Uncategorized
رواية نور وسط الظلام الفصل الثاني عشر 12 بقلم هنا سلامة
رواية نور وسط الظلام الفصل الثاني عشر 12 بقلم هنا سلامة
![]() |
رواية نور وسط الظلام الفصل الثاني عشر 12 بقلم هنا سلامة |
رواية نور وسط الظلام الفصل الثاني عشر 12 بقلم هنا سلامة
نور : ايه جاي تتهزق و لا ايه؟!
مروان بنرفزه : ما تتلمي بقى يا بت انت
نور : بت لما تبتك.. انا دلوقتي نور هانم حرم آدم آدم آدم الهواري اقولها كمان مره و لا ايه
مروان باستفزاز : غريبه القمر ده يتجوز واحد اعور
نور بعصبيه : انت قليل ألاد..
ادم يقطعها : نور ملكيش دعوه انت ممكن
مروان : صباحية مباركه يا عريس
آدم : اولا نور معدتش حره بقت متجوزه ثانيه القلم الحلو إلى خدته على وشك دلوقتي عشان تفتكر كل ما تبص في المرايه آدم الهواري و تحترم نفسك مع مراتي و بعدين مجيتك مش عاوزينها يا سيدي يلا اطلع بره بقى
مروان بعصبيه رايح يضرب آدم بالقلم
نور مسكت ايده بسرعة و قالتله بصوت عالي : ايدك.. ايدك.. جمبك و متطولش على اسيادك و اطلع بره بقى كفاية عليك كده
ادم بضحك : نور انت رداحه يا حبيبتي؟!
نور : و الله ماما و ريم دايما ببقولولي كده
آدم : صحيح مين ريم؟!
نور بضحك و بتقلد آدم : كل حاجه بتتعرف في وقتها يا أدم.. مش كده
آدم : ماشي يا ستي
نور : بهزر معاك.. ريم دي صحبتي و زي اختي من ايام ١ اعدادي و تقريبا متربيين مع بعض.. تصدق لسه معرفتش أن انا اتجوزت.. انا هروح اكلمها
آدم : طيب.. عمال ما تكلميها هروح اكلم الشركة اشوف أخبر الشغل ايه و ابلغهم بجوازنا بالمره
نور : ماشي يا حبيبي
في قوضه نور و أدم
نور : الو.. الو يا ريم.. وحشتيني اووي يا بت انت..
ريم : و انت اكتر يا نور يا حبيبتي…. نفسي اجيلك.. لكن اعمل ايه مينفعش عشان المكان مش بتاعك و قلت ذوق أن انا اجي
نور بضحك : لا ما هو خلاص بقى بيتي و الشركه بقت شركتي كمان
ريم باستغراب : طيب ازاي؟!
نور : انا اتجوزت آدم يا ريم
ريم بفرحه : الف مبروك الف مبروك يا حبيبتي.. تستهلي كل خير.. المهم طلع بيحبك؟!
نور بفرحة : اها يمكن اكتر مني كمان… انا مبسوطة اوووي يا ريم.. كان الدنيا بتعوضني عن كل حاجه في حياتي وحشه… آدم جيه و صلحها… ربنا يخليه ليا
ريم بضحك: يا عم الرومانسي
نور بضحك : شوفتي اتغيرت ازاي.. المهم لازم تيجي النهارده بقى.. هبعتلك اللوكيشن
بقلم هنا سلامه
* الحرامي إلى بيسرق روايتي إلى بقلمي شيفااك*
آدم في مكتبه في نفس الثانية إلى دخلت فيها نور قوضتها
آدم بعياط : معرفش بعيط فرح و لا حزن… فرحان أن نور بقت معايا و بقت مراتي و ملكي و ان عمايا بقى ليه لزمه.. بس زعلان أن انت مش موجود في حياتي.. انا من غيرك ضهري مكسور.. يا رب ريحة في قبره يا رب يا رب انت….
نور تقاطعه و تدخل القوضه عليه و تقول : ايه يا أدم بتكلم نفسك للدرجه مش مصدق ان احنا اتجوزنا و لا ايه
جت نور قدامه و قعدت على ركابها على الأرض لقت فيه دموع
نور بخضه : مالك يا أدم.. ايه الي حصل يا حبيبي.. في حاجة في الشغل طيب..
آدم بلجلجه : لا.. لا.. ابدا يا حبيبتي.. مش مصدق انك معايا بس.. دموع فرحه
نور باستغراب : آدم انا اه معرفكش اووي لكن دموعك دي دموع حزن… في ايه..؟!
آدم : و الله مفيش يا حبيبتي.. يلا علشان نتغدى بقى
نور بيأس : ماشي يا سيدي
آدم : انت زعلتي؟!
نور : لا.. بس انت المفروض سرك يكون معايا مش كدة يعني…
ادم : معلش يا حبيبتي.. موضوع قديم و الله
نور بتمثيل : ايه افتكرت حبيبتك القديمه… قول ان انت حزين عليها قول.. انا هعيط و الله
آدم بضحك : انت هبله و لا هبله
نور : أيهما أقرب
آدم : طيب يلا عشان الاكل يلا
بقلم هنا سلامه
على السفره
نور : الباب بيخبط.. دي اكيد ريم
آدم : طيب هفتح انا
نور: لا خليك مرتاح
نور فتحت الباب بس حصلت حاجه مكنتش على البال و لا على الخاطر : ايه ده.. انت مين؟! اه صحيح.. افتكرت.. انت..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم