روايات

رواية خيانه مشروعه الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه البارت الثاني عشر

رواية خيانه مشروعه الجزء الثاني عشر

خيانه مشروعه
خيانه مشروعه

رواية خيانه مشروعه الحلقة الثانية عشر

جاسر بصدمه /ملاك في ايه
ملاك وهي بتاخد نفسها بصعوب
ما تقربش مني يا جاسر انا مش مستعد دلوقتي ارجوك انا نفسيتي تعبانه ومش قادره لو بتحبني بجد ابعد عني دلوقتي
جاسر وهو بيحاول يهدي نفسه
خلاص يا حبيبتي مالك بس ما فيش حاجه مستاهله
ملاك بدموع/ انا اسفه ودخلت على الحمام وهي مش قادره توقف على رجليها من كتر دموع
ياما اتمنى اللحظه دي
ياما اتمنت ان تترمي في حضنه
بس مش قادره كل ما تبص في وشه وتبص في الاوضه تتذكر اختها لما شافتها في حضنه
نفس ابتدا يضيق كل ما تتذكر اللي شافته ومش قادره تعمل حاجه ابتدت تغسل وشها بالميه وتاخد نفسها بصعوبه علشان تعرف تفوق وتسيطر على النوبه اللي جات لها
اما جاسر كان واقف مصدوم من حركتها
مستغرب معقول ملاك اللي دايما كانت بتتمنى قربه دلوقتي بتنفر منه
دلوقتي مش عايزاه طب
ليه السؤال ده بيلح على دماغه! ليه هو عمره ما زعلها دايما
بيراعي مشاعرها و ليه دلوقتي حاسس بالنفور ده كله منها
هدى نفسه والعصبيه اللي سيطرت عليه من الشعور ان هو مرفوض من مراته اطلع سيجاره وطلع على البلكونه عشان يدخن وهو بياخذ نفسه بصعوبه لكن فجاه وهو واقف في البلكونه شاف اسر اخوه رجع من السفر
جاسر بصدمه /اسر ودلوقتي بص في ساعته لقاها الساعه 4:00 الفجر
خرج من البلكونه وبصه على الباب بتاع الحمام لقاه مقفول اتنهد وخرج على تحت عشان يشوف اخوه
جاسر /اسر انت بتعمل ايه هنا
اسر/ انا جيت ايه ما كنتش عايز ناجي ولا ايه
جاسر /لا يا حبيبي انت ليه بتقول كده ده بيتك ومطرحك بس انا مستغرب يعني انك ما استنيتش حتى للصبح
اسر /انا جيت لاني نويت اتجوز وافرح امي وبالمره اقضي الاجازه بتاعه الشغل هنا ولا عشان انا مسافر على طول نسيت ان عندك اخ
جاسر/ انت ليه بتقول كده انا دايما بحترمك وبعاملك كويس
اسر /خلص الكلام ملوش فايده انا هدخل ارتاح شويه
بعد ما دخل اسر جاسر بص في اثر وباستغراب مش مستوعب كل الاحداث وكل اللي بيحصل حواليه ملاك رجع تمشي على رجليها ودلوقتي بتنفر منه ومليكه اللي بتطارده ومش عايزه تسيبه واخيرا اخوه اسر اللي رجع فجاه حتى من غير ما يقول لهم حاسه ان دماغه فعلا هتنفجر من كثر التفكير واكرر ان هو يدخل اوضته عشان يرتاح
في نفس الوقت في اوضه اسر اول ما دخل
ورجع بذكرياته ايه السبب اللي خلاه يرجع بعد ما هو كان فقد الامل ان هو يرجع
فلاش باك
ناريمان/ الو عامل ايه يا اسر
اسر /الحمد لله انت عامله ايه يا ناريمان
ناريمان انا كويسه بس ملاك مش كويسه
اسر بحزن/ ليه مش كويسه مش هي اللي اختارت ولا انت ناسيه
ناريمان/ انا مش ناسيه هي اخترته لانها بتحبه وسبتك انت بعد ما اعترفت لي وانا مرضتش أقول لها بحبك ما حبتش تجرحك
اسر /وانت فكرك لما تبعد عني وتروح لاخويا كده مش بتجرحني
ناريمان/ اخوك طلع مش زي ما هي فاكره اخوك خاين خسيس زاني خانها ومع اقرب واحده ليها
اسر /انت بتقولي ايه جاسر مستحيل يعمل كده
ناريمان/ انت مش مصدقني عشان اخوك
لكن دي الحقيقه اخوك خن ملاك مع مليكه
اسر/ انت بتتكلمي جد
ناريمان /للاسف دي الحقيقه
اسر/ وانت رن عليا ليه دلوقتي
ناريمان/ عشان عايزك تساعدني تخلص ملاك من جاسر
اسر انت عايزاني اعمل ايه
ناريمان انا هقول لك تعمل ايه وحكيت له على الخطه كلبها ها ناوي تعمل ايه ترجع حبك ليك وتنتقم لها من اللي اذاها ولا تفضل كده هربان بعيد عنها
اسر /انا هساعدكم بس مش عشان حاجه انا هساعدكم عشان اكشف الحقيقه واخلي كل واحد يتعاقب على جريمه اللي هو عملها
ناريمان /اتفقنا سلام وقفلت معاه التليفون وهو فضل يفكر لغايه ما حجز طياره خاصه وجمع اغراضه ورجع على الوطن
عوده من الفلاش باك
اسر وهو ماسك صوره ملاك سامحيني يا ملاكي
ما قدرتش احميكي من الدنيا وانت بريئه ما تعرفيش ان فيها ديابه بتنهش لحم الناس بس صورتها وراح نام لان بكره عنده مهمه خطيره
اما في اوضه ملك وجاسر دخل هو لقيها نايمه في جنب من السرير اتنهد وما رضيش يضغط عليها نام جنبيها وشدها لكن هي بعدت عنه استغرب اكثر وبقى عنده شكوك كثيره بس ما علقش وخصوصا ان اسر رجع ايوه اسر اخوه الصغير هو كان عارف انه بيحب ملاك لانه كان زميلها في الجامعه بس هو لانه اناني ما قدرش يتخلى عنها وما رضيش حتى يقول لملاك ان في حد بيحبها وحذر اخوه ان هو يقرب منها وبعده عنها نهائي وها دلوقتي رجع
اتكلم بوجع/ ملاك رد عليا انت زعلانه مني
ملاك وهي بتمثل النوم / مش زعلانه في حاجه
جاسر /اسر رجع
ملك اتعدلت/ بجد طب ارجع ليه دلوقتي ما دايما كان رافض ان هو يرجع
جاسر /ما اعرفش بس رجع حتى ما استناش لغايه الصبح
ملك بغموض/ زعلان ليه ان هو رجع
جاسر/ انا مش زعلان بس ما اعرفش ليه يا قلبي مقبوض
ملاك /نام يا جاسر ما تفكرش في حاجه دلوقت
جاسر معك حق ممكن تنامي في حضني يا ملك وحشني حضنك
ملاك /طيب يا جاسر قربت منه ونامت في حضنه وهي بتخطط لخطه عشان تنتقم منه
وراحوا الاثنين في سبات عميق
***********
في يوم جديد مليء بالمفاجات
كلهم صحيوا وجمعوا على السفره
جاسر/ صباح الخير يا امي
ميرا /صباح النور يا حبيب باباك قال ان هو هيرجع خلال اليومين دول
جاسر /ماما انا كنت عايزه اقول لك اني لسه ما كملش كلامه اسر نازل من فوق وبيقول ان انا جيت يا ماما
ميرا وهي بتقوم وبتحضنه بفرحه
انا مش مصدقه اخيرا يا حبيبي رجعت
اسر/ طبعا يا حبيبتي رجعت وقررت استقر ولا ايه يا جاسر
جاسر /ان شاء الله
اسر/ ملاك انا كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع
جاسر/ موضوع اللي انت عايز ملك فيه
اسر ان/ا مش بتكلم معاك انت انا بتكلم مع ملاك اتفضلي يا ملاك كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع الانفراد
ملاك /اتفضل يا اسر
دخلوا هم الاثنين الاوضه تحت انظار ميرا وجاسر المستغربين وفجاه طلعوا هم الاثنين والابتسامه معبيه وشهم جاسر قلبه وقع في رجليه
جاسر بغيره /كان عايزك في ايه
ملاك/ كان عايز الموضوع خاص
جاسر يعني موضوع خاص بتتكلمي يا ملاك
اسر /احب اقول لك ان انا طلبت ايد مليكه من ملاك عشان تاخد لي ميعاد مع نعيلتها عشان انا قررت اتجوزها
جاسر/ ايه انت اتجننت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خيانه مشروعه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *