Uncategorized
رواية رهف الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة ندى رأفت
رواية رهف الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة ندى رأفت
![]() |
رواية رهف الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة ندى رأفت |
رواية رهف الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة ندى رأفت
والده ياسين :والده رهف معايا ..
والده رهف:اه مين حضرتك ..
والده ياسين :انا والده ياسين ..
والده رهف:ياسين مين ..
والده ياسين :إيه دا معقول مش فكراني طب استني انا هفكرك ..
وبعد فتره ….
حط يوسف رهف في اوضه من بتوع الخدم على السرير ..
ياسين :مش كنت اخدك أوضتي ..
رهف :اوضتك.. ودا بمناسبه إيه أن شاء الله أنا مرتاحه هنا ..
يوسف :خلاص يا ياسين سيبها ..
ياسين :طب ..مين الي عمل فيكي كداا
رهف :شويه ستات ربنا يسامحهم ..
ياسين :ستات طب انتي فاكره شكلهم ..
رهف :بصراحه يا ياسين الدنيا كانت ضلمه ..ومكنتش قادره أميز حاجه وكنت خايفه جداا ..
ياسين :طب متصلتيش بيا ليه ..
رهف :كانو مسكني ووخدين الموبيل دا كانوا ..عايزين يشوهو وشي يا ياسين ..
فضحك ياسين ضحكه سخريه وقال:يشوهو وشك …معلش يا جماعه ثواني وراجع ..
طلع ياسين لوالدته في الأوضه وفتح الباب علطول ..
والده ياسين :ياسين ..في إيه يا ابني ..
ياسين :والله يا ماما أنا اخر حاجه كنت اتصورها انك كدا انا انصدمت فيكي …وبعدين هو انتي فاكره ..انك لو شوهتي وش رهف مش هحبها ..لا الحب مش شكل وبس …
والده ياسين :ماشي يا ابني ..هسمحك في الي انت بتقوله ..علشان انا بحبك اكتر من اي حد وفاهمه مصلحتك فين …ومع مين ..
ياسين :ما هي دي المشكله يا ماما ..سلام أنا طالع اريح في أوضتي …
في اوضه الخدم تحت ….
رهف :تليفوني تليفوني فين ..صح انا عايزه اطمن على ماما ..كانت بترن عليا..اكيد قلقانه ..
يوسف :خدي موبايلي ..لو حافظه النمره ..
رهف :شكرا …
يوسف :هروح اشوف حاجه وجاي ..
رهف :خد راحتك …
أتصلت رهف بوالدتها كتير مبتردش ..
رهف :هي مبتردش ليه ..ردي يا ماما ..
طب أنا هتصل بهنا ..تروح تشوفها ..ألو ..ألو يا هنا ..
هنا برعب وقلق :رهف انتي فين يا بنتي انا قاعده اتصل بيكي من ..الصبح.
رهف بسرعه :في إيه يا هنا ..قلقتيني
هنا : انا رحتلك الفلا الصبح بدري قالو مجتيش ..فرحت البيت عندك لقيت الباب مفتوح ووالدتك مش في البيت ..
رهف :أنتي بتقولي ايه ازاي يعني مش في البيت ..
في اوضه والده ياسين افتكرت (..وهي بتقول ..لوالده رهف :وقاعده تجري ورا أبني وهو مش عوزها وخطب غيرها حتى إنها كانت هتبوظ الخطوبه تصوري ..
والده رهف مش قادره تاخد نفسها :طب …. هي ….فين ….دلوقتي ..
والده ياسين :معرفش اخر مره امبارح كانت في السوق ومن ساعتها مجتش ..
والده رهف برعب :إيه …سوق إيه لغايه دلوقتي …طب سلام أنا لازم انزل ادور عليها ..
والده ياسين :لما تلقيها قوليلي دي بردو زي بنتي ..وانا كل الكلام الي قولتهولك كان قصدي منه المصلحه ..والله ..
والده رهف ابتدت تنهج جامد قالت :مصد…..قه ….حض…ر..تك ..
سلام ..
والده ياسين :سلام …)
والده ياسين قامت وقالت :كنت لازم اقول كداا ..علشان مصلحه أبني ..
عند رهف ..
حاولت تقوم بألم ..
وقالت:اه ..ازاي يعني مش في البيت ااه ..
هنا :مالك يا رهف ..
رهف :مفيش حاجه اقفلي دلوقتي …
عيطت رهف من آلألم وقلقها على مامتها وقالت :مش قادره انا ليه قلبي واجعني كدااا أنا لازم أتصرف وحاولت تمشي رغم كل الألم الي هي حاسه بيه ..
وهي ماشيه والدموع مش قادره تقف ..
قالت :ياسين …هيساعدني أنا لازم اروح لياسين ..
الكاتبه Miyano shiho (ندى رأفت )
بعد فتره وصلت رهف لأوضه ياسين لسه هتخبط راح ياسين فتح فوقعت رهف عليه وقالت :ألحقني يا ياسين ..أرجوك أتص…لت بهنا ..
ياسين :أهدي ..انتي إيه الي قومك من الاوضه ..وبتعيطي ليه أهدي علشان أفهم ..
رهف :ماما ..
ياسين من غير قصد :حماتي ..ملها ..
رهف مركزتش وقالت:خرجت من البيت وهي تعبانه وبتصل بيها مبتردش ..ومش عرفه راحت فين ..أتصلت بهنا قالت مش في البيت ساعدني أرجوك ..
ياسين :طبعا هساعدك ..بس بخطوتك دي هنروح العربيه بكره فشال ياسين رهف وقال:كدا نروح اسرع …نزل ياسين برهف شافتهم والده ياسين ..
والده ياسين :ياسين انت واخد رهف ورايح على فين ..
ياسين :بعدين . يا ماما ..بعدين …
ودخل رهف العربيه ..وراحوا يدوروا على والدتها ….
يتبع ….
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش