روايات

رواية بالغصب ولكن الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

رواية بالغصب ولكن الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

رواية بالغصب ولكن البارت العاشر

رواية بالغصب ولكن الجزء العاشر

بالغصب ولكن
بالغصب ولكن

رواية بالغصب ولكن الحلقة العاشرة

ابعد ابعد ماتلمسنيش ابعد عنييييي طلقنييييي طلقنييييي احسنلك بدل ما اخلعك
ادم بصدمه: آيه اهدي… انا ادم حبيبك بتقوليلي ابعد…. اهون عليكي
كلامه رن فـ ودني نبره الحزن والكسره الي فيها كسرتني اكتر منه لاإراديًا مني جريت عليه حضنته وعيطت قوي….. قلبي وجعني اوي ياادم…. حرقولي قلبي على ابني ياادم
ادم بدموع…. جبتلك حقك والله جبتهولك
آيه زعقت….. مش هتقدر عارف لييي عشان متقدرش تجبلي حقي من امك
ادم بصوت مسكور…. جبته وعملت فيها بلاغ
آيه وقفت بُكا بصدمه…. ايه بلغت فيها
على الجهه الاخرى
رشا بشماته…. وكدا بقا بووووم خلصت منهم الاتنين وهبقى انا الكل في الكل ودلوقتي حماتي بدل ما كانت بتكرها قيراط دلوقتي هيبقى مليون قيراط
مروه اختها: يخرب شيطانك يا رشا دا انتي دماغك سم
رشا بخبث….. ولسا الصبر بس انا مش هسكت غير لما كل حاجه تبقى بتاعتي انا وابني والمايل جوزي دا ولا بيهش ولا بينش ولو فضلت حاطه ايدي على خدي ومستنياه يعملي قيمه اكون موتـ*ت.
..
وفاء بدموع…. ابو ادم انت مصدق الي اتقال دا
محمد بحنان وهو بيمسح دموعها…. اهدي ياحبيبتي انتي عمرك ماتعملي كدا ابدا
وفاء: شوفت ادم… ابني… بلغ فيها وحبسني… ع ع عشانها
هي هي السبب كرهت ابني قاطعها محمد بعصبيه خفيفه…. بس ياوفاء بقا اتهدي البت انا متاكد مليون في الميه انها متعرفش اصلا اي حاجه من دي وادم ابني انا عذره
وفاء زقته بعصبيه….. عذره في اي انا مظلومه
دخل العسكري بغلظه…. انتهت المقابله
وفاء مسكت ايد محمد بعياط… محمد خرجني يا محمد والنبي المكان جوا وحش اوي
محمد بحزن على حالها…. وعد هعمل كل الي عليا وهخرجك منها والنهارده قبل بكرا
….
آيه بصدمه… انت ازاي تعمل كدا
ادم والدموع فـ عنيه…. الي غلط لازم يتعاقب
آيه بعصبيه….. مش بالطريقه دي
آدم بمحاوله مسك اعصابه….. طب انتي عايزه اي دلوقتي
آيه ببرود….. هنروح نطلع مامتك
ادم بصدمه…. اي بتتكلمي بجد
هزيت راسي بنفس البرود…. اه ودلوقتي
زعق فيا بعصبيه…. مافيش الكلام دا
مسكت ايده بحنيه…. اسمع مني… عشاني
هز راسه بعد فتره…. ماشي موافق
ابتسمت بخبث وفي نفسي…. حقي هاخده بإيدي
محمد جاب محامي بصعوبه اخيرا.. كل ما يروح لحد يعرفه ان مفيش غير حل واحد وهو ان ايه تتنازل بس اخيرا محامي جه معاه يحاول يحل اي حاجه في القضيه دي
حاتم بهدوء….. اتفضل ياعمي
محند بتوتر…. المتر جاي عشان يحاول يشوف حل لـ القضيه و
حاتم بهدوء…. مفيش قضيه
محمد ببلاهه… يعني اي
حاتم: مدام ايه اتنازلت عن المحضر وهي وادم
محمد بفرحه…. بجد طب طب مراتي فين
قاطعهم خبط على الباب ودخلت وفاء
محمد اول ما شافها حضنها بحب….. انتي كويسه
هزت راسها بتعب….. ايوا بس عايزه اروح
حاتم: تقدروا تتفصلوا بس امضوا الاول
مضوا ومشوا
تسريع الاحداث…
وفاء اول ما روحت لقت ايه واقفه هي وادم
وفاء بصت لـ آدم بعتاب وقالت بصوت باكي…. ياخساره تربيتي فيك
ادم بصلها بجمود….. وانا عمري ماهنسى ان ههه امي قتلـ”ت ابني
وفاء بصريخ….. بس بقا قولتلك واقسم بالله ماعملت كدا
قربت منها بخبث…. انا مصدقاكي وعشان كدا زعلت من ادم انه اخد خطوه زي دي من غير ما يشاورني او يعرفني حتى
وفاء بصدمه…. بجد يعني يعني مش انتي الي خلتيه يعمل كدا
ابتسمتلها ببرود…. خالص انا اول ماعرفت زعقت وروحت خليته يسحب البلاغ .. انا جيت عشان اطمن عليكي ومضطره امشي بقا
وفاء بتوهان…. ها وفجأه مسكت ايدي بسرعه لاا لاا خليكوا متسيبونيش تاني بالله عليكي ياآيه
ابتسمت بخبث وانا فرحانه ان خطتي ماشيه زي مانا عايزه بالظبط… رتبت على ايدها بحنيه…. حاضر الي انتي عايزاه بس ارتاحي انتي لحد ما اجهزلك الحمام تاخدي شاور ولقمه تسندك اليوم كان صعب
ادم بجمود…. انتي لسا تعبانه ياآيه
ابتسمت بحنيه وانا ببصلها…. تعبها ليا راحه يا آدم عن اذنكوا وانا هكلم عم عبدو يجيب الحاجه وينقلها من تاني
وفاء ابتسمت ليا بمتنان وحب حقيقي وانا بادلتها بس بخبث…. وكل ساقي سيسقى بما سقى قولتها فـ نفسي ومشيت
ادم لسا هيمشي وفاء مسكت ايده بلهفه…. انا عذراك
ادم نزل ايدها…. وانا مش عذرك
وفاء بدموع…. صدقني انا ماعملتش كدا… الهي ربنا يخدني لو بكذب… تصدق اني اعمل كدا
ادم بدموع…. والتسجيل والستات هيكذبوا
وفاء بدموع….. مظلومه يا ادم صدقني
ادم بضياع مسحلها دموعها….. متبكيش
وفاء بدموع اكتر…. مصدقني
ادم بصلها كتير من غير اجابه وسبها ومشي وهي فضلت تعيط ومحمد يواسيها
رشا كانت صاحيه من النوم المغرب كدا نزلت زي كل يوم تحت وهي مش عارفه ان حماتها رجعت ولا آيه حتى وجوزها مسافر.
لسا بتطلع المفتاح لقيت الباب اساسا مفتوح اتخضت…. اي دا
دخلت لقيتني انا وحماتي بنضحك جامد وفرحانين
رشا بخضه…. سلاما قولًا من ربٍ رحيم
قومتلها وانا هموت من فرحتي وشمتانه بـ منظرها…… اي شوفتي عفريت
وفاء بعدم رضا…. لسا فاكره تنزلي ولا تطمني عليا وكمان ولا هان عليكي تجي تطمني عليا فـ القسم وكإنك ماصدقتي
رشا من صدمتها معرفتش ترد بتبرق بس
ابتسملها بخبث وميلت على حماتي برقه…. ماما هروح اشوفلك الاعشاب الي على النار عشان تخفي بسرعه من وجع ظورك دا
ابتسمتلي برضا…. ربنا يجازيكي خير يابنتي
مشيت ووقفت ورا الستاره…. وشوفت رشا الي زعقت…. هو في اي وايه الي جابها تاني دي مش كدا خلصنا من شرها وقرفها
وفاء بغضب…. قطع لسانك متقوليش عنها كدا
رشا رفع حاجبها بعدم رضا….. لا والله… ومن امته الرضا دا
وفاء بقوه….. من النهارده… وكل واحد اتكشفلي حقيقته يا مرات ابني
وفاء بصتلها بشر وسابتها وطلعت
..
ضحكت بفرحه على نجاح خطتي الي ماشيه زي السكينه فـ الحلاوة ودلوقتي الخطه التانيه طلعت الكيس الاسود من جيبي وصوتت جامد…… عااااااا ياااااماما تعالي شوفي
وفاء بخضه… اي في اي انتي كويسه
هزيت راسي بخوف…. لا لا خالص شوفي
وفاء وطت تجيب الي في الكيس وفجأه شهقت بخضه اي دا…. عمل
..
البيت كله في حاله توتر
وفاء بعصبيه….. رشااا انزلي ساعدي سلفتك في الاكل
رشا بعصبيه…. حد قالك اني الخدامه الفلبينيه الي ابنك اشتريهالك
وفاء بعصبيه…. انتي قليله الادب واقسم بالله لو ماحترمتي نفسك لكون مروحاكي لاهلك بالي عليكي
رشا خافت وسمعت الكلام من سكات
ضحكت بشماته وانا بقول بصوت قريب منها عشان تسمعه…. ماكان من الاول… الدنيا دي غريبه اوي… يوم ليك ويوم ههه عليك
خلصنا اكل بين دلع حماتي وحب ادم ليا وشر رشا وتوتر حمايا من الاجواء
فجأه سمعنا صوت زعيق
_هي فين الحرميه دييي هي فين انا عايز فلوسي ياناااس ولا ههد المعبد على الي فيه
محمد بعصبيه…. وطي صوتك ياجدع انت وعايز اي
اتكلم الراجل بخبث وهو بيبصلي وانا بغمزه في الدرى بتأييد انه يكمل…. الحراميه نصبت عليا والله لعرفك يارشا وهفضحك… الهانم طلبت مني عمل واني اكره حماتها فـ سلفتها الصغيره واخرب عليها حياتها
رشا كوبايه الشاي وقعت منها بصدمه…. اي انت انت كذاب وربنا ماحصلش
حماتي فجأه لقيتها بتشدها من شعرها وبتضربها…. فجأه جه في بالي يوم الي اضربت فيه بسببها من الستات ولقيتي بضربها بقهره على ابني الي ضاع مني ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بالغصب ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *