رواية سهر الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد علي
رواية سهر الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد علي
رواية سهر البارت السادس
رواية سهر الجزء السادس
رواية سهر الحلقة السادسة
صحيت سهر
بصت لخالد وسرحت في ملامحه
خالد فتح : هتفضلي بصالي كده كتير …
سهر( بخضه) انت صاحي….
= من شوية
سهر( بتوتر ) طب هقوم احضر لك الفطار ……
خالد مسك ايديها : استني …. لية ما رحتيش بيت اهلك افتكرت بعد اللي حصل والكلام اللي احنا قلناه هترفضي تبقي معايا .
سهر : انا ما اعرفش بس حسيت نفسي ان انا لازم افكر كويس قبل ما اعمل اي خطوه .
خالد : طيب انا هروح شغلي وانتي قومي افطري.
=استني تفطر الاول وبعد كده روح شغل ……
خالد قام من علي سرير : لا انا متأخر خالص وبعدين اجازتي خلصت مش عايزه اتاخر اول يوم ليا بعد الاجازه .
دخل اخد شاور ….. …
سهر فضلت قعدة علي سرير لحد ما يطلع عايزة تسالوا سؤال من امبارح …. ودلوقتي لازم تعرف إجابته.
بعد دقائق خارج ونشف شعر ……. خالد هوا جوازنا كان لسبب معين ولا لأنك كنت وقتها معجب بيا ….
بص لها بطرف عينه …… هوا يلبس …مكنتش معجب بيكي
خالد قال كدا عشان يشوف ردات فعلها
سهر( بحزن ) : يعني ما حبتنيش
خالد (بخبث وبيحاول يستفزه) : سهر انتي انسانه محترمه تستاهلي الخير كله …. انا ما اتجوزتكيش عشان بحبك او حتى معجب بيكي لكن القدر هوا الي جمعنا بي بعض …
ولو هتساليني عن السبب هقولك هتعرفي كل حاجه في وقتها
سهر : يعني انت مش مبسوط بالجوازه
خالد : زي ما قلتلك انتي كويسه ومحترمه ما شفتش منك اي حاجه وحشه .
= انا ماشي محتاجه حاجه اجيبها لك وانا جاي …
سهر ودموع واقفه في عيونها : شكراً 🙂..
نزل خالد. ……..
نجلاء أمه :يعني نازل كدا يبني من غير سلام ولا كلام دا انت حته مجتش زي عادتك تطمن عليا ……كتر خيرك .
باس ايديها ….. انا اسف ليكي يا ست الكل … معلش كان الوقت اتاخر محبتش اقلقك…. اجيب لك حاجه وانا جاي…
نجلاء : لا يا حبيبي تروح وتيجي بسلامه….امال فين مراتك شملوله…
خالد : فوق يا امي لو احتجت منها حاجه قولي لها بس بالله عليكي يا امي كلميها بالراحة انتي عارفه ان اخوها لسه من كام يوم متوفي ….
نجلاء( بغضب) : يا اخويا يا حنين هو انا هاكلها …. روح انت بس وربنا معاك …
خالد : سلام يا أمي ……
دخلت نجلاء بغضب علي سهر : … انت لسه يا اختي على قعدتك من امبارح على السرير يا بت ما كفايه دلع قومي يا ختي شوفي البيت ريحته تقلب بالبطن …..
سهر قامت من غير ما تبصلها …..
نجلاء (بغضب) جرى ايه يا بت مش بكلمك ..
سهر (بهدوء) : انا لو على العمايل ف هعمل عشان ده بيتي وعشان انا ست نظيفه …مش محتاجه حد يواجهني ويواعيني علي لازم يتعمل عشان انا فاهمه واجبي كويس كزوجه…
نجلاء سكتت معرفتش ترد …
سهر مشيت من قدامها تشوف البيت محتاج اية من ترتيب لغسيل لأكل….
………………………………… …… …………………………..
مجهول 1 = هنخلص علية الليله … اول ما يخرج من العيادة مش محتاج اكتر من ثلاث طلقات وروحه تطلع
مجهول 2= مستني منك اشارة … انا جاهز
مجهول 1= تمام … اول ما اشاور بايدي تنفذ .
…………………………………………… ………………………..
ندي ضربت بالتليفون علي امها نجلاء……
ندي (بحب) : عامله اية يا ماما وحشتيني قوي والله
نجلاء : الحمد لله يا حببتي انتي اخبارك اية انتي وراشد
ندي : يارب دايما تبقي بخير يا حببتي … والله يا ماما راشد كويس… بس ..؟
نجلاء : ايه مالك ما تكملي …. بس اية
ندي (بزعل ) : بصراحة بقي ما بقتش فاهمه مرة يزعل يبقي شبه دراكولا ومرة الاقي زي العسل …. هما عندهم هرمونات زينا ولا اية ماما🙂 ….
نجلاء( بضحك ) : يخرب عقلك يا ندي ههههه …. دمك شربات من صغرك .. هوا راشد فين صحيح هاتي اسلم علية
ندي : لا دا راح شغل ….
نجلاء : ربنا معاه يا حببتي ويهدي سركم يارب …
ندي( بحب) : امين يارب 🥰😘…. واخبار سهر عامله اية ..؟
نجلاء : ما تجيبليش سيرتها …دي بنت قليله ربايه
ندي : يا ماما بلاش كلام دا … بنت طيبه ما تستاهلش معامله وحشه…
نجلاء : طيبه ونبي انتي الي طيبه يا بنت بطني… اطلعي انتي منها.. انا اقرر اعملها ازاي ملكيش دعوة ..
روحي اعملي اكله حلوة لجوزك بدل ما ياكلك …. سلام .
ندي : سلام يا ماما .
سهر رتبت البيت وجهزت الاكل ….وغسلت المواعين طلعت ترتاح … اخدتت شاور ولبست بيجامه وقعدتت في البرنده..
.…………………………………………………………………….
بعد شويه وصل راشد البيت وكان مضايق جدا لان صفقه الشركه ما نجحتش….
ندي : حمد لله علي سلامتك … احضرلك الاكل ..
راشد : مش طافح….
ندي (بقلق) : لية كدا بس مالك …..
سابها ودخل اوضه النوم…
راشد بغضب مكتوم : سبيني دلوقتي.. انا مخنوق مش طايق حد قدامي …
ندي( بحزن) : لدرجه دي … بقيت حد يا راشد…
علي العموم انا خارجه لو عوزت مني حاجه انا برا
ندي نزلت دمعه منها غصب عنها مسحتها بسرعه عشان ما يلاحظ …
راشد : قلع الجرافته بضيق ورماها على الارض …. انا غبي
خرج وراها : قرب منها…. متزعليش مني بس غصب عني والله..انتي عارفه محبش اشوفك زعلانه ….
ندي: طب احضر لك الأكل……
راشد( بحب) بشرط نقعد ناكل انا وانتي … وباس جبينها
هاخد شاور عبال ما تجهزي الاكل …..
ندي : حاضر ☺️
……………………………………………… ……………………….
بليل الساعه 10……
عند خالد : داخل” العيادة الطبية” …
بعد ما. خلص بعض من الإجراءات الشخصيه و والفحوصات والاشاعات الخاصه بالمرضي ….
خرج من العيادة وكانت الصدمهً …..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سهر)