روايات

رواية عندما يعشق الليل الفصل الأول 1 بقلم نوجا أحمد

رواية عندما يعشق الليل الفصل الأول 1 بقلم نوجا أحمد

رواية عندما يعشق الليل البارت الأول

رواية عندما يعشق الليل الجزء الأول

عندما يعشق الليل
عندما يعشق الليل

رواية عندما يعشق الليل الحلقة الأولى

كارما بعياط وخوف:-بابا خلاص ونبي سيبها هيا معملتش حاجه ونبي يبابا متضربهاش
مسكها من دراعها وجرجرها وراه وخرجها من الاوضه وقفل الباب ورجع بص لها
بيدور بعيونو ع حاجه حواليها
تيا بدموع:-بابا بابا ع خاطري نا معملتش حاجه دي دي هيا الل ضربتني والله هيا الل بتكدب م نا اسمعني
صفوت راح جاب خشبه كبيره ومشي ناحيتها
تيا بصت للخشبه واتكرمشت فنفسها
تيا بزعر وصياح:-ع خاطري يبابا ع خاطري خلاص خلاص م هتتكرر تاني ع خاطري
صفوت بقسوه شديده:-نتي عايزه الل يكسرك ونا موجود اهو افتحي ايدك
تيا بعياط وشهقه:-يبابا يبابا خلاص ونبي خلاص ع خاطري
نا نا م بحب العدس والله م بحبو
صفوت بزعيق:-اديني ايدك
تيا بقت تهز فراسها بخوف ودموع
كارما من وراه الباب:-بابا خلاص ع خاطري اخر مره ونبي يبابا
مشي ناحيتها وقرب منها
ميل قعد قصادها ومسك ايدها وفتحها بقسوه ومرض
مسك ايدها بايد وبالايد التانيه مسك الخشبه وبق يضرب عل ايدها
تيا بصراخ:-اه اه ايدي ايدي
صفوت مركز ع ايدها وبق يضرب بغباء
تيا بقت تستفرغ وتجيب حجات بيضه من بوقها
من كتر الفرهده والضرب
صفوت بصريخ وجبروت:-نا معنديش دلع هنا نا الل يتقال عليه يتنفذ والا العقاب هيبقاا وخيم عالكل
تيا بعياط وفرهده:-خلاص حرمت خلاص هاكل هاكل يبابا متضربنيش خلاص خلاص ع خاطري هسمع الكلام واقول حاضر علطول ونبي خلاص نا نا هسمع كلامك وهبقا مطيعه وشاطره
صفوت رما الخشبه عالارض
وشدها من شعرها وقال بقسوه:-الاكل الل ييجي قدامك تاكليه نتي فاهمه مفيش لا ع حاجه والا قسما بالله م هخلي فيكي حته سليمه
وزقها عالارض وراح فتح الباب
كرما جريت بسرعه عليها
(كارما 8 سنين وتيا 18)
كارما بدموع وحنيه:-حقك عليا نا خلاص متزعليش ونبي
وريني ايدك
تيا قامت وسندت ضهرها عالحيط وقالت بوجع شديد وعياط:-نتي ملكيش ذنب يكوكي ملكيش ذنب يحبيبتي
كارما بدموع:-بس ايدك زرقااا وبتجيب دم الايد التانيه
تيا بصت لايدها الل ورمت وازرقت وايد تانيه بتجيب دم ومفتوحه
والخشب داخل فيها
تيا بتعب ووجع:-هاتيلي الشاش والقطن والبيتادين ي كارما
كارما قامت وخرجت بره الاوضه تجيب الشاش والقطن
تيا بصت ع ايدها بوجع شديد وبقت تعيط
كرما جات وجابت الحاجه معاها وقعدت عالارض قصادها وبقت تحط بيتادين عل ايدها وتمسح بالقطن وهيا بتعيط
تيا بصتلها وقالت بحنيه وحب:-حبيببتي متعيطيش نا كويسه
كارما هزت راسها ب لا وقالت:-كويسه ايي نتي م شايفه ايدك
تيا ابتسمت ع حنيتها وطفولتهاا وبصت للفراغ
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
رايح فين ي ليل
ليل وهو بيعدل ياقه القميص:-عندي مأموريه مهمه اوي
حنين بهدوء:-طيب احنا هنفضل هنا كتير
ليل بهدوء تام:-م عاجبك المكان
حنين بزهق:-م قصدي عالمكان ي ليل قصدي اني بقيت وحدي نتا بتخرج وبتسبني ونا بقعد هنا متكتفه طب احنا ليه بعدنا طيب
ليل قرب منها ومسك وشها بايدو وقال بحنيه مفرطه ودافيه:-نتي هنا ف امان مع اخوكي يحنيني وبعدين نا محتاجلك جنبي
حنين بابتسامه:-طب متتجوز اسهل ي ليل
ليل بضحكه عاليه وجذابه:-قريب
حنين ومرح:-مين بنت المحظوظه ديي
ليل بعد عنها وراح وقف قدام المراياا وبق بيلبس ساعتو
ليل بعشق:-قريب هتعرفيها
ليل بصلها وراح جاب الجاكت بتاعو من عالسرير وقال بهدوء مريب:-نا ماشي متفتحيش لحد ومتخرجيش
حنين بملل:-حاضر
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
تيا كانت بتلف ايدها وقربت تخلص
صفوت بصوت عالي:-نتي يبتتت
تيا بخضه قامت بسرعه:-جايه جايه اهو
كارما لسه هتتكلم سابتها وخرجت
صفوت رما فلوس قدامها عالارض وقال ببرود:-انزلي هاتيلي علبه سجاير
تيا بلعت ريقها وبصت للفلوس الل ع الارض
صفوت بصلها ولاقهاها باصه للفلوس وسرحانه
صفوت بزعيق وعصبيه:-مستنيه اييي
من كتر خضتها اتحركت من مكانها
تيا بخوف:-حاضر نازله
وميلت خدت الفلوس من عالارض ودخلت لبست العبايه والطرحه
ونزلت
تيا كانت بتقدم رجل وتأخر رجل
نزلت عالسلم وهيا بتظبط الطرحه
بصت لاقتو قدامها
كان واقف قدام الباب وباصص ف الفون
اول محس بحركتها رفع عيونو من عالفون وبصلها
تياا بقت تنزل كم العبايه ع ايدها بتوتر
ليل بص ع ايدها وع حركتها وقال بهدوء:-ف ايي
تياا بتوتر ولجلجه:- م م مفيش رايحه اجيب حاجه من السوبر ماركت
ليل اتقدم عليها وبص ع ايدها
ليل بهدوء تام:-وريني ايدك
تيا بصت ف الارض وقالت بنبره منهكه:-ارجوك سبني امشي لو اتاخرت بابا هيزعقلي
ليل مسك ايدها وحاش الكم من عليه
تيا شدت ايدها بسرعه قبل ميشوف حاجه
تيا بدموع:-ليل ابعد
ليل بهدوء شديد:-وريني ايدك
تيا مكنتش قادره تقف اكتر من كد
قررت تسيبو وتمشي ولسه هتمشي لاقتو مسك ايدها
ليل بهدوء:-وريني ايدك يتوتا بهدوء ومنغير شوشره
تيا بدموع وخوف:-لا لا وابعد لاحسن حد يشوفنا
ليل مسك وشها بايدو وقال بوجع:-متعيطيش
تيا بعدت وشها ورجعت لورا
تيا بصت تبص فكل حته وخايفه
تيا بدموع وخوف شديد:-ليل ابعد ع خاطري وهبقا اكلمك ف الفون
ولسه هتخرج من الباب
ليل حط ايدو عليه وبصلها
ليل ببرود:-ابوكي عمل اييي
تيا بوجع:-ضربني ضربني ي ليل
وقربت منو ودخلت فحضنو
ليل سحبها تحت السلم وكان في ستاره نزلها
ضمها لحضنو وغمض عيونو
تيا بقت تعيط وتشهق وهيا فحضنو
تيا بتهته ووجع:- ك ك ك كل د د ده ع ع مرضيتش ا ا اكل عدس و ونا م بحبو والله م بحبو و ولما قولت م م م عايزه اكل ضربني ضربني بالخشبه ع ايدي
ليل بص ف عيونها وكانت حمره من كتر العياط والزعل
مسح دموعها وقال بحنيه وعشق:-دموعك م عايزه تنزل طول منا عايش فاهمه متعيطيش يتوتي ع خاطر ليل حبيبك متعيطيش
تيا بطفوله ووجع:-مزعلش ازاي ي ليل نا بضرب ع مباكلش حاجه نا م بحبها وبتجبر عليها
ليل غمض عيونو وقلبو بق يوجعو
اكتر حاجه ليل بيكرهه دموعها بيكرهه نفسو وبيكرهه العالم وبيكرهه كل حاجه دموعهاا نقطه ضعفو بيبقاا متجنن لو شاف دموعها والاكتر انو م عارف يعمل حاجه….
ليل بحنيه مفرطه وحب:-كل حاجه هتخلص ينور عيني بس محتاجه وقت
مسك ايدها وفك الشاش من عليها وبصلها
وعيونو وسعت
منظرها كان وحش مشوههه
(كيف للاب يعمل كد مهما كان ايي السبب)
كور ايدو وخبطها فالحيطه من شده غضبو ومنظرها الل بيقطع قلبووو
تيا بخوف:-ليل ليل نتا كويس
ليل بصلها وقرب من وشها قرب باس خدها وهو مغمض عيونو
تيا بخوف:-ليل نا لازم امشي اتاخرت اوي ع خاطري
ليل بعد عنها وبصلها وقال:-استني هنا هخلي عم سالم يروح يجيب ويييجي ومتخرجيش قولت الحاجه الل تعوزيها تطلبيها من عم سالم وهو م هيتاخر
تياا بصت فالارض وقالت:-حاضر م هتتكرر تاني
ليل رفع الستاره وبص فالمدخل ملاقاش حد طلع
عطها بوسه عالهوه ومشي ركب عربيتو ومشي
تيا بصتلو بحب
تيا بحب:-ربنا يخليك ليا
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
ليل وصل المقر الخاص بالمهمه بتاعتو ودخل ركن عربيتو ونزل وفتح الباب ودخل وقفل وراه
دخل لاقه شباب بتلبس وبتجهز نفسها والل قاعد عالابتوب وبيتابع
والل بيجهز السلاح
اخد كرسي وقعد ع جنب
وطلع سجاره وولعها
اتقدم عليه سراج
سراج بقلق:-م مطمن خالص للمهمه ديي وخصوصاا انك هتابع من بعيد يعني م جاي معانا
ليل بهدوء:-ليه م الفريق كلو معاك ونا هبقا معاك عالخط
سراج بتنهيده:-نتا عارف اني متعود اطلع المهمات معاك نتا متعودتش اطلع لوحدي
ليل بابتسامه:-ده دورك ع تثبت نفسك وتاخد الترقيه
ثم اكمل بجديه:-عايزك ف موضوع
سراج وهو بيظبط الجاكت:-معاك
ليل وهو بيشرب السجاره:-عايزك تخفيلي صفوت ابو المهد ده
سراج بصدمه:-ايي

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عندما يعشق الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *