روايات

رواية خيانه مشروعه الفصل السادس 6 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه الفصل السادس 6 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه البارت السادس

رواية خيانه مشروعه الجزء السادس

خيانه مشروعه
خيانه مشروعه

رواية خيانه مشروعه الحلقة السادسة

ملك بصدمه وهي مش مصدقه اللي شايفاها جوزها واختها على السرير ها في وضع ما كانتش تتخيل ان هي تشوفه
جريت على تحت مش مصدقه عليها وبتاخد نفسها بصعوبه وحمدت ربنا ان ما فيش حد في القصر
وان هم ما خدوش بالهم منها فضلت في حاله مصدومه مش مصدقه اني جاسر جوزها وحبيب عمرها يعمل فيها كده ليه ؟
هي اقصرت في ايه ؟
لي ساب كل البنات واختار اختها ملقاش غير هي بتعتبرها اكثر من روحها
فضلت مش مصدقه اللي حصل مسكت التليفون بايد مرتعشه ورنت على جاسر
الاول ما ردش لكن بعد زياده عدد الرنات ساب مليكه
وراح اتصدم لما شاف اسم ملاك على التليفون وتوتر اكتر ما بقاش عارف يعمل ايه
جاسر بتوتر/ملاك حبيبتي عامله ايه اما ارن عليك من الصبح تليفونك كان مقفول
ملك بوجع والم/ لا ما تقلقش انا كويسه انا في السكه
وقربت اوصل على البيت
جاسر /طيب يا حبيبتي ليه ما قلتليش كنت جيت اخذتك من المطار انت ومامتك
ملك/ ما فيش داعي تتعب نفسك احنا قربنا نوصل سلام
قفلت معاه وهي بتاخد نفسها بصعوبه وبصت لنفسها في المرايه وقررت ان هي تكشف خيانته قدام الكل وتاخد بصقر قلبها اللي بيتحرق بحبه مش لازم تعرفه ان هي عرفت
هتعمل كل حاجه كانها ما عرفتش ان هو بيخونها غسلت وشها وقررت تكويهم بنفس النار اللي كاوها بيها فضلت شويه تهدي نفسها عشان تعرف تتعامل معاهم وتهدي ده قلبها اللي بيصرخ
ليه عمل فيها كده اللي جرحها بالشكل ده
هي ما تستحقش منه كده
لكن هو طعنها بسكينه تلمه
ياما قالت له يتجوز ياما
كانت بتتالم علشان شايفاها بالحاله دي لكن هو جرحها ومع اقرب واحده ليها مع توامها مع روحها الثانيه سؤال بيطرح نفسه في قلبها وعقلها اذا كان هو واطي وخسيس ليه اختها تعمل فيها كده ليه تخونها بالشكل ده من هم صغيرين وملاك بتحبها اكثر من اي حد ليه تجرحها الف ليه وليه بتدور في دماغها وقعت على الارض في الاوضه الجنينه وهي منهاره
كانت ياما تحلم من اليوم اللي هتمشي فيه على رجليها علشان تروح له وتعوضها عن كل الحرمان اللي عايشه بسببها ما توقعتش في ان اليوم اللي هي حلمت بيه يتحول لاسوء يوم في حياتها
فضلت تصرخ وتضرب على قلبها بصوت مكتوم ليه ليه
اما في الجانب الثاني عند جاسر ومليكه
مليكه جاسر مين اللي كان بيرن عليك خلاك تحول كده
جاسر بغضب ملاك قربت توصل لما حاجاتك ومش عايز تشوف وشك انت ايه يا شيخه ما بتزهقيش
مليكه وهي لفه الفوطه حواليها
لا ما بزهقش اذا كنت انا غلطت فانت غلطت اكثر مني ما تحاولش ترمي الحق كله عليا لا يا حبيبي انا مش لقمه سهله تاكلها وترميها وقت ما تحب
جاسر باستغراب قصدك ايه
مليكه/ قصدي اني مش هتنزل عن حق فيك وعن حق ابني فيك
جاسر /ولد ايه انت مش قلت ان ده كان تمثيليه
مليكه تمثيليه ايه يا حبيبي لامش التمثيليه اني حامل في ابنك
ماسك ايديها جامد وبص لها بغضب و قسوه
بنت انت اتلمي انت هتنسي اللي فات لو انت هتنسي انا مش هنسى انت اللي وصلتيني كده
ملكه وهي بتغمض عينيها لا مش ناسيه تحب انا افكرك
ورجعت بذكرياتها فلاش باك
من ثلاث سنين بعد ما عملت الملاك الحادثه
كان جاسر بيهتم بيها على طول كان بيتعب نفسه طول اليوم في الشغل عشان يروح ينام على طول وما يفكرش في اي حاجه ثانيه كان بيتالم كل ما يشوفها بتقرب منه وهو ما قادرش يقرب منها بسبب اللي حصل لها وكمان هي كانت بتقسى عليه علشان تخليه يسيبها ويتجوز غيرها لكن هو كان متمسك بيها
لحد ما اجي اليوم اللي خلاه فعلا يخون ملاك وتكون هي السبب الاساسي في اللي حصل
ملاك انت ايه يا اخي ما بتفهمش انا مش عايزه اي حاجه منك بقول لك طلقني يا جاسر طلقني انا مش عايزه اعيش معاك هو بالعافيه
جاسر وهو بيشدها ليه لا مش بالعافيه بس اسمعيها مني يا ملاك طالق مش هطلق هتفضلي على اسمي لحد اخر يوم في عمرك وده اخر كلام وما عنديش كلام غيره
قال كده وخرج وسابها وهي منهاره من للعياط ليه مش قادر يحس بيها ليه مش قادر يفهم هي ليه بتعمل كده هي مش عايزه تحس بالذنب اكثر من كده تجاهه هو يستاهل واحده احسن منها تعيشه وتجيب له طفل يحمل اسمه
راح جاسر بغضب على الشركه لكن الصدم لما لقى
مليكه في الشركه وكانت لابسه لبسه غريب ضيق وقصير
جاسر في ايه يا مليكه ايه اللي مخليكي لغايه دلوقتي في الشركه مش الدوام خالص من ساعتين
مليكه بشر/ اه يا مستر جاسر بس نسيت ملف ورجعت اجيبه
طبعا هي كانت بتكذب لانها روحت على البيت وسمعت الخناقه اللي دارت بينها وبين جاسر وهي عارفه ان مجاسر بيتخنق بيروح على الشركه وخططت خط ذكيه عشان تخليه يخونها معاها
جاسر طيب اعملي لي قهوه
مليكه بابتسامه خبيثه/ امرك يا فندم وراحت عشان تجهز له القهوه
بعد شويه وقت جات بالقهوه وقدمتها له
جاسر ماشي ممكن تروحي عشان انا هقعد في الشركه اخلص شويه شغل
ملك قربت منه اكتر وقالت مستحيل اسيبك وانت في الحاله دي
جاسر حس بشعور غريب اث*اره نش*وى رغ*به مش عارف ليه؟ بص المليكه بصه غريبه اول مره يبصها لها
مليكه لحظت نظراته فقربت منه اكثر وتعمدت ان هي
تحتاك اكثر عشان تزيد اثارته وفعلا كان بيحس شعور غريب
لكن هو نفض كل الافكار دي من دماغك وزقها بعيد
لكن هي مسكت ايده
وقالت له تعمل كده معقول مش حاسس بيا انا بحبك يا جاسر وبتمنى قربك وتحس بيا لكن انت دايما بتصدني وقربت عليه اكتر وحضنته
كان عايز يزقها يبعدها عنه لكن فجاه حاسه برغبه شديده تجاهها مستغرب هو اول مره ياثر فيه حد بالطريقه دي لقى نفسه بدون وعد بيشد وبيرفع عينيها وبيمسح دموععها اتكلم برغبه ونفس عالي
انا اسف ان خليتك تبكي انا مش عارف انا عملت كده ليه انا مضغوط وعايزك تعذريني
مليكه انا عذراك بس انت اللي مش حاسس بقلبي اللي بيحبك
في اللحظه دي بعدها عنه مقرر ان هو لازم يمشي ويسيبها لان الشعور اللي حسه اول مره يحس بيه
رغبه شديده هو عمره ما كان من النوع ده من الرجاله ايه اللي بيحصل معاه مش فاهم
لكن فجاه لقيها ماسكه ايده بكل جراءه ووقفته وقالت له مش هخليك تمشي وشفايفها طبعت في شفايفه ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خيانه مشروعه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *