روايات

رواية ماسه الفصل السادس 6 بقلم شيماء صلاح

رواية ماسه الفصل السادس 6 بقلم شيماء صلاح

رواية ماسه البارت السادس

رواية ماسه الجزء السادس

ماسه
ماسه

رواية ماسه الحلقة السادسة

هاا عملتي الي في دماغك
ماسه بتحدي…. لسا ي ساره بدري اووي انا هخليها تشوف الم*وت بعينها
ساره….. جدعه اوعي تسيبي حقك
أثر… انت بتشجعيها ي ساره
ساره…. اه لان فعلا مظلومة ولازم تاخد حقها بيديها
أثر….. امممم
ماسه…. اممم اي ي استاذ أثر
أثر…. خليها تسكت انا مش بحب
حد يقولي ي استاذ
ساره بضحك….. متقولهوش ي استاذ
ماسه بضحك …. مش هقول
أثر….. طيب يلا نطلع ننام علشان عندنا مهمه بكرا في الساحل
ساره….. يلا بينا
ماسه بضحك….. يلااا
############
تاني يوم
في الساحل الشمالي
ماسه…. اي اخبار العرسان ووصلو
أثر…. اه ووصلو وحجزت سويت لكي انتي وساره جبهم وانا في الأوضه الي عالي اليمين
ماسه…. حلو اوووي يلا ي ساره نطلع
أثر…. استني هتبدي بليل صح
ماسه…. ايوه زي متفقنا
ساره….. اتفقتو على اي
ماسه…. تعالي هحيكلك
وحكتلها
بليل
هي فين ي أثر مجتش الهانم يعني وبعدين شفاتها ماسه وهيا جايه طيب اختفي انت دلوقتي
أثر…. ماسه اوعي تعملي فيها حاجه
ماسه طلعت في وشها علي طول
ريتال بخوف…. انتي الي جابك هنا جايه تعملي فيها دور البنت الغلبانه الشريفه
ماسه بسخريه….. لا جايه ارزيكي و كمان مش يمكن نكون نهايتك هنا انت ليه ي ريتال عملتي كدا فيا عايزه افهم بس
ريتال بضحك…. ومن امتا بتفهمي ي ماسه
ماسه…. اتكلمي جد بقي
ريتال….. عملت كدا فيكي علشان اخذتي كل حاجه حلو قدامي اخذتي حب الناس وانا لا اخذتي ي ياسين وانا لا واخدتي كل حاجه مني ومن يوم معرفتك وانا بكرهك و بحقد عليك علشان انتي متستهليش اصلا وياما قولتك ان بحب ياسين وانتي تقولي بس يهبله دا اخوكي
ماسه بوجع قلب…. واي كمان ي صحبت عمري
ريتال مسكتها من ايدها جامد….. في كتير اووي انا بكرهك ي ماسه حتى لما خطبتي تخادى واحد مشهور زي أثر ليه يعني انتي مش حلوه اصلا ولا جمالك حلو وغرت اوووي مع ان معايا ي ياسين بس زي معملت كدا هعمل كدا هخلي يشوفك زبال، ه
ماسه بسخريه….. من يومك وانتي خاظفت رجاله
ريتال بضحك….. والله انتي هبله اوووي
ماسه بشر…..انا هوريكي الهبلة هتعمل اي
ومسكتها من رقبتها ونزلتها المايه علشان تغرها
انا هغرقك ي خاطفة الرجاله وفضلت مسكها من رقبتها تغرها
ريتال بخقنه…… اوعي سبيني
أثر استغرب من تصرفاتها ومكنوش متفقين علي كدا
أثر…… سيبها هتموتيها
ماسه وهي ماسكه رقبتها….. اوعي ي أثر ومالكش دعوه انا هغرها
أثر بصعوبه….. اوعي اي اتجنتي هدودي نفسك في داهيه
ماسه….. وانت مالك بتدخل ليه دا حقي
وافتكري ان النهايه قربت و مش هسيبك وهمتوتك حظك أثر لحقك مني بس المره الجاي مفيش حد هيلحقك
ومشيت ماسه
ريتال بتمثل….. اه كنت هموت انا معملتش حاجه فيها
أثر بكرهه….. اهم حاجه تكوني كويسه
ريتال بتمثيل ….. اه كويسه ممكن توصلني
الأوضه
أثر….. اه تعالي
ووصلها
#########
ساره الي غرقك مايه كدا
ماسه وبعصبيه…… انا كنت لا زم اخلص عليه بس أثر بقي
ساره بتستغراب… تخلصي عليها ازي
أثر من ورها….. الهانم عايزه تموتها وتضيع حايتها تاني في السجن
ماسه بدموع….. ولا عملتو دا فيا يستهل اكتر من كدا
أثر….. كل حاجه بل العقل
ساره بحنيه….. طب اهدي وادخلي غيري هتاخدي برد كدا
اثر….. المره الجايه تملكي أعصابك كوبس
ساره…….. معلش ي أثر انت تعبت اوووي
أثر….. لا عادي انا بس هروح اغير وارتاح شويه
ساره….. ماشي ي حبيبي
أثر….. خالي بالك عليها
ساره…. تمام
###############
الي عمل فيكي كدا ونزلت ليه من غير تقولي وكنتي فين ي هانم
ريتال……….
ياسين بزعيق….. متردي ي نحس
ريتال بصويت….. عايز اي تعرف كنت فين كنت علي البحر وماسة حاولت تغرقني و تموتني
ياسين….. ياريتها كانت موتتك دا انتي نحس
ريتال بزعيق…… بس دو*دول المدام يلا كل راجل بيهنك وساكت ونبي تسكت
ياسين قام مسكها وض*ربها بل القلم……. انا بتقولي عليه كدا دا انا هوريكي…………..
ياسين فضل يض، رب فيها جامد
ريتال بعياط…… انت هوريك ي ياسين
اه ي جسمي منك لله ي ياسين والله لي اوريك
عند ماسه
اه انا شكلي اخدت برد ي ساره
ساره… احسن علشان اتصرفتي غلط جدا
ماسه….. مش مهم بقي بس كنت مخنوقه منها وكان نفسي امو، تها بس حظها بقي
ساره…….. طب يلا علشان رن كتير علينا علشان نزل نفطر معاه
ماسه…. طب يلا
ونزلو
أثر….. والله انتو مش عارفه اقول اي ماسه
ماسه… متقولش وفر
أثر… طب يلا طلبتلكو فطار
وقعدة يفطرو
فجأه ماسه لقت ياسين واقف قدامها
ماسه بخقنه….. اي سد النفس دي علي الصبح
ياسين…. انتي بتعملي كدا ليه هاا تعالي ننساه الي فات ونبدأ صفحه جديده مع بعض انا لسا بحبك والله ي ماسه كل سبب ريتال هي السبب انا مش بحبها انا هطلقها ونرجع زي الاول
ريتال من ورها…. طلقيني صدق الي قال عليك دود، ول المدام
أثر بضحك… انا الي قولت
ساره بضحك… بس ي أثر يخربيتك
ماسه بضحك…. أثر اسكت
ياسين….. قولتي اي
أثر….. انا اقولك ان فرحتا قريب جدا وانت هتكون اول المعازيم ي ي ياسين
ماسه بتوتر…. اه هتجوز أثر
ياسين…… بلاش كدا بين اوي انكو مش مخطوبين
ماسه بضحك…. اومال الدبله دي اي معلش الي يتجوز ريتال بنثطل
ريتال….. انا هوريك ياسين تعالي معايا
ماسه….. امشي ي دو،دول المدام
ومشاه ياسين وريتال
ماسه بضحك….. انا جعانه ي أثر منك لله ي ياسين وفضلو ياكلو ويصخكو ماسه كانت سعيده اوووي ومبسوطه
عند ريتال
رايح تتزلل ي لي ماسه انت مش راجل
ياسين وبعصبيه…. مش انتي السبب
ريتال بزعيق…… انا السبب هو انا ضربتك علي ايدك ولا هو انت عيل صغير
ياسين وبعصبيه ومسكه من شعرها…… خالي بالك ايامك معايا هتبقي سودا علي دماغك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ماسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *