشال الملايه طبقها وحطها في شنطه سفره ورايح ينزل وراها شاف ادم
ادم بحده لا بركه اني شوفتك يا دكتور مالك
مالك بعيون حمرا من الدموع ادم معلش رايح مشوار وجاي بسرعه
ادم بخوف مال عنيك حمرا كده ليه
مالك ابتسم واكمل ميكروب يا حبيبي عادي متقلقش هنزل انا دققتين وجاي ها
ادم طب علي فين فهمني
مالك وهو بيمشي اكمل تحت انزل انت بلشنط وحصلني
ادم تنهد بيأس منه واكمل تمام
عند البوابه حاتم وصل ونزل من العربيه جيسي اول ما شافته جريت عليه حضنته واكملت بدموع انا تعبانه اوي يا حاتم بجد مش قادره وقلبي واجعني اويي وفضلت تعيط
حاتم اتصدم من شكلها وضمها ليه اكتر واكمل بقلق بس يا حبيبتي بس في ايه مالك حصل ايه قوليلي مين ضايقك ولا عيطك بلشكل ده وانا امحيه من الدنيا
مالك شدها من حضنه واكمل بعصبيه انتي اتجننتي مين الحي-وان ده وازاي تحضنيه كده
حاتم برفعه حاجب حيوان وازاي تحضنه كده ومسكه من قميصه واكمل بحده انت اللي مين يا جدع انت وازاي تشد بنت عمي مني كده
مالك ضحك بسخريه واكمل بضحك اهلاااا وسهلا الباشا حاتم بنفسه وضر-به بلبوكس بغل وق-عه علي الارض
جيسي راحت عليه واكملت بدموع وخوف
حاتم انت كويس انا اسفه اسفه بجد وبصت لمالك واكملت بعصبيه ودموع يا شيخ ابعد عن حياتي بقي وحل عني انت اتجننت مين سمحلك تضر-ب ابن عمي بلشكل ده
مالك بعصبيه شدها بعيد عنه واكمل بحده انتي تسكتي خااالص وحسابك معايا بعدين علي اللي عملتيه ده
حاتم قام وقف وحط ايده علي وشه بوجع واكمل بعصبيه انا هوريك يا حيو-ان ازاي تمد ايد-ك عليا ورايح يضر-به مالك ضر-به تاني فحاتم مسك فيه وضر-به
جيسي بدموع وصوت عاالي خلااااص بس انتوا الاتنين ووقفت بينهم
حاتم شدها واكمل بعصبيه اركبي العربيه واخلصي وبص لمالك واكمل بعصبيه مالك بيها يا حيو-ان وبتتكلم بلطريقه دي ليه
مالك بعصبيه طب متخلنيش اتغابي عليك اكتر واكس-رلك دراعك المره دي كفايه وشك بيتكلم لوحده وملكش اي حق تسال بينا ايه وبص لجيسي بحده واكمل هي عارفه كويس ومش اتصتلي بيه تماام روحي معاه يا جيسي روحي بس حسابنا بعدين وبردو هتسمعيني ومشي بعصبيه
حاتم ركب جمب جيسي واكمل بعصبيه مين الواد ده يا حيو-انه انتي
جيسي اتخضت واكملت بدموع وكدب ده كان .. كان حبيبي وكان هيتقدملي قريب وحصل بينا خلاف
حاتم بصلها واكمل يعني مرتبطين وكان هيتقدملك ?
جيسي بدموع اممم
حاتم ضحك واكمل طب وخلتينا نتخانق ونضرب بعض واصلا واضح انه بيموت فيكي وهيصالحك ويوم مايجي يتقدملك شكلي قدامه هيبقي زي الزفت مش تعرفيني بدل ما كنت اتغا-بي علي عريسك كده
جيسي بصتله ودموعها نزلت بوجع واكملت بدموع لو اتصالحنا بقي
حااتم بضحك يابت بيحبك والله وهيلزقلك لحد ما تصالحيه وهتقولي حاتم قال واضح جدا اصلا .. شدي حيلك بقي يا اوزعه عايزين نفرح بيكم
جيسي مردتش عليه قلبها كان واجعها اويي نفسها تصرخ وموجوعه بس فضلت ثابته ودموعها تنزل بصمت بس جواها في صراع وحرب كبيره اوي واكملت بدموع حاتم
حاتم ايه يا حبيبت حاتم
جيسي ابتسمت واكملت ممكن بليز محدش يعرف بللي حصل لحد مايتقدملي واكملت بتوتر حتي بابا
حاتم ابتسم واكمل عيب عليكي عندنا كام جيسي يعني حاضر يا قلب اخوكي مش هعرف حد لحد مانشوف الباشا ده ناوي علي ايه وكده كده انا عرفت وانا اخوكي الكبير وعرفيه ده لانه من النهارده مش هتخبي حاجه عني اتفقنا
جيسي بوجع اتفقنا وبصت للطريق وفضلت تعيط بوجع وصمت
وبعد شويه وصلها حاتم البيت وطلعت اوضتها من غير ولا كلمه ورمت نفسها علي السرير وفضلت تعيط بقهر ووجع
بعد شويه في بيت شهد
حاتم فتح الباب بلمفتاح ودخل اتفاجئ بشهد علي الارض اتخض عليها وراح ناحيتها واكمل بخوف شهد بت يا شهد بخربيتك في ايه وراح جاب برفيوم وفوقها
شهد بتعب ااه
حاتم بقلق مالك في ايه يا حبيبتي
شهد بتعب اوعي كده قومني مفيش كنت تعبانه شويه ونمت محصلش حاجه
حاتم بستغراب منمتيش جوه ليه ايه ينيمك علي الارض ?
شهد بتعب قامت وقفت وهو بيسندها واكملت اهو اللي حصل
حاتم بقلق تعبانه مالك اجبلك الدكتوره
شهد بتوتر لالا دكتوره ليه منتا عارف تعبانه مالي ياحاتم منا قولتلك
حاتم بتفهم طب تمام يا حبيبتي وسندها قعدت علي السرير وقعد جمبها ورجع ضهره لورا بتعب
شهد بصتله بتركيز واكملت بقلق مال وشك مين ضر-بك كده ??
حاتم لالا ولا حاجه
شهد ضحكت واكملت مكسوف تقولي انك اضر-بت يا حاتم
حاتم ابتسم علي ضحكتها واكمل مش كده بس موضوع عادي اصلا
شهد وهي بتوجه وشه ناحيتها اكملت بقلق عادي ايه بس ده انت وشك مرسوم عليه خريطه يا حاتم
حاتم بحده اتلمي طيب
شهد بضحك والله بتكلم جد انت مبصتش في المرايه شكلك ولا ايه وقامت وهي بتتسند جابت علبه الاسعافات الاوليه وقربت منه وابتدت تعقمله الجرح واكملت اقعد حلو يا حاتم علشان اعملك وشك
حاتم قعد كويس ونزل رجليه ووقفت تعمله الكدمه فشدها عليه وفضل يبص لملامحها بتركيز
شهد اتوترت واكملت اتلم ها وفضلت تعقمله وشه واكملت بس مين عمل فيك كده بجد يا حاتم
حاتم بتنهيده بصي يا ستي جيسي بنت عمي وحكالها كل حاجه
شهد فضلت تضحك وااكملت لالا ده شكله بيلعب بوكسينج حلو جدا الراجل عمل في وشك ولا اجدعها خريطه
حاتم ضحك علي ضحكها واكمل طب مستفزنيش طيب
شهد ضحكت واكملت خلاص اهو خلصنا الف سلامه يا حب وسكتت فاجاه بوجع وتنهدت ومشيت
حاتم شدها ليه وخد منها العلبه حطها علي جمب واكمل سكتي ليه يا شهد
شهد دموعها نزلت بصمت واكملت علي ايه مش فاهمه
حاتم بعد شعرها لورا ودنها واكمل لا فاهمه واكبر دليل دموعك دي مش كنتي هتقولي حبيبي ??
شهد بدموع لا مكنتش هقول اوعي يا حاتم سبني
حاتم واحشتيني اوي بجد ومش عايز اسيبك ومستغرب لانك اول مره تواحشيني كده ودفن وشه في رقبتها بحب وفضل كده شويه وهي بتحاول تبعده عنها بدموع
حاتم رفع وشه واكمل بحده ماتهدي مانا اكيد مش هقربلك وانتي تعبانه وانتي عارفه كده كويس في ايه
شهد بدموع تعبت من احساس اني هنا لهدف معين يا حاتم تعبت وانت مش حاسس بيا ولا هتحس بس مش معني اني غبيه وحبيتك اسيبك تيجي عليا وعلي كرامتي خلاص حتي قربك كرهتو بحس بنار لما بتقرب مني مش بفرح
حاتم برفعه حاجب كرهتيه ?
شهد بدموع ااه كرهتو ومن زمان طول عمرك بتجبرني عليك وكرهت كل العيشه المقرفه دي ولو انت راجل وعندك دم سبني امشي كفايه بقي بجد كفايه
حاتم ضر-بها بلقلم بقوه فو-قعت علي الارض وحطت ايديها علي بطنها بسرعه بخوف وعيطت واكمل حاتم بعصبيه راجل وغصب عنك انتي واللي يعرفوكي نفر نفر ده اذا كان في حد يعرفك اصلا
شهد بصتله بوجع واكملت بقهر ودموع كل مره بتوريني اني ارخص من اللي قلبها في نظرك بس معلش انا اللي استاهل وسبق وقولتلك انا كل كلامك ده حفظاه وعرفاه مبقاش يوجعني يا حاتم بيه شوف غيره بقي قولي مثلا يلا ياللي ابوكي وامك ميتين يلا يا اللي كنتي بتلبسي جلابيه سجاده الارض عندي انضف منها يلا ياللي كنتي مش لاقيه تاكلي عيش ناشف وانا نضفتك وجبتلك بيت بدل الارض اللي كنتي بتنامي عليها هيني اكتر وجدد كده متبقاش قديم عايرني بحاجات مختلفه وصدقني هتلاقي كتير اووي تعايرني بيه لاني معنديش الفلوس اللي عندك بس تعرف عندي ايه وقامت وقفت واكملت بدموع عندي دم انا اهو مهما كنت بحبك اه بخاف عليك وبقلق علشان هبله بس مش هتحايل عليك متتجوزش منه لا ولا يفرقلي وانت كلك علي بعضك ممكن ادوس علي قلبي واسيبك وامشي دلوقتي حالا لو بايدي اختار عادي انما انت لا معندكش دم وماسك في واحده بتديك فوق دماغك ومش معبراك انا يتيمه وانت معاك اهل بس انت وسط كل دول لوحدك ومحدش معاك ولا حاسس بيك ولا بيحبك اصلا و عايش مش راضي عن حياتك انما انا كنت راضيه وانا ببيع مناديل وبتبسط لمجرد اني ببيع عارف ليه علشان كده الحمدلله ربنا رحمني من ضرب عمي اليوم ده علشان جبتله فلوس كنت بحمد ربنا لما بخلص بيع وعادي مكنتش طالبه اكتر من كده علشان كده عمري ما اتذمرت حتي انت استغليت النقطه دي مره اني عايزه ابيع ودمرتني منها والاغرب بقي اني لسه راضيه لحد دلوقتي وبقول الحمدلله وبدعي ربنا يعوضني والاقي الحنان والدفا اللي عشت ادعي بيهم عمري كله معرفش انا عملت ايه وحش علشان ربنا يعاقبني بيك ويوجعني للدرجه دي بس معلش كل ما كان الوجع اكتر عوض ربنا اكتر وهفضل راضيه انما انت فاضي من جوه برغم ان معاك كل اهلك واصحابك طلعت لقيت دنيا وفلوس وعيشه ملوك الا انك قاسي وصعب وجاحد حتي علي بنت ضعيفه ويتيمه انا يمكن غلطت اه كتير في حياتي محدش معصوم من الغلط بس انا غيرك يا حاتم انا بحس انت مبتحسش انا عندي دم انت لا انا صافيه من جوه ومن برا وراضيه وهفضل راضيه انت ينطبق عليك مثل من برا هاللله الله ومن جوه يعلم الله وانت من جوه فاضي معندكش اي حاجه لا حب ولا مشاعر ولا احساس حتي منه حبك ليها حب تملك زي اي حاجه عجبتك وعايزاها وخلاص انما مش حب لشخصها هي منه لو اتشوهت وجمالها اللي بتحكيلي عنه راح هتفضل تحبها ?? اكيد لا انت مش هتبصلها حتي انا لو كنت وحشه انت مكنتش هتبصلي .. وانا يتيمه واهلي مش موجدين ومحدش عرفني الصح من الغلط بس طالعه برغم فقري الا اني عيني مليانه وشبعانه ولا عمره ابهرني غناك وفلوسك انت ولا غيرك وغيرك عرض عليا يتجوزني علشان عجبته اهو يتجوزني مش يعتبرني جاريه عنده وقولت لا مش هبيع نفسي ولا بمال الدنيا انا موافقه ابدأ مع حد من الصفر وزيي بس يكون بيراعي ربنا فيا وبيحبني … ومُحترمه الحمد والشكر لله. وعمري ماغلطتزبس محصلش كده واتباعت بلارخص وجيت عليا وخدت مني حاجه غصب عني بس طلما ربنا كاتب لشهد كده انا وانت مين علشان نعترض انت مكنتش تقدر تقربلي لو ربنا مش كاتب كده وسابني للتجربه دي واكملت بوجع ودموع وانا راضيه انما انت ابوك عايش ومش بيشوفك اصلا ولا بيهتم باي حاجه تخصك. ولا عرفك الصح من الغلط ولا قلبك فيه حنيه وحب وده واضح من التربيه اللي قدامي لانك لو حتي وحش بس معتبرني زي جيسي ومنه مكنتش هتعتدي عليا يا حاتم ولو حد عملهم كده كنت هتقتله منتا حاتم بيه ومهندس ليه اسمه وسمعته ازاي حد يقدر يجرأ يدوس علي شرفه وشرف عيلته انما انا شهد اليتيمه فعادي وطبيعي اللي حصل هي دي الدنيا القوي بيدوس علي الضعيف وانا ربنا معايا واقوي منك وطلما ربنا سمح فانا راضيه وعنيها دمعت واكملت فانت ممكن يكون معاك فلوس كتير اوي يا حاتم وملهاش عدد بس فقير فكل حاجه ومحدش حبك ولا حد بيشوفك اصلا والوحيده الهبله اللي حبيتك هي انا اللي انت اكتر واحد كسرتها تخيل بقي انا متخلفه قد ايه بس نصيحه مني حاول اتعالج نفسيا مش عيب وغير من نفسك ومش علشان حد ده علشانك انت والله وكفياك قرف بقي
حاتم اممم وانتي بقي عملتي كل ده علشان عايزه تمشي من هنا وتصعبي عليا واسيبك تعيشي حياتك مش كده واتعصب واكمل انسي بقي يا حلوه انتي هتفضلي هنا ليوم ماتموتي وكلامك كله صح او غلط ميفرقليش ولا هعتبر نفسي سمعته اصلااا
شهد بدموع لا ده انت حقيقي مريض وانا مش فارق معايا افضل هنا ولا امشي بس لو بايدي فانا همشي وطلما مش همشي يبقي عمرك ماهتلمسني تاني وهفضل اقاومك زي كل مره
حاتم فضل يضحك واكمل انتي قد كلامك
شهد بدموع اه قده حتي لو عملت زي ماقولتلك الصبح واعتديت عليا كعادتك مش هيفرقلي بس هفضل اقاومك علشان قدام ربنا اسلم من الذمب انا لا عايزاك ولا عايزه قربك اصلا
حاتم فضل يسقف بسخريه واكمل لا برافو يا حبيبي حقيقي برافو حلو التغير ده
شهد بحده ودموع كله يرجعلك خليت قلبي مات ومبقاش ليا حاجه اخاف عليها ولا ليا حد تمسك ايدي منه وانا من اول يوم مش بحب قربك مني مهما حبيتك لانه حرام
حاتم قرب ومسكها من شعرها واكمل بصي بقي يا شهد انا والله اللي فيا مكفيني وعلي اخري ومش جاي هنا علشان دمي يتحرق ولا اصلا ليا مزاج لحاجه فا فكك مني بقي وغوري شوفي هتعملي طفح ايه وزقها بحده وقعد علي السرير
شهد بصتله بوجع ودموع وطلعت وهي بتعيط ودخلت تحضر الاكل
وحاتم قعد ولاول مره دموعه تنزل فحس كل كلام شهد صح وفضل يتردد في دماغه لدرجه اتخنق وقلبه وجعه اوي وقام علشان ياخد شاور
بعد شويه طلع حاتم وغير هدومه
عند شهد حضرت الاكل وحطيته علي الصنيه ورصيته ومسكت الصنيه وطالعه في الصاله لقيت حاتم في وشها
شهد بخضه بسم الله الرحمن الرحيم ايه في ايه يا حاتم ماتكح ولا تتنفس خضتني
حاتم بهدوء مخيف امممم قولتيلي بقي يا حبيبي مش عايزاني اقربلك ليه ???
شهد بصتله بستغراب
فاكمل حاتم بابتسامه علشان تعبانه صح مش كده ???
شهد بتوتر اه تعبانه وكمان
حاتم بماقطعه وهو بيرفع التيست واكمل ولا علشان حامل
شهد بصتله بصدمه وبصت للتيست برعب شديد وخوف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب غير مشروط)