Uncategorized

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة وجيه

الدكتور بداء يكشف عليها:مبروك المدام حامل
ريان بفرحه وهو بيقرب من حور:ابننا مش كده يا حوري ولسه هيحط ايدو علي بطنها
ديب شدو وبصلو بتحدي:لا ده ابني انا و حور
حور”كنت تعبانه مشوشه مجروحه فايقه بس مش عايزه اكلم حد كلام الدكتور جرحني اكتر يعني ابني عايش وكان بيكدب عليا عشان اخلص منو لما قا انو ابنه مقدرتش امسك نفسي اكتر من كده وفتحت عنيه”
حور انتفضت من الكلمه:ابنك الي هو ازي
ديب غمضت عيني”مكنتش عايزه تسمع ده دلوقتي مش هتصدقني مش هتقتنع اني عملت كل ده عشانها عشان بقا ام والاكيد هتلؤمني”
حور بغضب:بكلم نفسي ابنك ازي ده المفروض ابن ريان
ريان يلفها بفرحه:ابني انا صح
حور نفضت ايدو وبغضب:ديب رد عليا
ديب بغضب وبغيره:لا مش ابنو هو ده ابني انا في اليوم الي جيتي في جبت الدكتورة واجهضي ابن الحيوان وحصل الي حصل بيني وبينك يعني ده ابني انا مش هو فاهمه
حور بدموع وهي بتضربه علي صدرو:انت اي حيوان مش بني ادم انتو شبه بعض شبه بعض انا ليمكن اخف الطفل ده انا هقتلو
ديب يشدها من ايديها الاتنين ويرفعها عن اﻷرض وبغضب:قسم بالله لو الواد حصلو حاجه يا حور لهتشوفي وش مني عمرك متتمني تشوفي
حور بصتلو بدموع وصدمه:يستحيل تكون ديب الي وثقت فيه
ديب ببرود:انا قولت الي عندي وميل وشالها
حور بتضرب رجليها في الهواء وبعصبيه:نزلني بقول انا بكرهك
ريان بغضب:متسبها
ديب يحطها علي السرير ويلف ليه:نعم بتقول حاجه
ريان بغضب وحقد:زاي مقتلت ابني هقتلك ابنك
حور لفت ايديها علي بطنها بخوف وهي بتبص علي ريان وبهمس:تقتلو
ديب وقف قدامه بشموخ:الي عندك اعملو ويلا برا
ريان بص نظره اخيرا علي حور وطلع
استوب اكيد عايزن تتعرفه علي ديب”ديب عاصم المنشاوي تلاتين سنه عيونه بني اسمر شعرو اسود غامق  عندو غمازه شخصيته قويه عن ريان مبيحبش العند وطيب وبيسامح بسرعه”
حور قامت من عسرير 
ديب مسك ايديها:راحه فين
حور شد ايديها وبصتلو بعصبيه:تعرف انك ازبل من ريان علي الاقل هو محولش يتجمل عشان ياخد الي عايزه ولا غدر بيه بطريقه الي انت عملتها انا عمري مهسمحك
ديب بهدؤ:خلصتي
حور بعصبيه:اه مانت معندكش دم
ديب قام فجاه 
حور رجعت لي وره بخوف وبصت لي الحيطه وهي بتلعن نفسها
ديب حط ايدو الاتنين علي الحيطه وحصرها:كنتي بتقولي اي
حور بغضب:لو فاكر كده هتسكتني تبقا ح
قاطعه ديب ببوسه عميق جت حور تزقه حاوط خصرها بايدو وثبتها وبعد فطره بعد عنها لما حسها هتتخنق
ديب”متسالونيش لي ولا حد يقولي هو وقته بس حست اني طاقتي خلصت وهي عنيدة اوي مش قادر ابرار دلوقتي فقولت اسكتها واهدي قلبي الثائر”
حور بصتلو بعمق وفي سره:حتي انت خونتي وغدرت بيا شكل ريان عندو حق وكلكم بتتخلو عني
ديب بصلها وعرف هي بتفكر في اي وتنهد:حور انا مخلتش بيكي ولسه عند وعدي هرجع حقك
حور بغضب وهي بتبعد عنه:مبقتش اثق فيك انت حيوان
ديب بصلها بغضب
وهي رجعت ل وراه بخوف
خرج ورزع الباب وراه وقعت علي الارض وقاعد تعيط
حور بالم وعيط:انت غدارت بيا يا ديب كنت فرحانه اني لقيت اخير حد اسند عليه ورمي همومي بس فجاه انت اثبتلي اني سنده علي وهم ووقعت اتكسر بس انا مش هتكسر لواحد
عاصم مسك ايدو:انا كنت مستنيك عشان اعرف اي الي بيحصل
ديب بغضب:مش وقته يا بابا
عاصم بعصبيه:مش وقته ازاي قولي انت كنت فين الفطرة دي كلها ولي قولت انك ميت
ديب بالم:كنت عايز اقعد لوحدي بعد الي حصل ومكنتش هرجع تاني ولا احتك بي ريان لو انو
عاصم:يعني كنت هتفضل كده مختفي ووهمني بموتك عشان سئ زفت
ديب بالم:بابا انا تعبان ممكن تسبني وهبقا احكيلك بعديد وباس راسو ونزل بسرع
عاصم بصلو بحزن:شكل الي عملتو زمان انت الي هتتحمل عقوبته
ريان راح شقته ودخل ورزع الباب قعد علي الكنبه باعمال
ريان عقد حاجبه:هو انا شامم ريحة اكل ولا انا بيتهيقلي
حوريه خرجت ببتسامه:انت ديت(جيت)
ريان ابتسم:حور
حوريه:ا وبعدين سكتت خافت تقوله حوريه يضربها
ريان قامت ببتسامه:انتي دي صح
حوريه ابتسمت بالخوف ومردتش
ريان حضانها:متخفيش انا مش هاذيكي تاني ولا هسيبك بس خليكي معايه
حوريه نسيت ان الكلام اصل مش ليها وحضنتو:بجد
ريان خرجها من حضنو ومسك وشها بين ايدو:بجد انا خلاص عرفت انا عايز اي انا بحبك
حوريه بصتلو بصدمه وقلبه بداء يدق:انا
ريان قرب منها وباسها بشغف وخدها في حضنو:انا بحبك اوي يا حور
حوريه حضنته بحزن:انا تمان(كمان)
ريان فاق وبعد عنها وبغضب:انتي هنا لسه بتعملي اي
حوريه بخوف وهي سندها علي التربيزه الي جانبه:انت مقويتش امشي(مقولتش)
ريان زقها بغضب وهو بيمسح بؤق بقرف:وانتي ازاي تعملي كده
حوريه بخوف وعيط:افسه مش هعمي كده تاني(اسفه مش هعمل كده تاني)
ريان بضحك:انتي اي
حورية بعيط:بتتيق عليا(بتتريق)
ريان نسي كل حاجه:مش هتييق انا شامم ريحة اكل
حورية بضحك:اه عميت مكيوانه وفياخ(عملت مكروانه وفراخ)
ريان بضحك جذاب:عملتي اي معلش
حوريه بسرحان:ضحكتك حيوه(حلوة)
ريان ابتسم وبعفويه:انا جعان
حوريه وهي بتسند علي الحيطه:طيب استني
استوب اعرفكم”حوريه 19سنه طبعن عرفين انها شبه حور بس في اختلافات مش ملحوظه حور احله من حوريه دي عيونها عسلي تشبه عيون ريان وحور عيونها بندقي حوريه شعرها اقصر من حور و اغمق منه تحسه اسود وطبعا حوريه لدغه ولنكون ادق في اتعبير فا حوريه اخت حور التوام الي هي متعرفش عنها حاجه”
ريان دخل وراه المطبخ بتزمر:كل ده عشان شوية مكرونه وفراخ وبص قدامه باعجاب ده انتي الي عملتي
حورية ابتسمت:ايو ييا اقعد(يلا)
ريان قعد وبدا ياكل بشراهه
حوريه بتبص عليه وتضحك
ريان بصلها برفع حاجه:بتضحكي علي اي يا صغنن
حوريه بنفعال:انا مش ثغنن انا عندي 19سنه
ريان ضحك وهو بياكل:لا بس اكلك حلو
حوريه بعفويه:ايو انا عايفه ايبنات في اي شقه كانو بيقويو كده(عارفه البنات في الشقه كانو بيقوله كده)
ريان وقف اكل وبصلها بغضب وقام وساب الاكل
حوريه بخوف وعيط:ونبي متضيبنيش انا تعبانه(متضربنيش)
ريان جز علي سنانه وكور ايدو وخرج ورزع الباب
حوريه بعيط:هو انا يي كي مجبيو سييت اي شقه يتعيب انا قويت اي غيط(انا لي كل مجبلو سيرت الشقه يتعصب انا قولت اي غلط)
ديب كان راجع لقي حور نيمه في الارض قرب منها وشاله
حور اتشعلقت فيه وبنعاس:اتاخر لي
ديب بصلها بصدمه:ها
حور تدفن نفسه في حضنه وبشبه نوم:كنت فين
ديب بخبث:كنت مع نسوان
حور ترفع راسه بنوم:قولت اي
ديب يبوسها برقه:بقول انك وحشتيني
حور ابتسمت ورجعت راسها لصدرو ونامت
(وخلينا متفقين انها مش هتفتكر الكلام ده كلو ???????? )
ديب حطها علي السرير و قام عشان يغير حور مسكت ايديه ورفضت تسيبو
ابتسم بحب وقلع التي شيرت حضانه من ضهرها ونام
حور لفت لي ودفنت وشه في صدرو ونامت
اما ريان
رجع الشقه تاني كنت حوريه راحت في النوم
ريان بصلها بسرحان:حوري وحضنها و دقايق كان راح في نوم عميق
حور تصحي الصبح تحس حاجه مقيده تعقد حواجبه وترفع راسه وتشوف ديب دمها يغلي
حور بغضب:اعييييييييي
ديب اتفزع وكلن هيقع من علي السرير
حور بغضب:انت ازاي تحضني
ديب بصدمه:بس انتي الي حضنتيني الاول
حور بغضب وهي بتقف علي اسرير:لي يكونش وقعه في غرامك
ديب بنفز صبر:بنت انتي مجنونه مش انتي كنتي نايمه علي الارض
حور بتذكر:ايو
ديب:ونمتي مكان
حور بتفكير:شكلي كده
ديب:ولها جيت اشيلك اتعلقتي فيا و
 قولتيلي اتاخرت لي
حور بصدمه:انا يا كداب
ديب بذهول:اه بامارت لما حضنتيني ودفنتي راسك فصدري
حور بنفعال:تصدق انك كدب وقليل الادب
ديب بغيظ:طيب انا هوريكي قلت الادب الي علي حق خدي هنا
حور بخوف وهي بترجع لي وراه:انا حامل عفكره
ديب بخبث:مش انتي كنتي هتنزلي
حور بغضب:ولسه هنزلو علي فكره
ديب شدها لي وحاوطها:بجد مش عايزه!!
حور عيونها لمعت بدموع:لا مش عايزه مش هجيب ابن حرام
ديب:ولو مكنش ابن حرام كنتي هتسبي
حور تسكت ومتردش
ديب:ها لو مكنش ابن حرام كنتي هت خليه
ريان يدخل وهو شايل صنيه وببتسامه مستفزه:حببتي
حور انتفضت وستخبت جوه حضن ديب
ريان ضغط علي الصنيه بغيظ:الفطار عشان ابننا
ديب بغضب:ده ابني انا
ريان بلا مبلاه:لا ابني انا مش مصدقك
ديب برفع حاجب:تمام انا هثبتلك وميل وشال حور
حور بغضب:ديب نزلني
ديب اتجاهل وخرج بهبته القديم المعروف 
وريان ماشي وره بصنيه مش عارف هو رايح في 
ديب خرج برا الفيلا كلها
حور بغضب ونفعال:انا بكلمك نزلني بدل ملم عليك الناس
ديب بحده وهو بيجز علي سنانه:حور اتقي شري احسلك
حور بصتلو بخوف وسكتت
ديب حطها في العربيه وبص ل ريان:انت هتيجي معانا بدي
ريان ندي علي الحارس وفتح الباب وقعد وراه
ديب ساق بسرعه والصمت سيد الموقف وصل قدام مستشفي
ريان:انت جيبنا هنا لي
ديب نزل وشال حور
حور بغضب:اي الجنان ده حد يمشي عريان كده
ديب بص ل صدرو الي كان من غير قميص ولا اي حاجه وبخبث:غيرانه عليا مش كده
حور بصتلو بقرف وسكتت 
ماشي بيها ديب في الممرات والناس بتبص عليه وبيتهامسه
بصلو ريان بضيق وسكت
دخل ديب عند الدكتوره:عايز اكشف
الدكتورة:في حد يخش كده وبعدين فين هدومك
ديب يبص ل نفسو وابتسم:اصلي عريس جديد وهي حامل ومش مصدقه وقولتلها المجهود مينفعش بس هي مصمم
 حور شهقت وبصتلو:انا يا كداب
الدكتورة بضحك:طب حطها علي السرير
ريان وقف بضيق
الدكتورة كشفت:انتي فعلن حامل مبروك
ديب:عايز اعرف بقالو قد اي
الدكتورة:هنعملها تحليل دم وهنعرف دلوقتي
حور بغضب:مش هاخد حاجه ومش هديكو عينات
الدكتورة:لي انتي مش عايزه تعرفي
حور بغضب:مش عايزه انا ماشيه
ديب مسك ايديها:الهانم بنخاف من الابر
حور بصدمه:عرفت منين
ديب يرجعها علي السرير:لما شدتي الكلونه ورجعتهالك وقبل متفوقي كنت بشالها ومكنتيش بتتعصبي
حور بصالو بصدمه
الدكتورة ببتسامه:خلصنا
حور بغضب:انت لي ديما بتخدعني
ديب اكتفي ببتسامه
بعد ربع ساعه
الدكتورة ببتسامه:بقالو شهر الا كام يوم
ديب ببتسامه وهو بيبص ل ريان:سمعت
ريان بعدم تصدق:مينفعش يادكتور يبقا ابن فطره قبل دي
الدكتورة:مفهمتش حاضرتك
ريان:يعني هي لو متجوزه من اربع شهور مينفعش ده يبقا من اول مره
الدكتورة ابتسمت:من سابع المستحيلات
ريان بامل:اكشفي تاني معلش
الدكتورة بصتلو بستغراب وبصت ل ديب
ديب بثقه:معلش يا دكتوره علينا نخلص
الدكتورة قفلت الستاره وبدات تكشف علي حور وخرجت
الدكتورة:زي مقولت البيبي لسه في اتكوين يعني عمرو شهر الا كام يوم
ريان قاعد علي الكرسي:يعني ده ابنو مش ابني
الدكتورة:ابنك ازاي هو مش هو جوزه
ديب:اصل في سؤء تفهم ده كان جوزها وطلقها من تلت شهور وهي كنت فعلن حامل بس سقطت ودكتورة كانت بتقول انو تسقيط جزئ و سكت ديب وهو بيبص ل حور
الدكتورة:اه فهمتك طيب لازم متابعه وتخالي بالك من اكلها
ديب قرب من حور عشان يشلها
حور بحده:انا هعرف امشي وسبتهم ومشيت 
ديب حاسب وطلع وراه حور
ريان بغل:زي مموت ابني هموتهولك وخليها تقرف تبص في وشك وبتسم بخبث وطلع
ديب كل شويه يبص ل حور لقي ملامحه بارده
حور بجمود:انا هسقط
ديب ببرود:لو قلبك هيطوعك ماشي
حور سندت علي الازاز وغمضت عنيه”متنكرش انها فرحانه بيه بس كمان مش هتولد عيل جي بطريقه دي”
ديب بجمود:انزلي
حور بصتلو ونزلت استنتو ينزل بس مشي بالعربيه
حور طلع غيرت لبست فستان واسع وهي نازله
ريان ببتسامه:قمر
حور زقته بغل وقعتو من علي السلم وبغضب:متفتكرش هنسي الي عملتو انا بكرهك ولا يمكن هسمحك وهقتلك يا ريان
ريان قام بالم:ولو قولتلك اني عندي سبب قوي يخليكي تشفعيلي
حور بغضب وعيونه بدات تلمع بدموع:انا ليمكن اشفعلك
ريان:تعالي معايه وهتغيري رايك
حور سعبت ايديها بعصبيه:عارف لو لمستني تاني انا هقول ل ديب وسابتو ومشيت
ريان ابتسم بخبث:لما نشوف ديب هيعملي اي
وركب العربيه بتاعتو بسرعه وراح البيت
ريان بصوت عالي:حوري يا حوري
حوريه بدلع رباني:انا في ايمطبخ(المطبخ)
ريان جري علي المطبخ وقف مكانه:اي الجمال ده
حوريه اتكسف وبصت في الارض
اتكسفت!! اه يجماعه مالكم مستغربين كده لي اتكسفت ملهوش علاقه بشغلها
ريان قرب منها:ده قميصي ده
حوريه بخوف:مياتش حاده غييو(ملقتش حاجه غيرو)
ريان يشدها لحضنو:واي الي علي شفايفك ده
حوريه ببراءه:ميبي(مربي)
ريان ابتسم ونسي هو كان جي لي:طعم اي دي ولا اقولك انا هعرف و وطي باسها
حوريه تزقو وهي بتتنفس:ايييي هموت
ريان ضحك وهو بيميل ويشلها
حوريه بزعل:ايميبي(المربي)
ريان بضحك:تعالي بس
حطها علي السرير وبداء يفتح اول كام زاز من القميص
حوريه:انت بتعمي اي(بتعمل)
ريان بخبث:اي رايك نتصور ل الذكره
حوريه بضحك عفويه:ماشي
ريان:بشرط تحضنيني وتبوسيني في الصور عشان انا بحبك اتفاقنا
حوريه بفرحه:اتفاقيي
ريان حضانه وبداو يتصوره صور مش كويسه
حور خبطت علي الباب وجوري فتحتلها
جوري بخوف:انتي اي جابك
حور زقتها بقرف ودخلت اوضتها خدت موبيلها
 حور بخبث:استني الي جي وسبتها وطلعت
ديب كان بيسوق ووصلتو رسايل شال التلفون وبداء يبص بصدمه صوره وهي حاضنه ريان وصورة وهي بتبوسه وصوره وهي لبسه القميص وريان بيفتحو
ديب جز علي سنانه وخد العربيه ولف رجع الفيلا وطلع الاوضه فعلن ملكش حور فتح الدورج وطلع المسدس وبغضب:شكلك هتحصليها
ريان سند ضهرو علي السرير وهو مبتسم بخبث:لما نشوف ديب هيوري مين فينا يا حور مسيرك ترجعيلي
حوريه:خد اقفلو زي مفتحتو
ريان:ومتقفلهوش انتي لي
حوريه تقعد بين رجلي ببتسامه:مش عايفه(عارفه)
ريان ابتسم وبداء يقفلو:تعرفي انك لطيفه اوي
حوريه تبوسه شفايفه بعفويه وتبتسم:وانت حلو اوي
ريان ابتسم وباس خدها:انا همشي
حوريه مسكت فيه بخوف:لا خليك معايه 
ريان:وبعدين هجيلك بكره
حوريه بعيط:لا انا 
زقها بعصبيه:قولت بكره في اي بقا وسابها وطلع
حوريه ضمت رجليها وقعدت تعيط
حور رجعت وفتحت الاوضه:انت هنا
ديب ابتسم وقام:ايو كنتي فين
حور بضيق:وانت مالك
ديب متابعه بعيونه لحد مدخلت الحمام وتنهد خرجت حور وطلعت علي السرير وداتو ضهرها ونامت من التعب
ديب قرب منها براحه:حور يا حور
حور مبتردش 
ديب دخل تحت الفرش ولف حور لي
حور لفت ايديها حولين رقبته
ديب بهمس:حوري يا حببتي يحور وهو بيميشي ايدو بخفه علي وشه
حور بنعاس:اي بقا تعبانه
ديب:كنتي فين انهارد
حور بنعاس:عند جوري سبني بقا انام
ديب:بتعملي اي عند ياسر
حور بنعاس وهي بتحضنه:لا جوري شفت جوري بس كنت بجيب تلفوني
ديب اتنهد:ماشي يا ريان الكلب اكيد الصور دي متركبه انا لازم اتاكده كويس اني متسرعتش
فلاش باك
ديب قاعد وماسك المسدس وفجاه استوعب انها ممكن تكون لعبه من ريان طلع الصور وبدا يدقق فيها وشاف الاختلافات الي بين حور وحوريه الي ميشوفهش غير الشخص الي عندو قوت ملاحظه
 حوريه كنت بتقيس هدوم ريان ولبست تي شيرت اسود بقط كان فيها زي الفستان سمعت خبط علي الباب قامت عشان تفتح وبفرحه:ريان
شهاب بصلها بوقاحه:يبن اللعيبه جابك ازاي
حوريه بخوف:انت مين
شهاب بص ل حوريه باعجاب وهو فكره حور:يخربيتك انتي كل مادي بتحلوي
حوريه رجعت بخوف وهي بتعرج ودخلت الاوضه وقفت
حوريه بعيط:ريان احقني وفتكرت التلفون الي ادهولها عشان تتصل بيه قاعدة ترن كتير بس هو مبيردش
عند ريان كان سايق ل الفيلا وشاف المكالمات وقرار يطنشها بس لها الرن ذات رد
ريان بعصبيه:قولتلك مش راجع 
حوريه بعيط وهي مستخبيه تحت السرير:ريان في واحد في الشقه ونظرات تخوف وانا خايفه منو اوي
ريان حس قلبو هيقف:خشي اوضه اقفي علي نفسك وخشي تحت السرير
حوريه بعيط:عملت كده بس خايفه ونبي تعالي
ريان ابتسم بخوف:مسافت السكه اوعي تطلعي وخاليكي معايه متقفليش
حوريه بعيط:حا حاضر
ريان سامع حد عايز ييكسر الباب ساق بسرعه وهو بيجز علي سنانو فجاه سمع حوريه بتصوت والخط قطع
ريان بغضب:الو حوري الو غبييييي ريان وصل ركن العربيه وسابها مفتوح وجري علي فوق حته مستناش الاسانسير دخل بسرعه لقي باب  الاوضه مكسور بص لي السرير وغمض عينيه بالم
حوريه كنت نايمه علي السرير غرقانه في دمها نفس مشهد حور بس المره دي ريان غير جري بسرع شالها ونزل بيها وهو سايق بسرعه وكل شويه يبص ل حوريه بخوف دخل المستشفي وهو بيزعق
ريان بزعيق:دكتورة عايز دكتورة
الممرض:مفيش دكتورة دلوقتي
ريان بغضب وصراخ:تخلقلي دكتورة دلوقتي لصفيك
وفعلن جبولو دكتورة ودخلتها الطوارئ وبعد ساعه خرجت
ريان بلهفه:هي كويسه
الدكتورة بقرف:انت مين
ريان من غير تردد:جوزها
الدكتورة بقرف اكبر:وفي حد يخش علي مراتو كده انت دمرتها
ريان بعدم استعاب:بس هي مش بنت
الدكتورة بغضب:وكمان بتشكك في مراتك دي بنت بنوت كانت يا اوستاذ
ريان بصلها بصدمه:نعم ازاي دي…
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *