روايات

رواية دمعه عين الفصل الخامس 5 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين الفصل الخامس 5 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين البارت الخامس

رواية دمعه عين الجزء الخامس

دمعه عين
دمعه عين

رواية دمعه عين الحلقة الخامسة

{بسم الله الرحمن الرحيم }
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
دخل سليم القصر ومعاه عين
عين كانت مبهوره بجمال القصر
عين ::البيت ده جميله قوي
سليم ::ده قصر عائله البدران
عين:: بس حلوه قوي انا هعيش
هنا؟
سليم ::لا يا اختي مش هتعيشي هنا😏 امال انتي جايه هنا تعملي ايه ؟
عين:: ما تهزرش بقى😔
سليم:: تعالي بقى علشان ندخل واعرفك على العيله
°°°°°°°°°°°°°°°°°
[اول ما دخلوا كان في انتظارهم ]
{حامد بدران الجد- وفاطمه عمتو } {ويسرا مامه سليم- واحمد ابو سليم } ونوح عموسليم }
♥︎°°°°°°°♥︎
{اول ما دخل الكل رحب بيه}
الجد ::حمد لله على السلامه يا حبيبي اخيرا جيت وجبت عروستك الحلوه معك؟
الجد:: نورت بيتك يا بنتي
عين::{ بخجل }ده نورك يا حامد بيه
الجد:: ايه حامد بيه قولي لي يا جدو زي ما سليم بيقول لي؟
عين ::حاضر يا جدو.
فاطمه:: نورت البيت يا عروسه انا بقى فاطمه عمته سليم وانا وسليم صحاب قوي انسي ان انا عمته خالص احنا بنعتبر بعض اخوات بس انا الكبيره طبعا🌝
عين :: تشرفنا بحضرتك
فاطمه ::انا اللي ليا الشرف يا قمر ما قلتليش يا سولي ان عروستك حلوه كده؟
سليم:: مش وقته يا طمطم ؟
{ملاحظه}
يا جماعه سليم بيعتبر فاطمه مش عمته اخته لان هم سنهم قريب جدا من بعض فاطمه اكبر من سليم بسنتين علشان كده معاملتهم اخويه شويه
يسرا:: نورت بيتك يا مراتي ابني اعتبري ده بيتك وانا مامتك وعمك احمد باباكي احنا عيلتك الثانيه يا حبيبتي؟
♥︎/♥︎/♥︎/♥︎
عين كانت فرحانه قوي
/♥︎/♥︎/♥︎/
عين::انا ليا الشرف ان انتم تكوني عيلتي
♥︎/♥︎/♥︎
جت تولين من ورا
♥︎\♥︎\♥︎
تولين:: بس احنا مش لينا الشرف انتي بيئه قوي ايه ده يا سليم كنت استنضفت شويه
سليم ::احترمي نفسك وانتى بتكلمي مرتى مرات سليم بدران لازما الكل يعمل لها 1000 حساب ازاي تتكلمي كده يا بت انتي ايه سليم دي انا بلعب
معاكي؟
نوح ::احترمي نفسك يا بنت ايه اللي انتي بتقوليه ده اعتذري لسليم وعين اتفضلي وكمان لازما تعرفي حدودك وانتي بتكلمي مع سليم وكمان ازاي تقولي له سليم انتي نسيتي ان هو اخوك الكبير يعني لازما تحترميه لو عملت كده تاني هندمك يا تولين
سليم خط احمر😡
تولين (خافت )
تولين::حاضر يا بابا انا ما كانش قصدي حاجه انا كنت بقول رايي بس
نوح:: احتفظ برايك لنفسك
نوح:: اعتذري
تولين:: انا اسفه يا ابيه سليم واسفه يا عين
تيا:: نورتينا يا قمر انتي عندك كم سنه عين:: منور بوجودك يا جميل سني《 17》
تيا:: انتي اصغر مني بسنه انا عندي 18 سنه
تيا::انا اسمي تيا
عين ::تشرفنا يا قمر
تيا::انا في كليه حقوق يا عين
عين:: السنه الجايه ان شاء الله هكون معاكي ادعيلي
تيا:: ان شاء الله خير بتوفيق يا قمر يبقى تعالوا ذاكري معايا احنا هنكون صحاب
عين:: ان شاء الله
تيا ::ازي حضرتك يا ابيه سليم
سليم ::الحمد لله يا تيا انتي ايه اخبارك
تيا ::الحمد لله
احمد:: نورتي بيتك يا بنتي خدي راحتك على الاخر ولو سليم عملك اي حاجه انا موجود مش هقول لك ان حماكي انا هنا زي باباكي
عين:: شكرا قوي يا عمي 😔
احمد:: شوف البت بقول لها باباك بتقول لي يا عمي🤨
عين:: اسفه شكرا يا بابا
احمد:: احلى بابا في الدنيا💙
كانت تولين تنظر الى عين بحقد لانها لفتت نظر الجميع
♥︎/♥︎/♥︎/♥︎/♥︎
تولين:: انا رايحه الجامعه
نوح:: اتفضلي ما تروحيش لوحدك السواق هيجي يوصلك
تولين:: انا معايا العربيه بتاعتي
نوح ::انا قلت السواق هيوصلك انتي سواقتك متهوره
تولين:: ماشي يوه بقى
نوح:: مش عايز اسمع نفس
تولين:: يلا باي
نوح :: ايه يا تيا مش هتروح الجامعه النهارده
تيا:: ما عنديش محاضرات يا بابا الدكتور اعتذر النهارده
نوح:: طب كويس علشان انتي وحشتيني قوي واكلك وحشني
يا قمري
تيا:: من عينيا يا بابا هتيجي تلاقي كل الاكل اللي انت بتحبه
♥︎/♥︎/♥︎/♥︎/♥︎
عين كانت فرحانه بطريقه تيا لان هي غير اختها خالص رغم سبحان الله ربنا مديهم نفس الوش بس في اختلاف كبير قوي بين الاثنين في طريقه الكلام وفي اللبس
تيا “محجبه وهاديه متواضعه
تولين” متكبره جدا وشايفه نفسها بس قلبها ابيض
يزن:: بابي جي
سليم ::حبيب بابي وحشتني
يزن:: وانت كمان يا بابي انت ضحكت عليا قلت لها تجيبي مامي الجديده وهي لسه ما جتش لحد دلوقتي
سليم:: تعال اقول لك كلمه في ودنك يزن:: اهو يا بابي
سليم ::شفت البنت الجميله اللي واقفه هناك دي
يزن:: اه حلو قوي
سليم ::هي دي بقى مامي الجديده
يزن:: صدق يا بابا حلوه
سليم ::لمي نفسك ياض انت بتعاكسها قدامي
يزن:: عادي بقى يا بابي دي مامي الجديده
سليم:: طب روح بقى تعرف عليها
يزن:: ماشي
يزن راح عند عين.
يزن ::انا اسمي يزن في كي جي 1 انتي اسمك ايه
عين:: انت بقى الاستاذ يزن كان نفسي اتعرف عليك من زمان
يزن ::هو انا مشهور للدرجه دي
عين:: ايه ده انا من اكثر الناس المعجبين بيك باباك حكيلي عليك كثير
يزن:: يا ترى قال لك ايه🤔
عين:: ما تقلقش هحكيلك كل حاجه اما نكون لوحدنا🤫
عين::شايف بابي يبص لنا ازاي
سليم كان بيبص لهم وكان مبسوط قوي ان عين ويزن بقم صحاب
سليم:: انا حاسس بغدر 🤔في الموضوع ايه يا استاذ يزن 🤨
يزن:: نعم يا بابي
سليم:: ايه رايك في مامي الجديده
يزن:: جميله قوي يا بابي خليها لي بقى على طول
سليم:: هي لعبه يا حبيبي وايه جميله دي هو انا قرطاس واقف قدامك
يزن:: خليك رويح يا بابي
سليم:: جبت منين الكلام ده يا ولد
يزن:: صحابي في الكلاس
سليم انا هشوف الموضوع
ده بعدين
يزن:: انا هاخد مامي الجديده تلعب معايا شويه
سليم ::سيبها ترتاح شويه يا يزن وبعد كده هتلعب معاك على طول هي مش هتسيبك خالص
يزن:: وعد يا بابي ان هي مش هتسيبني خالص ممكن تروح زي مامي وتطلع السما
سليم:: لا يا حبيبي هي هتفضل معاك على طول وان شاء الله ياحبيبي
وكمان انا حاسس ان انتم هتبقوا اصحاب
يزن::طبعا صحاب دي جامده
يا وحش
سليم:: ده كلام طفل سنه اربع سنين ماشي يا يزن انا هوريك
يزن:: روق يا بابي روق يا كبير
سليم ::الواد باظ خلاص
يزن:: اوعدني بقى مش هتسيبني تاني
سليم:: وعد يا قلب بابي
يسرا:: تعالي يا عين اوريكي اوضتك انتي وسليم
عين:: حاضر
♥︎/♥︎/♥︎/♥︎
دخل عين اوضه السليم كانت مليانه بصور مراته
يسرا ام سليم:: معلش يا حبيبتي انا عارفه ان اي ست تكون متضايقه اما تشوف صور مرات جوزها الاولانيه
عين كانت ساكته😑
يسرا ::انتي بايدك تخلي سليم يشيل كل الصور من الاوضه وصورك انتي تكون مكانها
عين:: انا ما اقدرش اتكلم هي برده في الاول ولا في الاخر هي ام ابنه وكانت مراته
يسرا ::عين العقل يا بنتي باين عليكي عاقله وهتقدري تفهمي ابني
ابني كانت حياته صعبه قوي بعد موت ريم كانت الدنيا بالنسبه له سواد انا استغربت ان هو وافق يتجوز وشفته طرقت معاكي في الكلام مختلفه خالص سليم اللي بقاله اربع سنين ما ضحكش اخيرا شفنا ضحكته الحلوه انا بشكرك قوي يا بنتي ان انتى رجعتي لي ابني🙏
عين ::على ايه يا ماما انا اللي بشكركم اللي انتم اعتبرتوني واحده من عيلتكم
يسرا:: انا ربنا رزقني بولدين كان نفسي في بنت بس الحمد لله انا اعتبرتك زي بنتي وزي ليه انتي خلاص بقيتي بنتي ويا ريت تعتبريني زي امك ولو اي حاجه مضايقاك قولي لي انا مش حماتك انا امك
{عين كانت فرحانه قوي}
يسرا:: تعالي يا قلبي في حضني
عين حضنه يسرا وكانت فرحانه قوي حست بالامان والحضن ده اتحرمت منه من وقت ما امها ماتت وفعلا يسري انسانه طيبه وكويسه جدا
يسرا ::انا جبتلك هدوم عندك ممكن تغيري هدومك وتريحي شويه ووقت الغداء انا هصحيكي بنفسي
عين::شكرا قوي يا ماما متشكره جدا
يسرا ::على ايه يا قلب ماما يلا بقى قومي غيري علشان تنام شويه
عين:: حاضر يا ماما
سليم كان بيراقب عين ويسرا وكان فرحان قوي
سليم ::شكرا يا امي
يسرا:: على ايه يا حبيبي
سليم:: ان انتى قدرتي تتفهمي الوضع واعتبرتي عين زي بنتك
يسرا:: هي طيبه وشكلها غلبان قوي يا ابني وانا حبيتها وهي فعلا بنتي يعني
انا ابقى حماتك يا سولي
{سليم بيس على راسها}
سليم:: ربنا يخليكي لينا يا ست الكل
دخلت عين الحمام علشان تغير هدومها وسليم دخل الاوضه سليم كان بيبص على صوره ريم
سليم::مش هرتاح يا ريم الا لما اجيبلك حقك انا حاسس ان انا عاجز
خرجت عين من الحمام حطت ايديها على كتف سليم
سليم:: انا حاسس بالعجز يا عين ازاي انا لحد دلوقتي ما اعرفش اجيب حق مراتي فاهمه يعني ايه ؟
عين:: انا حاسه بيك وان شاء الله انا معاك ومش هنسيب اللي عمل كده فريم
سليم ::انتي حد جميل قوي يا عين لو حد غيرك كان اتضايق بس انتي مختلفه انتي بتدعميني
عين:: انا ما عملتش حاجه اي حد مكانك كان هيعمل كده
سليم:: علشان كده بقول لك انت مختلفه
عين:: انا كنت عايزه اكلم محمد اطمن عليه
سليم ::اصبري شويه كده هنكلمه وهنطمن عليه
عين ::حاضر
سليم:: انا هدخل اغير هدومي وهريح شويه
عين:: تمام
°°°°°°°°°°°°°°°°°°
دخل سليم الحمام وغير هدومي وخرج كان لابس بنطلون برمودا وتيشرت بنص كم كان شكله مختلف جدا وجذاب
عين اول ما شافيته تنحت
سليم:: ايه يا بنتي رحت فين
عين:: لا لا ولا حاجه
عين:: انا هنام فين
سليم:: على السرير
عين ::وانت هتنام فين
سليم:: برده على السرير
عين ::وده بقى ازاي ان شاء الله
سليم ::زي الناس انتي ناسيه ان انتى مراتي
عين:: وده مش اتفقنا
سليم ::انا وعدتك ان انا مش هاجي جنبك انا مش عيل صغير عشان ارجع في كلامي وكمان ما تنسيش ان انتى مراتي انا لو عايزه اخذ حقي هاخده مش هتقدري تمنعيني بس انا اديتك كلمه خلاص
عين ::ماشي
سليم ::يلا بقى روحي نامي ما تدوشنيش
عين ::حاضر
نامت عين وسليم على السرير واحد
°°°°°°°°°
يزن:: ناناه هي مامي صحيت من النوم ولا لسه
يسرا ::لسه يا حبيبي
يزن ::بابي قالي اللي هي هتقوم بسرعه دول بقى لهم كثير قوي نايمين
يسرا:: تعالى يا حبيبي نصحيهم علشان
يسرا اخذت يزن وراحوا علشان يصحوا عين وسليم
يسرا خبطت على الباب ما فيش رد
يزن:: افتحي الباب يا ناناه
يسرا:: عيب نخبط الاول لو ما فيش حد فتح هندخل تمام
يزن:: اوكي يا ناناه
يسرا:: تسلمي يا عين ناناه
خبطت يسرا تاني على الباب برده ما فيش رد
يسرا:: ما بيديهاش بقى تعالى بقى نفتح الباب
فتحت الباب ودخلت يسرا كان سليم واخد عين في حضنه
يزن ::ايه ده ده بابي بقى جامد
يزن ::قوم يا وحش
سليم ::(بنعس) عايزين ايه دلوقتي
عين قامت مخضوضه ومش عارفه تفك ايد سليم من حوالين وسطها
عين:: سليم فوق ماما ويزن في الاوضه
سليم:: قام منطور ايه ده ايه اللي بيحصل هنا
يزن ::ما فيش حاجه يا بابي بس انت بقيت شقي قوي
سليم ::بس يا ولد عيب
يسرا ::جهزوا نفسكم عشان تنزلوا تتغدوا
سليم:: حاضر يا ماما 10 دقائق وهنيجي وراكي
يسرا ::تمام يا حبايبي
يلا يا قلبي ناناه علشان ننزل نجهز الاكل لمامي وبابي
يزن:: حاضر يا ناناه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دمعه عين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *