رواية بالغصب ولكن الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة بدوي
رواية بالغصب ولكن الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة بدوي
رواية بالغصب ولكن البارت الثالث عشر
رواية بالغصب ولكن الجزء الثالث عشر
رواية بالغصب ولكن الحلقة الثالثة عشر
جايه تشمتي فيااااا هااااا ارتحتي ارتااااحتي ب الي حصل هاااااا ابني ماټ اهو ارتاحتي ياشيخه منك لله… شوفت يافادي شوفت مع اول فرصه قټلت ابننا وحطالي زيت على السلم
فجأه كلهم بصولي
همست پصدمه…. ايه… مات بس اتهامها رجعني من شرودي .. عمرك ماهتتغيري ابدا انتي اي ياشيخه معندكيش لا رحمه ولا دم بقا انا سيبه بيتي وجوزي مزعقلي بسببك ورغم كل عمايلك السودا وبردوا جيت عشان اطمن عليكي وانتي بردوا شيطانه انا حقيقي لو شوفتك بعد كدا بتموتي قدام مني مش هعبرك وسيبتها ومشيت وادم جوزي معايا
كنت قاعده في البالكون سرحانه في حياتي هو ليه ممكن حد يأذي حد ماشفش منه غير كل خير بجد …عملتها اي انا شافت مني اي كدا يستدعي أنها تكرهني كل الكره دا .. فوقت على صوت التليفزيون لقيت آدم قاعد بيتفرج على الماتش بصتله بكل الحب الي في الدنيا … ازاي في حد كدا معقول في إنسان كويس وجميل بالشكل دا سرحت فـ عيونه هما ازاي حلوين كدا وكفايه لمعتهم اول ما بيلمحني ملامحه حرفيا بتسحرني انا اكتشفت اني مش بحبه بس لا انا بعشقه من كل قلبي بجد اتمنى اكمل كل حياتي معاه ضحكت بسخريه على قدري قبل شهور قليله كنت مابطيقش المحه بس أو اسمع سيرته كنت شيفانه قاسي ومغرور مابيطيقنيش بيكرهني بس الي اتضحلي أنه اكتر حد حبني في حياتي بعد امي …امي؟؟؟؟ دموعي نزلت بحزن معقوله نسيتني وحشتني اوي اوي والله معقوله عمرها ماهتسامحني من أمته قلبها كدا قاسي عليا بس بردوا انا غلطت وخونت ثقتها فيا ندمت والله العظيم ..بس انا كمان صلحت غلطتي اهو …كان نفسي أحكلها بـ إلي حصلي من رشا كان نفسي تقولي حلول وتحذرني وتصبرني كان نفسي تسامحني يارب انت الي عالم بقلبي خليها ترضى عني وتسامحني يارب قعدت بوهن على الكرسي وغطيت وشي بايدي وبكيت من كل قلبي
حسيت بإيد بطبطب على راسي بحنيه …. انا اسف
بصتله باستغراب وانا بحضن أيده بأمان…. بتتأسف ليه
بصلي بأسف … عشان زعقتلك في المستشفى بس والله العظيم غصب عني
ابتسمت بهدوء…. بس انا مش زعلانه منك
شدني لحضنه بحنيه ….اومال عيونك الحلوه دي بتبكي ليه
كمل بصرامه ….وماتقوليش مافيش حاجه
بصتله شويه وثانيه ثانيتين انفجرت في البُكا….ماما … وحشتني اوي … بأمانه انا اتغيرت والله العظيم وانا اسفه اوي عشان زعلتها والله العظيم ماعتش هزعلها تاني مني بس خليها ترد عليا
بصلي بحزن….. حاولت معاها اكتر من مره انتي فاكراني ساكت ولا مطنش من اول يوم زعلت منك فيه كلمتها وحاولت اراضيها بس بردوا مفيش فايده بس متقليش كل حاجه بتحتاجها بجبهالها ويوماتي بطمن عليها وبروحلها اطمن عليها
عيطت بقهره… طب وانا …هي وحشاني اوي والله وانا عايزه اطمن عليها كمان عشاني ياآدم خليها ترد عليها بس اسمع صوتها
_قومي البسي
بصتله ببلاهه …ها
رد بهدوء…..قومي البسي هنروحلها يالا
بوسته من خده بفرحه وحضنته جامد ….بجد بجد بجد انت احسن حاجه حصلتلي في حياتي
بصلي بخبث محبب لقلبي… لا دا انا كدا هوديكي ليها كل يوم بقا
بصتله بخجل وجريت على اوضتي بسرعه اغير وانا فرحانه …. هروح لماااما لولولوللولولي
ياااااهبله الناس يقولي اي صوتك
اوبس من فرحتي والله هههه
كنت واقفه قدام باب شقتنا بمشاعر مختلفه فرحانه اوي وخايفه من رد فعلها أما هتشوفني ومشتاقه ليها اوي
_مين حاضر يالي على الباب
اول ما سمعت صوتها دموعي الي كنت كتماها نزلت ..ادم مسك أيدي وباسها وبإيده التانيه مسحلي دموعي …انا جنبك
بصتله بحب وانا بشكر ربنا عليه
..
اول ما فتحت الباب وشافتنا بصتلنا بصدمه وبعدين اتجاهلتني وكلمت ادم… ادم ابني ادخل …نورتني يابني والله
بصتلها بشوق وانا هعيط خلاص هي مش بتبصلي لي …ماما
اتجاهلتني بردوا ….هدخل اجبلك حاجه تشربها يابني
جريت عليه حضنتها اوي …. بالله عليكي ما تعملي فيا كدا انتي مش عارفه انا قلبي واجعني ازاي في بعدك عني امانه عليكي لتسامحيني …بُصيلي طيب
بصتلي اخيرا وفي دموع في عيونها … عايزه اي
مسكت أيدها وبوستها …. سامحيني وطيت على رجليها بلهفه …ابوس رجلك لـ تسامحيني ورحمه بابا انا ندمت واتغيرت حتى اسألي ادم والله العظيم انتي متعرفيش انا مريت بإيه ببعدك عني …كنت. محتاجلك اوي اوي ياماما
شدتني من عند رجليها وحضنتني وعيطت وانا كمان عيطت على عياطها وانا بشدد من احتضانها اوي …. متبعدنيش عنك ابدا ابدا بالله عليكي
فصلت الحضن بدموع…. غصب عني يانور عيني بس الي عملتيه كسرني خونتي ثقتي ليه بس ياايه ليه تزعليني منك كدا
مسكت أيدها بلهفه….توبه توبه والله العظيم
ادم قرب مني حضني وهو بيبوس راسي…. جالك قلب تبعدني عن القمر بتاعي دا ازاي بس
ماما ضحكت بفرحه…. اي دا
شديت من احتضانها لآدم …. شكرا ياماما انك خليتي ادم جوزي
بصتلي بصدمه…. ادم وٱيه !! اي دا حبتوا بعض
ادم طبع بوسه على خدي .. بقيت بعشقها وبعدين انتي هتعملي مصدومه ما بكلمك كل يوم ومعرفك كل حاجه
ضحكت وهي بتضربه ضربه خفيفه …. بس ياواد
خرجت من حضن ادم بغضب خفيف ….لا والله وانا بنت البطه السودا بقا
ادم قرصني من خدي بحب …. حصل خير المهم دلوقتي انا هموت من الجوع
_عملالكو اكل انما اي هتاكلوا صوابعكوا وراه
بصتلها باستغراب … هو انتي كنتي عارفه أننا جايين ولا اي
هزت راسها ….ايوا عملتلك كل أكلك الي بتحبيه دلوقتي قلبي اطمن …اموت بقا وانا مستريحه
بصتلها بعتاب … متقوليش كدا بقا ياماما
ضحكت … الله الموت علينا حق ياهبله تعالي تعالي وحشتيني ووحشني وقفتك جنبي في المطبخ
ضحكت بفرحه…… فاكره ماكنتيش بتبطلي تصوتي كل ما ادخله ههه ماتصدقنيش اني بقيت ست بيت وشاطره كمان
بصتلي بفخر…. عارفه وفخوره بيكي
بصيت على ادم وعليها…. دا انتو مطبخينها بقا
بصتلي بهدوء…. كان لازم ابعد عشان تعرفي اني مش دايمالك وتعتمدي على نفسك واهو انتي شايفه دلعي ليكي عمل اي
حضنتها بسرعه ….خلاص بقا يامامتي قلبك طيب انسي
عدت الايام وانا مرتاحه وفرحانه وماما جت سكنت معايا في شقتي كمان تحت اصراري انا وادم
كنت واقفه بنشر الهدوم بس لقيت ستاره البالكونه حلقتين مش معدولين وشكلها مش لطيف جبت كرسي ولسا هعملها لقيت صفير عالي بصيت لقيت شاب في الشارع بيبعتلي بوسه طايره .. مهتمش بس اما لقيت آدم جاي على اول الشارع وبيبصلي بكل حب بس شاف الشاب وشه اتحول بعصبيه رجلي فلتت من الخوف بس لبرا البالكونه صوت برعب وانا بحاول امسك في احبال الغسيل بكل قوتي …. عااااااااا ٱدم اااااااه الحقنيييييي هقع ….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بالغصب ولكن)