رواية ذكرى الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سلمى ابراهيم
رواية ذكرى الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سلمى ابراهيم
رواية ذكرى البارت الرابع والعشرون
رواية ذكرى الجزء الرابع والعشرون
رواية ذكرى الحلقة الرابعة والعشرون
رامز..اكشف الحقيقه بس…..
ليان بصتلو ..رامز…اطلع بره…..
رامز بصدمه..اييي…اطلع بره…..
ليان..ايوه اطلع بره…انا خلاص مش محتاجه مساعدتكم
رامز حط ايده علي كتفها..ليان….اهدي بس
ليان زقت ايده..انا مش عاوزاك…انت خلاص مبقتش بتمثلي اي حاجه في حياتي
رامز..انا جوزك….
ليان..انت طلقتني……لو سمحت بقي..انت اي مخليك جاي ورا واحده قات”له وكمان كدابه……هااا
رامز..يا ليان عشان خاطري….حطي نفسك مكاني
ليان بدموع..مهو المشكله اني حطيت نفسي مكانك….انا لو في حد وراني فديو..إن نت بتس”رق..والله لاكدبو…واصدقك نت….لي لاني بثق فيك يا رامز…..إنما نت ..واحد بس نت اول مره تشوفه ..قالك هي دي اللي عملت كده…انت صدقتو علطول…ده معناه اي…انك مش بتثق فيا…..رامز انت عارف ان من يوم ما اتجوزتك..ونا عندي كذه مشكله نفسيه…انت اكتر واحد عارف انا كنت بمر ب اي….صح….اللي انت عملتو معايا طول السنين اللي فاتت..رجعلي ثقتي فنفسي ورجعني تاني احس بنفسي واتعالجت من كل المشاكل دي….بقي يحصل اي حاجه مجرد بس اني ادخل حضنك واشم ريحتك…برتاح وبنسي كل حاجه….انت كنت ملجأي الوحيد …بس انت ضيعت كلل ده فيوم واحد….رجعتني احس بنفس الاحساس اللي كنت بحسو زمان …..كرهتني فنفسي بجد…سيبني فحالي بقي
رامز مسك ايديها وقربها عليه..ليان…انا مش عارف اقولك…غير اني آسف ….والله العظيم آسف…..انا مكانش ينفع ابدا أشك فيكي…..
ليان بعياط..انت خلاص يا رامز….نزلت من نظري …ومستحيل ترجع عندي تاني زي الاول
رامز قربها عليه اكتر..بس انا بحبك…وبحبك اوي يا ليان
ليان..مهو واضح فعلا انك بتحبني …ما صدقت واول ما الواد ده قالك …طلقتني….ابعد عني
رامز قربها اكتر..وحشتيني اوي
ليان ضر”بتو وبعدتو عنها..ابعد عني…وخد بالك انا حتي لو خرجت من هنا…مش هرجعلك
رامز..هتخرجي يا ليان …هتخرجي والله انهارده او بكره بالكتير ….
ليان بصت للارض وحطت ايديها علي بطنها بتعب….
رامز بقلق..مالك يحبيبتي …
ليان بتعب..منا حامل…انت نسيت….
رامز..لا طبعا منسيتش….بصي انا هبات معاكي هنا انهارده
ليان..تبات فين!!!!
رامز.. هنا ف المكتب…انا لا يمكن اسيبك تنزلي الحجز تاني
ليان..لا عداك العيب بصراحه…انا مش طايقاك اصلا
رامز حط ايده علي وشها وبصلها بسرحان..انا بحبك اوي
ليان سرحت في عينه وبدأت تضعف ليه تاني…بس افتكرت طريقتو معاها وكل اللي حصل
ليان بدموع..انت عارف،.انا لي اترميت فحضنك اول ما شوفتك…لاني مليش غيرك احضنو ..انت ملجأي زي ما بقولك…..بس خلاص …لازم يكون عندي كرامه وابعد عنك،…
رامز..كرامه!!!…ليان احنا نفيش بينا الكلام ده ..فاهمه….مفيش حاجه اسمها كرامه بينا
ليان..ونا بردو كنت فاكره زيك كده …بس الظاهر اني كنت غلطانه يا رامز..اعيش معاك متطمنه بعد كده ازاي..
رامز..يعني تعيشي معايا متطمنه ازاي..انا امانك….فاهمه
ليان..كنت يا رامز…دلوقتي اتطمن ازاي…لو اي حد جه قالك عليا حاجه..هتصدقها….افرض حد عاوز يوقع بينا….وقالك ليان بتخو”نك…هتصدقو
رامز..لا طبعا…هدف”نو حي كده …وميجيبش سيرتك بحاجه وحشه.
ليان..لا يا رامز..مهو الواد ده قالك اني قت”لت…ونت صدقتو
رامز..مصدقتوش…بدليل اني معاكي دلوقتي…وحتي والادله كلها بتقول ان نتي اللي عملتيها…انا مصدقك انتي ..
ليان بسخريه..عشان كده طلقتني بس
رامز..مطلقتكيش…نتي مراتي …..رديتك كده خلاص …نا كنت قولتها شفوي..يبقي خلاص كده رجعتك..ودي اول وآخر مره احلف عليكي حتي بالطلاق….
ليان بعياط..كدبتني يا رامز وكسر”تني…..
رامز بحنيه..لا عاش ولا كان اللي يكسرك …نا جنبك ..هااا
ليان..مبقاش ينفع…،
رامز قربها عليه ..بطلي بقي…نتي بتحبيني….ليان..مفيش بينا حاجه اسمها كرامه..صح
ليان..لا في….
رامز ..طب واللي نا هعمله دلوقتي ده…فيه كرامه!!!
قعد تحت رجليها ومسك ايديها بحب..انا اسف يحبيبتي…انا مصدقك والله وآسف لكل حاجه حصلتلك بجد
ليان بدموع،.قوم يا رامز…
رامز باصصلها بحب..مش هقوووم..مش هقوم غير لما اعرفك ان مفيش حاجه اسمها كرامه بينا..مش هقوم غير لما تعرفي انا بحبك ازاي…انا مجنون بيكي
ليان..ونا مرضاش اشوفك ضعيف كده حتي لو ادامي
رامز..ونا عندي استعداد اعمل الحركه دي أدام الناس كلها…عادي قاعد تحت رجل ماي كوين….فاهمه…
ضحكت ليان ودموعها نازله…..
رامز بيترجاها بحنيه..سامحني….عشان خاطري سامحيني يا اغلي حد فحياتي
ليان عيطت اوي..مش عارفه اسامحك…مش عارفه…..
رامز..مقدرك والله…خلاص …لما تكوني مرتاحه من ناحيتي ابقي قوليلي….وقام وقف…بس عاوزك تعرفي حد واحده…شدها عليه اوي وبا”س شفايفها بادمان وكان واخدها فحضنه اوي وبيبو”سها بلهفه لأنها واحشاه اوي ..أما هي ثابته سايباه لانو واحشها اوي بتستمتع بقربو وبس…عدي كام دقيقه وهو لسه بيبو”سها بنفس الشغف مقلش….
رامز بعد عنها مسافه صغيره اوي تاخد نفسها اللي كان بيروح وهو بينهج…
رامز بينهج..بحبك…..واخدها فحضنه اوي …..بعدها شالها وراح عالكنبه ونيمها في حضنه…هي طبعا متعوده متنامش غير في حضنه….مسكت فيه وغمضت عنيها لحد ما نامت ………………..بعدها خرج هو من المكتب…
رامز..يا حضرت الظابط….
الظابط..ايوه يا رامز باشا
رامز..المكتب بتاعنا أنهارده بقي معلش…المدام هتبات فيه ونا هبات معاها…
الظابط..بس كده؟ …طبعا يافندم تحت امرك
رامز..لا…عاوز الواد اللي قال عليها…عاوز اتكلم معاه كلمتين كده
(طبعا رامز من اغني الناس في العالم مش في مصر بس وليه نفوذ حتي عالحكومه)
الظابط..حالا يا رامز باشا….ويكون عندك…..اتفضل في مكتب تاني اهو
رامز..مفتاح المكتب دا فين…..
طلعو بسرعه الظابط واداه لرامز …رامز قفل علي ليان واخد المفتاح ….يلا هاتو الواد ونا هستناه ف المكتب التاني….
راح العسكري وجاب الواد ده .
…اول ما دخل بص لرامز برعب منو لان رامز كان واقف كده وساند رجلو عالكرسي وساند دراعه ع رجلو ومشمر قميصه وشكلو جاي يتخانق….
رامز..تعالي يبطل…..اسمك اي بس…
الواد بقلق..علاء يا باشا….
رامز..تعالي يلا يحبيبي ….وقرب عليه ….طلع من جيبو مس”دس….بهدوء بقي كده يروح امك…وقولي مين اللي قالك تقول ع مراتي انها اللي قالتلك….
علاء برعب..اي يا باشا الكلام ده بس…انا قولت الحقيقه….
رامز حك في دقنو بالمسدس واتكلم برجوله شديده..ولااا…هو نت عببط…ولا شايفني برياله أدامك…هااا…انطق
علاء برعب اكتر..ونا هتبلي عليها لي بس…
رامز بهدوء يرعب ..طب بص بقي يحلو…اقسم بالله لو ما نطقت دلوقتي بكل حاجه….هدف”نك مكانك هنا..انت لسه متعرفيش…هاااا
علاء كان خلاص جاب اخرو من الخوف..خلاص…هقولك …بس متأذونيش بالله عليكم…
رامز..ايوه..احكي بقي كل حاجه…يلا يا حلو….
علاء..من يومين..جات واحده اسمها عليا …اتفقت معايا انا وواحد صاحبي..وقالتلنا انها عاوزه تق”تل واحده ووريتنا صورتها ..وهي البنت اللي كانت واقفه مع حسن باشا……ولما الضربه جات في حسن باشا ..ونا اتمسكت…صاحبي حذرني انهم هيبعتولي حد يقت”لني لو مسمعتش كلامهم….وبعتولي حد من جوه الس”جن يحذرني….ووراني صورة مراتك..وقالي لما تشوفها قول ان هي دي اللي اتفقت معايا ..قولتلو بس انا كنت قولت اسمها عاليا،،قالي مش مهم قول انها هي اللي قالتلك ان اسمها كده….بس يا باشا والله العظيم هو ده اللي حصل
رامز بعصبيه شديده ومقدرش يمسك نفسو وضر”بو..اه يولاد الك”ب…..تعملو فيا نا ومراتي كده …
ومسكو نزل فيه ضر”ب بغلل..سمعو الظابط من بره وجهم حاشوه عنو
الظابط..اهدي يا رامز باشا….
رامز بزعيق شديد..خسروني اهم حد فحياتي وتقولي اهدي….دنا هدف”نو…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ذكرى)