رواية خيانه مشروعه الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي أحمد
رواية خيانه مشروعه الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي أحمد
رواية خيانه مشروعه البارت الحادي عشر
رواية خيانه مشروعه الجزء الحادي عشر
رواية خيانه مشروعه الحلقة الحادية عشر
ملاك بصدمه/ اسر انت متاكده
ناريمان/ ايوه متاكده هو ما فيش غيره وانا هقول لك تعملي ايه
ملاك بعد ما قالت لها على الخطه نارميان بس كده ممكن يحصل فيها مشاكل
ناريمان بثقه/ ما تخافيش لازم ندوقوهم من اللي هم
شربه لك خليكي واثقه فيا
ملاك /انا ما عنديش حل غير اني اوثق فيك ربنا ما يحرمني منك ابدا
ناريمان وما يحرمنيش منك يا قلبي يلا بقى اطلب لنا حاجه ناكل
ملاك/ههههههههههه ماشي يا حبيبتي
******************
بعد ما اخلص اليوم بتاعه في الشغل قرر ان هو يروح على النادي عشان يرجعها بالمره يقضي شويه وقت معاها
وقف عربيته ونزل منها عند النادي ودخل بيدور عليها بعينيه لقيها قاعده مع ناريمان وبتضحك وفي واحد ثالث قاعد جنبيهم وبيضحك معاهم بطريقه غريبه شعلت فيه نار الغيره راح عندهم عصبيه مفرطه
جاسر بصوت عالي/ ملاك
بصيت له بخوف واستغراب ان هو ايه اللي جابه هنا
ملاك /ايوه يا جاسر ايه اللي جابك هنا دلوقتي.
جاسر/ ايه ما كنتش عايزاني اجي ولا ايه
ملاك /لا عادي بس اتفاجئت انك جيت هنا
جاسر /اه اتفاجئتي على العموم انا جيت لاني حبيت اقضي شويه وقت معاكي وبعد كده نروح على البيت مش تعرفيني مين ده
ملاك /ده فريد جوز ناريمان كان صادقنا ايام الجامعه
جاسر بابتسامه بهته/
تشرفنا يا استاذ فريد عن اذنكم قال كلامه وشدها وماشيه وهو حاسس ان في نار في قلبه بيحبها بيغير عليها بجنون من زمان مش من دلوقتي ما يقدرش يشوف اي حد قاعد جنبيها
ملاك بعدت ايدها عن ايده بعصبيه
واتكلمت وقالت انت ايه اللي عملته ده خليت منظري قدامهم زي الزفت انا مش فاهمه فيها ايه يعني لو سلمت عليه وقعدت معانا ما هو كان قاعد مع مراته
جاسر بعصبية/
ملاك انت عارفه كويس قوي اني ما بحبش اقعد مع حد انت عاجبك بصته ليكي
ملاك /نعم انت بتقول ايه انت واعي نفسك بالكلام اللي بتقوله ده جوز صاحبتي وعمره ما يفكر يبص لي بصه مش كويسه ولا انت تفكيرك كله غلط
جاسر بجنون وصوت عالي/ملاك قفلي على الموضوع دلوقتي وبعدين تقصدي ايه بكلمه ان تفكيري كله غلط انت عارفه من زمان اني بغير عليك من اي حد ومن اي مكان
ملاك /خلاص يا جاسر اعمل اللي انت عايزه لان فعلا تعبت قالت كلامها وثابته وركبت العربيه
مسح على وشه بعصبيه شديده من نفسه ومن غيرته ليه تخنقها ومش بايده بيحبها وما بيتمناش ابدا ان هو يزعلها بس غصب عنه بيحصل كده ركب العربيه هو يبص عليها لقاها بصه من الناحيه الثانيه
ومش راضيه تبص له اتنهد وهو ساكت بعد شويه وقت كان وصلوا على الفيلا كل واحد فيهم طلع بالعربيه ودخلوا على الفيلا اللي اتفاجئوا من منظرها كانت مركبين زينه وعاملين احتفال صغير بمناسبه عمليه عمليه ملاك مامتها وباباها كانوا جايبين لها هدايا وعازمين العيله والاقارب
ملاك بفرحه/ كل ده عملته عشاني انا مش عارفه اقول لكم ايه بجد
نيره بحب/ ربنا يخليكي لينا يا حبيبتي ونعيش ونفرحك انت اغلى حاجه في حياتنا يا ملاك يلا شدي حيلك عشان تجيبي لنا نونو صغير
ملك بحزن/ ان شاء الله
جاسر قرب منها وحط ايده حوالين كتفها وقربها منه وهمس في ودنها باعتذار انا اسف سامحيني مش هكررها تاني بس انت عارفه اني بغير عليك وبحبك قد ايه
غمضت عينيها بالم كانت نفسها تصدقه كانت نفسها تسامحه مش قادره تبص في وشه بعد اللي عمله الخيانه الكبيره اللي طعنها فيها ما تخليهاش حتى تبص في وشه مش تكلمه مش تعتبره زوجها ابتسمت ابتسامه بهته وهزه ترسه بالموافقه ان هي
سامحته وبتنزل اغاني رومانسيه وكل واحد بياخد الكابل بتاعه وبيرقصه
وميرا كانت قاعده بصلها بحقد حتى بعد ما ملاك اتعافيت ما قدرتش احبها لانها بنظرها اخذت ابنها منها ولانها ما كانتش عايزه يتجوزها ملاك كانت عايزه تتجوزه بنت اختها فريال لكن هو اختار ملاك وما رضيش يتجوز غيرها
جاسر/ قربي يا ماما ارقصي معانا قاعده لوحدك
ميرا/ ولا يهمك يا حبيبي انا مرتاحه كده روح انت افرح
وبدات الاغاني والافراح وكلهم بيرقصوا
لحد ما جات مليكه وهي لابسه فستان سهره اسود وحاطه ميك اب اوفر قربت منهم واتفاجئت
بملاك وهي بترقص بين احضان جاسر وهو مبتسم
ملكه كانت لسه رايحه لهم وقفتها ايد ميرا وهي بتبص لها بتحذير
بعد ما خلص الرقص
مليكه/ قربت من ملاك ان انت ماشيه على رجليك يا قلبي الف مبروك يا حبيبتي
ملاك بحزن وابتسامه بهته/ الله يبارك فيك
ميرا ا/ انا هنقعد هنا
جاسر باستغراب /تقعدوا هنا ليه
ميرا/ ايه يا جاسر مش عايز امك تقعد معاك ولا ايه يا حبيبي
جاسر/ لا يا امي انا بس استغربت انت تقعدي براحتك وفي المكان اللي يريحك
ميرا /تسلم لي يا حبيبي يلا كملي احتفالكم انتم وانا هطلع ارتاح شويه
ميرا/ بصت لملاك بقرف وركبت على اوضتها
فدوى/ الف سلامه عليك يا ملاك الحمد لله ربنا قومك بالسلامه
ملاك /الله يسلمك يا قلبي يلا بقى شدي حيلك عشان تجيبي لنا نونو صغير يقول لي يا عمتو
نارين/ وهو بيحط ايده حوالي مراته انا قريب قوي يا حبيبتي يلا بقى احنا نمشي علشان اسيب لكم الجو وغمز لها وسابها ومشي هو ومراته
وكذلك الامر نيره وجوزها وودعوا بنتهم ومشوا واخذوا مليكه معاهم
في العربيه عند نيره وسالم
نيره بعصبيه/ ممكن افهم انت مختفيه فين حتى لما برن عليك مش بتردي يا بنتي انت بتعملي فينا ليه كده احنا مش اهلك
ملكه/ ارجوك يا ماما ما تفتحيش الموضوع ده انت انت اصلا اعتبرتيني بنتك
نيره /انت اللي حقوده انا دايما مش بفرق بينكم مش عارفه انت بتجيبي الافكار دي منين
سالم /مامتك معاها حق الظاهر ان احنا دلعناك زياده عن اللزوم
ملكه/ دلعتوني زياده عن اللزوم هو انا شفت منكم دلع اصلا يلا انتوا بقى ما تعملوا اهلي
نيره/ اتلمي يا بنت عيب
سالم /سيبك منها ايه على طول كده ربنا يهديها
وكملوا سواقه بالعربيه من خناقات نيره ومليكه اللي ما بتخلص
********””
في قصر
جاسر بعد ما الكل مشي وفي اوضتهم
بعد ما الكل مشي طلعوا هم الاثنين على اوضتهم لقوا مامت ملاك مجهزه لها كل حاجه بين الورد والشموع و القاعده الرومانسيه
ملاك اول ما دخلت الاوضه حست في قبضه في قلبها وهي كل ما تتذكر منظر اختها وهي بين احضان زوجها على سريرها قلبها يوجعها غمضت عينيها وفجاه حسيت بايدين بتحوط وسطها فتحت عينيها بصدمه لما حست بقى انفاسه على رقبتها وهو بيهمس بودنها
وحشتيني قوي يا ملاك ما تعرفيش انا كنت مستني اللحظه دي قد ايه كنت دايما بحلم في اليوم اللي اضمك لي صدري انت ما تعرفيش انا بحبك قد ايه ولفها لي وبقى وشها عقبال وشه و التهام شفايفها في قبله عميقه وابتدى يتعمق اكثر واكثر وهي مش بتبادله القبله وفجاه حست بيبي يفتح الفستان راحت بكل قوتها زقته رجع لورا
ملك بكرهيا وقرف/ ابعد عني
جاسر /ملاك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خيانه مشروعه)