روايات

رواية عشق الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر البارت الثالث عشر

رواية عشق الصقر الجزء الثالث عشر

عشق الصقر
عشق الصقر

رواية عشق الصقر الحلقة الثالثة عشر

صقر بغضب.. ازاي يابهايم هرب ازاي
الرجل.. والله ياصقر بيه مالاقينهوش
صقر بحده.. تقلبوا الدنيا عليه مش عايز اشوف وشك الا وهو معاك فاهم ولا لا
الرجل ..حاضر ياصقر بيه
انهي مكالمته وتوجه لاسفل
عتمان.. انا هاعمل نفسي مصدق موضوع الحادثه ده ياصقر لحد ماانت تيجي وتقولي
صقر ..مافيش حاجه ياجدي كله تمام ماتقلقش
عتمان.. انا واثق فيك ياصقرر ولو هاقلق يبقي عليك مش منك
صقر وهويقبل يده.. ادعيلي بس ياجدي
……….
في غرفه ايناس فزعت آثر الباب الذي انفتح علي مصراعيه ودلوف صقر المفاجئ
ايناس بخوف.. في ايه
صقر بهدوء.. مالك خايفه كده ليه
ايناس.. لا لا وانا هخاف من ايه اصل انت اول مره تيجي هنا
وفجأه باغتها صقر ممسك بشعرها وهتف بحده.. ايه اللي بينك وبين مجد.
ايناس بتلعثم.. م مجد ما اا ماعرفش انا اااكك
صقر.. انطقي ايه اللي بينك وبينه انتي كنتي عارفه انه هايخطف كارما مش كده
ايناس بخوف.. لا لا انا
صقر. انطقي بدل ماادفنك مكانك
ايناس. بخوف وبكاء.. هو هو كان قالي انه بيحب كارما وو
صقر بغضب وصوت عالي.. واتفق معاكي يخطفها صح قولتي للشغاله تنادي كارما وان انا اللي عايزاها محدش له مصلحه في اذيتها غيرك
صعدوا جميعا علي صوت بكاء ايناس وصوت صقر العالي
ضغط بشده علي يديها.. ايه الكره والحقد اللي جواكي ده انتي ازاي كده
ايناس بحرقه.. كنت عايزه ابعدها عنك انا الاولي بيك انا اللي اتربيت وكبرت قدام عنيك ليه عمرك ماشوفتني ليه هي وانا لا ليه كانت لازم تمشي من هنا لازم
باغتها صقر بصفعه وقفت امامه كارما.. صقر صقر اهدي ارجوك
وجه حديثه لايناس
ايه كميه السواد ده ياشيخه جيباه منين الحمدلله اني عمري ماشوفتك لان اللي تعمل كده في اختها وبالجحود ده تعمل اي حاجه في الدنيا
غادر كالعاصفه الغرفه
اتجهت اليها سعاد.. شوفتي آخرت نشوفيه دماغك قلت لك بلاش
عتمان بحده.. انني مابقالكيش جعاد هنا يااايناس في عريس جيالك هوافق يمكن تتعدلي
ايناس. ببكاء لا ياجدي ارجوك بلاش جواز لا
عتمان.. عقلي بتك ياسعاد وصلحي اللي عملتيه في نفس البت
الله يرحمك ياعادل كانوا حاسس ان عتبه داره مايله
تركهم الجميع وغادروا ……….اتجهت كارما لغرفتها بصدمه نظرت لنافذه صقر لم تجده خشيت من تهوره ان يؤدي به
سدل الليل ستائره ولم ياتي هاتفته عدت مرات هاتفه مغلق اين ذهب، سمعت صوت سيارته اتجهت مسرعه علي بدايه الدرج كان مجهد ومرهق وخطواته بطيئه نظر اليها بهدوء .. ايه اللي مصحيكي لدلوقتي.
كارما. قلقت عليك اتاخرت ليه
صقر بابتسامه خفيفه.. كان عندي شغل
كارما.بقلق..شكلك تعبان اوي
صقر.. ماتقلقيش هادخل ارتاح وهابقي كويس
كارما بتلعثم. طيب اا و كتفك لسه بيوجعك
صقر بابتسامه.. احسن الحمدلله
اوماءت كارما برأسها وكادت تعود لغرفتها
صقر،، كارما
لتفتت له وقال صقر بهدوء.. عايزه تقولي ايه
نفخت كارما وقالت. بص من غير عصبيه ولا نرفزه انت بتتحول اصلا
اتسعت ابتسامته.. عايزه ايه.
كارما.. انت بجد قصدي جدي ممكن يجوز ايناس غصب عنها بسبب الي حصل هي و طنط سعاد مابطلوش عياط من ساعه الكلام اللي قالوا جدو
تنهد صقر.. يعني المفروض يتعمل معاها ايه بسبب اللي هببته وتابع بعصبيه.. ماينفعلهاش قعاد هنا بعد اللي حصل و..
كارما.. خلاص خلاص من غير زعيق هو ماينفعش الكلام معاك عادي
اقترب هو منها بنظرات ذات مغزي
ينفع طبعا
كارما.. لا لا انت فهمت ايه بص روح ارتاح احسن سلام هرولت واغلقت الباب بسرعه ضحك صقر وأنا هاعرف ارتاح طول ماانتي بعيد كده تابع بتنهيده هانت هانت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *