رواية المشاغبة والامبراطور 2 الفصل العشرون 20 بقلم شروق مجدي
رواية المشاغبة والامبراطور 2 الفصل العشرون 20 بقلم شروق مجدي
رواية المشاغبة والامبراطور 2 البارت العشرون
رواية المشاغبة والامبراطور 2 الجزء العشرون
رواية المشاغبة والامبراطور 2 الحلقة العشرون
بالمخزن
ظل جاسر ينظر له بخوف بعد ان ربطه رعد وياسين جيدا بالعمود وهنا بالكرسي وهي تبكي انها لم تفعل شئ
وهو يرتعب من مظهر يونس وحده كفيل بقتله حي أن لم يتحدث و بجانبه القناص ورعد وافلاطون مظهرهم مريب له
يونس ببرود وهو يجلس امامه:ها هتكلم ولا تحب نفهمك اكتر عايزين اى
جاسر بتوتر : هنا ملهاش دعوه
رعد بغضب: وسلسبيل الى كان ليها يا حيو.اااان عملت كل ده عشان تقرب مني
جاسر بخوف من نظرات يونس له: انا انا عبد المأمور انت بنفسك عارف حسان ممكن يعمل اى خفت على اهلي هددني بيهم
ياسين ببرود : كمل كمل
جاسر بتوتر : لما عرفت المعلومات الى وصلها رعد و بلغته حاول يهدد رعد كتير بس هو ماهتمش بكلامه قرر ياخد وحده ست عزيزه عليه ورعد حكالي عن سلسبيل بعض حاجات انا استغليت الموقف بس
يونس ببرود قاتل: عيطت لي عرفت تخليها تخرج ازاى
جاسر بخوف منه : ااااه رعد كان قالي انه هيطلب ايديها منك انهرضه
قولتلها ان رعد بيحب هنا اختي فهمتها انها اختي وانه عامل مفاجاه ليكم انه يعرفها عليكم وكده وانها برا فى عربيته
نظر له رعد بصدمه
اكمل هو بتوتر : قولتها برا في العربيه كنت فعلا خرجت وقعدت هنا في العربيه علي اني جي تاني
بس هي كانت هتروح تسأل رعد وفعلا راحت
كانت كل حاجه هتبوظ وانا كنت هقول بهزر وخلاص
بس تقريبا سمعت كلام رعد عن هنا جدتي وافتكرت هي دي لقيتها رجعت تاني وخرجت على بره وهي بتعيط
بس كان مطلوب مني اخرجها برا بمزاجها عشان يعدي وقت قبل ما حد ياخد باله وبس رجالته كانت برا ده الى كان مطلوب
رعد بغضب اعمى: يابن الكلااالب وظل يضرب به بقوه
ياسين بغضب : هي فين انطق
جاسر بتعب وهو ينزف : معرفش صدقني معرفش هي بالجبل فين معرفش ومعرفش اتواصل معاه هو الى بيكلمني من كل رقم شكل او انترنت لاكن انا لو محتاجه مش بعرف اتواصل والله مش بكذب رجالته في كل مكان مش بعيد يكون زارع حد هنا
يونس وهو ينظر له بتقييم: لا ماتخفش علينا البيت ده مملكه الامبراطور الجاسوس فيه بيموت قبل حتى ما يفكر يدخل …… انا كنت شاكك فيك من اول مادخلت من باب الفيلا واقترب منه ببرود قاتل مرعب اغمض الاخر عيونه بخوف منه
اكمل هو: اصلي بشم اشكالكم من على بوعد حظك بقه غبي مش تسأل الاول انت داخل مملكه مين
وابتعد عنه ببرود : ياسين جهز الطياره حالا نكون في الصعيد
ونظر لريم : عايز القريه دي تتقلب ان امبراطور المخابرات وفريقه نازل عندهم لان بنته اتخطفت هناك
نظر رعد باستغراب: بس كده خطر عليها
ابتسم الاخر بخبث : بالعكس ده هيشتت تفكيره مش هيبقى عارف يتصرف متخفش اول مالخبر يوصل للي معاه برا مصر هتلاقي التليفونات عنده نزله ترن مش هيقدر يلمسها وقتها هو شكله مش عارف خطف بنت مين ونظر لجاسر ببرود : عارف انا مين ولا اى
جاسر برعب منه : لا هو ميعرفش ان الامبراطور يبقى ابوها لا هو عارف انك في البوليس انت واهل رعد بس هو كل تركيزه رعد ميهموش اهله مين
ابتسم بمكر : مش قولتلك ودي بدايه قبض على اى مجرم تشويش افكار لاعارف ينتقم ولا عارف يسيب ولا عارف يهرب فهمت واتجه للاعلى ليجهز حاله
ظل رعد يفكر كيف كيف لها تفكر ان يكون يخونها بعد ما حدث بينهم بغرفتها ما هذا لم تشعر بدقات ذلك القلب المشتاق لها لم تفهم إلى الان انها سيده عرش قلبه الاولى والاخيره غبيه انتي غبيه لم تشعر بنار قلبي المشتاقه لضمها بين يدي
اخونها كيف لها ان تشك به ولو للحظة ااااا تعودين لي مره اخرى لتعليمك كيف هذا القلب لم يرى امراه غيرك بالوجود سيدتي الجميله
…………………………………
كانت تجلس بفرح فهي لم تخاف مطلقا من هذا المكان بل بغايه السعاده انها اخيرا تعيش مغامره مثل الافلام وكان يزيد شغفها لذلك عندما علمت ماذا حدث في قصت حيات اهلها من يونس
حسان ببرود وهو يتجه لها بالطعام : الاكل اهو
ابتسمت له: شكرا
ممكن تفك ايدي بقه عيزا اكل ولا تأكلني انت
نظر لها بأستغراب: لا حول ولا قوه الا بالله انا في حياتي ماشفت كده بجد ياعني
ابتسمت له: فكني بقه
بالفعل حل رابط يديها وقدميها وجلست تأكل
ثم نظرت له : مش هتاكل ولا هتفضل باصص لي اهلي فى اللقمه
حسان بغيظ منها: اطفحي وانتي ساكته ده اى المصيبه دي
اكملت طعام دون النظر له
تحدث هو بخبث : مش عيزا تكلمي اهلك
سلسبيل وهي تأكل : لا لي
فتحه عيونه بصدمه من ردها : هو في اي انتي يابت انتي فاكره نفسك فين يخربيت كده هو في اي
ابتسمت له بحماس وهي تصفق : مش انت مش ناوي تراجعني و نتجوز وقعد معاك هنا او نسافر لتجار المخدرات برا مصر بقه وعالم الاجرام ععععععع ونبي ونبي
وقف بغضب منها : بت انتي مجنونه ولا اي انا خاطفك واى رايك بقه اني ها غت،صبك ونظر لها بوقاحه : الفستان هياكل من جس،مك حته
ابتسمت هى بفرح : شكرا شكرا الرك علي القالب مش الفستان القالب غالب وبعدين لي نفرهض بعض وتضربني واضربك ونعور بعض مانا موافقه نتجوز عادي ياعم لو مافيش مأذون عرفي مش مشكله
نظر لها بصدمه من كلامها وهو مش مستوعب هي بتقول اى دي اصلا ثم صرخ في وجهها بغضب : بااااااااااااس اخرسي انتي يابت ملت اهلك اي واقترب منها ومسك ذراعها: وبعدين تضربي مين يا سفروته يا اوزعه انتي لو نفخت فيكي هاتقعي .
نظرت له بغيظ: انت بتزعق لي هو انا طرشه ونفخت في مين لعلمك انا بلعب كيك بوكس و كراتيه وفنون قتال ياعني اترحم على روحك ها و برسم وانحت واغني ممكن امثل وارقص معنديش مشكله بس خدني معاك ونبي ونبي
نظر لها بغيظ فهي حقا مختله : اعمل بيكي اي مش فاهم
ابتسمت له بفخر : اعلم المطاريد فنون القتال تلاقيهم ضرب نار بس صح
نظر لها بضحك : تعلمي مين ده لو حد منهم لمحك بفستانك ده الله يرحمك
ابتسمت له: طب هات جلابيه من عندك طيب وفين الحمام اخد شاور
وضع يده على وجهه بقلت حيله منها : حضرتك عجبك الخدمه معانا هنا يا فندم في الاوتيل
سلسبيل بفرح : اوي اوي بجد ياعني
ضحك هو على جنانها بقوه
ابتسمت له برجاء: خدني معاك بقه اقولك انا برسم حلو خدني تزوير دولارات اى رايك
اتجه هو للخارج بغضب منها وظل يلعن جاسر انه من فعل ذلك فهي مجنونه حقا
سلسبيل بأستغراب: رايح فين طيب ده انا هعملك دولارات
…………………………………
بغرفه يونس
ندى بخوف عليه : يونس خد بالك من نفسك انا عيزاك انت وبنتي عيزاكم كلكم اوعى تعمل حاجه تضرك ارجوك وشعرت بالدوار
اقترب منها سريعا وامسك بها: ندى حبيبتي مالك وحملها برفق للفراش ونظر لها وهي بحضنه : ماتخفيش انا كبرت مش زي الاول صعب عليا دلوقتي انط واجري بس هكون مع رعد و اوجهه الحمل الاكبر على رعد والفريق الى معاه مش عايز اسافر وانا خايف عليكي صدقيني بنتك هترجع وان شاء الله نرجع كلنا معاها
ندي بدموع : زمانها حبيبتي مرعوبه و بتعيط مهما كانت قويه بس عمرها ماحصل فيها كده ربنا معاكي يابنتي يارب
اغمض يونس عيونه بوجع من فكره انها تخاف الان ووسط هؤلاء معدومي الرحمه وظل يدعو الله ان يحفظها له
طرقت الخادمه الباب : يونس باشا فى واحد ومعاه ناس من المخابرات تحت منتظرين حضرتك
نظر لها بهدوء : طيب انا نازل
ندى بتعب : خدني معاك
يونس : بلاش خليكي بالسرير شكلك تعبان
ابتسمت له: هنزل اقعد وسطهم يمكن ابطل افكر
ابتسم لها: طيب البسي الطرحه تعالي اسعدك
…………………………………
سلسبيل بضحك: بس يا سيدي طحنت أهله هههههههههههه
حسان وهو يجلس بجانبها بضحك : بس برافو عليكي والله انتي اى ده ضربتي كام واحد لحد الان كل دول ده انتي مصيبه
جلست بجانبه : لا معلش الي يجي عليا بس غير كده انا غلبااااااان
ضحك عليها بقوه ثم نظر لها: انتي بجد مش خايفه ياعني انا ممكن اقتلك دلوقتى او اقرب منك مثلا
ابتسمت له: بص انا بعشق المغامرات ياعني لو هنط من فوق شلالات وممكن اموت مش مهم المهم احساس النطه المغامره هي متعة الحياه من غيرها ملل ملل
ضحك عليها: منطق غريب بس مقنع لعشاق المغامرات
ابتسمت له: وانت مش بتحب المغامرات
نظر امامه: انا حياتي كلها مغامرات لدرجه وحشني الهدوء والاستقرار
سلسبيل: يا راجل ده انا هموت وبقي زيك كده يا بختك
ابتسم لها: الي ميعرفش يقول عدس……. طبعا الى زيك ميعرفش العدس
ضحكت عليه: عدس وطعميه وفول من على العربيه وسد الحنك و صوابع زينب و دقيت باميه وووو
قاطعها هو: بس بس انتي يابت من الشرابيه ولا اى
ابتسم له : بحب الحاجات دي مووووت ونظرت له بشقاوة: انت مش بتحبها
للحظات سرح بعيونها وشعر انه يفقد قدرته وقوته امامها نظر لنفسه باستغراب كم مره من الوقت وهو يتحدث معاها ويجلس هكذا فهو ليس بشخص هين ليفعل هذا
اقتربت منه : رحت فين
نظر لها بتوتر : هااا ااا لا ولا حاجه خدي بقه غيري هدومك دي
نظرت له بغضب طفولى: اى ده جيبلي بنطلون و تيشرت رجالي
ابتسم لها وتنهد بتعب: معلش بقه مافيش لبس حريمي
سلسبيل بغيظ: انا عيزا جلابيه زى بتاعتك عشان الفلكلور المصري
نظر لها بأستغراب اكملت هي بفرح : ونبي ونبي
ابتسم عليها ووضع يده على شعرها برفق : حاضر
ثم ابتعدت بتوتر : هاروح اجبهالك واتجه للخارج
: هو في اى مالك يا ابن المغربي اهدى كده
جلست هى تنتظر وتذكرت قبلت رعد لها وابتسمت بعشق : ااااه وحشني ابن الاي ياترى هيعمل زي بابا و لاقي داخل عليا هييييييح
واكملت بغيظ بس استنى شويه استمتع هنا حبه كده ولا مايجيش احسن واشتغل معاهم هييييييي ياريت
عاد لها هو وهو عابث الوجه : خدي ويلا بقه الساعه بقت ٧ نامي
نظرت له باستغراب: اى التحول ده ثم نظرت للملابس : الله جلابيه و عبايه رجالي وانبي انت سكر
ابتسم لها: يلاه يا مجنونه نامي و متخافيش محدش ها يدخل هنا غير بأمر مني
ابتسم له : طب ما تنام معايا
نظر لها بصدمه: نعم
ابتسمت: على الارض وانا السرير
تحدث بغيظ : انا انام على الارض على اخر الزمن
ضحكت عليه: طب ياعني يرضيك بنوته زيي تنام على الارض وانت راجل قاتل اد الدنيا عيب فى حقك
حتي عيب
حسان بتعب منها : نامي بقه وجاء يتجه للخارج
سلسبيل بفرح : تصبح على خير يا حسونه
ابتسم لها: حسونه هههههههههههه و نتي من اهله يا مجنونه
…………………………………
اتجه يونس للاسفل ونظر بصدمه : معقول ياااااااه صخر المخابرات وفريقه عندنا لا ده انا كل يوم اخطف حد بقه من العيله
ابتسم ادهم عليه : الامبراطور بنفسه بنته تتخطف ده معجزه يا راجل
ضحك يونس بقوه عليه و احتضن كل منهم الاخر
( ادهم الصخر روايه مهمه خارج البلاد ادهم وفيروز بتاعتى للى مايعرفهاش الحمد لله جابت ٣٠٠الف مشاهده بالوتباد ورقم ٢بالاكشن والرومانسيه و ٣ بالعائلي و ١٣با الكوميديا الحمد لله )
مازن من فريق الصخر : طب انا مالى مش فاهم ما معاه افلاطون اهو ولا انت غاوى مرمطه فيا وخلاص
نظر الصخر له بغضب : اه انا بتفائل بيك تخيل
ابتسم يونس عليهم : انتم لسه زي ما انتم مفيش فايده ……. فيروز هانم عامله اى
ابتسم له: بخير الحمد لله يلاه بقه انا حافظ القريه دي كويس و خدمت فيها هناك فتره هقدر اساعدك كتير خصوصا الجبال و المطاريد
مازن بصدمه : مطاريد يا جماعه انا مهندس كمبيوتر طب سلام عليكم
جذبه مصطفى من فريق الصخر بغضب من قفاه : يا اخي اتهد بقه كبرت وعجزت وبرضه كل عمليه قرفنا
مازن بغيظ : هو خدم هناك انا لا هعمل اى انا بقه
اقترب منه ادهم الصخر بغضب مميت : انت طالع معانا الطلعه دي تمام
مازن بخوف منه : انا اتكلمت اصلا مانا جي اهو وساكت هو الى بينكشني
ابتسم ياسين عليهم مر كثير من الزمن وكل منهم كما هو كانهم شباب
يونس بأستغراب: مين ده ونظر لفارس
ادهم بفخر : ده فارس ابن اخويا كريم وجوز بنتي
هو الوحيد فى ولادنا الى قرر يبقه زينا
ابتسم عليه : وليث اى
ادهم بغيظ : لا ده مش ابني اصلا ده عملي الاسود في الدنيا
ريم بتركيز : الطياره جاهزه
فهد بخوف : بابا اجي معاك ارجوك
وضع يونس يده على وجه فهد بحب : مش هتعرف تعمل حاجه هناك رعد بس الى هيجي انت هنا مع اختك وامك و مراتك واهلك امانه معاك اوعى حد فيهم يحصله حاجه لحد ما ارجع ب اختك سامع
ابتسم له بدموع : سامع و احتضن كل منهم الاخر بقوه
نظرت له ندى بدموع وهي تجلس لم تقدر على الوقوف من خوفها عليهم
شعر هو بها واقترب منها وجلس امامها بحزن : ندى عشان خاطري بلاش كده ثقي فيه ممكن انتى عمري كله ياندى اوعدك كلنا نكون بخير ده انا معايا فريق الصخر ياعني بأمر الله هانهد الجبل فوق دماغهم
ابتسمت هى له : انا وثقه فيك يا حبيبي
احتضنها بقوه : لا اله الا الله
ندى بدموع : محمد رسول الله
بكى الجميع عليهم من خوفهم
اقتربت مروه من ياسين بحزن : ترجع بالسلامه يا ياسين متعرفش فرحتي كانت ازاى ان ليا اخ زيك و اخت زى ندي انا وحيده ماليش حد بس زعلت اوى من امي الله يرحمها بقه
ابتسم لها ياسين واحتضنها : اهلا بيكى معانا وقبل جبينها بحب :انا اسف يا مروه بس صدمتي ورجوع الماضي تاني وجع قلبي مقدرتش اتحمل
ابتسمت له: عارفه انه صعب
نظر ياسين لمروان: ان شاء الله نرجع و تجاوزها بدال بوظ اهلك النكدي في الراحة و الجاية ده
ابتسم مروان له بفرح وهو ينظر لها بعشق : ان شاء الله
…………………………………
اتجه حسان المغربي بغضب لغرفتها : سلسبيل قومي
وقفت بصدمه : اي في اى كبسه
نظر لها بغيظ : كبسه اى انتي كمان انتي بنت الامبراطور
ابتسمت له: اه لي
لعن حسان جاسر المتخلف لو يعرف انها ابنته لا يخطفها فهو فتح على نفسه باب من ابواب جهنم
سلسبيل بأستغراب: في اي مالك
جذبها من يدها : ابوكي جي البلد و ناوى يولع فيها لازم اهرب منها قبل ما يوصل
نظرت له بلهفه : طب يلاه بسرعه بس هنروح فين
ظل ينظر لها بصدمه: لا كده كتير بجد كده كتير ماهو لا انتي الي مجنونه لا انا الى فيا حاجه غلط
ابتسمت له : اصلى لسه مارسمتش صورتك حتى طيب
نظر لها بغيظ : يلا يابنت المجانين ده انا عملت خير في ابوكي اصلا اني خطفتك
…………………………………
وصل الفريقين البلد وتم تجهيز كل شي
ادهم الصخر : لو هو فى الجبل ده هايمشي المنطقه دي ويوصل هنا عشان يهرب من هناك
ريم بتأكيد : انا نشط المكان هو هناك ماتقلقش
مازن بتأكيد : فعلا هو بنسبه ٩٠٪هناك الإشارات كلها بتقول كده
رعد بغضب: يبقي يلا بينا قبل ما يهرب
نظر الصخر له بهدوء : غضبك ده غلط ممكن يعمل عدم تركيز ليك بالتالي ممكن تخسرها للابد ركز انت في مهمه ولازم تنقذ الضحيه مهما كلفك الامر فاهم اجهز واعمل تمارين ظبط النفس لانك مش مركز كويس يارعد
اقترب منه ياسين: انا بثق فيك سلسبيل هترجع متخفش وان شاء الله تكون بخير ووضع يده على قلب ابنه : قلبك بيقولك اى
ابتسم رعد له : انها بخير
ياسين بحب : الى يحب حد كده مستحيل ربنا يحرمه منه ربك رحيم بالقلوب
نظر ادهم لحاتم صديقه بابتسامه تذكر كل منهم عندما اعتقد ان فيروز خطفها ديفيد
فعل معه حاتم نفس الامر قال له قلبك بيقولك اى وانا معاك لو في خطر عليها
ابتسم كل منهم لتذكر مهمتهم مع فيروز ملاك الفريق
طارق من فريق الصخر : جاهزين
جهز الجميع وبالفعل القوات تمركزت بمكانها
…………………………………
عند حسان جاء له كم اتصالات هائله من المافيا انه فتح على نفسه باب الجحيم بخطف ابنت الامبراطور وتخلى الجميع عنه لخوفهم من الامبراطور وفريقه
رجل بغضب: المكان كله محاصر من البوليس هنعمل اى يا باشا
حسان بغضب : تقتلهم كلهم
للحظه خافت هي على والدها وحبيبها رعد
شعر حسان برعشت يدها بين يديه نظر لها بغموض: مش عايزه تشوفي المغامرات اتفرجي بقه
ابتسمت له فهي تثق ان والدها ليث بهين وايضا حبيبها : ماشي نتفرج
رجل اخر : انا شايف اننا نضحي بواحد يأخذها ويخرج قدامهم يهددهم بالسلاح لحد ما الباقي يهرب
نظر حسان لها بخوف عليها نعم يشعر انها بتلك الساعات خطفت قلبه تمني ان يجتمع معها في زمن اخر وهو شخص عادي ليس مجرم لتلك المشاغبه الصغيره
نظرت له بتوتر وخوف من ما حولها من رجال : انا مش عيزا اروح مع حد من رجالتك خليني معاك
ابتسم لها: مش هسيبك وضغط علي يدها بحب ونظر لهم بقوه : مش عايز حد عايش منهم لا يرجعه لا
يا موته كلهم سامع
واتجه بها للخروج من مكان اخر هو وبعض الراجل
…………………………………
ياترى فعلا ها يهرب بيها وتنتهي قصه رعد وسلسبيل على كده !
ولا هترجع وينجح فريق الامبراطور والصخر !
ويا ترى اى موقفهم لو رجعت وعرف كل منهم انها كانت سعيده هناك وهم يموتون عليها 😂
انا شايفه ان حسان يأخذها احسن لو رجعت ابوها ورعد ها يقتلوها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاغبة والامبراطور 2)