روايات

رواية بالغصب ولكن الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية بالغصب ولكن الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية بالغصب ولكن البارت الثامن

رواية بالغصب ولكن الجزء الثامن

بالغصب ولكن
بالغصب ولكن

رواية بالغصب ولكن الحلقة الثامنة

الضابط بغل…. نهار ابوك اسود دي تهمه تانيه بقا بتهجم على ظابط اثناء تأديه عمله كمان (هو كدا الغلبان مابيشبعش غلب):
آيه بدموع…. حضرتك وحياه ربنا انا مراته صدقني ء قاطعها بعصبيه…. هشششش اسكتي خالص قدامي
ادم بعصبيه….. كلمها كويس او الافضل تكلمني انا
الظابط بصله بغل…. عليا الطلاق من مراتي مانا عاتقك فيها …. قدامي ياروميووو انت وهي
..
ادخلي يابت
ادم بعصبيه….. ملكش دعوه بيهااااا قولتلك
الظابط باستفزاز…..وانت بقا هتقولي اعمل اي ومعملش اي واخد في نفسك مقلب اوي
ادم بصوت عالي….. احترم نفسك انت من ساعتها بتغلط.
الظابط باستفزاز اكبر…. تعالى خد قلمين احسنلك
ادم لسا هيتكلم قاطعه دخول ظابط تاني….. في اي يا ابراهيم وبص علينا انا وادم وفجأه لقيته بيحضن ادم بعدم تصديق….. آدم الشهاوي مش مصدق
آدم ابتسمتله…. حاتم الراوي بنفسه
حاتم بعدم تصديق …. انا مش مصدق نفسي دا انا لفيت عليك يابني وغيرت نمرتك وسيبتوا البلد ومش عارف اوصلك
ادم بصله بهدوء…. اراده ربنا بقا فاقوا على صوت الظابط التاني الي مصدوم…. حاتم باشا انت تعرف الاشكال دي
حاتم بعصبيه…. اي يا ابراهيم احنا هنخيب ولا اي واشكال اي دا ادم باشا غني عن التعريف واخلاقه يتحلف بيها… هو في اي ياادم وبتعمل اي اصلا هنا
ادم حكاله الي حصل
حاتم بعصبيه….. اي ياابراهيم دا مش مفروض تسمع اقوالهم الاول ولا فرحانه بالنجمه الي على دراعك اتفضل وانا هتولى المشكله دي اتفضل وحسابك معايا هيبقى عسير صدقني…. ادم بصله بتشفى
ابراهيم بحرج……. احم عنإذنك.
..
حاتم: اتفضلوا وبصلي باحترام…. اتفضلي يامدام اطلبك حاجه حاولت اخرج صوتي معرفتش عقلي حرفيا مش مستوعب كم الاحداث الي حصلت دي.. لقيتني بهز راسي بلا…. ادم سحبني في حضنه…. اهدي ياحبيبتي اهدي حقك عليا كله بسببي انا السبب انا الي اصريت نقعد ف العربيه بس وربنا يعلم اني نيتي خير و كنا ليل وقولت الصبح هحلها
لقيت بدموعي بتنزل من غير صوت وبشدد على حضنه
حاتم حمحم بحرج…. طب هسيبكوا شويه اروح اجبلك حاجه تشربوها وتهديكو عن إذنكو
بعد ماخرج
ادم بحنيه….. حبيبتي انتي كويسه
عيطت بدموع….. انت مشيل نفسك الذنب لي… وانا السبب… لي سيبتلهم البيت و
ادم بهدوء…. انتي مراتي حبيبتي مقدرش اعيش في مكان متهانه فيه كرامتك من كرامتي يانور عيني افهمي دا
بصتله بامتنان وحضنته…. يارب تتحل وترجع كل حاجه زي ما كانت
مسد على ضهري بحنان…. هتتحل ياحبيبتي انا هحلها اهدي بس انتي واطمني
بصتله بحب…. مطمنه ياحبيبي طول ما انت معايا
ضحك وهو بيقرصلي خدي…. الله الله بقينا بنقول كلام حلو اهو…. بس للاسف في مواقف متسمحش ههههه هرد عليكي بطريقتي اول ما يتقفل علينا باب واحد بدل ما نتمسك دلوقتي بفعل فاضح وفين في مركز الشرطه كمان هههه واخده بالك انتي ياقلب ادم نهى كلامه بغمزه مشاكسه
ابتسمتله بكسوف… ادم بقا
بصلي بهيام…. هو دا وقته تنطقي اسمي بالطريقه دي صبرك ياارب
قاطعهم خبط على الباب دقيقه ودخل حاتم بابتسامة….. عصير لمون يهديلكو اعصابكو
ادم اخده منه….. شكر ليك ياحاتم بجد
حاتم: عيب يابني الي بتقوله دا مفيش بينا شكر ابدا وبعدين انا برد لو جزء صغير من جمايلك الي مغرقاني فاكر مين الي كان بيدافع عني واحنا صغيرين ولا كفايه وقفتك جنبي طول السنين الي فاتت ولا تحفيزك ليا وكله كوم وشندوتشات الجبنه بالخيار دي كوم
ادم بضحك… لسا فاكر
حاتم بضحك اكتر…. ودي تتنسي يابني احلا حد كان بيديني سندوتشاته ويشاركني فيها… انت ونعم الاخ قبل الصاحب يا ادم …. بس قولي لي نمت في العربيه امبارح
ادم: حصلي كام مشكله كدا وحجزت في فندق بس نسيت محفظتي وكدا
حاتم: اممم فندق وانا شقتي موجوده
ادم بسرعه…. لالاا كفايه اوي وقفتك جنبي وعشان المدام و
حاتم بضحك…. مدام اي مفيش مدام لسا سنجل
ادم بضحك… معقول
حاتم بضحك….. يابني دي شغلانه هم ومش ناقص وجع دماغ بقا وبعدين اخد باله مني وبصلي بحرج…. احم منوره
ادم بضحك مسك ايدي…. دا انت فايتك هنا الدنيا… احلا وجع دماغ شوفته فيا ياحياتي حرفيا
بصتله بكسوف وانا ببص في الارض…. ادم
ادم بهيام…. احلى ادم دي ولا اي
حاتم بضحك….. نحن هنا… ربنا يسعدكو.. المهم انا هطلب من السواق يوصلكو للبيت ويطلعلكوا الشنط للبيت ويركنلك عربيتك ودا مفتاح الشقه وابقى طمني
ادم بامتنان…. ربنا يخليك ليا ياصاحبي
حاتم بصله بحب اخوي…. ويخليك ياحبيب اخوك
..
تسريع الاحداث
كنت نايمه في حضن ادم بعد ما ارتاحت من رص الهدوم وحاجاتنا
فوقت من سرحاني على ايدي الي بتتحرك على شعري بهدوء…. بتفكري في اي
بتسرع من جاوبت… فيك
رفع حاجبه اليمين بخبث….. لا والله
اتكسفت…. ق قصدي يعني
هششش انا بقول بالافعال مش وقته اقوال ياقلب ادم…
صحيت بنشاط استغربته وفجاه داهمني ذكريات امبارح اتكسفت جدا…. طلع بيحبني اويي
فوقت على الاسكتي نوت الي على الكيمود…. حبيبتي ايه قلب ادم انا ماحبتش اصحيتكي عشان كنتي تعبانه ومرهقه اوي وعملت الفطار ليا وليكي وفطرت انا وانتي متتعبيش نفسك بس افطري وخلي بالك من نفسك وانا هحاول اجيلك بسرعه على قد ما اقدر… تحياتي ليكي… ادم قلب ايه… ضحكت بسعاده وانا ببوس الاستيكي…. بحبك بحبك اوي
طلعني من حاله الهيام دي صوت الفون لقيته حمايا بيرن… ارد ولا لا… هرد وامري لله
ايوا ياايه يابنتي كدا تخضيني عليكو عاملين اي طمنوني
اخدت نفس وقولت…. الحمدلله ياعمي
_ادم مش راضي يرد عليا لي… هونت عليك جاله قلب وامبارح رنيت فوق الميت مره عليه ومردش
ياعمي والله غصب عنه الي حصل خلانا ما نعرفش نرد
اي حصل يابنتي طمنيني انتو بخير
بخير ياعمو بس الي حصل يعني “وحكتله الي حصل”
طب اديني عنوانكو انا مصر اجيلكو واطمن
ياعمو ماتتعبش نفسك والله احنا بخير
اسمعي بس مني يابنتي والله ماهيجيلي بال ولا اهدى غير لما اطمن عليكو
ادم راجع من الشغل وعدى الاول على السوبرماركت يجيب حاجات للبيت وحاجات حلوه لـ آيه يفرحها شويه وهو طالع الشقه لقى عربيه ابوه اتخض واتعصب وجري على فوق…… فتح الباب بعصبيه…. انا مش منبه عليكي امبارح ماتفتحيش الباب طول مانا مش موجوده
اتخضيت من صوته العالي…. ا ادم انا
حمايا اتكلم بحزن….مش عايزها تفتحلي يابني
يابابا مش قصدي بس انا منبه عليها وافرض طلع حد مش كويس مفروض تبطل سذاجه شويه
بصتله بصدمه سذاجه…
عن عن اذنكو ا وجربت وانا بخبي دموعي على الحمام
ادم بقلق… غابت ليه كدا… آيه آيه. آيه يا آيه
مفيش رد جري على الحمام لقاها مرميه على الارض
ادم بخضه…. ايه حبيبتي
تسريع الاحداث جرى على المستشفى
بعد شويه الدكتوره خرجت….. اغمى عليها بس من التوتر بتاع الحمل
ادم بصدمه …. اي حامل
اول ماشوفته هو وعمو شاورتله على بطني بفرحه…. في نونو هنا
حمايا بفرحه….. الف الف مبروك ياحبيبتي يتربى في عزكوا
ادم بعصبيه….. انا مش عايز اطفال والطفل دا لازم ينزل يانا ياهو
صړخت پصدمه…. اييييييي انت اټجننت
ادم بحزن…. انا اسف اني عليت صوتي بس صدقيني دا الصح
عيطت بقهره…. صح اي حرام عليك… بقا مش عايز مني اطفال
ادم بلهفه…. مين قال كدا دا انا ھموت من فرحتي بالذات انه منك بس صدقيني انا خاېف عليكي انتي والفتره
مسكت ايده…. فاهماك ياحبيبي بس والله كل دا هيحصل بس وهو معايا ارجوك متحرمنيش منه ارجوك
مسك ايدي بايديه الاتنين….. حاضر… اهم حاجه متعيطيش كل الي انتي عايزاه هعمله
حضنته جامد…. وعد
وعد ياقلب ادم
عدى اسبوع والحياه مستقره مابينا وماشيه تمام
وفي يوم
لقيت الباب بيخبط…. مين… افتحي يابنتي والنبي مش قادره
صعبت عليا فتحتلها بعد ما اطمنت انها ست كبيره زيي…. مالك حضرتك انتي كويسه
بصتلي بصعبانيه…. كوبايه مايه يابنتي سايق عليكي النبي انا جارتك في الدور السادس والاسانسير عطلان والسلم صعب مش قادره
صعبت عليا… اتفضلي لحد ماجبلك مياه اتفضلي انتي زي امي ودخلتها ولسا بقفل الباب لقيت تلت ستات حماتك بتباركلي وبتسلم عليكي اوي
فوقت على الډم الي بينزل مني دموعي نزلت بضعف وقهر بس الي طمني ان الباب بيتفتح رغم انهم قفلوه ودخل منه ادم ….قلبي وجعني اما لقيت ابتسامته بتتحول لزعر وبيبصلهم بشړ….. انتو بتعملوا اي ياشويه في مراتي ووو
ياترى اي ردت فعل ادم اما يعرف ان الي عمل كدا في مراته امه
وهل دي فعلا خطه رشا ووفاء الي متفقين عليها
وادم
هيجيب حق مراته وابنه ولا هيسامح عشان امه وهيلحقوا والطفل ولا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بالغصب ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *