روايات

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة نبيل

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة نبيل

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) البارت الثاني والعشرون

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الجزء الثاني والعشرون

جميلة حد الفتنة (حياة حمزة)
جميلة حد الفتنة (حياة حمزة)

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الحلقة الثانية والعشرون

قيام الليل..💛”
من أكثر الحاجات اللي محتاجينها في حياتنا… ومحتاجين ندعي بيها كتير جداً.. هيا الصبر 💛!!!
ندعي أن يرزقنا الله الصبر علي طاعته!
والصبر عن معصيته!
والصبر عند عزائم الأمور!
احتياجك للصبر زي احتياجك للأكل والشرب والله..!!
الحياة كلها هتهون في نظرك لو انت صابر 💛.
مهما أصابك حزن.. أو ابتلاء.. تلاقي نفسك ثابت… بتصبر اللي حوليك… وتلاقي قلبك بيتردد جواه ديما…
” إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُم بِغَيْرِ حِسَابٍ ”
وتكون في عز الشدة.. وباصص للسما وسرحان… ياتري هيبقا الأجر ايه…!!!
مش هتوصل للثبات واليقين ده بسهوله… لازم جهاد شديد 💛
وأكثر عبادة هتعينك علي ده هيا القيام 💛
يللا قوم.. واسأل الله أن يرزقك الصبر والثبات 💛
‏صلوا على خير العِباد وسلِموا
فصلاتنا ذُخر لنَا ووسامُ. ﷺ.💞
كان صوت حمزه رغم هدوءه الا انه كان يسبب الرعب بسبب نبرته التي تحدث بها اخذ يحرك أصبعه في دوائر علي خدها وهو يتحدث بهدوء مخيف جدا / ها يا مليكتي مين اللي عمل كده.
نظرت مليكه له بخوف من جنونه فحمزه هادئ جدا ولكن عند غضبه يصبح كالوحش ابتلعت ريقها وهمست بصوت مبحوح / حمزه خلينا بس ننزل تحت بعدين يبقي نشوف الموضوع ده
حمزه وهو يقبل خدها بحنان / تؤ تؤ هنتكلم دلوقتي متقلقيش الكل تحت لو فيه حاجه هيكلمونا ها بقي مين اللي عمل كده
ارتعشت مليكه وهي تهمس / جاك
اقترب منها حمزه / مش سامع يا مليكتي قولتي مين
مليكه ببكاء ودموع / جاك بس والله يا حمزه انا مسكتش و…
قاطعها حمزه وهو يمسح دموعها بحنان ويقبل خديها بحنان شديد ثم سحبها لفراشه واجلسها عليه وتحدث / اوعي في يوم تبكي يا مليكه عشان اي حاجه فاهمه
هزت مليكه رأسها بخوف فانحني حمزه لقدمها فسحبتها بتفاجأ فابتسم هو واخذ قدمها ونزع حذائها بكل حنان ثم امسك قدمها ووضعها علي فراشه ونزع حجابها والنقاب وقبل جبينها بكل حنان / نامي ياقلبي تلاقيكي تعبانه من كل اللي مرينا بيه
نظرت له مليكه بتعجب بينما هو يدفع جسدها لكي تستلقي ثم قبل جبينها بحنان وجلس بجانبها وهو يربت علي شعرها بحب / نامي يا مليكه نامي وارتاحي ومتفكريش في حاجه
مليكه وهي تغلق عينها دون شعور / يا حمزه جاك مش
قاطعها حمزه بحنان / اششششش خلاص نامي دلوقتي واما تصحي نتكلم ياقلبي
وبالفعل غرقت مليكه في النوم بعد دقائق قليله وذلك بسبب التعب الذي واجهته في الأيام السابقه نظر لها حمزه ببسمه وقبلها بحنان وأغلق الانوار وخرج من غرفته فتغيرت ملامحه للنقيض تماما
وهبط لاسفل ثم ذهب لوالدته وتحدث لها / ماما مليكه نايمه في اوضتي محدش يصحيها عشان هي مرهقه شويه وانا عندي مشوار مهم هخلصه وارجع علي طول
تحدثت نورا ببسمه / ماشي يا حبيبي بس متأخرش
هز حمزه رأسه وقبل يدها / دعواتك يا ست الكل
نورا وهي تربت علي رأسه بحنان / حبيبي ربنا يوقفلك ولاد الحلال دايما
ابتسم لها حمزه بشده واتجه لمكان ادهم فوجده يجلس بجانب رامي فجذبه دون كلمه واحده وخرج به للحديقه ونظر له نظره جعلت ادهم يعلم أن القادم ليس بالهين / عايز اعرف اللي اسمه جاك ده فين بالضبط
RAHMA NABIL 美心
تحدث إيهاب بعصبيه شديده / أنتم اغبيا ولا إيه إزاي تروحوا ليها لحد البيت وتعرفها انك هنا ورجعت يا غبي كده هنخسر عنصر المفاجأه وهيعملوا احتياطهم
تحدثت ملك بملل / اسمع يا إيهاب احنا مش بنتشغل عندك وافتكر ده كويس احنا هنا زينا زيك
إيهاب بسخريه / آه وده معناه بغبائكم تضيعوا كل حاجه
تحدث جاك وهو يجلس بملل / مابه هذا العجوز لما يصرخ هكذا
ضحك إيهاب بشر / حسنا يا ذكي سنري من هو العجوز عندما يعلم حمزه ما فعلته بزوجته يا غبي لقد ايقظت وحشه سوف يقتلنا جميعا يا غببببببببي
صرخ بآخر كلماته بهياج شديد / سوووووف يقتلنا
تحدث جاك بملل / لما انت خائف هكذا
صرخ إيهاب بعدما نفذ صبره / لما انا خائف هكذا؟؟؟ حسنا سأنتظر إجابتك انت علي هذا السؤال بعدما ينتهي منك HRS
ضحك بسخريه بعدما انهي كلامه
بينما تسآل جاك بتعجب / ومن هذا ال HRS
ضحك إيهاب وهو يصفق بيده بجنون / اوووه يا عزيزي هذا هو موتك وموتي لقد فتحت الجحيم علينا انظر حولك هل تري ما حدث لي انظر
نظر جاك حوله لهذا المكان المدمر تقريبا الذي يشبه الخرابة ونظر له بملل
فاكمل إيهاب / هذا كله من فعل يد حمزه انا اختبأ هنا مثل الجرذان بسببه هو حمزه ليس بالشخص الهين الذي يظهره للجميع بل هو وحش قذر وسوف تعلم هذا جيدا حينما تقابله بنفسك
نهض جاك وصرخ به وهو يرفع أصبعه في وجه ايهاب / اسمع يا هذا انا لست جبان مثلك لاخاف هذا الحقير حمزه لذا اعلم مع من تتحدث هل فهمت
ثم تركه ورحل تحت ضحكات إيهاب الصاخبه / اذا سنري من هو الجبان حينما تأتي الي محمل علي اكتاف رجالك يا صغير
بينما جاك غضب وبشده وصعد لسيارته واتجه للمنزل الذي قام بتأجيره وهو يزفر بضيق ويحدث نفسه بعدما نظر خلفه لسيارات الحراسه الخاصه به / هو لا يمكنه ان يؤذيني أبدا اللعنه علي هذا العجوز يريد اخافتي فقط
ثم ضحك بسخريه واكمل طريقه لمنزله
RAHMA NABIL 美心
دخلت ندي للمنزل مجددا وهي تنظر حولها بتشوش من كثره البكاء وكان خلفها رامي فاقترب منها بهدوء وتحدث بخفوت / ليه يا ندي ليه عملتي كده
انتفضت ندي بخوف ونظرت خلفها وجدته ينظر لها بعتاب ونظرات خيبه بها /رامي انا….
هز رامي رأسه /مش محتاج اسمع حاجه يا ندي مش محتاج اسمع حاجه صدقيني انا مش عارف حتي ليه بعاتبك لحد دلوقتي ندي انتي كسرتي كل حاجه فيا وعمري ما هسامحك عليها
بكت ندي مجددا / هتصدقني لو قولتلك انا مش عارفه ليه عملت كده رغم اني طول عمري وانا معرفتش غيرك ولا حبيت غيرك مش عارفه ازاي طاوعت شيطاني رامي والله العظيم ما حصل حاجه هو مرتين بس كلمته بعدين حسيت بغلطتي وكنت عايزه اقوله يبعد عني بس انت جيت وقتها يا رامي انا مش….
قاطعها رامي بسخريه / مش محتاجه تبرري اي حاجه يا ندي بعدين الكلام معدش ليه فايده خلاص انا دلوقتي واحد خاطب وعندي خطيبتي بنت محترمه جدا عمرها ماكلمت شاب ولا بصت في وش شاب بيكلمها
نظرت له ندي بألم فاق التحمل هل هو يهينها الان ويعايرها بخطيبته المبجله نظرت ندي في عيونه بنظره لوم علي حديثه وتحدث ببسمه قتلته / اممممم لاحظت فعلا ربنا يكرمكم يارب عن اذنك
ثم تركته وتحركت بجمود لم تبكي لم تذرف دمعه واحده سارت ببطئ شديد بينما هو نظر في اثرها وهو يسب نفسه ما الذي قاله للتو غبي غبي هو غبي كبير كيف يقول لها هذا هل وصل به الغضب لاتهامها او معايرتها بفتاه اخري
لم يشعر بشئ سوي بايه التي تحدثه / دكتور رامي… رامي
انتبه لها رامي / ها نعم يا ايه.
ايه ببسمه / مفيش بس كنت بقولك اني همشي عشان هشام ميزعقش
رامي وهو يهز رأسه / تمام اعتذري منه بالنيابه عني تحبي اوصلك.
هزت ايه رأسها برفض / لا شكرا لحضرتك هشام مستني بره سلام عليكم
رامي /عليكم السلام
نظر رامي لها وهي تسير هل حقا يراها افضل من ندي والجواب كان معروف لا يوجد فتاه في نظره افضل منها رغم كل شئ
خرج من شروده علي ضرب سعديه له / بقي يا معفن تسيب خطيبتك تمشي لوحدها مع هشام انت ايه ياض اهبل
نظر لها رامي يغيظ / آه يا سعديه ايدك تقيله يا ستي هشام ده يبقي اخوها الله يسامحك هو أنا ناقص
سعديه بسخريه / خلاص يا خويا وانا اعرف منين انه اخوها
رامي بتذمر / تسألي يا سعديه تسألي يا حبيبتي مش تكون ايدك سابقه لسانك كده
سعديه / خلاص يا خويا قولنا خلاص
نظر راشد بملل لعامر الذي يسير خلفه منذ بدايه الحفله / يابني بقي سيبني في حالي
عامر باصرار / طب قول موافق وانا اسيبك
راشد وهو يزفر بملل / يابني البنت لسه في ثانويه وقدامها امتحانات ومواويل وانت عايز تكتب عليها انت مالك كده يا عامر
عامر بتذمر / ياعمي والله مش هعطلها أبدا صدقني انا بس حابب أقرب منها آكتر ويكون مفيش حرمانيه في الموضوع
زفر راشد / مكنتش اعرف انك زنان كده كنت فاكرك عاقل
عامر بإلحاح / طب وافق وانا مش هزعجك أبدا ها بقي قولت ايه
راشد وهو يضرب كف علي كف / قولت لا اله الا الله عوض الله علي عقلك يابني
اقترب منهم راضي وهو يتحدث بتعجب / فيه إيه يا راشد مالك
راشد بتذمر / شوف ابنك يا راضي عايز يكتب كتابه علي اميره قبل ماتخلص ثانوي
عامر وهو يبرر لوالده / يا حاج والله ما هعطلها أبدا والله بص هذاكرلها كمان انا كنت علمي زيها هذاكر ليها اي حاجه بس جوزوهالي
ضحك راضي بشده / خلاص بقي يا راشد هيفضل يزن ده ابني وانا عارفه دماغه جذمه من صغره
عامر / مقبوله يا حاج بس جوزوني اميره
تحدث راشد لاخيه / يعني انت شايف كده
راضي وهو يضحك / شايف ونص ومتقلقش عامر كبير كفايه عشان يعرف ايه اللي ينفع وايه اللي مينفعش
تحدث راشد بقله حيله / طب هسألها واشوف رأي أخواتها
عانقه عامر بشده وهو يقبله / حبيبي يا راشد والله
ابعده راشد / اوعي ياض ده انت طلعت فظيع يخربيتك
ضحك عامر بشده وهو يفكر ان موعد اقتران اسم محبوبته باسمه اقترب كثيرا
ولكن في وسط تفكيره لاحظ شرود اخته ووقوفها وحدها اقترب منها بتعجب وتحدث / ندووش مالك ياقلبي
نظرت له ندي بشرود وهمست بدموع / عامر انا وحشه اوي
اقترب منها عامر بتعجب وربت علي رأسها / فيه إيه يا قلبي مالك وليه الدموع دي
ارتمت ندي في أحضانه وهي تشهق بعنف وتبكي بشده بينما هو فزع بشده علي اخته وضمها الي صدره بشده وهو يحاول تهدئتها ولكن دون فائده / مالك يا ندي حد زعلك احكيلي مش انا اخوكي حبيبك
ندي بندم شديد / أنا اسفه يا عامر سامحني انا خنت ثقكتكم كلكم انا….
قاطعها عامر وهو يجذبها بعيدا عن الضوضاء ويجلسها بجانبه /فيه إيه يا ندي احكي ياقلبي متخافيش
نظرت له ندي بخوف وهي تبتلع ريقها /……..
RAHMA NABIL 美心
تحدث ادهم وهو ينظر لحمزه بدقه / وانت عايز تعرف جاك فين ليه
حمزه بجمود / مش لازم تعرف انا بس عايز اعرف هو فين تقدر تساعدني او لا
ادهم وهو ينظر له بتقييم / يعني إيه مش لازم اعرف هو مش احنا مع بعض في الموضوع ده ولا ايه
حمزه / الموضوع ده شخصي.
ادهم بحاجب مرفوع / موضوع شخصي؟؟؟ بينك وبين جاك،،،،، ده ايه ده؟؟؟؟
حمزه وهو يزفر بضيق / هتقولي ولا اجيب مكانه بنفسي
تحدث ادهم وهو يمسح وجهه بغضب مكتوم / هو موجود في أمريكا مع رجالتي
ضحك حمزه بسخريه / يؤسفني اقولك ان هو هنا في مصر وان رجالتك معرفتش تتحكم فيه
نظر له ادهم لثواني ثم اخرج هاتفه بهدوء يسبق العاصمه / مرحبا ماكس….. نعم افهم ذلك ولكن لدي سؤال لك….. أين هو جاك…… حقا ومتي كنت تنوي اخباري
ثار ادهم بجنون / يا غببببي جون هنا في مصر انتم اغبيااااااااااء جميعكم اغبيااااااااااء
صمت يستمع للطرف الاخر ثم ضحك بسخريه / لا عزيزي فقط عشر دقائق ان لم تجد لي مكانه داخل مصر سوف اقتلكم جميعا…… لايهمني كيف؟؟ تتبع حسابه المصرفي او ابحث خلف السكرتير الخاص لا يهمني اي شئ فقط اريد خط سيره منذ وطئت قدمه القذرة ارض مصر هل فهمت ماكس نفذ ماقلت
ثم اغلق الهاتف وارجع شعره للخلف بغضب ونظر لحمزه بحده / الحيوان ده عمل ايه
تحدث حمزه بهدوء مرعب /لمس حاجه مش بتاعته
نظر له ادهم بعدم فهم لثواني ثم فتح عينه بغضب جحيمي / مليكه
هز حمزه رأسه ببرود مخيف
بينما ادهم صرخ بحده / ابن ال……. الو……. ورحمه ابويا لكون مندمه ابن ال…….. الكلب
زفر بضيق يشعر بنفسه يختنق من شده انفعاله بينما حمزه هادئ هدوء مخيف / لو وصلت ليه انت مش هتدخل أبدا يا أدهم
استدار له ادهم بحده / ده مستحيل الكلب ده انا اللي هعلمه الأدب
تحدث حمزه ببرود / متخلنيش اندم اني طلبت مساعدتك
زفر ادهم بضيق / طيب اخلص منه وانا هاخده أعلمه الأدب
حمزه وهو يهز رأسه برفض / تؤ تؤ هسيبه يرجع لكلابه عشان يعرفوا هما فتحوا ايه علي نفسهم اضرب المربوط يخاف السايب
ادهم وهو ينظر لحمزه / اوك انا فعلا بدأت اخاف منك
ابتسم حمزه له بطريقه مرعبه ولكن قاطع نظراتهم هاتف ادهم الذي تلقي رساله بها كل المعلومات عن جاك فتحدث لماكس / مرحبا ماكس هل انت متأكد من هذه المعلومات…… امممم حسنا ولكن هذا لا يغفر لكم خطأكم ماكس
ثم اغلق الهاتف ونظر لحمزه / واحد من رجاله جاك وقع بلسانه قصاد شويه فلوس وعطانا عنوانه
هز حمزه رأسه وانطلق لسيارته بسرعه كبيره بينما ادهم ينظر له بغباء فصرخ به حمزه / هتفضل واقف يلا
ادهم وهو ينطلق له ويتحدث في هاتفه / الو يا رفعت خد الرجاله وحصلني علي العنوان اللي هبعته ليك عايزك تحاوط المكان كله يا رفعت فاهم
RAHMA NABIL 美心
نظر عامر بصدمه لندي وهو مازال لم يستوعب ما تقوله أين أخطأ هو هل اهملها هو دائما كان يخبرها انها صديقته وليست اخته فقط نظرت له ندي بخوف وتحدثت بهمس / عامر انا اسفه بس والله انا عرفت غلطي و….
قاطعها عامر وهو ينهض / خلاص يا ندي خلصنا من الموضوع ده ادخلي جوا دلوقتي
خافت ندي اكثر فهدوء عامر مخيف اكثر من غضبه / عامر وحياتي عن….
تحدث عامر وهو يجز علي أسنانه / قولت علي جوا وهاتي موبايلك ده
نظرت له ندي برعب وضغطت علي هاتفها / يا عامر…
عامر بهدوء يكاد يتصدع / هاتي فونك وادخلي جوا
مدت ندي يدها بالهاتف بخوف شديد واتجهت للداخل وهي ترتعش خوفا ولكن أثناء دخولها اصطدمت برامي الذي توازن بصعوبه علي عكازه ونظر لها بملل كاد يتجاهلها لولا نظرتها المرتعبه تلك وارتعاش جسدها ذلك فتحدث بلهفه لم يجاهد حتي لاخفائها / ندي مالك انتي كويسه
رفعت ندي عينها الذابله من كثره البكاء له وتحدثت بجمود / قولتله كل حاجه
نظر لها بعدم فهم / قولتي لمين وقولتي ايه مش فاهم.
تحدثت ندي ببكاء / قولت لعامر كل حاجه
فزع رامي بشده /قولتي لعامر؟؟ طب وهو عمل ايه
ابتسمت ندي بوجع / المشكله انه معملش المشكله انه معملش
لم يفهم منها رامي اي شئ لذا تركها وذهب يبحث عن عامر ولكن لم يجده في أي مكان فخرج يبحث عنه خارجا وجده يجلس علي مقعد في الحديقه وهو ينظر امامه بشرود فاقترب منه وتحدث بهدوء / عامر
رفع عامر رأسه له فصدم رامي من عيونه التي كانت حمراء وبشده رامي بشفقه / عامر ندي م….
قاطعه عامر وهو مازال يلوم نفسه قبلها علي مافعلت / الغلط كله غلطي انا
اشفق رامي بشده عليه فجلس بجانبه وربت علي كتفه / متقولش كده يا عامر انت عمرك ماقصرت معاها كلنا كنا شايفين انت بتعامل ندي إزاي بس هي صغيره ووارد تغلط كده
نظر له عامر بألم ووضع وجهه بين يديه / أنا غلطت في حق اختي كان لازم اخد بالي اكثر منها الله اعلم لو مكانتش فاقت في الوقت المناسب كان ممكن يحصل ايه ليها كان مين اللي ممكن يرضي انه يرتبط بيها لو كان الواد ده اذاها انا بس كل اللي زعلان عليه أن اختي كانت هتضيع مني انا…
صمتت قليلا لا يعرف ماذا يقول يشعر انه تائهه كثيرا فقاطع رامي أفكاره وهو يخبره بما صدمه اكثر واكثر /………..
RAHMA NABIL 美心
وصل حمزه وادهم لمنزل جاك تحدث ادهم وهو ينظر للمنزل / هنستني هنا لحد ما رجالتي توصل بعدين ه….
لم يكمل كلامه حتي وجد حمزه يهبط من سيارته ويتجه لمنطقه قريبه من سوره المنزل ونظر حوله ثم قفز عاليا وامسك بالسور وتسلقه بكل سهوله وقفز للجانب الاخر
بينما ادهم فقط يشاهد وهو يفتح فمه ببلاهه / أنا قولت اني بدأت اخاف من الواد ده
ثم هبط سريعا وحاول اللحاق به
بينما كان حمزه يسير بكل برود في المنزل وكأنه يملكه فقد كان يختار المكان الذي يخلو من الحراسه ويسير به حتي وصل لمكان به مواسير تؤدي للطابق الثاني قفز عليها وأخذ يتسلق بهدوء حتي وصل لاحدي النوافذ فدخل منها بكل هدوء وجد نفسه في غرفه بها تلفاز ومقاعد فاخره فخرج منها لممر طويل ونظر حوله وجد حارسان يسيران في الممر فدخل للغرفه مجددا واختبأ ولكن وقع نظره علي ما جعله يبتسم بسمه مرعبه
كان الحارسان يسيران ذهابا وايابا في الممر ولكن فجأه وجدوا من يخرج عليهم من أحدي الغرف ويقذف في وجههم السائل الأبيض في مطفأه الحريق ولم يكد احد منهم يفتح عينه حتي كان حمزه يضربهم بالمطفأه علي رؤوسهم بشده وغضب شديد ثم نظر لهم باستخفاف واخذ احد الاسلحه ووضعها في ثيابه ثم اخذ يقتحم الغرف كلها واحده تلو الاخري حتي فتح أحدي الغرف
وجد بها جسد علي الفراش ابتسم ببرود ثم دخل وأغلق الباب جيدا خلفه واقترب من الفراش ونظر له ببرود وهو يفكر في الف طريقه لتعذيبه بينما جاك كان ينام بكل هدوء حتي شعر بانفاس بجانبه ففتح عينه بانزعاج وجد احد يقف بجانبه فظنه احد حراسه فتحدث بانزاعاج / انت ماذا تريد
ولكن لم يسمع رد منه لذا نهض بانزعاج واضاء الانوار بجهاز التحكم عن بعد ونظر لهذا الشخص بانزعاج ولكن سرعان ما تغيرت ملامحه عندما لاحظ انه ليس احد رجاله / هيييي من انت وكيف دخلت لهنا
سحب حمزه احد المقاعد وجلس ببرود / من انا فأنا الجحيم الذي القيت نفسك به بغبائك وكيف دخلت لهنا فالأمر سهل جدا فأنا لم أجد احد يمنعني
انتفض جاك من علي فراشه وكاد يصرخ فوجد المقعد الذي كان يجلس عليه حمزه يصطدم به بحده فصرخ بوجع كبير بينما حمزه نظر له وتحدث ببرود مرعب / صدقني لقد أخطأت كثيرا بما فعلته
زحف جاك للخلف برعب وهو يصرخ به / ايها المجنون ماذا فعلت
ثم تحسس رأسه التي كانت ما تزال تعاني من قتاله مع مليكه / آآآآآآه يا غبي من انت وماذا تريد
اقترب منه حمزه بدون كلمه وجذبه بحده ثم امسك رأسه وضربها في المعدن الخاص بالفراش بشده بينما جاك يصرخ بألم شديد/ اتركني ايها الغبي
ولكن حمزه لا يستمع له ثم اخذ يلكمه بحده وغضب وفقط مايراه امامه هو دموع زوجته بينما جاك من كثره الضرب لم يعد يشعر بشئ واغشي عليه من كثر الوجع وحمزه لا يتركه فقط يضربه بحده اكثر ثم نظر حوله بجنون وهو يبحث عن شئ حتي وقعت عينه علي أحد التحف المعدنيه فذهب واخذها ثم ضرب يده بها بشده وهو يتذكر انه لمس بهذه اليد زوجته ثم القي مابيده ونظر له ببرود وبصق عليه وخرج ببرود وقابل ادهم في الممر الذي فزع من هيئته / يخربيت جنونك عملت ايه.
حمزه ببرود وبسمه هادئه / اتناقشنا بكل هدوء وعقلانيه
نظر ادهم لظهره وفم مفتوح ولم يفق سوي علي صوت مساعده
رفعت / ادهم باشا هنعمل ايه دلوقتي
نظر ادهم له بتذمر / وهو خلي حاجه نعملها ماشاء الله الواد جزار نضف يابني اي حاجه ومتخليش اي اثار تدل علي اقتحام
ثم سار خلف حمزه وهو يضرب كف علي كف
وهبط وجد رجاله تولوا امر رجال جاك فخرج للسياره وجد حمزه يجلس بها ببرود فصعد وتحدث وهو ينظر امامه / أنا بقيت اخاف منك
ضحك حمزه بصخب وهو ينطلق بسيارته / لا متخافش ياباشا احنا في جنب واحد
ثم غمز له واخذ يصفر باستمتاع
ادهم بسخريه / ماشاء الله الغزاله رايقه اهي أمال واحنا جايين كنت هتاكلني ليه
حمزه بهدوء / لا كنت مكبوت شويه
ادهم بسخريه / والكبت خرج الحمدلله
حمزه بضحك / اها خرج الحمدلله
نظر له ادهم بقرف / ده انت عيل مرعب يخربيت برودك يا اخي
بينما حمزه كان يضحك علي تذمره منه طوال الطريق
RAHMA NABIL 美心
انتهي الاحتفال بأسر وياسمين وغادر الجميع منزل الحاج سعيد ماعدا أفراد العائلة فقد تجمع الجميع وجلسوا يتحدثون عن الحفل الذي انتهي بدون اي مشاكل أو هذا ما يظنون
كانت اميره تنظر لعامر الذي يظهر عليه الشرود والحزن أيضا ألمها قلبها وبشده عليه تري ماذا حدث ليحزن هكذا
بينما ندي كانت فقط تنظر أرضا فهي تخجل ان ترفع عينها في احد
وأسر وياسمين يتبادلون نظرات حب خفي يحاول كل منهم لجم مشاعره حتي يتبين له مشاعر الاخر
بينما احمد نهض واخذ يد ميار وتحدث / هروح اوصل ميار
ثم أشار لها برأسه واخذها وخرج وهو يهمس لها بشئ جعلها تضربه / يا قليل الادب
احمد بحنق وهو يدفعها / قليل ادب؟؟؟ طب امشي يا ختي قدامي
في الداخل تحدث سعيد وهو ينظر حوله / فين حمزه ومليكه وكمان ادهم مش باينين
دخل حمزه وهو يبتسم بهدوء ومشاغبه / أنا اهو يا سعيد ياقلبي ايه وحشتك
ابتسم سعيد وهو ينظر له / اكيد ياغالي يابن الغالي انت بتوحشني علي طول
ثم نظر له هو وادهم / كنتم فين كده ومليكه فين مش شايفها من بدري
نظر حمزه لوالدته وهو يتحدث / مليكه كانت مرهقه شويه فنامت
تحدث أسر بفزع /تعبانه من ايه هي كانت كويسه في كتب الكتاب
حمزه ببسمه وهو يتجه لاعلي / إرهاق عادي متقلقش انت يا أسر افرح انت بس بياسو وسيب مليكه عليا عن اذنكم هروح اشوفها
ابتسم سعيد وهو يري لهفه حفيده وحبه الظاهره للجميع
بينما حمزه كان يصعد بسرعه كبيره فقد اشتاق لها كثيرا اخرج مفتاحه ودخل للشقه ثم توجه لغرفته مباشره وجدها كما تركها مازالت نائمه فدخل وتوجه لفراشه ونظر لها بعشق كبير وابعد عن وجهها خصلات شعرها وهو يبتسم بحنان ثم خلع حذائه وتمدد بهدوء بجانبها وضمها لاحضانه بعشق كبير وهو يقبل رأسها فاستيقظت هي ونظرت له بدون وعي ودفنت نفسها اكثر في أحضانه وهمست بدون وعي / بحبك يا حمزه
حمزه ببسمه وهو يقبل رأسها / وحمزه بعشقك يا مليكتي
ثم اغمض عينه وذهب في نوم عميق وهو يبعد اي افكار عن رأسه ويفكر فقط انها الان بين زراعيه تنام مثل الملاك وهذا كافي له………….
كان الجميع يتحدث ببسمه فتحدث عامر وهو يقاطعهم وينظر لندي نظرات جعلتها تبتلع ريقها بوجع
عامر بجمود لوالده / بابا رامي طلب ايد ندي وانا موافق

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *